- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (111 opinii)
- 2 Kelner: zawód, którego (już) nie ma? (108 opinii)
- 3 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (185 opinii)
- 4 Ubezpieczeni w ZUS. Są nawet Kolumbijczycy (153 opinie)
- 5 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (235 opinii)
Szkolenia IT z dotacją. Ruszyła rekrutacja
200 osób zostanie przeszkolonych i otrzyma szansę na pracę w branży w IT dzięki projektowi Invest in Pomerania Academy. Szkolenie ma trwać 240 godzin, a dzięki dofinansowaniu będzie tańsze o niemal 50 proc. Rekrutacja uczestników już ruszyła.
To już kolejna odsłona programu Invest in Pomerania Academy realizowana przez Invest in Pomeranię, czyli samorządową inicjatywę koordynowaną przez Agencję Rozwoju Pomorza. W grudniu ub. roku zakwalifikowano do szkolenia z zakresu IT 150 osób, teraz przygotowano kolejnych 200 miejsc. Projekt jest dofinansowany z Unii . Invest in Pomerania właśnie podpisała umowę z firmą szkoleniową Kruszewscy.BIZ.
Na jej mocy spółka Kruszewscy.BIZ otrzymała grant w konkursie organizowanym w ramach projektu Invest in Pomerania Academy na realizację cyklu szkoleń, który pozwoli na zdobycie kompetencji w zakresie Junior Front-End Developer. 240-godzinny kurs programowania będzie dla uczestników prawie w 50 proc. dofinansowany z funduszy unijnych. Rekrutacja rusza w marcu, a dokładne informacje można znaleźć na stronie pomeranianstartit.pl.
Kruszewscy.BIZ od ponad 10 lat prowadzi działalność szkoleniową i edukacyjną. Firma oferuje doradztwo i szkolenia w takich obszarach, jak projektowanie i optymalizacja rozwiązań technicznych, metody pozyskiwania i analizy danych, wykorzystanie technologii mobilnych i chmurowych, automatyzacja procesów produkcyjnych, uczenie maszynowe czy doskonalenie zarządzania i komunikacji wewnątrz zespołów.
- W odpowiedzi na potrzeby projektu Invest in Pomerania Academy stworzyliśmy nie tylko solidny program i nową metodę nauki programowania, ale też unikalny pakiet bezpłatnych usług dodatkowych dla kursantów, które znacznie zwiększą ich szanse na rynku pracy - mówi Kacper Kruszewski, prezes zarządu komplementariusza, reprezentujący Kruszewscy.BIZ.
Pomorskie regionem przyszłości według Financial Times
Celem projektu Invest in Pomerania Academy jest zasilenie rynku pracy osobami o aktualnie najbardziej poszukiwanych kompetencjach - w branży IT oraz offshore. Oba kluczowe dla województwa pomorskiego sektory są atrakcyjne dla pracowników pod względem wynagrodzeń i stabilności zatrudnienia.
Do chwili obecnej w ramach realizacji projektu Invest in Pomerania Academy podpisano jedną umowę z firmą szkoleniową na kształcenie w zawodach portowo-offshorowych. Firma Kruszewscy.BIZ jest natomiast czwartą, która przygotuje dla lokalnego rynku pracy nowych programistów. Łącznie dzięki inicjatywie Invest in Pomerania kwalifikacje potrzebne w branży IT zdobędzie ponad 660 osób.
- Nasz projekt, realizowany od sierpnia 2022 r., zakłada dostarczenie na rynek pracy prawie 1 tys. osób w obszarze IT i offshore. Dostępność odpowiednich kadr to warunek rozwoju branż, które będą decydować o przyszłości gospodarki regionu - mówi Monika Stokfisz, talent attraction team manager w Invest in Pomerania.
Miejsca
Opinie (90) 5 zablokowanych
-
2023-03-03 08:22
(4)
problemem szkoleń z zakresu it jest to, że taki przykładowy bezpłatny kurs kończy może z 10% uczestników, pytanie zatem o rentowność przedsięwzięcia
- 18 1
-
2023-03-03 08:39
A czy takie dofinansowanie do szkoleń to otrzyma każda szkoła która takie kursy prowadzi? (2)
Czy tylko konkretna?
- 0 1
-
2023-03-03 10:51
Każda która we wrześniu złożyła papiery o dofinansowanie.
- 0 0
-
2023-03-03 11:26
każda, która wykaże znajomości z pociotkami pisowskich złodziei?
- 0 3
-
2023-03-04 15:22
Proponuję audyt...
.. takiego szkolenia po szkoleniu, ale przed wypłata wynagrodzenia. Tylko taki solidny jak w normalnej firmie a nie ustawiony jak w budżetówce.
- 4 0
-
2023-03-03 08:23
Na tych szkoleniach zyskuje tylko "szkoła" (19)
Drogi potencjalny kursancie. Zastanów sie trzy razy czy warto wydac 6k PLN na kurs, ktory znajdziesz bez problemu za darmo lub za symboliczne 50zl w internecie. Miej też świadomość, że programiści są faktycznie poszukiwani, ale nie juniorzy (na ten moment na popularnej stronie z ofertami IT widnieją całe 3 ofert pracy dla junior frontendowcow na całą Polskę). A jak juz pojawi się to jedno stanowisko pracy to czy chcesz aplikować na nie razem z 240 identycznymi cv, czy jednak pochwalić się oryginalnym portfolio.
- 79 7
-
2023-03-03 09:23
wazna rzecz: nie kazdy nadaje sie do tej pracy (7)
- 28 1
-
2023-03-03 09:35
właściwie to mało kto
- 9 2
-
2023-03-03 10:17
pierwsza lepsza oferta, junior deweloper (młodszy specjalista) 4500-5200 B2B (5)
oczywiście możliwa też umowa zlecenie :)
Jak widać więc nadają się piwniczaki mieszkające z rodzicami :)
Naliczyłem jakieś 15 technologii, które trzeba znać - ale jest multisport, owocowe dni i niekorporacyjne otoczenie :)
Dasz ofertę śmieć na programistę to masz 100 aplikacji w jeden dzień, szukasz kierowcy na UoP, 9k brutto - nikt się nie zgłasza. Taka prawda o rynku pracy w Polsce.
Zresztą gdyby było inaczej to nie byłoby różnych Inteli zatrudniających tysiące osób - po prostu nie znaleźliby pracowników.- 3 9
-
2023-03-03 10:35
Widać nikt nie chce robić dla Janusza mającego w poważaniu BHP i czas pracy, jak to zwykle w transporcie bywa :) (2)
- 13 0
-
2023-03-03 12:37
Za to w IT wszyscy o 14:45 to już myją kubki i ustawiają wygaszacze ekranu (1)
a potem piją fantę przez słomke leżąc na plaży :) A rotacja w firmach IT taka, że można by ludzi tirami wozić - ale oczywiście zmieniają firmę co pół roku bo "się rozwijają" a nie że są niezadowoleni z warunków haha, no ale malujmy dalej obraz IT jako krainy wiecznej szczęśliwości.
Tymczasem standardy pracy już dawno poszły w górę we wszystkich branżach, nawet w dyskontach dają już dawno umowy o pracę a nawet wyprawki i paczki dla dzieci. A kiedy w IT? Pewnie kiedy zabraknie marzycieli od fanty :)- 3 7
-
2023-03-04 08:23
Nikt ze znajomych pracujących w IT nie narzeka
Wszyscy prawie pracują zdalnie, ew. hybrydowo, chyba, że ktoś nie chce. Kasa ok. Dodatkowe benefity fajne.
Nikt nie narzeka, a mam ok. 45 znajomych pracujących w IT
Przykładowo, w mojej pracy pracuje 15 osób i wszyscy narzekają, od stycznia 4 osoby się zwolniły, ja też szukam nowej pracy- 0 2
-
2023-03-04 09:16
Bo kazdy mlodzieniec chce pracowac w IT.
Dlatego masz mnostwo cv na 1 oferte. Praca lekka, przyjemna, z domu, w kapciach i gaciach. Pracy na moze 3h dziennie max, pozostale godziny prywata. Tak na ogol wyglada praca w IT. Wiem bo sam nic nie umiem, jestem ogolnie leniem i nauczylem sie tylko paru technologii
by pracowac w IT. Kierowca z kolei to ciezka praca poza domem. Nie da sie zdalnie. Ot i cala tajemnica. Sam wolalbym zarabiac w IT jako junior 5k niz 9k jako kierowca. Chociaz stawki 5k w IT to tylko u Januszy prawicowych, w korpo lewackich stawki razy dwa.- 3 2
-
2023-03-04 13:14
Chyba żartujesz z tym 9brutto
9brutto jako kierowca?! Jeszcze może w rączki całować szanownego pracodawcę.
15netto to jest kwota za którą można jeździć. Chyba musi Pan sam usiąść za kierownicą- 2 2
-
2023-03-03 09:35
Dokładnie (7)
To jak te wszystkie bootcampy i kursy zniszczyły w kilka lat branżę IT woła o pomstę do nieba. Naprodukowały tylu wannabe programistów, że obecnie znalezienie pracy jako junior, a nawet głupiego stażu za darmo, graniczy z cudem. Na jedno miejsce jest z 500 cv jak nie więcej. Obecnie, żeby się wcisnąć do tej branży bez pleców i znajomości, trzeba mieć ogrom samozaparcia i wytrwałości.
- 5 6
-
2023-03-03 09:53
Bzdura. Samemu zatrudniłem u siebie z 10 takich juniorów, a firma zatruniła z 50. (4)
Oczywiście liczą się umiejętności, faktycznie nie każdy się nadaje, ale wielu z nich to bardzo pracowici ludzie, wielu jest już seniorami i ma własne teamy.
- 6 3
-
2023-03-03 11:16
czy patrzysz na wiek kandydata? Przy założeniu,że umiejętnościami nie odstaje od większości. jest jakiś (3)
limit wieku, oczywiście nie oficialnie.
- 0 3
-
2023-03-03 14:27
Rekrutowałem jakiś czas temu. Na wiek nie patrzyłem
Patrzyłem w CV co robili w IT i pytałem o praktyczne problemy jakie się napotyka podczas programowania i współpracy z klientem. Czasem to się okazywała zbyt wysoka poprzeczka, wtedy pytałem o "szkolne" tematy w stylu czym się różni dziedziczenie od interfejsu. I niestety niektórzy na tym też się wykładali.
- 3 1
-
2023-03-05 11:01
Chyba nie do końca rozumiesz co to jest w IT junior a co to jest senior (1)
Podpowiadam, że nie chodzi o wiek, tylko o doświadczenie
- 0 0
-
2023-03-05 17:00
wiem doskonale, ale w którymś WIEKU ludzi się już po prostu nie zatrudnia, ogólnie takie wykluczenie dotyczy 50+
pytam jak jest w IT czy np. 42 letni junior to realna sprawa.
- 0 0
-
2023-03-03 14:22
W IT nie ma czegoś takiego jak plecy, tu się liczy weryfikowalna wiedza, machaniem rękami i mądrymi słowami roboty się nie zrobi
Zatrudniałem jakiś czas temu do zespołu programistę. Po kilku rozmowach z ludźmi po bootcampach poprosiliśmy HR żeby już nam takich nie podsyłali. Szanuję i podziwiam że ktoś zainwestował czas i pieniądze, ale niestety to nie ten poziom. Wykładali się na podstawowych pytaniach, i co ciekawe wszyscy na tych samych, może na ten sam bootcamp chodzili. Lepiej wychodzili świeżo upieczeni magistrzy IT lub studenci ostatniego roku.
- 7 4
-
2023-03-03 14:27
a do jakiej nie trzeba? zawsze tam gdzie dobre zarobki to chętnych jest wielu, w dodatku,że próg wejścia nie istnieje
w sensie nie musisz mieć państwowego egzaminu czy egzaminu wydawanego przez korporację jak np. notariusz czy adwokat ( nie mylić z absolwentem prawa ).
- 4 0
-
2023-03-03 09:57
6k to kosztuje kurs pedagogiczny na nauczyciela
Więc nie wiem, czy to tak drogo, można dyskutować. Poza tym kurs daje ci możliwośc pracy w grupie, pisania projektu pod okiem doświadczonych trenerów. Jest niestety co raz więcej na kursach ludzi "z ulicy" ale pierwsze 10 -15 edycji u mnie całkiem niezłych specjalisów.
- 2 2
-
2023-03-04 08:33
Boisz sie konkurencji
Pisząc bajki o 240 cv na jedno miejsce. Aż dziw że informatyk napisał aż tak długi post. Hm
- 1 1
-
2023-03-05 14:43
Cenny komentarz.
- 0 0
-
2023-03-03 08:29
A te firmy z branży IT to są takie biedne?! (15)
Że nie stać ich na przeszkolenie potencjalnego pracownika?! Dlatego muszą być dotowane z naszych pienièdzy???
- 37 5
-
2023-03-03 09:26
stac ich, kazda firma ma stazystow calkiem niezle oplacanych z drogoa na juniora (1)
ale nie bierze sie przypadkowych ulicy z ulicy tylko studentow informatyki/elektroniki i pokrewnych ktorzy maja solidne podstawy matematyki, myslenia analitycznego i ogolnej wiedzy ze swiata IT (jak dzialaja systemy, budowy kompa itp) a nie ze ktos przychodzi na programowanie a zawsze sie bal zainstalowac program na kompie albo zmienic ustawienia w OS, a na pytanie o Ubuntu pyta co to takiego
- 10 3
-
2023-03-04 08:37
Widac ze komentarze zamieszczają tu sami informatycy
Którzy boją się konkurencji i pouczają oraz krtytykują innych. Tobie też można zadać setkę pytań na które nie odpowiesz.
- 2 2
-
2023-03-03 09:41
Ludzie pchają się drzwiami i oknami
Więc firmy już tak chętnie nie biorą na staż. Aktualnie stażyści, nawet darmowi, postrzegani są jako koszty firmy, bo trzeba im poświęcać czas i ich uczyć.
- 3 1
-
2023-03-03 09:41
U nas w branży budowlanej to standard, że dostaje się umowę o pracę, narzędzia i szkolenia (11)
natomiast w IT wystarczy sobie poczytać komentarze, pełno wpisów typu "wymagają szkoleń które trzeba zrobić w wolnym czasie i za własne pieniądze", IT to najbardziej januszowa branża ze wszystkich, mentalnie w latach 90 - umowy o pracę to wciąż luksus tam, wymagania z d... typu pierdzilion technologii, płynny angielski i komunikatywny niemiecki a pensje na B2B 10-15k - czyli gdzieś pomiędzy magazynierem a glazurnikiem :) W restauracji obok doświadczony kucharz ma 9k brutto a szef kuchni 16k brutto - a w IT trzeba tyrać na śmieciówce po godzinach by tyle zarobić.
"inwestycja IT" to wynajem biura i leasing komputerów - a w dobie pracy zdalnej nawet i tego nie :) A my za byle maszynę dajemy ponad milion.
I jak tam praca zdalna informatycy? Jak się konkuruje z Hindusami, Rumunami i ludźmi z Kabikiejm? Ostatnio widziałem ofertę znanej firmy - ponad 2 tysiące aplikacji, inna, mniej znana firma: po pół dnia i zebraniu ponad 100 aplikacji zamknęli rekrutację :)
I czekam na komentarze, jak to w IT zarąbiście bo dają multisporta haha - a i to w większości firm nie za darmo, tylko odpłatność od 50 do 100% :)- 11 11
-
2023-03-03 10:48
Ktoś tu ma wielki problem widzę :)
Wysłałeś swoich glazurników na szkolenia z kładzenia kafelków w czasie pracy, czy zwyczajnie nie obchodziło Cię skąd mają fach?
"U nas w branży budowlanej to standard, że dostaje się umowę o pracę"
Padnę :D Na minimalną, reszta pod stołem. Dla klienta "z fakturką będzie drożej".- 12 3
-
2023-03-03 14:05
(1)
Ty tak na serio? W IT też dają umowy o pracę. Tylko wiesz co? Żaden szanujący się fachowiec nie chce umowy o pracę, bo to się nie kalkuluje. Poza tym mając działalność gospodarczą możesz wystawiać wiele faktur dla różnych klientów i nie jesteś ograniczony. Praca po godzinach? Tylko dla chętnych. Zarobki? No ja np. mam ponad 50tys. zł netto, a pracuję ok. 7h dziennie. Oczywiście zdalnie, bo tak mi bardziej pasuje, ale w każdej chwili mogę iść do biura, nie ma problemu. Szkolenia też oczywiście są, każdy ma budżet i sobie wybiera. Widać kogoś tu ostro pieką zwieracze, że sam musi tyrać cały miesiąc w pocie czoła za moją tygodniówkę. Ogarnij się, człowieku.
- 4 8
-
2023-03-04 08:39
Ja zarabiam 150 tys i sie nie chwałę
Zmień pracę
- 3 0
-
2023-03-03 17:24
Lubię te twoje komentarze :)
Wyłażą z nich tak pyszne kompleksy, że nic tylko zbierać do kubeczka na łzy i spijać do śniadania :)
- 3 2
-
2023-03-03 18:54
Bzdury i kompleksy wyssane z palca. (6)
W IT UoP to standard jak B2B. Na ogól do wyboru. I nie chodzi tylko o kase, bo wiadomo, że teoretycznie wiecej netto jest z B2B. Ale UoP czesto wybierają starsi specjalisci IT, majacy rodzine i gdzies te ekstra 2k w porownaniu z B2B, chcacy miec swiety spokoj i pelen socjal, urlop itp. Kwestia wyboru. Czesto w przypadku reorganizacji i zmian, pierwsi zresztą lecą ci na B2B. Bo latwiej z nimi zakonczyc wspolprace. Co do kwot, ktore podales to raczej juniorskie stawki lub mid/senior ale w prawicowo Januszowo polskich firmach IT. Ale takich jest mniejszosc na szczescie. Wiekszosc IT to korpo lewackie z zachodniej i polnocnej UE, USA gdzie kasa leci strumieniem szerokim. I tak standardowe stawki dla specjalistow mid i senior zaczynaja sie od 15k brutto, w zaleznosci od działki, gorna granica zasadniczo nie istnieje. Przy czym te od 15k brutto to tez teoria bo w praktyce, pierwsza lepsza migracja po godzinach, w gaciach przy piwie i filmie i kilku godzinach pilnowania obrazu na lapku i wpada ot tak naprzyklad 2k do pensji. W innych branzach musisz pozegnac sie z żona i dziecmi aby "dorobic" do pensji, nie mowiac o lichej podstawie :)
- 1 2
-
2023-03-03 20:04
Oferty na portalach jakie są to widać (5)
90% znika jak zaznaczysz UoP, nawet jak ktoś zatrudnia na UoP to i tak preferowane są B2B. A co do stawek, to dopiero był tu artykuł powitalny o jakimś korpo IT, stawki dla senior Java 12k brutto a od 15 na UoP to zostają pojedyńcze ogłoszenia na cały kraj :)
Zresztą IT jest z tego znane, że w necie koloryzują. Ofert z niskimi stawkami jest od wuja a za ile pracują w tych firmach? Pewnie za dwa razy tyle niż szukają nowych pracowników :) Pomijam już, że plagą jest też outsourcing, body leasing itp.- 1 0
-
2023-03-03 20:49
Dziwne rzeczy prawisz. Akurat jakis czas temu bo 1 rok temu, bylem zmuszony szukac pracy. (4)
W 3 miesiace dostalem 4 oferty pracy na UOP, pisze o pozytywnych rekrutacjach. Stawki od 12k brutto do 16k brutto. A zaznaczam, ze nie jestem programistą. Zwyklym leszczem i wyrobnikiem IT :)
- 2 0
-
2023-03-04 08:41
Informatycy zarabiaja za duzo (3)
Ale tylko rozsądni są w stanie to przyznać otwarcie
- 1 1
-
2023-03-04 09:03
Potwierdzam i od zawsze o tym mowie w swoim srodowisku IT. (1)
Oczywiscie spotykam sie z wielkim oburzeniem. Byle kmiot klikajacy w apke lub jakis organizator spotkan ma te 15k. Zero odpowiedzialnosci. Wiecej od chirurga w pocie czola stojacego nad pacjentem.
- 4 1
-
2023-03-04 14:59
Niech somsiad ma gorzej hehehehe
- 0 0
-
2023-03-05 20:23
Stawki na rynku it są zawyżone przez firmy z zagranicznym kapitałem
Praca zdalna dyktuje standardy w tej branży. Jakby się od tego odciąć zarobki w it bylyby takie same jak inzynierow. Cała ta branża to bańka rozdmuchana przez outsourcing.
- 0 1
-
2023-03-03 08:40
Czy po 240 godzinach "nauki" też będę zarabiał 2 dychy miesięcznie? (4)
- 20 4
-
2023-03-03 08:53
no na bank
- 6 0
-
2023-03-03 08:57
może być nawet więcej niż
20zł miesięcznie
- 21 0
-
2023-03-03 21:36
I to po szkoleniu w sdacademy. Wspaniali są!
- 0 0
-
2023-03-04 14:56
I potem na rozmowy przychodzą ludzie mający się za midów z backendu, którzy nie potrafią prostego sqla napisać joinującego dwie tabele...
- 2 1
-
2023-03-03 08:56
"stworzyliśmy ... nową metodę nauki programowania"
no i proszę jakie innowacyjne pomorskie. specjalnie dla tych kursantów całkiem nowa metoda nauki...- 18 2
-
2023-03-03 09:04
"otrzyma szansę na pracę w branży w IT" - dowcip najwyższej próby xD
- 33 3
-
2023-03-03 09:16
(1)
Sam skończyłem taki kurs już 3 lata temu.
No i te 20k co miesiąc wpada- 9 23
-
2023-03-03 19:26
chyba ziemniakow
- 13 1
-
2023-03-03 09:27
Prawie 50% dofinansowania? Mi wychodzi około 40%. To chyba znaczna różnica jeżeli operujemy na procentach, czyż nie? Taka nawet można by powiedzieć manipulacja danymi i szkoła podstawiania za pi liczbę 3.
- 25 0
-
2023-03-03 09:37
Jak ktoś się mocno budzi i nie szanuje swoich pieniędzy to faktycxnie
takie kursy są skierowane dla niego
- 11 0
-
2023-03-03 11:01
Rychło w czas (3)
Rynek dla informatycy zaczyna się kurczyć. Duże firmy informatyczne i telekomunikacyjne na świecie zwalniają setki tysięcy informatyków. No ale taka jest specyfika kapitalizmu - koniunktury i kryzysy nadprodukcji. Chyba, że w rozbuchanym sektorze państwowym państwowym będzie się produkować nikomu niepotrzebne aplikacje jak covid stop czy inne podobne.
- 40 35
-
2023-03-03 12:42
(2)
Tak, tak. Dlatego właśnie dzień w dzień dostaję po 8-12 ofert pracy. Rynek kurczy się może dla pań od picia kawy, ale dla fachowców z branży roboty nigdy nie zabraknie.
- 29 13
-
2023-03-03 16:57
Te oferty to tzw pseudo hinduskie fte dla jeleni na linkedin. Nic konkretnego o co mozna oprzec zycie prywatne. (1)
Cos w stylu " urgent java dev needed asap. Availability next monday latest! 3months contract ".
- 11 5
-
2023-03-04 14:27
No to sie musisz znać.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.