- 1 Benefity są potrzebne, ale grunt to dobra pensja (72 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
- 3 L4 na wypalenie zawodowe? (36 opinii)
- 4 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (185 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
Trójmiejskie Biura: jak wygląda wnętrze Ciklum?
W dobie rynku pracownika już nie tylko wysokość pensji i benefity są kluczowe przy wyborze pracodawcy. Liczy się też... komfort pracy. Kuchnia z przytulną jadalnią, komfortowa sala konferencyjna, może nawet pokój do relaksu - a całość w nowoczesnej aranżacji. W poszukiwaniu niebanalnych rozwiązań w ramach cyklu "Trójmiejskie biura" będziemy zaglądać do nowych szklanych biurowców, przemierzymy korytarze starych willi. W pierwszym odcinku cyklu pokazujemy wnętrze firmy Ciklum w Gdańsku, a już za miesiąc odwiedzimy biuro Blue Media w Sopocie.
Jedną z firm, która zdecydowała się zaaranżować wnętrze w taki sposób, by pracownicy mieli dostęp do najnowocześniejszych udogodnień jest Ciklum. Usytuowane na ósmym piętrze gdańskiego budynku Tryton (ul. Jana z Kolna 11 ) biuro jest przykładem, że odpowiednio przemyślana przestrzeń ma wpływ nie tylko na samopoczucie użytkowników wnętrza, ale przede wszystkim usprawnia pracę.
Ciklum to firma ze skandynawskimi korzeniami, której główna siedziba znajduje się dziś na Ukrainie. Firma od ponad 15 lat świadczy usługi outsourcingowe w branży IT. Posiada 15 oddziałów, w tym m.in. na Ukrainie, Białorusi oraz w Danii, Szwecji, Izraelu czy Stanach Zjednoczonych. W Gdańsku Ciklum jest od października 2015 roku.
- Aranżacja biura przebiegała tak naprawdę bardzo szybko. Wszystko zaczęło się w grudniu 2015 roku. Mieliśmy zaledwie dwa miesiące na wykonanie projektu i znalezienie podwykonawców, którzy go zrealizują - mówi Yana Shaydyuk z Ciklum.
Za projekt była odpowiedzialna firma Ladeco z Gdyni.
- Sama koncepcja układu stanowisk była gotowa już wcześniej. Wiedzieliśmy, w którym miejscu każda osoba będzie pracować - dodaje Yana Shaydyuk.
Open space, czyli przestrzeń maksymalnie otwarta
Najważniejszym założeniem projektu było stworzenie wnętrza typu "Open Space". Oznacza to, że biuro miało być jak najbardziej przestronne i pozbawione zbędnych podziałów. Odseparowane zostały jedynie te pomieszczenia, których funkcja tego wymagała.
- Nasz model biznesowy polega na budowaniu zespołu dla konkretnego klienta i nigdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak duży będzie docelowo ten zespół. W ten sposób jesteśmy bardziej mobilni i możemy dopasowywać wnętrze do aktualnych potrzeb - zauważa Yana Shaydyuk.
Pomocne w dopasowywaniu przestrzeni do pracy są mobilne ścianki działowe, biurka o regulowanej wysokości czy szafki i krzesła na kółkach. We wnętrzu jest również dużo przeszkleń. Ten materiał został także wykorzystany przy wydzielaniu pomieszczeń.
- Jeżeli już musieliśmy wydzielić pomieszczenie, robiliśmy to za pomocą szkła. W ten sposób nie zmniejszyliśmy optycznie powierzchni biura, a poszczególne pokoje mają dostęp do światła dziennego - podkreśla Yana Shaydyuk.
Oprócz powierzchni do pracy w Ciklum znajdują się także pomieszczenia do rozmów telefonicznych, stoliki i siedziska przy specjalnie wygłuszanych ścianach oraz sale konferencyjne. Jest też przestrzeń kadry zarządzającej i pokoje do pracy nad projektami, które wymagają szczególnej ochrony.
Nie tylko praca
Aranżacja przestrzeni Ciklum to nie tylko powierzchnia przeznaczona do pracy. Istotną rolę odgrywają też pomieszczenia pomocnicze oraz przestrzeń, w której pracownicy spędzają swój wolny czas. Żeby zapewnić maksymalny komfort użytkowania, we wnętrzu znalazły się dwie kuchnie oraz dwie łazienki z prysznicami. Pracownicy mają do dyspozycji siłownię, kącik do gier, przestrzeń do gry w ping-ponga czy piłkarzyki.
- Zależy nam na tym, żeby pracownicy się poznawali, integrowali i dzielili wiedzą czy doświadczeniem. W częściach rozrywkowych mogą spędzać czas nie tylko po pracy, ale także przychodzić tu w weekendy ze swoimi znajomymi. W przestrzeni obok recepcji cyklicznie organizujemy spotkania, podczas których przedstawiciel danego zespołu przygotowuje prezentację i dzieli się wiedzą z innymi - zarówno koleżankami i kolegami z pracy, jak i osobami z branży - podkreśla Yana Shaydyuk.
Chcesz pokazać nam swoje biuro w tym cyklu? Prześlij trzy zdjęcia wnętrza na adres: j.puchala@trojmiasto.pl.
- Joanna Puchalaj.stolp@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie (64) 2 zablokowane
-
2018-09-07 08:43
bardzo ładne biuro (3)
gustownie urządzone, ze smakiem. Dużo przestrzeni, można pozazdrościć, co zapewne robią Ci, co pisali powyższe opinie a siedzą w jakimś pawilonie z lat 70-tych, w pomieszczeniach 20 m2 na 4 biurka i cieszą się, że to nie open space.
- 29 17
-
2018-09-07 10:22
(1)
Tak...siedze w pawilonie ;( heheh. Widac ze tam pracujesz. Moze w hr i reklame robisz? I piszesz takie glupoty. Ja pracuje w jednej z najwiekszych miedzynarodowych firm z polskimi korzeniami i wyobraz sobie ze to nie jest pawilon, a open space tam nie obowiazuje. Kazdy wie ze to jest cos zlego, co zle wplywa na prace ludzi. Ciagle poczucie zagrozenia i tego ze nie wiemy co sie dzieje za nami. Wiele firm juz z tego rezygnuje. Robienie z ludzi mrowek i wpychanie ich w jeden pokoj zeby latwiej bylo nad nimi panowac. Cos strasznego. I kuchnia tu w niczym nie pomoze ani kanapki.
- 17 1
-
2018-09-07 10:25
Polska myśl szkoleniowa!
- 1 0
-
2018-09-07 09:09
Rzecz nie w " jakimś pawilonie z lat 70-tych" kontra "nowoczesne biuro"
tylko w zwyczajach, mentalności i relacjach pracodawca - pracownik
- 13 1
-
2018-09-07 10:13
Open space to najgorsze co moze byc i wiele zagranicznych firm juz od tego odchodzi. Zostalo opisane jak negatywnie wplywaja na pracownikow. Czujesz sie ciagle zagrozony, nie wiesz czy ktos nagle nie podejdzie do ciebie z tylu. Jakkolwiek to brzmi to nie umila pracy, bo czlowiek tak samo jak kazde inne zwierze chce kontrolowac swoja przestrzen, a takie otwarcie temu nie sprzyja.
- 17 3
-
2018-09-07 08:31
Bzdury. Mydlenie oczu i wmawianie ludziom pierdół ze dajemy ci atmosfere warunki itp. ...... (2)
....tylko po to zeby nie placic godnie!
Liczy sie przede wszystkim kasa ktora wplywa na konto! Poza tym zapewnienie godnych warunkow pracy to psi obowiazek pracodawcy!- 23 17
-
2018-09-07 08:59
Bzdury to ty wypisujesz (1)
Programiści którzy nie dostają godnego wynagrodzenia robią to chyba na własne życzenie.
- 9 3
-
2018-09-07 09:42
A co to jest godne wynagrodzenie?
Bo jakoś widzę, że programiści to właśnie największe kompleksy mają, ciekawe czemu? Co chwila pisze jakiś programista, że to firma mu daje posiłek, że to i tamto.
Statystyki zarobków są ogólnie dostępne ale jakoś zamiast pisać jak reszta "kto tyle zarabia" to programiści się podzielili na tych, którzy zarabiają więcej od średniej i kilka razy więcej od średniej - dość szczególny przypadek xD
I nie każdy jest programistą, specjaliści to może z 5% wszystkich zatrudnionych i przypominam, że bez zwykłych budowlańców inżynierowie też nie maja racji bytu :)- 7 0
-
2018-09-07 09:32
Co mnie kuchnia i profity? Chce zarabiac tyle aby mnie bylo stac na zycie.
- 7 0
-
2018-09-07 08:15
Nie no świetny projekt. (1)
Kserokopiarka i niszczarka zaraz obok lady recepcyjnej. To tak celowo, czy już miejsca na ten "kombajn" zabrakło?
- 24 5
-
2018-09-07 08:51
Dzięki temu jest w centralnym, łatwo dostępnym miejscu biura. Programiści niemal nie potrzebują drukarek wiec jedna wystarcza. I miejsca gdzie indziej jest aż nadto.
- 12 1
-
2018-09-07 08:13
Open space
czyli jak wepchnac wiecej ludzi w danej przestrzeni. juz dawno stwierdzono ze produktywnosc spada znaczaco ale co z tego jak wrzuci sie wiecej by.la do worka.
- 60 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.