• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Bałtyckim Terminalu Zbożowym grożą strajkiem

VIK
26 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
BTZ zatrudnia 70 osób. Obsługuje  wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe. BTZ zatrudnia 70 osób. Obsługuje  wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe.

Pracownicy Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni w referendum opowiedzieli się za strajkiem. Teraz wszystko zależy od rozmów ostatniej szansy, które mają odbyć się w czwartek 28 września.



Chodzi głównie o uznanie żądań płacowych wynikających z trudnych warunków pracy. Do tego chodzi o podpisanie nowego, zbiorowego układu pracy. Poprzedni, który zapewniał pracownikom pewne przywileje, czyli m.in. dodatki za pracę w nocy czy w szkodliwych warunkach został wypowiedziany przez pracodawcę. W ubiegłym tygodniu w referendum większość załogi wypowiedziała się za podjęciem strajku, gdyby nie udało się porozumieć z władzami firmy. Rozmowy ostatniej szansy mają się odbyć w najbliższy czwartek.

Od 2005 roku Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Ceferta B.V. z Rotterdamu.

Spór toczy się już od pięciu lat. Jednak do zaostrzenia konfliktu doszło w maju tego roku. Od tamtej pory związki zawodowe reprezentujące załogę negocjowały z władzami firmy. Niestety, nie doszło do porozumienia. Związkowcy zarzucają władzom BTZ, że jedynie pozorują chęć zawarcia nowego zbiorowego układu pracy, zwodząc przy tym przedstawicieli załogi. Władze spółki nie komentują sprawy.

BTZ zatrudnia 70 osób. Firma operuje na nabrzeżach Indyjskim i Norweskim. Dysponuje powierzchnią magazynową o pojemności  71 tys. ton (magazyny płaskiego składowania, silosy zbożowe i elewatory zbożowe) Obsługuje wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe, takie jak pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku, bobik oraz pasze, czyli śrutę sojową, rzepak, wysłodki. Do tej pory terminal był liderem na rynku.

Jednak konkurencja nie śpi. Od 2014 roku w gdyńskim porcie obecna jest firma OT Logistics, która kupiła Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia (dziś OT Port Gdynia). Firma dobrze sobie radzi. Gdyński terminal przeładował w 2016 r. roku 1,4 mln ton ładunków agro notując w tej kategorii ładunków wzrost o 59,2 proc. W planach ma też budowę dużego terminalu agro w Gdańsku.
VIK

Miejsca

Opinie (51) 5 zablokowanych

  • Błąd

    Chyba Cefetra bv a nie Ceferta.

    • 6 1

  • No i co ze podpiszą nowy układ ?

    Podpisać a respektować warunki to dwie różne rzeczy. Gdzieś, nie daleko tez podpisali.. i co z tego...

    • 3 0

  • związki zawodowe - post perelowska trucizna (2)

    Firma musi przynosić zysk. Będzie się rozwijać i będzie kasa na wynagrodzenia.
    A przywileje są wtedy gdy jest z czego dzielić.
    Związki zawodowe chciałby 14-20tek, premii, gruszy i nie istotne jest czy firmę na to stać! Swoje zabrać a jak firma upadnie i przestanie dawać utrzymanie 70 osobom to nic wielkiego się nie stanie..

    • 3 12

    • Kto teraz siedź w związkach zawodowych,starzy czy młodzi proszę o nazwiska

      • 0 0

    • jakbyś zobaczył jakie związki zawodowe mają bogate Niemcy to byś zdanie zmienił
      pracodawcy mają swoje stowarzyszenia branżowe i kluby biznesowe
      to dlaczego odmawiasz pracownikom tego samego prawa?

      • 3 0

  • OPINIA (1)

    Z tego co zaobserwałem pracownicy BTZ pracują w bardzo ciężkich warunkach i moim zdaniem powinni być dobrze opłacani . TRZYMAMY ZA WAS KCIUKI !!!!!!!!!!

    • 7 0

    • Wiem że mają ciężko,robią za dwuch

      • 0 0

  • Elewatory plywajace

    Paręnaście lat temu rozwalili elewatory plywajace,teraz biorą się za stacjonarne,brawo???

    • 3 0

  • Walczcie o swoje - nikt za was tego nie zrobi

    A kto jest przeciwny działaniu związków niech się nie zapisuje - i takie osoby powinny być pomijane jeśli związkowi uda się coś wynegocjować - oni powinni zostać poza układem, skoro nie chcą walczyć o swoje. We wszystkich krajach UE są związki zawodowe - a im bogatszy kraj, tym te grupy są silniejsze a pracownikom żyje się lepiej
    Jak nie teraz, kiedy jest b.niskie bezrobocie to kiedy?

    • 3 0

  • Masakra

    Jestem w BTZ kilka dni w tygodniu i stwierdzam że jest coraz gorzej. Gnębia nas na każdym kroku jakieś bzdurne procedury wprowadzają co wydłuża rozładunek. Kiedyś jak człowiek przyjeżdżał się rozładować to było wszystko lepiej zorganizowane. Teraz non stop awarie systemu komputerowego. Znowu jakąś nietrafna inwestycja. Kto tam rządzi do cholerny. Załoga jest tak mała że często w nocy nie pracują. Nie dziwię się bo mi oferowali 17zl jak chciałem się przyjąć gdzie po drugiej stronie nabrzeża dawali mi 30zl na godzinę. Stąd pewnie braku kadrowe. Starych pracowników coraz mniej widać a i młodzi odchodzą. Szlak mnie trafia jak stoję od piątku do poniedziałku. Ukraińcy krótko tu byli obecnie nie widujemy z resztą powołanie pracowali. Na budowlane wiecej zarobią i tego pyły i kurzu nie będą wdychac a szczerze jak kipruje nieraz towar to świata nie widać o za sypie nie wspominając.
    Nie dajcie się chłopaki. Sami dużo nie zarabiamy i jesteśmy z wami. Oby wrócili czasy gdzie my kierowcy z chęcią do portu przyjeżdżalismy.

    • 3 0

  • Do pracy rodacy!!! (2)

    Weźcie się do pracy bo zaraz całe nabrzeże Indyjskie będzie zamknięte...
    Wszystkim się w d*pach poprzewracało od tych pieniędzy a powinniście się cieszyć że dostajecie pensję na czas!

    • 0 4

    • (1)

      A ten komentarz od prezesa.

      • 0 0

      • Prezes

        Od prezesa tylko którego???

        • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane