- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (111 opinii)
- 2 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (185 opinii)
- 3 Kelner: zawód, którego (już) nie ma? (108 opinii)
- 4 Ubezpieczeni w ZUS. Są nawet Kolumbijczycy (153 opinie)
Recepcjonista z Sopotu trzeci najlepszy na świecie
Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowników Recepcji i Menedżerów Hoteli (AICR) co roku przyznaje tytuł najlepszego recepcjonisty świata. W tym roku o laur ten zawalczył Krzysztof Studziński, recepcjonista z Sofitel Grand Sopot, i zdobył trzecie miejsce.
Aby wziąć udział w konkursie, recepcjonista musi wygrać najpierw krajowy konkurs AICR. W przypadku krajów, które nie mają swojej sekcji AICR (Polska się do nich zalicza), istnieje możliwość uczestnictwa w ramach "dzikiej karty".
Krzysztof Studziński, recepcjonista z hotelu Sofitel Grand Sopot, postanowił skorzystać z tego rozwiązania. Wziął udział w konkursie online i rywalizował z innymi uczestnikami z całego świata. Talent i doskonałe umiejętności doprowadziły go do wygrania preselekcji i zakwalifikowania się do międzynarodowego finału w Katarze. Dzięki swojemu zaangażowaniu, profesjonalizmowi, pasji, gościnności, a także wielkiej empatii i życzliwości zdobył trzecie miejsce w światowej edycji tego konkursu.
- Kiedy byłem uczniem technikum hotelarskiego, usłyszałem o konkursie organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie AICR. Zacząłem marzyć! World Best Receptionist Contest, od kiedy pamiętam, uznawałem za kolokwialne "Top of the top" wyzwań branżowych, którego mogą się podjąć wyłącznie recepcjoniści 4- i 5-gwiazdkowych hoteli z całego świata - mówi Krzysztof Studziński. - To dla mnie niezwykłe wyróżnienie. Jestem wdzięczny za wszystko, co mam, za wszystko co kiedykolwiek osiągnąłem. Wiem, że jeszcze wiele doświadczeń przede mną.
EuroSkills. Jeden z najlepszych spawaczy w Europie pracuje w Trójmieście
Krzysztof Studziński jest absolwentem Technikum Hotelarskiego w Gdyni. Jak sam mówi, udział w konkursie organizowanym przez AICR był jego marzeniem. Wcześniej z powodzeniem brał udział w innych konkursach branżowych, takich jak: Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej, World Skills Poland, World Skills i Euro Skills.
Ekipa sopockiego hotelu nie kryje dumy z osiągnięcia swojego pracownika.
- Naszą spektakularną historię współtworzą nasi pracownicy - ambasadorzy naszej marki Sofitel. To dzięki nim nasz hotel posiada niepowtarzalną atmosferę, nietuzinkowy charakter, to coś, do czego nasi goście wracają z uśmiechem na twarzy. Jednym z naszych ambasadorów jest utalentowany recepcjonista Krzysztof Studziński. Jesteśmy niesamowicie dumni, wzruszeni i szczęśliwi [z jego sukcesu - przyp. red.] - poinformowała obsługa Sofitel Grand Sopot na swoim profilu w mediach społecznościowych.
Job crafting "uleczy" wypalenie zawodowe?
Międzynarodowy finał o "David Campbell Trophy" trwał dwa dni i wzięło w nim udział 17 zawodników z Europy, Azji, Afryki Północnej, Australii oraz Bliskiego Wschodu. Pierwszy etap to "back office" - polegał na rozwiązywaniu zadań związanych z pracą na zapleczu. W trakcie 1,5 godz. uczestnicy mieli odpowiedzieć na rozbudowaną skargę gościa na portalu OTA (Online Travel Agency, tj. Expedia, Booking.com itp.), wyliczyć krytyczne wskaźniki efektywności funkcjonowania jednostki hotelowej (KPI - Key Performance Indicators) oraz odpowiedzieć na prośbę rezerwacji "wymagającego" klienta - wraz z uwzględnieniem szczególnych próśb gościa oraz sugestiami miejsc wartych zobaczenia.
W drugim etapie zawodnicy podeszli do części "Front of House", w której musieli odegrać 10-minutowe scenki sytuacyjne. Za zadanie mieli obsłużyć dwóch gości (aktorów), stosując się do wszelkich procedur i wykazując nietuzinkowym podejściem. Jury oceniało m.in. język ciała recepcjonistów, ich empatię, pracę pod presją czasu i wymagań gości, kreatywność, wiedzę oraz elokwencję.
Zmagania recepcjonistów oceniało międzynarodowe jury, składające się z fachowców w branży: wykładowców wyższych uczelni hotelarskich w Szwajcarii, dyrektorów różnych pionów hoteli luksusowych oraz właścicieli firm doradczych z zakresu obsługi w hotelarstwie. Konkurs wygrała Bianca-Alexandra Bogdan, reprezentantka hotelu Mandarin Oriental w Dosze. Drugie miejsce zajął Elias Abou Jaoude, reprezentant hotelu Jumeirah Al Qasr z Dubaju.
Miejsca
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-10 13:46
Gratulacje!
Życzę więcej sukcesów!
- 10 0
-
2023-03-10 13:47
Super
Miło widzieć i miło się czyta.
Brawo, gratulacje dla młodego człowieka!!- 12 0
-
2023-03-10 14:09
Mam nadzieję, że chłopak dobrze tam zarabia
bo jeśli nie świetnie - świat otworem!
- 11 0
-
2023-03-10 14:11
@Magda Mielke - trzeci najlepszy? (2)
Nie ma czegoś takiego - albo trzeci, albo najlepszy. Zdobył trzecie miejsce, czyli trzeci. Nie najlepszy.
- 6 3
-
2023-03-10 18:45
(1)
najlepszy z polskich recepcjonistów - trzeci na świecie, nie oczekujmy od redaktorów umiejętności "najpoprawniejszej" polszczyzny, ale wiadomo o co chodzi.
- 0 0
-
2023-03-10 19:59
No właśnie m. in. od redaktorów
takiej polszczyzny wymagam.
- 0 0
-
2023-03-10 14:14
Gratulacje (1)
Ciekawi mnie co taka nagroda oznacza dla pracownika? Nagroda finansowa? Podwyżka? Awans? Jak ktoś jest w czymkolwiek trzeci na świecie to powinien za to mieć lepiej.
- 13 0
-
2023-03-10 16:19
Tym bardziej, że pracodawca też czerpie korzyść z skucesu swojego pracownika.
- 2 0
-
2023-03-10 14:34
Drugi, znaczy ostatni
- 0 5
-
2023-03-10 14:41
Chłopak otoczony chłopakami
Widocznie mu to pasuje.
- 1 11
-
2023-03-10 15:00
Pani z pierwszego miejsca brzmi jakby po polsku.
- 0 0
-
2023-03-10 15:38
Sofitel
Na pewno jest zadowolony i wykorzysta ten sukces, pracownik dostanie uścisk dłoni prezesa i dalej tą słabą pensję, żeby to było jasne, fajnie że tak się odnajduje w swojej pracy zawodowej , w korporacji nie docenia takich ludzi, ile on może zarobić trzy cztery netto na miesiąc przecież to nawet nie jest 900 euro do ręki miesięcznie a może jeszcze mniej ,to musi zostać prezesem Sofitel a do tego droga daleka ,no bo przecież obecny zarząd nie odejmą sobie pieniędzy i jemu nie dadzą ,no ale życie długie...
- 5 3
-
2023-03-10 15:59
Oczywiscie Congratulations!
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.