- 1 Benefity są potrzebne, ale grunt to dobra pensja (75 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
- 3 L4 na wypalenie zawodowe? (37 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
Na gdańskie Południe będzie łatwiej dojechać rowerem
Jeszcze w tym roku powinna ruszyć budowa ponad 200-metrowego odcinka drogi pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego. Docelowo planuje się jej poprowadzenie od zbiornika Augustowska aż do parku Oruńskiego . Dzięki temu osiedla Południa zyskają wygodne połączenie rowerowe z centrum miasta.
Obecnie w tym miejscu znajduje się ścieżka o nawierzchni gruntowej, na której po opadach deszczu tworzą się liczne kałuże. Zgodnie z dokumentacją, nowa nawierzchnia o długości ok. 225 metrów i szerokości trzech metrów będzie wykonana z masy bitumicznej. Wzdłuż drogi ustawione zostaną dwie ławki oraz dwa kosze na śmieci.
Inwestycja ta realizowana jest dzięki uzyskaniu najlepszego wyniku w ubiegłorocznej edycji budżetu obywatelskiego. Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę (kryterium wyboru to w 60 proc. cena, a w 40 proc. czas udzielonej gwarancji), prace budowlane będą wykonane do 23 listopada tego roku.
Niezależnie od tej inwestycji, DRMG poszukuje wykonawcy dokumentacji projektowej dla dalszego przedłużenia trasy pieszo-rowerowej wraz z budową oświetlenia aż do ul. Raduńskiej nad Kanałem Raduńskim . Budowa tego odcinka została także zgłoszone do kolejnej edycji budżetu obywatelskiego.
- To bardzo ważne i wygodne - ze względu na niewielki spadek terenu - połączenie rowerowe licznych nowych osiedli na Południu z Traktem św. Wojciecha, skąd można dotrzeć do centrum miasta drogą technologiczną wzdłuż Kanału Raduni. Dodatkowo posiada wysokie walory krajobrazowe, a w dolnym odcinku przebiega tuż obok rewitalizowanego właśnie parku Oruńskiego - wskazuje Jakub Opoczyński z Referatu Mobilności Aktywnej Urzędu Miejskiego.
Obecnie dojazd w ten rejon miasta możliwy jest stromą ul. Łostowicką , Cienistą czy Kampinoską , po pokonaniu których i tak trzeba zjechać w dół w kierunku ul. Świętokrzyskiej . Z kolei łagodniejszy podjazd ul. Podmiejską - Małomiejską pozbawiony jest na znacznej długości udogodnień dla rowerzystów.
Ponadto, z rejonu zbiornika Augustowska do pobliskich osiedli poprowadzone są dwie "serpentyny" pieszo-rowerowe na wzór górskich szlaków, dzięki którym wjazd wymaga mniej wysiłku fizycznego niż jazda prostym odcinkiem pod górę.
Dokumentacja dla budowy drogi Doliną Potoku Oruńskiego, zgodnie z wymogami przetargu, powinna być gotowa do kwietnia przyszłego roku. O wyborze wykonawcy zdecyduje w 60 proc. kryterium ceny, a w 40 proc. kryterium czasu udzielonej rękojmi na przygotowane materiały projektowe.
Miejsca
Opinie (155) 7 zablokowanych
-
2017-08-16 22:58
Brak ścieżek rowerowych na Południu Gdanska!!!
Do Centrum przez chaszcze na Zakoniczynie!....
- 11 3
-
2017-08-16 23:25
Po cholerę asfalt?! (2)
W parku wystarczy nawierzchnia szutrowa, jak np. w Parku Regana. Czy Miasto ma za dużo pieniędzy, czy ktoś kombinuje zabudowę w otulinie Parku Oruńskiego?! Wniosek do Budżetu Obywatelskiego dotyczył nawierzchni gruntowej, a nie asfaltu. A swoją drogą jaki ładny eufemizm: nawierzchnia bitumiczna, zamiast po prostu "asfalt"..
- 15 9
-
2017-08-17 00:02
skończ marudzić
- 4 4
-
2017-08-17 17:29
Dobrze napisali
Nie znasz technologii, a się wymądrzasz.
- 0 1
-
2017-08-16 23:29
Tak sie zastanawiam... (5)
po jaka cholere budowac drogi rowerowe skoro cyklisci ich nie lubia.Wielokrotnie spotkalem sie z sytuacja kiedy rowerzysta porusza sie jezdnia majac tuz obok droge rowerowa.Blokuje ruch poniwaz droga jest czesto zbyt waska lub d*powaty kierowca jedzie kilometr za takim rowerzysta bojac sie go wyprzedzic.Tworza sie korki a mnie podnosie sie cisnie!Wystarczy do cholery jeden prosy ruch,wystarczy postawic znak zakaz wjazdu rowerom jesli obok istnieje droga dla rowerow.Czy tak trudno na to wpasc?
- 25 12
-
2017-08-17 00:06
rowerzyści lubią drogi rowerowe oraz pasy rowerowe (3)
Gdyby kierowcom zrobić "drogi samochodowe i piesze" z obowiązkiem ustępowania pieszym, to uważałbyś, że możesz jechać choćby prawie jak dotychczas jezdnią?
Bo taka jest chora sytuacja prawna podczas korzystania z dróg rowerowych i pieszych - art 33 PoRD- 4 6
-
2017-08-17 09:53
Polska rzeczywistosc (2)
krawężniki na 10cm
co 20m wyjazd ( na którym kierowcy nie ustepują pierwszeńśtwa)
dziura/studzienka. Jakis slalom. nagły koniec trasy albo trzeba przejechać na drugą stronę ( odczekać 5 świateł ), za 20 m z powrotem, a to piesi na drodze rowerowej zrobili sobie punkt widokowy......
a jezdnią się po prostu jedzie jak człowiek w wyznaczonym kierunku- 8 2
-
2017-08-17 22:44
cd polskiej rzeczywistości (1)
Częściej to rowerzyści robią sobie postój na chodniku (patrz: Al. Zwycięstwa w Gdańsku lub Błędnik) - i to koniecznie w poprzek - niż piesi punkt widokowy na drodze rowerowej
- 2 1
-
2017-08-18 06:56
ale to nie jest zakazane to raz. piesi nie osiagaja takich predkosci zeby bylo to jakies zagrozenie to dwa. trzy tam jest na tyle szeroko ze.... czepiasz sie
- 2 0
-
2017-08-17 09:50
Jak by dobrze, zgodnie ze standardami ją budowali to by jeździli.
- 4 1
-
2017-08-16 23:50
Jasne!
Zamiast Nowej Świętokrzyskiej będzie kilkaset metrów ścieżki rowerowej. Sugestia dla mieszkańców południowych dzielnic Gd? Prawdę mówiąc bez ścieżki da się tam przejechać, może nie super wygodnie ale jednak. A Świętokrzyska to jest dramat. Teraz proszę "mieszczan z północy" o falę złośliwych i hamskich komentarzy. Za najlepsze czeka nagroda - niespodzianka.
- 12 8
-
2017-08-17 00:10
Ludzie, opamiętajcie się! Po co te kolejne tony betonu i asfaltu? Biegam tą doliną od lat i chciałbym aby została w takim stanie, jak jest - ostatnie naturalne klimaty w okolicy. Kolejnym krokiem będzie pewnie wybetonowanie koryta Potoku. Co ze zwierzętami, które tam żyją? Już widzę te rozjechane dziesiątki żab...
- 13 4
-
2017-08-17 00:10
Dlaczego asfalt? Dobrze zrobiona szutrówka wystarczy. (1)
Jeżdżę tamtędy bardzo często, rezygnując z nawierzchni bitumicznej może zostanie trochę pieniędzy na dodatkowe metry.
- 15 7
-
2017-08-17 10:35
Dla kogoś kto raz na rok tam na wycieczkę się wybierze może i tak.
- 3 1
-
2017-08-17 00:47
Super!
Bardzo dobra inwestycja, obecnie często korzystam z tej ścieżki jadąc z Orunii na Orunię Górną, wygodnie, spokojnie, bez samochodów, teraz będzie jeszcze przyjemniej!
- 6 7
-
2017-08-17 00:48
Wariactwo (2)
Dla kogo jest ta ścieżka? Pół województwa już zjezdzilem w tym roku na rowerze i jasno mogę powiedzieć że takie betonowanie to odbieranie przyjemnej ulgi po jeździe asfaltem.
Jak dla kogoś obecne przeprawy są zbyt strome i przez co utrudniają dostęp do niektórych miejsc to sorry, ale może nie powinien na rowerze jeździć.- 10 7
-
2017-08-17 06:12
Ta ścieżka zapewne dla lateksów rowerowy
- 1 1
-
2017-08-17 10:34
zależy czy droga ma charakter komunikacyjny czy rekreacyjny.
Na wycieczki super ale jak jeździsz na co dzień rowerem (np. do pracy) to tylko asfalt się liczy.- 3 1
-
2017-08-17 06:24
A ja bym chciała ścieżkę wzdłuż Świętokrzyskiej, od Wieżyckiej, do pętli tramwajowej. Tam miejscami jest za wąsko, żeby można było jechać chodnikiem, jeżdżę z dziećmi w przyczepie, a na ulicy jest za duży ruch, żeby nią jeździć - zbyt niebezpiecznie i za duża uciążliwość dla kierowców, biorąc pod uwagę zwiększone przez przyczepkę gabaryty.
- 8 2
-
2017-08-17 07:37
Świętokrzyska.. (1)
jak kiszka a Kampinoska szesnasty wiek. Brawo legumina. Buduj ścieżkę.
- 5 1
-
2017-08-17 21:26
No fakt.
Zawieszenie w remoncie rok w rok.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.