- 1 Benefity są potrzebne, ale grunt to dobra pensja (77 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
- 3 L4 na wypalenie zawodowe? (37 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (185 opinii)
Recepcjonista z Sopotu trzeci najlepszy na świecie
Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowników Recepcji i Menedżerów Hoteli (AICR) co roku przyznaje tytuł najlepszego recepcjonisty świata. W tym roku o laur ten zawalczył Krzysztof Studziński, recepcjonista z Sofitel Grand Sopot, i zdobył trzecie miejsce.
Aby wziąć udział w konkursie, recepcjonista musi wygrać najpierw krajowy konkurs AICR. W przypadku krajów, które nie mają swojej sekcji AICR (Polska się do nich zalicza), istnieje możliwość uczestnictwa w ramach "dzikiej karty".
Krzysztof Studziński, recepcjonista z hotelu Sofitel Grand Sopot, postanowił skorzystać z tego rozwiązania. Wziął udział w konkursie online i rywalizował z innymi uczestnikami z całego świata. Talent i doskonałe umiejętności doprowadziły go do wygrania preselekcji i zakwalifikowania się do międzynarodowego finału w Katarze. Dzięki swojemu zaangażowaniu, profesjonalizmowi, pasji, gościnności, a także wielkiej empatii i życzliwości zdobył trzecie miejsce w światowej edycji tego konkursu.
- Kiedy byłem uczniem technikum hotelarskiego, usłyszałem o konkursie organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie AICR. Zacząłem marzyć! World Best Receptionist Contest, od kiedy pamiętam, uznawałem za kolokwialne "Top of the top" wyzwań branżowych, którego mogą się podjąć wyłącznie recepcjoniści 4- i 5-gwiazdkowych hoteli z całego świata - mówi Krzysztof Studziński. - To dla mnie niezwykłe wyróżnienie. Jestem wdzięczny za wszystko, co mam, za wszystko co kiedykolwiek osiągnąłem. Wiem, że jeszcze wiele doświadczeń przede mną.
EuroSkills. Jeden z najlepszych spawaczy w Europie pracuje w Trójmieście
Krzysztof Studziński jest absolwentem Technikum Hotelarskiego w Gdyni. Jak sam mówi, udział w konkursie organizowanym przez AICR był jego marzeniem. Wcześniej z powodzeniem brał udział w innych konkursach branżowych, takich jak: Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej, World Skills Poland, World Skills i Euro Skills.
Ekipa sopockiego hotelu nie kryje dumy z osiągnięcia swojego pracownika.
- Naszą spektakularną historię współtworzą nasi pracownicy - ambasadorzy naszej marki Sofitel. To dzięki nim nasz hotel posiada niepowtarzalną atmosferę, nietuzinkowy charakter, to coś, do czego nasi goście wracają z uśmiechem na twarzy. Jednym z naszych ambasadorów jest utalentowany recepcjonista Krzysztof Studziński. Jesteśmy niesamowicie dumni, wzruszeni i szczęśliwi [z jego sukcesu - przyp. red.] - poinformowała obsługa Sofitel Grand Sopot na swoim profilu w mediach społecznościowych.
Job crafting "uleczy" wypalenie zawodowe?
Międzynarodowy finał o "David Campbell Trophy" trwał dwa dni i wzięło w nim udział 17 zawodników z Europy, Azji, Afryki Północnej, Australii oraz Bliskiego Wschodu. Pierwszy etap to "back office" - polegał na rozwiązywaniu zadań związanych z pracą na zapleczu. W trakcie 1,5 godz. uczestnicy mieli odpowiedzieć na rozbudowaną skargę gościa na portalu OTA (Online Travel Agency, tj. Expedia, Booking.com itp.), wyliczyć krytyczne wskaźniki efektywności funkcjonowania jednostki hotelowej (KPI - Key Performance Indicators) oraz odpowiedzieć na prośbę rezerwacji "wymagającego" klienta - wraz z uwzględnieniem szczególnych próśb gościa oraz sugestiami miejsc wartych zobaczenia.
W drugim etapie zawodnicy podeszli do części "Front of House", w której musieli odegrać 10-minutowe scenki sytuacyjne. Za zadanie mieli obsłużyć dwóch gości (aktorów), stosując się do wszelkich procedur i wykazując nietuzinkowym podejściem. Jury oceniało m.in. język ciała recepcjonistów, ich empatię, pracę pod presją czasu i wymagań gości, kreatywność, wiedzę oraz elokwencję.
Zmagania recepcjonistów oceniało międzynarodowe jury, składające się z fachowców w branży: wykładowców wyższych uczelni hotelarskich w Szwajcarii, dyrektorów różnych pionów hoteli luksusowych oraz właścicieli firm doradczych z zakresu obsługi w hotelarstwie. Konkurs wygrała Bianca-Alexandra Bogdan, reprezentantka hotelu Mandarin Oriental w Dosze. Drugie miejsce zajął Elias Abou Jaoude, reprezentant hotelu Jumeirah Al Qasr z Dubaju.
Miejsca
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-11 00:59
Zorganizujmy konkurs na najlepszego kelnera. (1)
- 0 0
-
2023-03-12 21:21
Konkurs na najlepszego Kelnera
Jak najbardziej istnieje taki konkurs! Już we Wrześniu tego roku, w Gdańsku, odbędą się Europejskie Finały Igrzysk Zawodowych- EuroSkills p
2023. Przez 3 dni młodzi fachowcy z około 30 branż będą ze sobą konkurować o miano najlepszego w Europie, kelnerzy, frezowanie CNC, rzeźnicy, floryści, Przemysł 4.0 i wiele innych.
Takie inicjatywy na prawdę inspirują!- 1 0
-
2023-03-11 10:13
Od zawsze hotelarze i Gastro wie!
Konkurs się kupuje zanim go ogłoszą. Także tyle w temacie. Odważna inwestycja młodego i rodziny.
- 2 4
-
2023-03-11 22:45
Brawo!! Rozwijaj się!
Brawa dla ciebie!
- 2 0
-
2023-03-11 23:38
Z twarzy podbny do Toudiego (2)
Nie dziwi zatem fakt że zajął trzecie miejsce, wszak Toudi też był doskonały w służbie swojemu księciu.
- 1 6
-
2023-03-13 00:04
(1)
Yeee!!!
No właśnie kogoś mi przypomina i za diabła nie mogłem skumać kogo...
Księciunio słodki, książątko moje ukochane.
:-)- 0 3
-
2023-03-13 17:56
Trzeba być naprawdę okropnym człowiekiem, żeby w ten sposób wyśmiewać się z wyglądu młodego chłopaka
- 2 0
-
2023-03-12 11:10
Serio?
- 0 2
-
2023-03-12 16:08
Brawo
Zawsze cieszą mnie sukcesy naszych rodaków.
- 2 0
-
2023-03-12 23:37
Serdeczne gratulacje. Brawo młodzi.
- 2 0
-
2023-03-13 09:30
Sofitel się pucuje
Ale prawda jest taka, że bez profesjonalnej kadry z T.H. nie byłoby tego chłopaka tam, gdzie dziś jest.
W Hotelarce na prawdę można się sporo nauczyć. Tak samo w Gastronomiku (ta sama szkoła).- 0 0
-
2023-03-13 12:58
M
Brawo
- 1 0
-
2023-03-13 17:49
Recepcjonista
Szczyt marzeń każdego faceta
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.