- 1 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (104 opinie)
- 2 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 3 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (185 opinii)
- 4 Ubezpieczeni w ZUS. Są nawet Kolumbijczycy (153 opinie)
- 5 Kelner: zawód, którego (już) nie ma? (108 opinii)
Trójmiejskie Biura: gdyńska siedziba Nordei
Dziś w ramach cyklu Trójmiejskie Biura odwiedzamy siedzibę firmy Nordea Bank AB. Marina jachtowa, wioska rybacka, a nawet łódź podwodna. Wędrówka po piętrach gdyńskiego biurowca zapewnia naprawdę ciekawe wrażenia estetyczne. Motywem przewodnim jest morze i... Gdynia. W poprzednim odcinku odwiedziliśmy gdańskie biuro Marine Harvest, a za miesiąc przekonamy się, jak wygląda wnętrze DDS Poland.
Nordea to największa skandynawska grupa finansowa, w Polsce działająca od 1999 roku. W swoich biurach w Trójmieście dostarcza kompleksowe usługi IT w obszarze utrzymania oraz rozwoju platform i systemów informatycznych dla skandynawskich klientów. Biuro Nordea Bank AB SA Oddział w Polsce o powierzchni ponad 3,6 tys. m kw. znajduje się w biurowcu Tensor Z w Gdyni, kompleks nazywany jest jednak Gdynia Seaport Office .
- Przed przystąpieniem do prac projektowych zrobiliśmy warsztaty i na tej podstawie wytypowaliśmy, jakie są oczekiwania zespołów roboczych IT. Bazujemy na dwóch metodach pracy. Część przestrzeni tworzą miejsca robocze z ministrefami otwartymi. Dysponujemy także różnej wielkości salkami konferencyjnymi, które są przeznaczone dla jednej osoby lub kilkuosobowych zespołów. Jako że duża część naszej pracy opiera się na rozmowach telefonicznych lub telekonferencjach, to taka aranżacja przestrzeni znacznie ułatwia nam współpracę z pracownikami z innych siedzib - mówi Joanna Krawczyk-Golba z Nordea.
W gdyńskim kompleksie pracuje około 1,5 tys. osób, a w całej Polsce pracowników Nordei jest około 3,5 tys.
- Kompleks biur przy ul. Łużyckiej nazywa się Gdynia Seaport Office i składa się z trzech budynków. Motywem przewodnim była Gdynia, a poszczególne piętra przedstawiają marinę jachtową, łódź podwodną czy wioskę rybacką. Na każdym piętrze mamy do dyspozycji kilka sal konferencyjnych. Dużo jest niewielkich salek, które są przeznaczone do rozmowy dla jednej osoby - podkreśla Joanna Krawczyk-Golba.
Miejsce dopasowane do potrzeb
Biuro zostało stworzone z myślą o potrzebach nowoczesnej organizacji. Jak twierdzą władze firmy, podczas aranżacji ważne było indywidualne podejście do całego procesu, uwzględnienie potrzeb pracowników i przede wszystkim - urządzenie takiej przestrzeni, która ułatwia sprawną komunikację i zaangażowanie zespołu w życie firmy.
Nowoczesne biuro Nordea wyraźnie zostało podzielone na trzy strefy odpowiadające specyfice wykonywanych zadań. Na każdym piętrze znalazło się bowiem miejsce do pracy w pełnym skupieniu, część komunikacyjna połączona z administracyjną oraz tzw. collaboration area, czyli strefa komunikacji i pracy wspólnej. W przypadku części administracyjnej ważną rolę odgrywa przestrzeń do relaksu, spożywania posiłków czy kuchnia pracownicza.
Pracownicy samodzielnie mogą też wybierać miejsce, w którym chcą pracować.
- W całym budynku jest WiFi oraz dostęp do większości systemów, w których pracujemy, dlatego nie ma problemu, żeby zespół pracował nawet w strefach relaksu - dodaje Joanna Krawczyk-Golba.
Wielofunkcyjna przestrzeń multimedialna
Większe spotkania multimedialne są zazwyczaj prowadzone na parterze. Zaaranżowana przestrzeń uwzględnia bowiem miejsce dla ponad 120 osób. Na co dzień powierzchnia jest wykorzystywana jako strefa relaksacyjna czy jako jadalnia. Pracownicy chętnie spożywają tu posiłki i spędzają wolny od pracy czas.
Oprócz tego, w przestrzeni multimedialnej znajdują się rzutniki, kamera oraz systemy nagłaśniające, które umożliwiają przeprowadzanie konferencji czy większych spotkań. Wszystkie meble, które znajdują się w tym pomieszczeniu są "mobilne". W zależności od potrzeb można je w dowolny sposób przestawiać.
Chcesz pokazać nam swoje biuro w tym cyklu? Prześlij trzy zdjęcia wnętrza na adres: j.puchala@trojmiasto.pl.
- Joanna Puchalaj.stolp@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie (114)
-
2018-12-07 13:56
Przedszkole...
- 7 4
-
2018-12-07 12:41
Chyba najgorszy sort pracownika (wyprany mózg) - korposzczurek.
- 14 16
-
2018-12-07 12:13
piękne!
- 3 3
-
2018-12-07 12:06
uuu
- 1 4
-
2018-12-07 07:07
(2)
Fajnie. U mnie w firmie niestety postawiono na biel i szarości. To wygląda tak, jakby projektant uznał, że nic nie ma nas rozpraszać podczas pracy. Dosłownie nic. Powinni jeszcze klamki nam zdemontować.
- 63 6
-
2018-12-07 11:44
Pracujesz w prosektorium?
- 3 1
-
2018-12-07 07:29
zarąbista tendencja
Im brzydziej i mniej praktycznie tym lepiej. Jeszcze wysmarujcie czymś ten beznadziejy sufit, będzie "nowocześniej"...
- 7 2
-
2018-12-07 11:43
Ja się pytam gdzie się podziały te wszystkie stoły ze stołówki?!
A te co zostały się gibają jak okręt na morzu..pewnie stąd tematyka wystroju...
- 6 0
-
2018-12-07 08:06
A jak tam (1)
Michal P.? Nadal udaje, ze rzadzi w security czy moze zaczal wreszcie pracowac?
- 38 5
-
2018-12-07 11:20
michał w Poznaniu siedzi
- 3 0
-
2018-12-07 08:23
Mała uwaga do mistrza, który przyniósł do biura gitarę i wzmacniacz: (2)
kup człowieku jakiś stojak do gitary, bo stawianie instrumentu na podłodze i opieranie go o ścianę spowoduje porysowanie lakieru, a może i uszkodzenie gryfu, jeśli gitara się przewróci. Może też upaść komuś na nogę, a wtedy z miłego akcentu hobbystycznego będziesz miał niemiłą rozmowę z HR'em.
- 20 7
-
2018-12-07 08:39
Szerloku ja przyniosłem do biura 40 kołowe imadło i postawiłem jena biurku nie przykręcone, jak sobie ktoś to zrzuci na stopę to tylko z własnej głupoty, każdy jest odpowiedzialny za siebie...
- 4 8
-
2018-12-07 08:31
Popłakałem się
Czytając twoje biurowe zwierzenia
- 6 6
-
2018-12-07 07:54
Ej ale sufitu nie wykończyli..zostawili jakieś bebechy widoczne... ;)
- 27 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.