.
Baner
Profile pracodawców

Profil pracodawcy

Vectra

Vectra

Inżynieria / Technologie,
Sprzedaż - telefoniczna
  • telefon

    58 624-83-52
  • fax

    58 742-66-00
  • adres

    81-525 Gdynia, al. Zwycięstwa 253 (Orłowo)

Grupa Vectra Dowiedz się o nas więcej

Vectra to Grupa Kapitałowa, jeden z liderów pod względem liczby abonentów telekomunikacyjny operator kablowy w Polsce:

  • ponad 932.000 abonentów
  • 217 miasta w Polsce

Podstawowa oferta Vectry to dostęp do programów telewizyjnych w wersji analogowej i cyfrowej, do szerokopasmowego internetu stacjonarnego i mobilnego oraz usługa telefonii stacjonarnej. Vectra ma jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku ofert telewizji cyfrowej pod względem liczby i różnorodności programów – łącznie 202, w tym 60 w wersji HD. Inne pozycje, które wyróżniają usługi Vectry, to internet 320 Mb/s, programy niezależnych telewizji lokalnych emitowane w 120 miastach, usługa cyfrowej nagrywarki oraz multiroom. Dodatkowe usługi Vectry to m.in. VOD, TVonline (bezpłatny dostęp do 50 programów TV na komputerze i urządzeniach mobilnych), HBO GO, FilmBox Live i serwis muzyczny GO ON. Vectra ma ponad 612 tys. abonentów telewizji cyfrowej, 500 tys. odbiorców internetu stacjonarnego i 23 tys. mobilnego oraz 182 tys. abonentów telefonicznych. Vectra obsługuje również firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Nasza droga do sukcesu

1991 rok – vectra rozpoczyna działalność budując pierwsze sieci telewizji kablowej w Słupsku, Olsztynie i Wrocławiu.


1993 rok – zwycięstwo w przetargu na budowę jednolitej sieci telewizji kablowej w Elblągu.


1994 rok – okres intensywnego rozwoju firmy poprzez akwizycję mniejszych sieci telewizji kablowych, rozbudowę istniejących oraz budowę nowych sieci.


1995 rok – dalsza intensywna konsolidacja rynku telewizji kablowej, przejęcia kapitałowe w Białymstoku i Suwałkach, budowa sieci w Bielsku-Białej. Vectra jeszcze bardziej koncentruje się na jakości budowanych sieci, wykorzystując najnowocześniejsze rozwiązania techniczne i magistrale światłowodowe.


1995 rok – początek nadawania własnych, lokalnych programów telewizyjnych.


1996 rok – konsolidacja kolejnych pięciu sieci telewizji kablowej na terenie Słupska.


1997 rok – dalszy rozwój technologii, projekty wprowadzenia usług dodatkowych i dostępu do Internetu.


2001 rok – Vectra staje się drugim operatorem w Polsce pod względem liczby obsługiwanych abonentów, dzięki kilku kolejnym przejęciom, m.in. warszawskiej spółki TVM. Początek świadczenia usługi dostępu do internetu.


2003 rok – przejęcie Telewizji Kablowej Dami od Grupy Polsat, co zwiększa liczbę abonentów Vectry o 100 tysięcy i rozszerza jej zasięg o 11 miast centralnej i południowej Polski. Dynamiczny rozwój dostępu do internetu, nowe pakiety i zwiększenie prędkości transmisji danych, ponad 42 tysiące internautów pod koniec 2004 roku.


2005 rok – zakup Śląskiej Telewizji Kablowej i powiększenie liczby abonentów o kolejne 90 tysięcy osób, dający Vectrze w sumie ponad 620 tysięcy abonentów. Rozpoczęcie świadczenia usługi telefonii cyfrowej, potwierdzające czołowe miejsce Vectry wśród liderów polskiego rynku multimedialnego. Następuje połączenie spółek w Grupie Vectra - Vectra S.A. przejmuje całość majątku Telewizji Kablowej Vectra S.A.


2006 rok – dalszy intensywny wzrost liczby abonentów internetu oraz telefonu. W listopadzie Vectra rozpoczyna wdrażanie telewizji cyfrowej w sposób unikalny na polskim rynku, bardzo korzystny dla abonentów. Było to największe przedsięwzięcie w branży operatorów telewizji kablowej.


2007 rok - intensywny wzrost odbiorców telewizji cyfrowej – Vectra staje się liderem rynku z wynikiem 85 tysięcy abonentów – tyle mieli łącznie wszyscy pozostali operatorzy. Także liczba 100 programów telewizyjnych oraz kilkunastu radiowych w ofercie cyfrowej była największa spośród innych krajowych operatorów.


2008 rok – w maju Vectra wprowadza do oferty kanały HD. Umocnienie pozycji lidera wśród operatorów telewizji cyfrowej – koniec roku to 190 tys. abonentów tej usługi.


2009 rok – w styczniu Vectra wchodzi do Warszawy przejmując miejscowego operatora Spray SA, spółkę notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Rozpoczyna intensywną rozbudowę przejętej sieci, a od września uruchamia w stolicy sprzedaż usług pod marką Vectra. Pojawiają się nowe usługi – w listopadzie PVR HD, w grudniu multiroom. Vectra pozostaje liderem krajowego rynku kablowej telewizji cyfrowej z 240 tys. abonentów.


2010 rok – Vectra uruchamia usługę FlashNet, która w marcu otrzymuje prędkość 64 Mb/s, a w sierpniu 128 Mb/s. Pod koniec sierpnia Vectra staje się operatorem MVNO uruchamiając usługę mobilnego internetu.


2011 rok – w lutym Vectra uruchamia usługi dla firm sektora małych i średnich przedsiębiorstw. We wrześniu jako jeden z nielicznych operatorów uruchamia sprzedaż walki bokserskiej Adamek–Kliczko w systemie pay-per-view – to pierwsza taka transmisja w Polsce. Także we wrześniu oferta Internet Flashnet Vectry zostaje wzmocniona o unikalne na rynku propozycje w cenie 1 zł: konsola Xbox z Kinect’em, netbook, tablet. Uruchomienie bezpłatnego dostępu do serwisu muzycznego MOOD.


2012 rok - w kwietniu internauci Vectry otrzymują darmową usługę TVOnline, czyli dostęp do programów telewizyjnych na komputerze i urządzeniach mobilnych. Wielokrotnie w ciągu roku Vectra jest liderem rynku w ofercie telewizyjnej. Od października programing Vectry zawiera największą liczbę kanałów w takich kategoriach jak programy HD, dla dzieci, sportowe. Także w październiku Internet Flashnet otrzymuje prędkość 160 Mb/s, co jest największą na rynku prędkością internetu oferowaną indywidualnym odbiorcom.


2013 rok - w lipcu wprowadzenie usługi Vectra VoD - dostęp do darmowych oraz płatnych programów i filmów.

Zatrudniamy 1500 pracowników
Konsultant Centrum Obsługi Klienta
Obsługa klienta / Sprzedaż detaliczna
szczegóły »
Konsultant Działu Windykacji
Obsługa klienta / Sprzedaż detaliczna
szczegóły »
Zobacz wszystkie