• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Recepcjonista z Sopotu trzeci najlepszy na świecie

Magda Mielke
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (162)
Najnowszy artykuł na ten temat Praca detektywa: wymagania, predyspozycje, zadania
Krzysztof Studziński jest laureatem 3. miejsca w międzynarodowym, prestiżowym konkursie The AICR World's Best Receptionist, który odbył się w Katarze. Krzysztof Studziński jest laureatem 3. miejsca w międzynarodowym, prestiżowym konkursie The AICR World's Best Receptionist, który odbył się w Katarze.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowników Recepcji i Menedżerów Hoteli (AICR) co roku przyznaje tytuł najlepszego recepcjonisty świata. W tym roku o laur ten zawalczył Krzysztof Studziński, recepcjonista z Sofitel Grand Sopot, i zdobył trzecie miejsce.



Czy lubisz swoją pracę?

The AICR World's Best Receptionist to konkurs, który daje możliwość recepcjonistom z całego świata zaprezentowania swoich umiejętności w zakresie doskonałości usług, doświadczenia w obsłudze klienta, wiedzy na temat pracy recepcji oraz pasji do gościnności. Coroczny konkurs organizuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowników Recepcji i Menedżerów Hoteli AICR (The International Association for Deputy Managers and Front Office Managers of Luxury Hotels) - sieć ponad 1000 hotelarzy z całego świata. Jego misją jest znajdowanie i rozwijanie talentów w branży oraz wspieranie ich inicjatywami edukacyjnymi i profesjonalnym doradztwem.


Aby wziąć udział w konkursie, recepcjonista musi wygrać najpierw krajowy konkurs AICR. W przypadku krajów, które nie mają swojej sekcji AICR (Polska się do nich zalicza), istnieje możliwość uczestnictwa w ramach "dzikiej karty".

Krzysztof jest absolwentem gdyńskiego Technikum Hotelarskiego. Krzysztof jest absolwentem gdyńskiego Technikum Hotelarskiego.
Krzysztof Studziński, recepcjonista z hotelu Sofitel Grand Sopot, postanowił skorzystać z tego rozwiązania. Wziął udział w konkursie online i rywalizował z innymi uczestnikami z całego świata. Talent i doskonałe umiejętności doprowadziły go do wygrania preselekcji i zakwalifikowania się do międzynarodowego finału w Katarze. Dzięki swojemu zaangażowaniu, profesjonalizmowi, pasji, gościnności, a także wielkiej empatii i życzliwości zdobył trzecie miejsce w światowej edycji tego konkursu.

- Kiedy byłem uczniem technikum hotelarskiego, usłyszałem o konkursie organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie AICR. Zacząłem marzyć! World Best Receptionist Contest, od kiedy pamiętam, uznawałem za kolokwialne "Top of the top" wyzwań branżowych, którego mogą się podjąć wyłącznie recepcjoniści 4- i 5-gwiazdkowych hoteli z całego świata - mówi Krzysztof Studziński. - To dla mnie niezwykłe wyróżnienie. Jestem wdzięczny za wszystko, co mam, za wszystko co kiedykolwiek osiągnąłem. Wiem, że jeszcze wiele doświadczeń przede mną.
EuroSkills. Jeden z najlepszych spawaczy w Europie pracuje w Trójmieście EuroSkills. Jeden z najlepszych spawaczy w Europie pracuje w Trójmieście

Krzysztof Studziński jest absolwentem Technikum Hotelarskiego w Gdyni. Jak sam mówi, udział w konkursie organizowanym przez AICR był jego marzeniem. Wcześniej z powodzeniem brał udział w innych konkursach branżowych, takich jak: Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej, World Skills Poland, World Skills i Euro Skills.


Ekipa sopockiego hotelu nie kryje dumy z osiągnięcia swojego pracownika.

- Naszą spektakularną historię współtworzą nasi pracownicy - ambasadorzy naszej marki Sofitel. To dzięki nim nasz hotel posiada niepowtarzalną atmosferę, nietuzinkowy charakter, to coś, do czego nasi goście wracają z uśmiechem na twarzy. Jednym z naszych ambasadorów jest utalentowany recepcjonista Krzysztof Studziński. Jesteśmy niesamowicie dumni, wzruszeni i szczęśliwi [z jego sukcesu - przyp. red.] - poinformowała obsługa Sofitel Grand Sopot na swoim profilu w mediach społecznościowych.
Job crafting Job crafting "uleczy" wypalenie zawodowe?
Międzynarodowy finał o "David Campbell Trophy" trwał dwa dni i wzięło w nim udział 17 zawodników z Europy, Azji, Afryki Północnej, Australii oraz Bliskiego Wschodu. Pierwszy etap to "back office" - polegał na rozwiązywaniu zadań związanych z pracą na zapleczu. W trakcie 1,5 godz. uczestnicy mieli odpowiedzieć na rozbudowaną skargę gościa na portalu OTA (Online Travel Agency, tj. Expedia, Booking.com itp.), wyliczyć krytyczne wskaźniki efektywności funkcjonowania jednostki hotelowej (KPI - Key Performance Indicators) oraz odpowiedzieć na prośbę rezerwacji "wymagającego" klienta - wraz z uwzględnieniem szczególnych próśb gościa oraz sugestiami miejsc wartych zobaczenia.

W drugim etapie zawodnicy podeszli do części "Front of House", w której musieli odegrać 10-minutowe scenki sytuacyjne. Za zadanie mieli obsłużyć dwóch gości (aktorów), stosując się do wszelkich procedur i wykazując nietuzinkowym podejściem. Jury oceniało m.in. język ciała recepcjonistów, ich empatię, pracę pod presją czasu i wymagań gości, kreatywność, wiedzę oraz elokwencję.


Zmagania recepcjonistów oceniało międzynarodowe jury, składające się z fachowców w branży: wykładowców wyższych uczelni hotelarskich w Szwajcarii, dyrektorów różnych pionów hoteli luksusowych oraz właścicieli firm doradczych z zakresu obsługi w hotelarstwie. Konkurs wygrała Bianca-Alexandra Bogdan, reprezentantka hotelu Mandarin Oriental w Dosze. Drugie miejsce zajął Elias Abou Jaoude, reprezentant hotelu Jumeirah Al Qasr z Dubaju.

Miejsca

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • Gratulacje!

    Życzę więcej sukcesów!

    • 10 0

  • Super

    Miło widzieć i miło się czyta.
    Brawo, gratulacje dla młodego człowieka!!

    • 12 0

  • Mam nadzieję, że chłopak dobrze tam zarabia

    bo jeśli nie świetnie - świat otworem!

    • 11 0

  • @Magda Mielke - trzeci najlepszy? (2)

    Nie ma czegoś takiego - albo trzeci, albo najlepszy. Zdobył trzecie miejsce, czyli trzeci. Nie najlepszy.

    • 6 3

    • (1)

      najlepszy z polskich recepcjonistów - trzeci na świecie, nie oczekujmy od redaktorów umiejętności "najpoprawniejszej" polszczyzny, ale wiadomo o co chodzi.

      • 0 0

      • No właśnie m. in. od redaktorów

        takiej polszczyzny wymagam.

        • 0 0

  • Gratulacje (1)

    Ciekawi mnie co taka nagroda oznacza dla pracownika? Nagroda finansowa? Podwyżka? Awans? Jak ktoś jest w czymkolwiek trzeci na świecie to powinien za to mieć lepiej.

    • 13 0

    • Tym bardziej, że pracodawca też czerpie korzyść z skucesu swojego pracownika.

      • 2 0

  • Drugi, znaczy ostatni

    • 0 5

  • Chłopak otoczony chłopakami

    Widocznie mu to pasuje.

    • 1 11

  • Pani z pierwszego miejsca brzmi jakby po polsku.

    • 0 0

  • Sofitel

    Na pewno jest zadowolony i wykorzysta ten sukces, pracownik dostanie uścisk dłoni prezesa i dalej tą słabą pensję, żeby to było jasne, fajnie że tak się odnajduje w swojej pracy zawodowej , w korporacji nie docenia takich ludzi, ile on może zarobić trzy cztery netto na miesiąc przecież to nawet nie jest 900 euro do ręki miesięcznie a może jeszcze mniej ,to musi zostać prezesem Sofitel a do tego droga daleka ,no bo przecież obecny zarząd nie odejmą sobie pieniędzy i jemu nie dadzą ,no ale życie długie...

    • 5 3

  • Oczywiscie Congratulations!

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane