.
Baner

Wiadomości

stat

W Bałtyckim Terminalu Zbożowym grożą strajkiem

BTZ zatrudnia 70 osób. Obsługuje  wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe.
BTZ zatrudnia 70 osób. Obsługuje wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe. fot. T.Urbaniak/ZMPG

Pracownicy Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni w referendum opowiedzieli się za strajkiem. Teraz wszystko zależy od rozmów ostatniej szansy, które mają odbyć się w czwartek 28 września.



Chodzi głównie o uznanie żądań płacowych wynikających z trudnych warunków pracy. Do tego chodzi o podpisanie nowego, zbiorowego układu pracy. Poprzedni, który zapewniał pracownikom pewne przywileje, czyli m.in. dodatki za pracę w nocy czy w szkodliwych warunkach został wypowiedziany przez pracodawcę. W ubiegłym tygodniu w referendum większość załogi wypowiedziała się za podjęciem strajku, gdyby nie udało się porozumieć z władzami firmy. Rozmowy ostatniej szansy mają się odbyć w najbliższy czwartek.

Od 2005 roku Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Ceferta B.V. z Rotterdamu.

Spór toczy się już od pięciu lat. Jednak do zaostrzenia konfliktu doszło w maju tego roku. Od tamtej pory związki zawodowe reprezentujące załogę negocjowały z władzami firmy. Niestety, nie doszło do porozumienia. Związkowcy zarzucają władzom BTZ, że jedynie pozorują chęć zawarcia nowego zbiorowego układu pracy, zwodząc przy tym przedstawicieli załogi. Władze spółki nie komentują sprawy.

BTZ zatrudnia 70 osób. Firma operuje na nabrzeżach Indyjskim i Norweskim. Dysponuje powierzchnią magazynową o pojemności  71 tys. ton (magazyny płaskiego składowania, silosy zbożowe i elewatory zbożowe) Obsługuje wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe, takie jak pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku, bobik oraz pasze, czyli śrutę sojową, rzepak, wysłodki. Do tej pory terminal był liderem na rynku.

Jednak konkurencja nie śpi. Od 2014 roku w gdyńskim porcie obecna jest firma OT Logistics, która kupiła Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia (dziś OT Port Gdynia). Firma dobrze sobie radzi. Gdyński terminal przeładował w 2016 r. roku 1,4 mln ton ładunków agro notując w tej kategorii ładunków wzrost o 59,2 proc. W planach ma też budowę dużego terminalu agro w Gdańsku.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (50)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
13.10.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.