Wiadomości

stat

Najlepsi pracodawcy Trójmiasta według pokolenia C

Pokolenie C to osoby, które dopiero wchodzą na rynek pracy. Okazuje się, że mają trochę inne oczekiwania niż ich starsi koledzy.
Pokolenie C to osoby, które dopiero wchodzą na rynek pracy. Okazuje się, że mają trochę inne oczekiwania niż ich starsi koledzy. fot. 123rf / Aleksandr Davydov

Absolvent Talent Days to targi, które regularnie odwiedzają Trójmiasto. Nic dziwnego, że ich organizatorom zależy na tym, żeby dobrze poznać tutejszy rynek pracy. W tym celu Absolvent Consulting przeprowadziło badanie na ponad 5 tysiącach respondentów, które wyłoniło najbardziej rozpoznawalnych pracodawców w regionie Trójmiasta.



Badanie przeprowadzone przez Absolvent Consulting objęło studentów kierunków biznesowych, technicznych i humanistycznych, absolwentów oraz młodych profesjonalistów z całej Polski. Oprócz wskazania firm, badani wyrazili swoje opinie na temat tego, czym kierują się, szukając potencjalnego pracodawcy, co pobudza ich motywację oraz zaangażowanie.

Pracodawcy w Trójmieście


Lokalnie najbardziej rozpoznawalnym pracodawcami w Gdańsku okazały się kolejno: Lotos, State StreetAirHelp.

Ponadto, ankieterzy poprosili badanych o wskazanie najlepszych pracodawców regionu Trójmiasta. Wyniki przedstawiają się następująco:
  1. Lotos
  2. State Street
  3. AirHelp
  4. Deloitte
  5. Bayer
  6. Ergo Hestia
  7. PwC
  8. Arla Global Financial Services
  9. Bank Millennium
  10. PKO BP

Badani wskazali też, jakie atrybuty pracodawców są dla nich najważniejsze. Wśród najczęściej wybieranych znalazły się rozpoznawalność firmy i jej reputacja, wysokość wynagrodzenia, dobra atmosfera oraz profesjonalny trening i szkolenia.

Wśród aktywności pracodawców, dla badanych najważniejsze okazało się przywiązywanie wagi do dobrego wdrożenia pracownika, cieszenie się dobrą opiniąbranie udziału w targach pracy. Badani wysoko cenią też ujawnianie poziomu wynagrodzenia w ogłoszeniach o pracę.


Warto podkreślić, że autorzy badania skupili się na pokoleniu C (inaczej zwanym generacją Z), czyli ludźmi którzy dopiero wchodzą na rynek pracy. To właśnie ich preferencje i oczekiwania będą coraz ważniejsze dla pracodawców. Jak wskazują autorzy raportu - w tym pokoleniu talenty przyciągane są nie tylko odpowiednią ofertą, ale też emocjami jakie budzi pozytywny wizerunek firmy.