- 1 Benefity są potrzebne, ale grunt to dobra pensja (110 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (193 opinie)
- 3 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
Trójmiejskie Biura. Odwiedzamy gdański oddział firmy Bayer
W kolejnym odcinku cyklu Trójmiejskie Biura, w ramach którego pokazujemy ciekawe przestrzenie do pracy, odwiedzamy wnętrze gdańskiego oddziału firmy Bayer. W poprzednim odcinku gościliśmy w studiu kreatywnym Hiday w Gdyni.
Niektóre firmy umożliwiają swoim pracownikom pracę w systemie hybrydowym. Jedną z nich jest Centrum Usług Serwisowych Bayer, które w Gdańsku działa od 2012 roku. Mimo że w trakcie trwania pandemii zakres działania korporacji nie uległ zmianie, to wyzwania, jakie postawiła, wpłynęły przede wszystkim na sposób wykonywania obowiązków służbowych przez pracowników.
- Żeby przystosować się do nowej rzeczywistości, mieliśmy okazję wdrożyć na dużą skalę wykonywanie obowiązków w sposób zdalny. W pierwszej kolejności ulepszyliśmy niektóre procedury zarządzania biurem, aby w jak najlepszym stopniu zapewnić ciągłość procesów i bezpieczeństwo pracownikom wykonującym pracę z biura. Kolejnym krokiem było zadbanie o to, aby nasi pracownicy, niezależnie od trybu pracy, mogli liczyć na nasze wsparcie w zakresie ergonomii i organizacji domowego biura - wyjaśnia Aleksandra Szlagowska, Communication Expert z Bayer.
Pracownicy mają możliwość wypożyczenia sprzętu biurowego oraz wsparcia w zakresie wiedzy, dobrych praktyk ułatwiających komfort pracy. Pracownicy mogą skorzystać z organizowanych co tydzień sesji mindfulness oraz szkoleń z zakresu resilence, które mają na celu utrzymanie w dobrej kondycji zdrowia psychicznego.
Czym się zajmuje Bayer?
Centrum usług biznesowych firmy Bayer zatrudnia osoby z doświadczeniem w zakresie księgowości i rachunkowości, a także absolwentów szkół wyższych. W gdańskim oddziale pracuje ponad 900 osób - są one podzielone na wyspecjalizowane zespoły, których wielkość jest zróżnicowana i która zależy od potrzeb korporacji. Najbardziej licznym działem jest zespół finansowy - Source to Pay, który liczy łącznie 330 osób i rozlokowany jest na powierzchni trzech pięter. Natomiast najmniejszy dział - Global Transformation and Process Management, zajmujący się zarządzaniem procesami i globalnymi przemianami - liczy zaledwie 25 osób.
Czytaj także
Pochwała prostoty: biurko idealne
- W ramach globalnej sieci centrów usług wspólnych, które są zlokalizowane w Brazylii, Hiszpanii, Indiach, Kostaryce, Niemczech, Chinach i na Filipinach. Centrum w Gdańsku odpowiada za wsparcie biznesu Bayera w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Rosji, krajach skandynawskich i na Bałkanach. Aby dobrze funkcjonować w tak międzynarodowym środowisku, nasi pracownicy operują ponad 20 językami. Obsługują takie obszary, jak rachunkowość, obsługa klienta, zakupy, HR, compliance, zarządzanie umowami czy projektowanie wizualne - mówi Monika Gierszewska, specjalista ds. administracji i BHP w Bayer..
Wybierz zieleń do biura
Przestrzeń biurowa korporacji
Gdański oddział mieści się w kompleksie Olivia Business Centre. Aktualnie na przestrzeni łącznie siedmiu pięter do dyspozycji zespołu pozostaje w sumie ponad 6 tys. m kw. Wynajmowanie dodatkowej powierzchni biurowej i w konsekwencji kolejnych kondygnacji postępowało wraz z rozwojem firmy. W aranżacji dwóch pięter korporację wspierało biuro projektowe CBRE. Jedno z pięter zostało utrzymane w nowoczesnej stylistyce z elementami naturalnymi. Przeważa tu drewno, mech na ścianach, ale nie brakuje też przeszkleń i naturalnego światła. Wnętrze dopełnia widok z okien na starą Oliwę i las.
- Podczas pracy nad kolejną kondygnacją zaangażowaliśmy pracowników. Zapytaliśmy ich w ankiecie o motyw przewodni aranżacji. Wygrało "Trójmiasto", dlatego mamy tam sale konferencyjne: Gdańsk, Sopot i Gdynia z pięknymi, ręcznie malowanymi muralami oraz obłożony drewnianymi deskami korytarz nawiązujący do pokładu statku. To piętro jest zdecydowanie mniej formalne w swojej stylistyce i sprzyja nie tylko pracy w skupieniu, ale także pracy projektowej czy kreatywnej - dodaje Kinga Cholewinska, Project Professional w Bayer.
- Joanna Puchalaj.stolp@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie (142) ponad 20 zablokowanych
-
2021-04-23 07:53
Hr
Zamiast opowiadać o ołpen spejsah nauczcie się odpowiadać na mejle. Albo inaczej, zacznijcie pisać mejle czy ktoś się dostal do pracy w waszym spejsie czy nie.
- 13 0
-
2021-04-23 10:36
Dokładnie
Te wszystkie fajne bajery są fajne na zdjęciu albo przy rekrutacji, a potem się okazuje, ze i tak nie ma na to czasu.
- 14 0
-
2021-04-23 13:48
Ta sala z komputerami
czyli miejsce rzeczywistej pracy to taja tzw. "Szwalnia"
- 10 0
-
2021-04-23 15:29
Tam pracuje Czajcza
- 1 0
-
2021-04-24 22:27
(1)
a czy ta litwinka na A jeszcze pracuje?
bardzo milo spedzalo sie z nia wieczory :)- 2 0
-
2021-04-24 23:32
Jeszcze jestem
A kto pisze? Bo nie wiem z kim mam przyjemność
- 3 0
-
2021-04-24 23:36
Tyle negatywnych opinii... (2)
Pewnie, w PPHU u Janusza lepiej - niepłatne nadgodziny, pensja - raz 15 raz 30 kolejnego miesiąca, urlop...jak łaskawca szef się zgodzi...premie/ bonusy ? Zapomnij! Kryzys mamy, firma ledwo ledwo przędzie! A szef przecież alimenta ma placić, to skąd ma na premioszki dla niewolnika wziąc ?
- 1 3
-
2021-04-25 10:29
(1)
Wiesz, że istnieją też odcienie szarości, nie tylko czerń i biel?
- 0 0
-
2021-04-25 20:28
Nie wiem
Januszku
- 0 2
-
2021-04-27 21:34
Pracowałam tam w open spejsie, krzesło uderzało o krzesło na sali chyba z 50 ludzi jsk w fabryce
Jak rozmawiasz z kontrahentem to wszyscy cię słyszą, jak opierdziela cię szef co cały open spejs jest świadkiem, otworzysz okno zimno, zamkniesz to się dusisz. Jednym słowem strasznie.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.