- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (107 opinii)
- 2 Kelner: zawód, którego (już) nie ma? (108 opinii)
- 3 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (182 opinie)
- 4 Ubezpieczeni w ZUS. Są nawet Kolumbijczycy (152 opinie)
- 5 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (218 opinii)
Recepcjonista z Sopotu trzeci najlepszy na świecie
Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowników Recepcji i Menedżerów Hoteli (AICR) co roku przyznaje tytuł najlepszego recepcjonisty świata. W tym roku o laur ten zawalczył Krzysztof Studziński, recepcjonista z Sofitel Grand Sopot, i zdobył trzecie miejsce.
Aby wziąć udział w konkursie, recepcjonista musi wygrać najpierw krajowy konkurs AICR. W przypadku krajów, które nie mają swojej sekcji AICR (Polska się do nich zalicza), istnieje możliwość uczestnictwa w ramach "dzikiej karty".
Krzysztof Studziński, recepcjonista z hotelu Sofitel Grand Sopot, postanowił skorzystać z tego rozwiązania. Wziął udział w konkursie online i rywalizował z innymi uczestnikami z całego świata. Talent i doskonałe umiejętności doprowadziły go do wygrania preselekcji i zakwalifikowania się do międzynarodowego finału w Katarze. Dzięki swojemu zaangażowaniu, profesjonalizmowi, pasji, gościnności, a także wielkiej empatii i życzliwości zdobył trzecie miejsce w światowej edycji tego konkursu.
- Kiedy byłem uczniem technikum hotelarskiego, usłyszałem o konkursie organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie AICR. Zacząłem marzyć! World Best Receptionist Contest, od kiedy pamiętam, uznawałem za kolokwialne "Top of the top" wyzwań branżowych, którego mogą się podjąć wyłącznie recepcjoniści 4- i 5-gwiazdkowych hoteli z całego świata - mówi Krzysztof Studziński. - To dla mnie niezwykłe wyróżnienie. Jestem wdzięczny za wszystko, co mam, za wszystko co kiedykolwiek osiągnąłem. Wiem, że jeszcze wiele doświadczeń przede mną.
EuroSkills. Jeden z najlepszych spawaczy w Europie pracuje w Trójmieście
Krzysztof Studziński jest absolwentem Technikum Hotelarskiego w Gdyni. Jak sam mówi, udział w konkursie organizowanym przez AICR był jego marzeniem. Wcześniej z powodzeniem brał udział w innych konkursach branżowych, takich jak: Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej, World Skills Poland, World Skills i Euro Skills.
Ekipa sopockiego hotelu nie kryje dumy z osiągnięcia swojego pracownika.
- Naszą spektakularną historię współtworzą nasi pracownicy - ambasadorzy naszej marki Sofitel. To dzięki nim nasz hotel posiada niepowtarzalną atmosferę, nietuzinkowy charakter, to coś, do czego nasi goście wracają z uśmiechem na twarzy. Jednym z naszych ambasadorów jest utalentowany recepcjonista Krzysztof Studziński. Jesteśmy niesamowicie dumni, wzruszeni i szczęśliwi [z jego sukcesu - przyp. red.] - poinformowała obsługa Sofitel Grand Sopot na swoim profilu w mediach społecznościowych.
Job crafting "uleczy" wypalenie zawodowe?
Międzynarodowy finał o "David Campbell Trophy" trwał dwa dni i wzięło w nim udział 17 zawodników z Europy, Azji, Afryki Północnej, Australii oraz Bliskiego Wschodu. Pierwszy etap to "back office" - polegał na rozwiązywaniu zadań związanych z pracą na zapleczu. W trakcie 1,5 godz. uczestnicy mieli odpowiedzieć na rozbudowaną skargę gościa na portalu OTA (Online Travel Agency, tj. Expedia, Booking.com itp.), wyliczyć krytyczne wskaźniki efektywności funkcjonowania jednostki hotelowej (KPI - Key Performance Indicators) oraz odpowiedzieć na prośbę rezerwacji "wymagającego" klienta - wraz z uwzględnieniem szczególnych próśb gościa oraz sugestiami miejsc wartych zobaczenia.
W drugim etapie zawodnicy podeszli do części "Front of House", w której musieli odegrać 10-minutowe scenki sytuacyjne. Za zadanie mieli obsłużyć dwóch gości (aktorów), stosując się do wszelkich procedur i wykazując nietuzinkowym podejściem. Jury oceniało m.in. język ciała recepcjonistów, ich empatię, pracę pod presją czasu i wymagań gości, kreatywność, wiedzę oraz elokwencję.
Zmagania recepcjonistów oceniało międzynarodowe jury, składające się z fachowców w branży: wykładowców wyższych uczelni hotelarskich w Szwajcarii, dyrektorów różnych pionów hoteli luksusowych oraz właścicieli firm doradczych z zakresu obsługi w hotelarstwie. Konkurs wygrała Bianca-Alexandra Bogdan, reprezentantka hotelu Mandarin Oriental w Dosze. Drugie miejsce zajął Elias Abou Jaoude, reprezentant hotelu Jumeirah Al Qasr z Dubaju.
Miejsca
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-10 10:34
Opinia wyróżniona
Super
Gratulacje!!! Taki poziom obsługi gosci wymaga na pewno dużo cierpliwości i wspaniałych manier. Bądź najlepszy w tym co robisz!
- 345 4
-
2023-03-10 10:36
Co nastepne:kankurs na najlepszego ciecia z grupa inwalidzka na glowe co pilnuje szkoly czy na sprzataczke? (3)
- 9 36
-
2023-03-10 10:41
Albo konkurs na najlepszego dumnego posiadacza niebieskiej karty buahaaa (1)
- 4 2
-
2023-03-10 18:55
Najlepszy będzie konkurs na nieroba, pobierający najwyższy zasiłek i jeszcze premia za wyżebranie remontu mieszkania komunalnego
- 1 0
-
2023-03-13 04:35
Wytrzyj gile z ryja
- 1 2
-
2023-03-10 10:38
Gratulacje Mesje Krzysztof, zapraszamy do naszego zespołu (3)
Gustave H. The Grand Budapest Hotel
- 13 3
-
2023-03-10 10:39
My tez-szpital kocborowo recepcja (1)
- 7 7
-
2023-03-10 19:00
dla ciebie jest senior Karyna of 8 purchlak and beneficjent of purchlak.
- 1 1
-
2023-03-10 12:01
Nie oddamy !!! Takich ludzi nam potrzeba w Polsce. Umożliwić młodym ludziom udział w konkursach międzynarodowych . W młodych ludzi inwestować!! Młodych Polaków i tych kto chce tu mieszkać naprawdę !!!
- 2 2
-
2023-03-10 10:47
Gratuluję (1)
Chętnie zobaczyłbym nagranie z takiego konkursu jako show w tv
- 14 3
-
2023-03-10 11:27
Nie przejdzie.....
Za dużo kultury, suweren może mieć niestrawność.
- 6 2
-
2023-03-10 10:47
Super
Gratulacje
- 17 0
-
2023-03-10 11:01
Ciekawe co z pensją (3)
Bo dziękuje na chleb nie nasmarujesz.
- 17 3
-
2023-03-10 11:11
Wiesz, kelnerki potrafią zarobić lepiej od pań w urzędach (2)
Także ten, no
- 6 3
-
2023-03-10 11:18
także który?
- 3 1
-
2023-03-10 12:17
Przecież praca w urzędach jest bardzo słabo opłacana.
A wiadomo ,że w świecie gastro hotelarskim na przyzwoitym poziomie można naprawdę porządnie zarobić- 3 1
-
2023-03-10 11:03
Za to jeden z barmanów z Trójmiasta jest od niedawna najbogatszy! Brawo
- 7 3
-
2023-03-10 11:04
(1)
Straszne jest to odczłowieczanie pracowników, mające na celu uczynienie z ludzi robotów. Bardzo często się z tym spotykam, że mówią do mnie wyuczonymi formułkami, a rozmowa odbywa się według jakiegoś schematu narzuconego odgórnie. Zawsze to będzie sztuczne. Może dlatego ludzie częściej wybierają agroturystykę, najlepiej w górach lub na ścianie wschodniej.
- 18 10
-
2023-03-10 11:37
Formułka , formułce nierówna
Taki recepcjonista ma konkretne procedury do wykonania, ale czyni to z indywidualnym podejściem do każdego gościa.
To nie jest tępa formułka jak, np. w żabce, gdy kupujesz colę, a jeszcze proponują energy drinka + kawę, czyli zero dopasowania do potrzeb. Przy czym najgorszy jest fakt, że jak się odmówi na samym początku, to i tak muszą dokończyć pytanie.- 7 0
-
2023-03-10 11:16
(1)
Mam nadzieję, że Hotel swojej dumy nie ograniczył jedynie do postu w mediach społecznościowych, ale że też przełożyła się ona na odpowiednią wysokość przelewów.
- 40 0
-
2023-03-10 14:30
Tiaaa... kolega tam byl szefem kuchni za najnizsza krajowa czyli maxymalny zysk poprzez wyzysk czyli polandia w pigulce
- 0 0
-
2023-03-10 11:16
Proszę zauważyć (5)
Mężczyzna zdobył tą nagrodę. Pomimo, że zawód wydaje się dość kobiecy.
Kolejny mit, że kobiety mogą być w czymś lepsze obalony.- 17 18
-
2023-03-10 12:15
Oczywiscie ze płeć nie ma nic wspólnego z uprawianiem wszystkich zawodów. Najważniejsze żeby wszyscy zarabiali zgodnie z wykształceniem i umiejętnościami !!! Obiekty i mężczyźni!!!
- 1 3
-
2023-03-10 13:02
Nawet pod artykułem o sukcesie zdolnego chłopaka musisz wypisywać mizoginistyczne komentarze? To jest jakaś obsesja?
- 9 1
-
2023-03-10 14:45
Może dzisiaj czuł się kobietą
- 3 3
-
2023-03-11 08:14
Proszę zauważyć
ze konkurs wygrała kobieta. Ten pan był trzeci
- 3 0
-
2023-03-11 22:33
Proszę zauważyć że I miejsce zajęła kobieta
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.