• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejskie Biura. Z wizytą w Boeing

Joanna Stolp
4 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy. Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.

W najnowszym odcinku cyklu "Trójmiejskie Biura", w ramach którego pokazujemy ciekawe przestrzenie do pracy, odwiedzamy gdański oddział firmy Boeing - Jeppesen. W poprzednim odcinku gościliśmy w biurze Dynatrace.



Jeppesen, A Boeing Company to międzynarodowe przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w systemach nawigacyjnych i geoprzestrzennych oraz systemach wsparcia zarządzania flotą samolotów. Od ponad 80 lat dostarcza innowacyjne rozwiązania pilotom, liniom lotniczym, a także producentom awioniki. W 2006 r. lokalne przedsiębiorstwo zostało przejęte przez korporację The Boeing Company, dzięki czemu przeszło ogromną przemianę z kilkuosobowej firmy do międzynarodowego przedsiębiorstwa współpracującego z największymi liniami lotniczymi świata.

Z map i danych nawigacyjnych Jeppesen korzystają m.in. linie lotnicze, piloci oraz producenci awioniki. Jeppesen produkuje również oprogramowanie nawigacyjne. Szacuje się, że przed pandemią aż miliard pasażerów w trakcie swoich podróży lotniczych korzystało z map nawigacyjnych przygotowanych przez Jeppesen, A Boeing Company, a jedna czwarta wszystkich map nawigacyjnych powstaje właśnie w Gdańsku w biurze przy Arkońskiej 6Mapka.

  • W gdańskim biurze Boeing jest łącznie 17 sal konferencyjnych.
  • W gdańskim biurze Boeing jest łącznie 17 sal konferencyjnych.
  • Przestrzenie do pracy są oddzielone panelami dźwiękochłonnymi.
  • Przestrzenie do pracy są oddzielone panelami dźwiękochłonnymi.
  • Zatrudnieni pracują głównie w zespołach projektowych.
  • Zatrudnieni pracują głównie w zespołach projektowych.
  • Gdańskie biuro Boeing mieści się przy ul. Arkońskiej.


Ponieważ firma jest związana z lotnictwem, podróże są na stałe wpisane w codzienność jej pracowników. Niezależnie od tego, w jakim oddziale pracują, przed pandemią większość z nich przechodziła szkolenie w głównej siedzibie A Boeing Company - w Stanach Zjednoczonych lub w oddziale firmy w Niemczech. W gdańskim oddziale firmy pracuje aktualnie ponad 600 specjalistów, chociaż przed pandemią zespół Jeppesen liczył 750 pracowników. Wśród nich są przede wszystkim deweloperzy oprogramowania, inżynierowie oraz analitycy danych nawigacyjnych. Od 20 do 25 proc. pracowników pracuje aktualnie rotacyjnie w siedzibie firmy, pozostali wykonują swoje obowiązki zdalnie.

- Jednym z głównych planów firmy jest powiększenie zespołu do takich rozmiarów, jaki miał przed wybuchem pandemii. Według założeń już do końca 2023 r. uda się poszerzyć zespół do 730 osób - mówi prezes Jeppesen, A Boeing Company Rafał Stepnowski.

Gdańskie biuro lotniczej firmy



Jeppesen, A Boeing Company do biura przy Arkońskiej wprowadziło się w sierpniu 2011 r. Zajmowało wtedy "zaledwie" dwa piętra, a teraz - 6600 m kw. i jest jedynym najemcą w budynku. Pracownicy mają do dyspozycji 17 większych i sześć mniejszych sal konferencyjnych, cztery budki telefoniczne wolno stojące, dwie sale szkoleniowe i aż dziesięć kuchni. Nie brakuje tu też przestrzeni do relaksu, gdzie pracownicy mogą się wzajemnie inspirować. Do udogodnień dla pracowników należy także sala do jogi. Projekt biura przygotowała pracownia Krusel Home Office.

  • Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.
  • Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.
  • Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.
  • Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.
  • W biurze Boeing znajduje się 10 kuchni.
  • W biurze Boeing znajduje się 10 kuchni.
  • Nawiązanie do natury sprzyja odpoczynkowi i wyciszeniu w trakcie posiłków.
  • Nawiązanie do natury sprzyja odpoczynkowi i wyciszeniu w trakcie posiłków.
  • Oprócz większych stołów znalazło się miejsce także na mniejsze, umożliwiające kameralne spotkania.
  • Oprócz większych stołów znalazło się miejsce także na mniejsze, umożliwiające kameralne spotkania.
  • Do dyspozycji pracowników jest także przestrzeń do relaksu.
  • Pracownicy mogą korzystać także z sali do jogi.


Społeczna odpowiedzialność pracowników



Jeppesen Poland buduje społeczną świadomość i odpowiedzialność pracowników przez wspieranie lokalnych fundacji, szczytnych celów, a także konferencji i spotkań dla młodych osób, które chciałyby związać swoją przyszłość z technologiami i biznesem. Korporacja jest także inicjatorem cyklu koncertów Jazz by Jeppesen oraz akcji proekologicznych, np. warsztatów edukacyjnych o środowisku naturalnym.

Czytaj także: Testy w pracy. Kary finansowe za zakażenie

"Trójmiejskie Biura" to cykl, w którym pokazujemy wnętrza biur znajdujących się na terenie Trójmiasta i jego okolic. Rozmawiamy o estetyce i funkcjonalnych rozwiązaniach, które ułatwiają codzienną pracę. Chcesz pokazać nam swoje biuro w tym cyklu? Prześlij trzy zdjęcia wnętrza na adres: j.stolp@trojmiasto.pl.

Miejsca

Opinie (123) 6 zablokowanych

  • Jeździcie jeszcze do biur? (17)

    Czy 100% zdalnie?

    • 30 1

    • Marzenie ... (11)

      Piękne słowa, ale nie prawdziwe. Wyjazd do USA, Niemiec, podróże? Marzenie, chyba że mowa o kadrze kierowniczej. Podróż jaka pracownicy odbywają to palcem po mapie (które tworzą). Pozdrowiam

      • 27 3

      • tak

        ale zazwyczaj tak jest

        • 1 0

      • (6)

        Bez przesady z ta kadra kierownicza, ale przed pandemia moze 1/3 pracownikow gdzies byla, i zdecydowana wiekszosc w neu isenburgu, do denver to pojedycze osoby smigaly.

        • 7 10

        • (3)

          W jakich latach byly te podroze?? Chyba nie wszystkich dzialow dotknela ta przyjemnosc.

          • 9 2

          • jak ci źle to zmień pracę

            • 5 8

          • (1)

            wiadomo wysylajmy wszystkie dzialy na delegacje i placmy im za te delegacje pensje, ale.. po co?

            • 4 6

            • Moze nie byc podrozy zagranicznych, ale niech nie mydla oczu tym, ktorzy nie wiedza jaka jest faktyczna sytuacja i ze tak jest pieknie.

              • 8 1

        • (1)

          to co trzeba było zrobić żeby do denver śmignąc?

          • 6 0

          • śmignąć wyższemu

            • 10 0

      • (2)

        ale po co firma ma wysylac pracownika do usa? szczegolnie te zatrudniajace kilkaset ludzi, ty w ogole myslisz komunisto?

        • 4 5

        • (1)

          jak to po co? Żeby mogł zobaczyć Nowy Jork, Denver, Texas, Seattle, Detroit i inne miejscówki.

          • 8 2

          • Detroit dzisiaj daruj sobie i zastąp je Miami Beaches.

            • 0 2

    • (3)

      100% zdalnie. Dodam, ze w czasie pandemii zmienilem prace, ktora tez jest i bedzie zdalna. Zreszta inaczej nie da rady bo firma jest w Wielkopolsce. Takie biurkowe zajecia jak moje powinny byc zdalne bo to jedyne sensowne rozwiazanie. Ja zaoszczedzam czas, pracodawca placi mniej za biuro a reszta ludzi, ktorzy musza dojechac do pracy ma mniejsze korki. Wszyscy sa zadowoleni.

      • 38 0

      • (2)

        ale w domu to nie praca, w domu się mieszka, dużo rzeczy rozprasza, często sąsiedzi robią remonty, dzieci na zdalnym cały czas coś chcą od ciebie, ciągły hałas, krzyki, ganianie się po domu itp. nie da się tak pracować

        • 5 19

        • I z koleżankami nie można pogadać ;-(

          • 10 3

        • Wole takie rozpraszacze niz toksycznych wspolpracownikow, wyciaganie na pilkarzyki, obiad, kawe, łażenie za plecami, wrzaski, itd. Tym bardziej, ze na dzieci mam duzy wplyw i jestem w stanie je odpowiednio ustawic a doroslych ludzi w firmie nie. Generalnie w domu dzieci sa mniej zajmujace niz wspolpracownicy w biurze, a z innymi rozpraszaczami jak telewizja (i tak nie mam), yt czy inne takie nie mam problemu. Zreszta nawet jesli zmarnuje godzine na ogladanie kotow w necie to i tak nikomu nie musze sie z tego tlumaczyc bo po prostu posiedze dluzej przy pracy.

          • 17 0

    • ja ostatnio byłem chyba w czerwcu na chwilę

      tak to zdalnie. Ale szefostwo też nas nie chce oglądać. Robota idzie tak samo więc po co się ciśnieniować o zmianę. Z resztą i biuro się rozrosło bo teraz na około 100 pracowników mamy tylko 45 miejsc biurowych. Już chyba nikt się nie zastanawia nad powrotem do poprzedniego systemu.

      • 5 0

  • Fajne, takie puste (3)

    Ciekawe kiedy kończy się umowa najmu

    • 21 2

    • to był stary budynek obecnego właściciela Alchemi - Torusa

      przed jego sprzedażą chodzili i szczeliny zamalowywali aby kupiec nie widział pęknięć , malowali trawe na zielono aby tylko sprzedać a potem wyszły kwiatki słabej jakości wykonania .

      • 5 0

    • Godziny pracy (1)

      A nie przyszło Ci do głowy, że zdjęcia mogły być robione po południu jak już mało kto jest w biurze?

      • 1 5

      • nie, bo teraz o 16, za oknem jest już ciemno

        a trojmiasto jak wydaje artykuł to max na miesiąc po wywiadzie. Z nami jak robili to nawet po 2 tygodniach. Te pustki to efekt pandemii i pracy zdalnej

        • 3 1

  • Czy recepcja ma tez podnoszone biurko czy standard jak z przeszłości? (2)

    • 10 2

    • (1)

      ma tylko obniżanie biurko, czyli podnoszone, ale w dół

      • 7 2

      • dokladnie tak jest !

        • 2 0

  • (3)

    "W gdańskim oddziale firmy pracuje aktualnie ponad 600 specjalistów, chociaż przed pandemią zespół Jeppesen liczył 750 pracowników"
    hehe, czyli 150 "specjalistów" dostało wypowiedzenie, skoro ruch lotniczy zamarł w pandemii...

    • 47 2

    • (1)

      tam nikt nie pracuje, ani jednego człowieka na zdjęciu....

      • 7 8

      • są przecież

        w kuchni

        • 7 0

    • sporo ludzi uciekło bo odkąd Boeing ma problemy nie ma podwyżek, bonusów i tylko cięcia kosztów. A każdy widzi jak ceny rosną jak idzie do sklepu. Także część pożegnali a część ich pożegnała.

      • 21 0

  • Korpoludki (2)

    • 13 24

    • ale śmieszny komentarz, brawo! (1)

      zapiszę to sobie i będę oglądać w smutnych chwilach na poprawę humoru

      dzięki!

      • 19 6

      • hehe ja też

        on myśli że to tak samo jak na filmach, a sam nigdy nie pracował w fajnym koncernie

        • 1 3

  • (8)

    Mam sie skusic na prace w firmie, ktora w krotkim czasie zwolnila 150 ludzi a teraz tych ludzi brakuje wiec wabią biurem? Chyba sa niepowazni.

    • 149 15

    • (2)

      To samo robi Intel. Najpierw grupowe zwolnienia, żeby za parę miesięcy potrzebować mnóstwa programistów, bo ultra ważny projekt. Korpo rządzi się swoimi, nielogicznymi prawami.

      • 59 6

      • z tego co sam napisałeś wynika, że prawa korpo są logiczne. (1)

        po co trzymać programistów, którzy są niepotrzebni? dlaczego nie zatrudniać, gdy są?

        • 26 8

        • Bo programisci to ludzie a ludzie sa rozni. Jak firma ma za duzo koparek to moze je sprzedac, a pozniej jak brakuje to moze kupic takie same. Z ludzmi tak latwo nie jest. Rekrutacja jest kosztowna i nigdy nie wiadomo kogo sie zatrudni. W firmach gdzie jest duza rotacja jest zwykle duze zamieszanie a koszty zamieszania sa duze. Ale im wieksza firma tym bardziej jest niczyja. Nawet jesli firma ma prawdziwego wlasciciela a nie byty zwane akcjonariuszami to jesli jest odpowiednio duza to o kosztach zatrudnienia decyduja kierownicy, ktorzy sa zainteresowani krotkoterminowa optymalizacja kosztow bo za to dostaja premie. Nikogo w duzej firmie nie obchodzi, ze byc moze za rok zwalniani ludzie sie przydadza i moze lepiej rzucic ich w czasie luzu do splacania dlugu technicznego.

          • 26 1

    • nie, nie kuś się, dzięki.

      • 4 2

    • Oby tylko ten soft był lepszy niz w ostatnim modelu Boeinga

      • 14 1

    • A (1)

      Nie zwolniła - tylko sami odeszli - rynek zwariował dla programistów i zostali wyciągnięci za podwójne stawki

      • 13 0

      • Nie prawda

        Zwalniali

        • 4 1

    • pytanie jest takie, czy chcesz tam pracować do śmierci?

      bo ja się takimi rzeczami nie przejmuję. Nie jestem programistą, ale też pracuję w chodliwej branży, konkretnie w okrętownictwie. Raz jest robota, innym razem jej nie ma bo np. konkurencja wygrała przetargi. To jak mnie zwolnią to idę gdzie indziej. Robota jest zawsze i w sumie bez różnicy dla kogo pracuję. Tak na prawdę gdzie nie pójdę to spotykam tych samych ludzi. Jak płacą dobrze to nie ma się co zastanawiać nad głupią stabilnością bo ludzie z poszukiwanym wykształceniem zawsze będą mieli stabilność.

      • 13 2

  • (4)

    "Z wizytą w Boeingu" - tak powinno się pisać. W języku polskim można stosować deklinację także dla nazw własnych obcojęzycznych. Redaktorzy powinni wiedzieć takie rzeczy.

    • 68 3

    • Redaktorzy pewnie by wiedzieli.

      • 31 0

    • To taka nowomowa fejsbukowa. Jak użyjesz deklinacji to fejsbuk nie zrobi z tego linka. (1)

      • 22 0

      • nie trzeba

        Nie trzeba za nią podążać!

        • 9 0

    • wstyd!

      Na tej stronie generalnie jest problem z pisownią... W innym tekście: "na ten moment"...

      • 7 0

  • (5)

    Lepiej napiszcie, że Jeppesen ma zamrożone podwyżki, bonusy roczne i ludzie stamtąd uciekają zwłaszcza specjaliści i IT.

    • 54 5

    • (2)

      Jesteś rozpuszczony jak dziadowski bicz. Tylko podwyżki i podwyżki. Nie zauważyłeś, że jest pandemia?

      • 5 25

      • Zauwazylem i firmy IT tez zauwazyly. W niektorych dochody wzrosly lawinowo ale cebula w sercach zarzadow trzyma sie mocno.

        • 18 0

      • w Jeppesenie podwyżek nie było już przed pandemią. To trwa już kilka lat. Jeśli Tobie pasuje zarabiać czwarty rok tyle samo (i dodatkowo nie mieć premii rocznej) to fajnie. Powodzenia! W takim wypadku mogę być rozpuszczony jak piszesz, ale moim zdaniem po prostu dbam o swoje finanse.

        • 11 0

    • Doprawdy?

      Ciekawe skąd takie info...

      • 0 9

    • Nie tylko

      To nie jest tylko przypadek jeppesen. Wszędzie tak jest.

      • 1 3

  • Jasne teraz Jeszce promocja biurowców smietników szkoldiwych dla miasta bo Gdańsk republika dewweloperów (4)

    buduje je na potęgę!90% firm wtych betonowych klockach nie placi podatków nie tylko w gdańsku ale płaci je zagranica!!

    • 11 15

    • A ty super narodowcu , mieszkasz w domu zbudowanym przez dewelopera

      pracuje w biedronce i jezdzisz zas... szrotem.

      • 7 9

    • (1)

      to jest temat bardziej skomplikowany, np firma nie zaplaci podatku, bo zainwestowala (to samo robią jdg, zainwestowac=wydac). nawet gdyby bylo tak jak mowisz, to zatrudniaja ludzi, placa ubezpieczenie i pensje oraz podatki od pensji. wiec lepiej zeby np fb zatrudnial ludzi i odprowadzal skladki za nich, niz zeby go w ogole nie bylo.

      • 9 0

      • dokladnie tak. Dodam jeszcze od siebie że po prostu prawo podatkowe w Polsce jest tak z..bane że przedsiębiorca przez część swojej pracy musi się zastanawiać jak robić koszty zamiast myśleć o zyskach. A teraz w nowej polskiej Ładzie będzie jeszcze gorzej.

        • 1 0

    • Ci akurat płacą podatki w Gdańsku.

      Biuro niby jest szkodliwe? Na twój mózg wszystko jest szkodliwe.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane