• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyjątkowi doręczyciele zapukają do drzwi w Gdańsku

ms
17 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Decyzje dotyczące podatku od nieruchomości w tym roku rozniosą do mieszkań gdańszczan pracownicy spółdzielni socjalnej. Decyzje dotyczące podatku od nieruchomości w tym roku rozniosą do mieszkań gdańszczan pracownicy spółdzielni socjalnej.

150 tysięcy decyzji podatkowych dla mieszkańców Gdańska zostanie rozniesionych po domach przez pracowników spółdzielni socjalnej Heca, zatrudniającej osoby zagrożone wykluczeniem społecznym. Zajęcie da pracę kilkuset z nich.



Czy skorzystał(a)byś z usług świadczonych przez spółdzielnię socjalną?

Już od wielu lat decyzje dotyczące podatku od nieruchomości, które rokrocznie trafiają do mieszkańców Gdańska, nie są wysyłane listownie. Okazało się bowiem, że taniej jest je roznieść osobiście, niż zadanie to zlecać poczcie.

Początkowo tej dodatkowej pracy, wykonywanej głównie popołudniami i wieczorami, podejmowali się miejscy urzędnicy. W tym roku jednak miasto zdecydowało się rozpisać przetarg na taką usługę. A nie chodzi o drobną kwotę, bo koszt wręczenie 150 tys. decyzji oszacowano na ponad milion złotych.

Przetarg wygrywa spółdzielnia socjalna



Zwycięzcą przetargu okazała się Spółdzielnia Socjalna Heca. To przedsiębiorstwo społeczne, które ma już doświadczenie w świadczeniu podobnych usług. Jego pracownicy od kilku lat dostarczają przesyłki z Urzędu Miasta w Tczewie.

Czym są spółdzielnie socjalne? Celem ich istnienia jest tworzenie miejsc pracy dla zagrożonych wykluczeniem społecznym - niepełnosprawnych, długotrwale bezrobotnych, zagrożonych ubóstwem. Takim ludziom bardzo trudno jest znaleźć prace w firmach działających na zasadach rynkowych.

Spółdzielnie socjalne w Trójmieście


Pracując przy przedsięwzięciach organizowanych przez spółdzielnię socjalną zdobywają doświadczenie, które ma pozwolić im wrócić na zwykły rynek pracy.

Mimo wyjątkowego statusu Hecy, nie została ona potraktowana w przetargu ulgowo. Żaden z jej konkurentów nie był w stanie tak szybko dostarczyć decyzji mieszkańcom, a później zwrotnych potwierdzeń odbioru do urzędu.

Zysk z zamówienia na działalność społeczną



Zgodnie z prawem cały zysk przedsiębiorstw społecznych musi być przeznaczony na cele społeczne. Co zamierza zrobić z nim Heca?

- Chcemy się rozwijać, a to zlecenie jest niesamowitą szansą na spełnienie naszych planów. Chcemy rozbudować nasze dwie marki: Tczewskich Kurierów Rowerowych i Warsztat na Patencie. Planujemy także ruszyć z nowym projektem, związanym z produkcją mebli - mówi Maksymilian Flemming ze Spółdzielni Socjalnej Heca.
Spółdzielnia socjalna Heca, w której pracują osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, od kilku lat obsługuje przesyłki Urzędu Miejskiego w Tczewie. W tym roku podobne zlecenie wykona także w Gdańsku. Spółdzielnia socjalna Heca, w której pracują osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, od kilku lat obsługuje przesyłki Urzędu Miejskiego w Tczewie. W tym roku podobne zlecenie wykona także w Gdańsku.
- Bardzo się cieszę, że Spółdzielnia Socjalna Heca wygrała ten przetarg. Jest to efekt działań prowadzonych przez OMGGS w ramach Komisji ds. Administracji i Finansów, wskazujących samorządom, że podmioty ekonomii społecznej to nie tylko szansa na dobrze wykonane usługi, ale gwarancja tego, że pieniądze zostają w metropolii. Są to przedsiębiorstwa, które współpracują z lokalnymi firmami i zatrudniają mieszkańców swoich miast. Mam nadzieję, że to krok w kierunku tego, aby nasze przedsiębiorstwa społeczne stały się poważnymi graczami na rynku - mówi Michał Glaser, prezes zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot.

Heca szuka rąk do pracy



Skala przedsięwzięcia - konieczność dostarczenia 150 tysięcy listów - sprawia, że spółdzielnia szuka dodatkowych osób do pracy. Stawka: 22 i 25 zł brutto na godzinę.

- Już dziś zachęcamy mieszkańców i mieszkanki Gdańska do podjęcia z nami współpracy. Do zadań doręczyciela będzie należało odwiedzenie domostw od godziny 14 do 20 i wręczenie listów z decyzjami podatkowymi, odebranie potwierdzenia odbioru i dostarczenie go do naszej dyspozytorni. Jeśli kogoś nie zastaniemy - zostawiamy awizo, zaś list z decyzją będzie do odbioru w punkcie awizacyjnym, do którego doręczyciel przekaże niedoręczone przesyłki. Wymagamy pełnoletności, odpowiedzialności i chęci do działania. Zależy nam na osobach zaangażowanych i dokładnych, muszą zwracać dużą uwagę np. na zwrotne potwierdzenia odbioru, które muszą być prawidłowo wypełnione. Tego wszystkiego nauczymy na szkoleniu. Oferujemy oczywiście zabezpieczenie w środki ochrony osobistej i wynagrodzenie w wysokości 22 zł brutto za godzinę. Mamy też pracę w naszej dyspozytorni, przy sortowaniu i nadawaniu przesyłek. W tym miejscu oferujemy 25 zł brutto za godzinę pracy - mówi Paulina Kremer z Hecy.
Chętni do pracy powinni wypełnić formularz rekrutacyjny
ms

Opinie (385) ponad 10 zablokowanych

  • Dobrze byłoby opublikować jakiś przybliżony harmonogram doręczeń ponieważ z uwagi na naciągaczy nie otwieram drzwi jeśli nie ma ogłoszeń np. o odczytach liczników, itp.

    • 9 0

  • Można by wysłać części mieszkańców e-mailem za darmochę. (3)

    • 61 2

    • mailem nie można, bo stworzenie adresu łudząco podobnego do twojego imienia i nazwiska nie jest sztuką. To dopiero dane hulały by po Polsce. Za to można wskazać, że chce się otrzymywać decyzję przez epuap. Masz wtedy profil zaufany i pewność, że to co trzeba trafi do ciebie.

      • 1 0

    • vxcvx

      Otóż nie można z uwagi na rodo, które obowiązuje urząd. Prywatne emaile niekoniecznie są na bezpiecznych serwerach i nie wiadomo, czy bezpieczną drogą idzie ten email - możliwość przechwycenia tych emaili jest duża. Można oczywiście przesyłać pliki zaszyfrowane i zabezpieczone hasłem, jednak nie ma tu żadnej pewności, że odbiorca który odebrał email go odszyfruje - czyli urząd miałby potwierdzenie odbioru emaila, a podatnik i tak nie otworzyłby zaszyfrowanego listu.

      • 1 0

    • tyle kilobajtów rpzepuścić za darmo?

      to już jakaś zaprzyjaźniona firemka by się tym zajeła za odpowiednią opłatą oczywiście.

      • 11 0

  • Najwyższy czas, by decyzję o podatku od nieruchomości przesyłać przez e-mail. (1)

    A ponaglenie poleconym.

    • 7 0

    • Można przez epuap wskazać, że się chce otrzymywać decyzje elektronicznie przez epuap właśnie. Tylko najwyższy czas to chcieć doczytać zamiast narzekać.

      • 1 1

  • Ku rozwadze ! może "Trojmiasto.pl" (2)

    po konsultacjach z UM Gdańsk, podało by jakis inny sposób pozyskania informacji na temat wysokości podatku ! np nr telefonu lub adres mailowy. mamy pandemię i z zasady nikogo do mieszkania nie wpuszczam.

    • 42 0

    • Ludzie, to jednak lubią narzekać. Masz możliwość wskazać, że chcesz dostawać decyzje epuapem, ale po co poczytać, po co dowiedzieć się lepiej napisać, że czegoś nie ma, że jest źle!

      • 0 1

    • Na stronie urzefu od dawna jedt info

      , że możesz epuapem zadeklarować, że chcesz decyzję elektronicznie i dostaniesz

      • 3 0

  • no to nie doręczą

    a ten "punkt awizacyjny" to gdzie?

    • 5 0

  • Mam profl zaufany. (3)

    godziłem się na korespondencję elektroniczną. Dlaczego nie mogą wysłać przez ten portal dodatkowo informując e-mailem, że na portalu czeka na mnie do potwierdzenia dokument, co jest traktowane jak odebranie. Dlatego, że UM w Gdańsku nie korzysta lub korzysta w minimalnym zakresie z możliwości jakie stwarza e-PUAP. Nie można załatwić podstawowych spraw, a w kwestii podatku od nieruchomości można wyrazić zgodę na kontakt ale tylko w sprawie zbliżającego się terminu lub zaległości ale nie wymiaru.

    • 22 0

    • To wyslij epuapem do urzędu

      że chcesz dostać decyzję elektronicznie, a nie biadolisz, ja dostałem właśnie

      • 3 0

    • Witamy w bazie elektronicznych słupów.

      • 1 1

    • można zażyczyć sobie wysyłania decyzji przez epuap trzeba tylko to zgłosić, wszystko jest opisane na stronie urzędu. jednak wiele osób ma duże opory by korzystać z takich rozwiązań dlatego szybko nie przejdzie się pewnie na tylko i wyłącznie tą formę korespondencji

      • 5 0

  • w Gdyni (1)

    pocztą elektroniczną albo sam telefonicznie. Żadnych domokrążców, szkoda lasów...

    • 23 0

    • Nieprawda

      Jestem z Gdyni

      • 0 0

  • Na pewno znaczną część mieszkańców mogłaby takie powiadomienie otrzymać elektronicznie. (1)

    Gdańsk rzeczywiście spada do okręgówki. Za to festyny, chorągiewki i inne bzdury to jest to z czego ludzie mają chleb.

    • 29 0

    • Nspisz epuapem, że chcesz

      dostać taką decyzję elektronicznie i dostaniesz

      • 2 0

  • (4)

    listonosz to osoba zaufania społecznego, funkcjonariusz państwowy a ta ta heca to zbieranina przypadkowych osób, KPA reguluje kto i jak powinny być dostarczane przesyłki - jest to dokładnie opisane

    • 57 1

    • Listonos to kto?

      Powtórz to jeszcze raz. Robisz mi dzień :). Listonosze mają w nas wyjechane, tylko awizo wsadzają bo poczta tak im gów niano płaci

      • 0 1

    • Oj, nie są to raczej osoby przypadkowe, nie są... (2)

      • 7 2

      • (1)

        masz racje - wierchuszka namaszczona

        • 5 0

        • same wybierane

          • 5 0

  • A jak z RODO?

    Urzędnik czy listonosz mogą przetwarzać dane osobowe z racji wykonywanej pracy. Na jakiej podstawie HECA dostanie do przetwarzania dane osobowe właścicieli nieruchomości? W jaki sposób będą chronione te dane?

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane