• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejskie Biura. Odwiedzamy gdański oddział firmy Bayer

Joanna Puchala
22 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Każda z kondygnacji ma określony motyw przewodni. Jedno piętro nawiązuje do natury i pobliskiego lasu. Każda z kondygnacji ma określony motyw przewodni. Jedno piętro nawiązuje do natury i pobliskiego lasu.

W kolejnym odcinku cyklu Trójmiejskie Biura, w ramach którego pokazujemy ciekawe przestrzenie do pracy, odwiedzamy wnętrze gdańskiego oddziału firmy Bayer. W poprzednim odcinku gościliśmy w studiu kreatywnym Hiday w Gdyni.



Niektóre firmy umożliwiają swoim pracownikom pracę w systemie hybrydowym. Jedną z nich jest Centrum Usług Serwisowych Bayer, które w Gdańsku działa od 2012 roku. Mimo że w trakcie trwania pandemii zakres działania korporacji nie uległ zmianie, to wyzwania, jakie postawiła, wpłynęły przede wszystkim na sposób wykonywania obowiązków służbowych przez pracowników.

- Żeby przystosować się do nowej rzeczywistości, mieliśmy okazję wdrożyć na dużą skalę wykonywanie obowiązków w sposób zdalny. W pierwszej kolejności ulepszyliśmy niektóre procedury zarządzania biurem, aby w jak najlepszym stopniu zapewnić ciągłość procesów i bezpieczeństwo pracownikom wykonującym pracę z biura. Kolejnym krokiem było zadbanie o to, aby nasi pracownicy, niezależnie od trybu pracy, mogli liczyć na nasze wsparcie w zakresie ergonomii i organizacji domowego biura - wyjaśnia Aleksandra Szlagowska, Communication Expert z Bayer.
Pracownicy mają możliwość wypożyczenia sprzętu biurowego oraz wsparcia w zakresie wiedzy, dobrych praktyk ułatwiających komfort pracy. Pracownicy mogą skorzystać z organizowanych co tydzień sesji mindfulness oraz szkoleń z zakresu resilence, które mają na celu utrzymanie w dobrej kondycji zdrowia psychicznego.

  • W aranżacji biura została uwzględniona także przestrzeń do relaksu.
  • Przestrzeń do pracy docelowej jest podzielona w zależności od wykonywanych zadań, dlatego znalazły się również boksy służące niewielkim spotkaniom lub rozmowom telefonicznym.
  • Przestrzenie typu open space nie są tak zajęte, jak wyglądało to przed pandemią.
  • Nowoczesną przestrzeń wzbogaca modny mech na ścianach.
  • Motyw geometryczny pojawia się w różnych pomieszczeniach.
  • Mech w ciekawy sposób uzupełnia biurową roślinność.
  • Przestrzenie typu open space znajdują się na każdym piętrze.
  • Pomiędzy siedmioma piętrami pracownicy mogą poruszać się windami lub schodami wewnętrznymi.
  • W czasach pandemii pracownicy wykonują swoje obowiązki. Część osób pracuje zdalnie, a część przychodzi do biura i zajmuje określone stanowiska.
  • W przestrzeni do relaksu znajduje się też pokój gier.

Czym się zajmuje Bayer?



Centrum usług biznesowych firmy Bayer zatrudnia osoby z doświadczeniem w zakresie księgowości i rachunkowości, a także absolwentów szkół wyższych. W gdańskim oddziale pracuje ponad 900 osób - są one podzielone na wyspecjalizowane zespoły, których wielkość jest zróżnicowana i która zależy od potrzeb korporacji. Najbardziej licznym działem jest zespół finansowy - Source to Pay, który liczy łącznie 330 osób i rozlokowany jest na powierzchni trzech pięter. Natomiast najmniejszy dział - Global Transformation and Process Management, zajmujący się zarządzaniem procesami i globalnymi przemianami - liczy zaledwie 25 osób.

Czytaj także

Pochwała prostoty: biurko idealne



- W ramach globalnej sieci centrów usług wspólnych, które są zlokalizowane w Brazylii, Hiszpanii, Indiach, Kostaryce, Niemczech, Chinach i na Filipinach. Centrum w Gdańsku odpowiada za wsparcie biznesu Bayera w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Rosji, krajach skandynawskich i na Bałkanach. Aby dobrze funkcjonować w tak międzynarodowym środowisku, nasi pracownicy operują ponad 20 językami. Obsługują takie obszary, jak rachunkowość, obsługa klienta, zakupy, HR, compliance, zarządzanie umowami czy projektowanie wizualne - mówi Monika Gierszewska, specjalista ds. administracji i BHP w Bayer..

Wybierz zieleń do biura



Przestrzeń biurowa korporacji



Gdański oddział mieści się w kompleksie Olivia Business Centre. Aktualnie na przestrzeni łącznie siedmiu pięter do dyspozycji zespołu pozostaje w sumie ponad 6 tys. m kw. Wynajmowanie dodatkowej powierzchni biurowej i w konsekwencji kolejnych kondygnacji postępowało wraz z rozwojem firmy. W aranżacji dwóch pięter korporację wspierało biuro projektowe CBRE. Jedno z pięter zostało utrzymane w nowoczesnej stylistyce z elementami naturalnymi. Przeważa tu drewno, mech na ścianach, ale nie brakuje też przeszkleń i naturalnego światła. Wnętrze dopełnia widok z okien na starą Oliwę i las.

- Podczas pracy nad kolejną kondygnacją zaangażowaliśmy pracowników. Zapytaliśmy ich w ankiecie o motyw przewodni aranżacji. Wygrało "Trójmiasto", dlatego mamy tam sale konferencyjne: Gdańsk, Sopot i Gdynia z pięknymi, ręcznie malowanymi muralami oraz obłożony drewnianymi deskami korytarz nawiązujący do pokładu statku. To piętro jest zdecydowanie mniej formalne w swojej stylistyce i sprzyja nie tylko pracy w skupieniu, ale także pracy projektowej czy kreatywnej - dodaje Kinga Cholewinska, Project Professional w Bayer.
  • Oprócz przestrzeni do pracy w biurze Bayer nie brakuje pomieszczeń pomocniczych.
  • Poszczególne piętra zostały urządzone w oparciu o konkretną tematykę.
  • Jedna z kondygnacji nawiązuje do Trójmiasta.
  • Sale konferencyjne mają tam nazwy: Gdańsk, Sopot i Gdynia.
  • Ściany w salach konferencyjnych zostały wzbogacone o murale nawiązujące do poszczególnych miast.
  • W gdańskiej sali konferencyjnej znalazł się widok na kamienice.
  • Korytarz na tym piętrze nawiązuje do łodzi.


"Trójmiejskie Biura" to cykl, w którym pokazujemy wnętrza biur znajdujących się na terenie Trójmiasta i jego okolic. Rozmawiamy o estetyce i funkcjonalnych rozwiązaniach, które ułatwiają codzienną pracę. Chcesz pokazać nam swoje biuro w tym cyklu? Prześlij trzy zdjęcia wnętrza na adres: j.puchala@trojmiasto.pl.

Miejsca

Opinie (142) ponad 20 zablokowanych

  • Hr

    Zamiast opowiadać o ołpen spejsah nauczcie się odpowiadać na mejle. Albo inaczej, zacznijcie pisać mejle czy ktoś się dostal do pracy w waszym spejsie czy nie.

    • 13 0

  • Dokładnie

    Te wszystkie fajne bajery są fajne na zdjęciu albo przy rekrutacji, a potem się okazuje, ze i tak nie ma na to czasu.

    • 14 0

  • Ta sala z komputerami

    czyli miejsce rzeczywistej pracy to taja tzw. "Szwalnia"

    • 10 0

  • Tam pracuje Czajcza

    • 1 0

  • (1)

    a czy ta litwinka na A jeszcze pracuje?
    bardzo milo spedzalo sie z nia wieczory :)

    • 2 0

    • Jeszcze jestem

      A kto pisze? Bo nie wiem z kim mam przyjemność

      • 3 0

  • Tyle negatywnych opinii... (2)

    Pewnie, w PPHU u Janusza lepiej - niepłatne nadgodziny, pensja - raz 15 raz 30 kolejnego miesiąca, urlop...jak łaskawca szef się zgodzi...premie/ bonusy ? Zapomnij! Kryzys mamy, firma ledwo ledwo przędzie! A szef przecież alimenta ma placić, to skąd ma na premioszki dla niewolnika wziąc ?

    • 1 3

    • (1)

      Wiesz, że istnieją też odcienie szarości, nie tylko czerń i biel?

      • 0 0

      • Nie wiem

        Januszku

        • 0 2

  • Pracowałam tam w open spejsie, krzesło uderzało o krzesło na sali chyba z 50 ludzi jsk w fabryce

    Jak rozmawiasz z kontrahentem to wszyscy cię słyszą, jak opierdziela cię szef co cały open spejs jest świadkiem, otworzysz okno zimno, zamkniesz to się dusisz. Jednym słowem strasznie.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane