• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejskie Biura. Z wizytą w Boeing

Joanna Stolp
4 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy. Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.

W najnowszym odcinku cyklu "Trójmiejskie Biura", w ramach którego pokazujemy ciekawe przestrzenie do pracy, odwiedzamy gdański oddział firmy Boeing - Jeppesen. W poprzednim odcinku gościliśmy w biurze Dynatrace.



Jeppesen, A Boeing Company to międzynarodowe przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w systemach nawigacyjnych i geoprzestrzennych oraz systemach wsparcia zarządzania flotą samolotów. Od ponad 80 lat dostarcza innowacyjne rozwiązania pilotom, liniom lotniczym, a także producentom awioniki. W 2006 r. lokalne przedsiębiorstwo zostało przejęte przez korporację The Boeing Company, dzięki czemu przeszło ogromną przemianę z kilkuosobowej firmy do międzynarodowego przedsiębiorstwa współpracującego z największymi liniami lotniczymi świata.

Z map i danych nawigacyjnych Jeppesen korzystają m.in. linie lotnicze, piloci oraz producenci awioniki. Jeppesen produkuje również oprogramowanie nawigacyjne. Szacuje się, że przed pandemią aż miliard pasażerów w trakcie swoich podróży lotniczych korzystało z map nawigacyjnych przygotowanych przez Jeppesen, A Boeing Company, a jedna czwarta wszystkich map nawigacyjnych powstaje właśnie w Gdańsku w biurze przy Arkońskiej 6Mapka.

  • W gdańskim biurze Boeing jest łącznie 17 sal konferencyjnych.
  • W gdańskim biurze Boeing jest łącznie 17 sal konferencyjnych.
  • Przestrzenie do pracy są oddzielone panelami dźwiękochłonnymi.
  • Przestrzenie do pracy są oddzielone panelami dźwiękochłonnymi.
  • Zatrudnieni pracują głównie w zespołach projektowych.
  • Zatrudnieni pracują głównie w zespołach projektowych.
  • Gdańskie biuro Boeing mieści się przy ul. Arkońskiej.


Ponieważ firma jest związana z lotnictwem, podróże są na stałe wpisane w codzienność jej pracowników. Niezależnie od tego, w jakim oddziale pracują, przed pandemią większość z nich przechodziła szkolenie w głównej siedzibie A Boeing Company - w Stanach Zjednoczonych lub w oddziale firmy w Niemczech. W gdańskim oddziale firmy pracuje aktualnie ponad 600 specjalistów, chociaż przed pandemią zespół Jeppesen liczył 750 pracowników. Wśród nich są przede wszystkim deweloperzy oprogramowania, inżynierowie oraz analitycy danych nawigacyjnych. Od 20 do 25 proc. pracowników pracuje aktualnie rotacyjnie w siedzibie firmy, pozostali wykonują swoje obowiązki zdalnie.

- Jednym z głównych planów firmy jest powiększenie zespołu do takich rozmiarów, jaki miał przed wybuchem pandemii. Według założeń już do końca 2023 r. uda się poszerzyć zespół do 730 osób - mówi prezes Jeppesen, A Boeing Company Rafał Stepnowski.

Gdańskie biuro lotniczej firmy



Jeppesen, A Boeing Company do biura przy Arkońskiej wprowadziło się w sierpniu 2011 r. Zajmowało wtedy "zaledwie" dwa piętra, a teraz - 6600 m kw. i jest jedynym najemcą w budynku. Pracownicy mają do dyspozycji 17 większych i sześć mniejszych sal konferencyjnych, cztery budki telefoniczne wolno stojące, dwie sale szkoleniowe i aż dziesięć kuchni. Nie brakuje tu też przestrzeni do relaksu, gdzie pracownicy mogą się wzajemnie inspirować. Do udogodnień dla pracowników należy także sala do jogi. Projekt biura przygotowała pracownia Krusel Home Office.

  • Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.
  • Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.
  • Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.
  • Aranżacja wnętrza nawiązuje do profilu działalności firmy.
  • W biurze Boeing znajduje się 10 kuchni.
  • W biurze Boeing znajduje się 10 kuchni.
  • Nawiązanie do natury sprzyja odpoczynkowi i wyciszeniu w trakcie posiłków.
  • Nawiązanie do natury sprzyja odpoczynkowi i wyciszeniu w trakcie posiłków.
  • Oprócz większych stołów znalazło się miejsce także na mniejsze, umożliwiające kameralne spotkania.
  • Oprócz większych stołów znalazło się miejsce także na mniejsze, umożliwiające kameralne spotkania.
  • Do dyspozycji pracowników jest także przestrzeń do relaksu.
  • Pracownicy mogą korzystać także z sali do jogi.


Społeczna odpowiedzialność pracowników



Jeppesen Poland buduje społeczną świadomość i odpowiedzialność pracowników przez wspieranie lokalnych fundacji, szczytnych celów, a także konferencji i spotkań dla młodych osób, które chciałyby związać swoją przyszłość z technologiami i biznesem. Korporacja jest także inicjatorem cyklu koncertów Jazz by Jeppesen oraz akcji proekologicznych, np. warsztatów edukacyjnych o środowisku naturalnym.

Czytaj także: Testy w pracy. Kary finansowe za zakażenie

"Trójmiejskie Biura" to cykl, w którym pokazujemy wnętrza biur znajdujących się na terenie Trójmiasta i jego okolic. Rozmawiamy o estetyce i funkcjonalnych rozwiązaniach, które ułatwiają codzienną pracę. Chcesz pokazać nam swoje biuro w tym cyklu? Prześlij trzy zdjęcia wnętrza na adres: j.stolp@trojmiasto.pl.

Miejsca

Opinie (123) 6 zablokowanych

  • (2)

    Wszędzie tak samo wyglada. A poza tym szefowie w domach a pracownicy w biurach

    • 16 2

    • no wiadomo dlatego zostali szefami, bo lezeli w domu i dalej leza, zlikwidujmy szefow, wrocmy do prl, kazda swinia jest rowna111

      • 9 2

    • ja tam w tym biurze nie widzę ludzi, a ewidentnie jest przed 15

      • 0 0

  • ...Ale w pindla mozecie grac w czasie pracy

    Mam swoje rakietki. Czy mogę skorzystać?

    • 14 1

  • Pozdrowienia dla curlerów z Boeing! (2)

    Pozdrowienia dla curlerów z Boeing!

    • 1 7

    • Z Boeinga albo z firmy Boeing.

      • 8 0

    • Curlerów? Zawsze myślałem, że curling to sport dla kobiet bo mogą jednocześnie zamiatać i krzyczeć.

      • 7 3

  • (5)

    Niby takie fajne biuro, ale kurtki muszą wieszać na oparciach krzeseł. Wystarczy wbić w każde drzwi po cztery gwoździe i sprawa załatwiona.

    • 10 3

    • serio? (4)

      są szafy ubraniowe...

      • 6 0

      • (3)

        To czemu na zdjęciu wisi kurtka na krześle.

        • 7 1

        • bo na chwile wpadl

          to co bedzie sie wieszal w szafach.

          • 2 2

        • zapytaj tego co ją tam powiesił, dlaczego nie schował do szafy.

          • 7 0

        • bo olał nakazy HaeRów. U nas teraz tak samo kiedy prawie nikt nie przychodzi do biura.

          • 1 0

  • a teraz komentarz na serio, bez trolingu proszę (7)

    jaki profil pracowników tam pracuje?
    na jakie stanowiska szukają pracowników?
    Jak zarobki? (pomijam bonusy bo to bzdura)
    praca hybrydowa/na miejscu?

    • 6 0

    • nie warto (1)

      • 7 6

      • warto

        • 6 4

    • Owszem

      Warto :)

      • 1 4

    • Owocowe środy:)

      Ach te benefity... Czy są owocowe środy...???:)))

      • 7 0

    • (1)

      no do map to raczej po kartografii + dorabiający sobie piloci oraz dział IT. Znam parę osób z tej firmy.

      • 0 2

      • Nie dorabiający piloci, tylko niespełnieni piloci. Ludzie, którzy po studiach lotniczych nie dostali normalnej pracy w zawodzie. Ale w biurze noszą się najwyżej.

        • 4 0

    • Pracownicy to głównie analitycy nawigacyjni, programiści i specjaliści IT. Zarobki dobre (od śr. krajowej wzwyż), są bonusy i tzw. podwyżki inflacyjne, uczciwe warunki pracy, świetna atmosfera, praca od początku pandemii prawie tylko zdalna.

      • 0 4

  • ŻART

    Naprawdę ma to być ładne biuro?
    Widziałam dużo ładniejszych i wartych pokazania np w Olivia czy Alchemia

    • 6 6

  • aranżacja

    • 1 1

  • (10)

    a tak serio, nie robiłem nigdy w korpo więc nie wiem jak to wygląda. Są sale jogi, pingpong czy inne cuda na kiju. Faktycznie ktoś z tego korzysta? Dziwnie bym się czuł, przychodząc do pracy i tracąc czas na coś takiego.

    • 50 18

    • (1)

      jak najbardziej - możesz spokojnie 'odbić się' jak korzystasz z takich rzeczy, żeby nie liczyło się jako czas pracy - ale Jeppowi zależy na jakości tego co dostarcza, a możliwość oderwania się i rozluźnienia sprzyja takim rzecz.

      • 26 6

      • Najwieksi...

        W takich miejscach zazwyczaj przesiadują najwięksi opitalacze, na których druga polowa firmy musi pracować.
        Chociaż jak patrzę na ten kosz przy oknie zastanawiam się czy kiedykolwiek ktoś z tego korzystał i czy nie jest to po prostu "pokazówka" w celach marketingowych.
        Okno obok nie przetrwałoby pierwszych 10min zabawy ... no chyba, że rzucają pluszową piłką.

        Muszę jednak uczciwie przyznać, że to jedne z najprzyjemniej zaaranżowanych biur jakie widziałem na trojmiasto.pl (subiektywna ocena)

        • 6 3

    • (1)

      Przykro mi, że nie doświadczyłeś nigdy jak pracodawca może dbać o pracownika.

      • 25 9

      • w punkt

        mamy biuro w budynku obok .
        może ..
        ale nie musi ;-)

        • 13 1

    • Zależy, u nas PS4 codziennie było w użyciu - 15-30 min zeby przy kawce sobie pyknąć mortala albo jakiś wyścig, a w trakcie pogadać o projekcie czy pomysłach. Były osoby co regularnie graly w nogę, siatkówke czy szły na siłownie.

      • 9 3

    • owszem

      idę na obiad na tarasie, potem trochę pingponga, w drodze powrotnej kawa.
      aż chce się pracować gdy się wróci do biurka

      • 9 4

    • Różnica pomiędzy praca w korporacji a maleńkim prywatnym przedsiębiorstwem jest taka ze...

      ...w korporacji masz te wszystkie udogodnienia jakie wymieniłeś a w zwykłym zakładzie tylko maszynkę do robienia kawy zwykle umieszczona w pobliżu wejścia do klopa. No i czasem mala lodowka zeby przyniesione z domu śniadanie trzymać zanim spożywać je będziesz w czasie przerwy lunchowej.

      • 11 2

    • (1)

      u nas był stół bilardowy i zawsze se pykaliśmy, czasem z przesadą bo 20 minut poza przerwą to "tak se" że się tak wyrażę, ale ogólnie szefostwo nie narzekało. Też się dziwnie czułem jak przechodził kierownik, ale to jest tak wspaniały człowiek że robił sobie z nas tylko żarty z przytykiem ale nigdy nie wyciągał jakiś wniosków. Generalnie to jakby nie było wydajności z naszej pracy to inaczej by na to patrzyli. A skoro prawie wszystko szło dobrym torem to nikt sobie tym stołem nie zawracał głowy. To samo kawka ze 2 razy dziennie i pogaduchy. Tyle że generalnie na każdą godzinę siedzenia przed kompem masz 5 minut odpoczynku. Więc jak pracujesz bez przerwy 3 godziny to jednak te 15 minut ci się należy. Można powiedzieć że nikt nikogo nie oszukiwał.

      • 5 2

      • 5 min

        To jest 5 min przerwy od pracy przy monitorze (można robić coś off-line), a nie odpoczynku. I nie akumuluje się.

        • 11 1

    • Faktycznie się korzysta w przerwach

      • 1 0

  • Firma jak firma (3)

    Za 3 tysie brutto pewnie. Ale ochronę mają tam wybitną :D

    • 2 16

    • ta, 300 brutto, co sie będziesz

      • 2 2

    • Myślisz, że tam wszyscy pracują jako woźni?

      • 9 0

    • o qwa chłopie wypełznij spod swojego kamienia

      ja w branży mechanicznej robię, konkretnie jako technolog. Mam 10,5 na rękę. Tyle co przeciętniak z IT, ale tam płacą trochę lepiej. To jest boeing i oni wymagają konkretnych specjalistów a nie jakiś przedstawicieli po szkole śrenidej.

      • 1 2

  • A te MAXy to juz naprawione tak w ogóle?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane