• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejskie Biura. Z wizytą w Boeing

Joanna Stolp
4 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy. Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.

W najnowszym odcinku cyklu "Trójmiejskie Biura", w ramach którego pokazujemy ciekawe przestrzenie do pracy, odwiedzamy gdański oddział firmy Boeing - Jeppesen. W poprzednim odcinku gościliśmy w biurze Dynatrace.



Jeppesen, A Boeing Company to międzynarodowe przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w systemach nawigacyjnych i geoprzestrzennych oraz systemach wsparcia zarządzania flotą samolotów. Od ponad 80 lat dostarcza innowacyjne rozwiązania pilotom, liniom lotniczym, a także producentom awioniki. W 2006 r. lokalne przedsiębiorstwo zostało przejęte przez korporację The Boeing Company, dzięki czemu przeszło ogromną przemianę z kilkuosobowej firmy do międzynarodowego przedsiębiorstwa współpracującego z największymi liniami lotniczymi świata.

Z map i danych nawigacyjnych Jeppesen korzystają m.in. linie lotnicze, piloci oraz producenci awioniki. Jeppesen produkuje również oprogramowanie nawigacyjne. Szacuje się, że przed pandemią aż miliard pasażerów w trakcie swoich podróży lotniczych korzystało z map nawigacyjnych przygotowanych przez Jeppesen, A Boeing Company, a jedna czwarta wszystkich map nawigacyjnych powstaje właśnie w Gdańsku w biurze przy Arkońskiej 6Mapka.

  • W gdańskim biurze Boeing jest łącznie 17 sal konferencyjnych.
  • W gdańskim biurze Boeing jest łącznie 17 sal konferencyjnych.
  • Przestrzenie do pracy są oddzielone panelami dźwiękochłonnymi.
  • Przestrzenie do pracy są oddzielone panelami dźwiękochłonnymi.
  • Zatrudnieni pracują głównie w zespołach projektowych.
  • Zatrudnieni pracują głównie w zespołach projektowych.
  • Gdańskie biuro Boeing mieści się przy ul. Arkońskiej.


Ponieważ firma jest związana z lotnictwem, podróże są na stałe wpisane w codzienność jej pracowników. Niezależnie od tego, w jakim oddziale pracują, przed pandemią większość z nich przechodziła szkolenie w głównej siedzibie A Boeing Company - w Stanach Zjednoczonych lub w oddziale firmy w Niemczech. W gdańskim oddziale firmy pracuje aktualnie ponad 600 specjalistów, chociaż przed pandemią zespół Jeppesen liczył 750 pracowników. Wśród nich są przede wszystkim deweloperzy oprogramowania, inżynierowie oraz analitycy danych nawigacyjnych. Od 20 do 25 proc. pracowników pracuje aktualnie rotacyjnie w siedzibie firmy, pozostali wykonują swoje obowiązki zdalnie.

- Jednym z głównych planów firmy jest powiększenie zespołu do takich rozmiarów, jaki miał przed wybuchem pandemii. Według założeń już do końca 2023 r. uda się poszerzyć zespół do 730 osób - mówi prezes Jeppesen, A Boeing Company Rafał Stepnowski.

Gdańskie biuro lotniczej firmy



Jeppesen, A Boeing Company do biura przy Arkońskiej wprowadziło się w sierpniu 2011 r. Zajmowało wtedy "zaledwie" dwa piętra, a teraz - 6600 m kw. i jest jedynym najemcą w budynku. Pracownicy mają do dyspozycji 17 większych i sześć mniejszych sal konferencyjnych, cztery budki telefoniczne wolno stojące, dwie sale szkoleniowe i aż dziesięć kuchni. Nie brakuje tu też przestrzeni do relaksu, gdzie pracownicy mogą się wzajemnie inspirować. Do udogodnień dla pracowników należy także sala do jogi. Projekt biura przygotowała pracownia Krusel Home Office.

  • Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.
  • Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.
  • Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.
  • Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.
  • W biurze Boeing znajduje się 10 kuchni.
  • W biurze Boeing znajduje się 10 kuchni.
  • Nawiązanie do natury sprzyja odpoczynkowi i wyciszeniu w trakcie posiłków.
  • Nawiązanie do natury sprzyja odpoczynkowi i wyciszeniu w trakcie posiłków.
  • Oprócz większych stołów znalazło się miejsce także na mniejsze, umożliwiające kameralne spotkania.
  • Oprócz większych stołów znalazło się miejsce także na mniejsze, umożliwiające kameralne spotkania.
  • Do dyspozycji pracowników jest także przestrzeń do relaksu.
  • Pracownicy mogą korzystać także z sali do jogi.


Społeczna odpowiedzialność pracowników



Jeppesen Poland buduje społeczną świadomość i odpowiedzialność pracowników przez wspieranie lokalnych fundacji, szczytnych celów, a także konferencji i spotkań dla młodych osób, które chciałyby związać swoją przyszłość z technologiami i biznesem. Korporacja jest także inicjatorem cyklu koncertów Jazz by Jeppesen oraz akcji proekologicznych, np. warsztatów edukacyjnych o środowisku naturalnym.

Czytaj także: Testy w pracy. Kary finansowe za zakażenie

"Trójmiejskie Biura" to cykl, w którym pokazujemy wnętrza biur znajdujących się na terenie Trójmiasta i jego okolic. Rozmawiamy o estetyce i funkcjonalnych rozwiązaniach, które ułatwiają codzienną pracę. Chcesz pokazać nam swoje biuro w tym cyklu? Prześlij trzy zdjęcia wnętrza na adres: j.stolp@trojmiasto.pl.

Miejsca

Opinie (123) 6 zablokowanych

  • oprócz piłkarzyków i owocowych czwartków (1)

    obowiązkowe szczepienie

    • 3 5

    • oraz pożegnalne piątki

      • 2 0

  • Nieudana promocja (1)

    Niestety to biuro jest bardzo kiepsko zaprojektowane. Zbyt dużo otwartej przestrzeni dzielonej pomiędzy różne zespoły. Czas pracy jest dokładnie śledzony, więc na ping ponga zwyczajnie go nie ma. Atmosfera w pracy, jak i samej branży bardzo kiepska. Zarobki, czy możliwość rozwoju można określić jako mizerne.

    • 24 8

    • Potwierdzam. Kazali nie zliczać czasu pracy spędzonego na obiedzie w stołówce w sąsiednim budynku. Jedzenie przy biurku już było ok. Kawa z automatu na monety płatna.

      • 0 5

  • Tylko zagraniczne koncerny?? (1)

    Ten portal promuje nieudacznie za kilo śliwek tylko zagraniczne koncerny i ich napompowane ambicje ... a gdzie polskie małe i duże firmy .. gdzie firmy rodzinne ... przecież w wielu social i warunki pracy są lepsze jak te z korpo w wieżowcach ... do dzieła redaktorze

    • 6 3

    • Nie każdy chce pracować u janusza za minimalną krajową.

      • 2 1

  • Czyli klasycznie, zamiast zastąpić openspace bardziej przyjaznymi pomieszczeniami do pracy cała para idzie w kolorowe tapety, chmurki pod sufitem i pokoje do relaksu.

    • 7 0

  • Czemu promujecie zagraniczny kapitał, czy naprawdę nie już nic polskiego w tym kraju?

    • 0 4

  • Wentylacja

    Ciekawe jak z kwestią wentylacji pomieszczeń.
    Najbardziej fikuśne mebelki nie zastąpią odpowiedniego powietrza, a z tym bywało różnie

    • 4 0

  • Umowy

    Dalej umowa na czas nieokreślony jest traktowana jako jeden z benefitów?

    • 4 0

  • Nie ma się czym podniecać.

    Ładne aranżacje - fakt, ale w biurach pracują ludzie. Zazwyczaj przeciętni specjaliści z wąskiego zakresu swoich obowiązków, często znudzeni i sfrustrowani. Inni chcąc czy nie są narażeni na toksyczne relacje, co skutkuje redukcją dobrych emocji i zaangażowania. Takiego raka w biurach obserwuje dosłownie wszędzie. Brak autentyczności , kompleksy i wypalenie. Biada młodym, którzy trafia w takie miejsca. Mimo wszystko życzę szczęścia i super warunków pracy.

    • 7 0

  • Praca w Boeingu

    Ale Wy tu wszyscy macie ból pupy. W biurze pusto bo można bez ograniczeń pracować zdalnie. Wynagrodzenie, premie i podwyżki zależne są od działu, stanowiska i doświadczenia. Jest sporo benefitów. Nie ma problemu z urlopem. Elastyczny czas pracy. Nie wiem co trzeba zrobić żeby szefostwo zaczęło się Ciebie czepiać. Ja polecam pracę w Dżepku, przepraszam Boeingu :)

    • 3 4

  • A starliner nadal nie lata

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane