• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes NextBike: Mevo może mieć nawet 8 tys. rowerów

Michał Stąporek
15 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej. Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej.

Popyt na Mevo jest taki, że w systemie powinno być nie 4 tys., ale nawet dwa razy więcej rowerów. 4 tys. dostarczymy najpóźniej 18 sierpnia, może wcześniej. Co dalej, zobaczymy. Zamierzamy wypełnić nasz sześcioletni kontrakt - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.



Czy zawsze udaje ci się wypożyczyć Mevo, gdy masz taką potrzebę?

Mevo jest w dołku?

Paweł Orłowski: Było, ale już nie jest. Wszystkie wskaźniki pokazują, że system działa coraz sprawniej. Jest w nim więcej rowerów, rozładowane baterie są wymieniane w kilka godzin, mamy więcej sprawnych ładowarek, mamy ponad dziesięciokrotnie więcej serwisantów niż na starcie, rozwiązaliśmy też problem najczęstszych awarii rowerów.

Czyli jakich?

Łamiących się nóżek. Wszystkie zostały wzmocnione, to ograniczyło liczbę przypadków ich wyłamywania się.

Ale to niejedyne awarie, które trapią rowery Mevo.

Zdarzały się - na szczęście nieliczne - pęknięcia ram. To wynika z tego, że użytkownicy wciąż uczą się korzystania z ciężkich rowerów elektrycznych. 30-kilogramowy pojazd z 70-90 kilogramowym pasażerem naprawdę powinien zwolnić przed podjechaniem na krawężnik. Nie każdy o tym pamięta... A zdarza się, że na rowerze jadą nawet dwie osoby.

No dobrze, ale to nie uszkodzenia rowerów są największym problemem Mevo. Rowerów jest po prostu za mało.

Dostępnych rowerów jest coraz więcej, pokazują to dane. Serwisowanie trwa krócej, rowery zabrane do naprawy szybko wracają na ulice. Także ładowanie baterii już nie jest problemem i dokonywane jest na bieżąco. Dziś ładujemy 500 baterii dziennie, wcześniej było ich 200-300. Odbywa się to na terenie Ergo Areny, gdzie mamy specjalną stację do ładowania.

Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo. Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo.
Serwis prowadzony jest na terenie Amber Expo, gdzie jest 10 stanowisk serwisowych. Codziennie z serwisu wyjeżdża 250 rowerów - to więcej, niż do niego trafia. Pracuje przy tym na stałe ponad 30 osób, ale w ciągu kilku tygodni planujemy zwiększyć liczbę serwisantów o kolejnych kilkadziesiąt osób.

Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy. Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy.
Będą niezbędni, bo do 18 sierpnia planujemy dostarczenie wszystkich rowerów, czyli w sumie będzie ich ponad 4 tysiące. Zresztą, naszym zdaniem, zapotrzebowanie na Mevo jest tak duże, że rowerów powinno być w systemie nawet dwa razy więcej, nawet 8 tysięcy. Uważam, że to jest do zrobienia, choć może niekoniecznie w formie rowerów elektrycznych.

Znalezienie doświadczonych i sprawnych mechaników rowerowych nie jest proste. Szukamy jednak ludzi, którym zagwarantujemy pracę na sześć lat, do końca naszego kontraktu.

To oficjalna deklaracja? Bo pojawiły się spekulacje, że Nextbike wycofa się z kontraktu.

Kontrakt jest sześcioletni i chcemy go wypełnić. Wierzymy, że uda się to zrobić, ale wymaga to partnerskich relacji z zamawiającym, czyli stowarzyszeniem OMGGS.

Na razie OMGGS naliczył wam 4,5 mln zł kar w ciągu półtora miesiąca funkcjonowania systemu. Zapłacicie?

Przyznam, że byliśmy nieco zaskoczeni tą informacją, bo dowiedzieliśmy się to tym z komunikatu prasowego OMGGS. Trudno więc się do tego odnieść. Jesteśmy w dialogu z zamawiającym, różnią nas interpretacje zapisów umowy. Według OMGGS mamy 12 godzin na naprawienie usterki zgłoszonej przez użytkownika. My uważamy, że mamy 12 godzin na identyfikację problemu i kolejne 12 godzin na naprawę. Tak to działa w innych systemach rowerowych w Polsce.

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo. Dziennie doładowywanych jest w ten sposób 500 baterii.
Dam przykład: użytkownik zgłasza nam, że coś z rowerem jest nie tak, że nie nadaje się do jazdy. Serwisant jedzie na miejsce, by ustalić problem, ale okazuje się, że roweru tam nie ma. Miał być nienadający się do jazdy, a jednak ktoś nim pojechał.

Kary obejmują także zbyt małą liczbę rowerów na ulicach, wyłączenie płatności, problemy z relokacją. Zgadzacie się z tymi zarzutami?

Rowerów jest faktycznie za mało, nie ma co ukrywać. Ale sposób mierzenia ich liczby budzi nasze wątpliwości, wspominałem o tym mówiąc o czasie reagowania na zgłoszone usterki. Również w przypadku wstrzymania możliwości dokonywania płatności mamy wątpliwości co do interpretacji zamawiającego. Warto zwrócić uwagę, że dzięki tej decyzji opanowaliśmy sytuację w najgorętszym okresie i zapewniliśmy dostępność rowerów tym użytkownikom, którzy za to zapłacili. Obecnie naszym wspólnym priorytetem jest wdrożenie II etapu.

Nextbike obsługuje kilkadziesiąt systemów rowerów współdzielonych w całej Europie. Nie dało się lepiej przygotować systemu dla Pomorza?

Trudno ten system porównywać z jakimkolwiek innym - po prostu nie ma drugiego takiego w Europie. Przyznaję, mogliśmy się lepiej przygotować. I to jest nasza odpowiedzialność. Popyt na Mevo jest bardzo wysoki. Między innymi dzięki wspomaganiu elektrycznemu rower publiczny pełni w Trójmieście inną funkcję, niż zakładano. Nie służy tylko do podjeżdżania do przystanków, nie jest jedynie uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko stał się jej pełnoprawnym elementem. I wszyscy muszą sobie zdać z tego sprawę.

Miejsca

Opinie (353) ponad 50 zablokowanych

  • Nowy Prezes, nowe zapewnienia a co z tego wyjdzie???
    Czas pokaże .

    • 0 0

  • W kilka godzin?

    Na Rakoczego na ścieżce rowerowej od ponad 48h stoi rozładowany rower. Niech pan prezes nie kłamie że baterie wymieniane są w kilka godzin. Zreszta ładowanie 500 baterii na dobę przy 1200 rowerach to nadal farsa.

    • 15 2

  • Po co to tłumaczenie, nagrody zostały przecież rozdane...

    • 6 3

  • Hmm

    To policzmy... Zwiększyli ilość serwisantów dziesięciokrotnie, i teraz pracuje ich 30.... Czyli na starcie było ich 3? Ja bym się nie chwalił......

    • 18 0

  • Hiuston mamy problem

    Czytamy słówa Prezesa: Według OMGGS mamy 12 godzin na naprawienie usterki zgłoszonej przez użytkownika. My uważamy, że mamy 12 godzin na identyfikację problemu i kolejne 12 godzin na naprawę. Gdyby tak rozumowali w ośrodkach kosmicznych to byli by na etapie analizy jak działa proca a nie zajmowali się rakietami i statkami kosmicznymi. Na indentyfikację problemu z rowerem na mieście nawet 12 minut to byłoby dużo a luz 12 godzin to nawet w nocy pomiędzy 22 a 6 rano za duży luz czasowy? Jak to zrobić szybciej zapytajcie w zajezdni tramwajowej lub autobusowej i dodatkowo na PKP. lub lotnisku ile daliby na rowery czasu na serwis

    • 14 3

  • Będzie lepiej:) (1)

    Zachęcam wszystkich do korzystania z rowerów:) przydałoby miejsc parkowania rowerów w ciągu Traktu Świętego Wojciecha!

    • 2 5

    • haha , Prezes kazał opinie powstawiać pozytywne

      czy agencja PR od 9 działa?

      • 2 2

  • Wałek dekady

    firemka kogucik z kapitałem 5 tys złotych dostanie 36 mln! Ogłosi upadłość, odpowie majątkiem (czyli 5 tyś złotych), a 36 milionów rozpłynie się we mgle. Kto za to będzie odpowiadał?

    • 21 2

  • rower powinien ekologiczny i odkorkowywać miasto (1)

    a Tu codziennie zużywa się energię do ładowania tysięcy baterii, która pochodzi ze spalania węgla, nie mówiąc juz o ekipach serwisowych, które muszą non stop jeżdzić...
    Jedyne rozwiązanie dokupic zwykłe rowery !!

    • 15 4

    • do tego złom nie wytrzymuje 3 kilku tygodni użytkowania

      i będzie trzeba utylizować komponenty i już niedługo konieczna będzie wymiana baterii na nowe bo stare zwyczajnie padną przy takim użytkowaniu. Zdecydowanie jest to najbardziej nieekologiczny rower w całej europie a może i na całym świecie.

      • 4 1

  • Cóż

    Mimo marzeń - wygląda to na wyciągarkę kasy. System od początku bez pomysłu jak miał działać. Czy w biznesplanie nie było założeń jak/za ile/serwisanci/jakość? Kapitał firmy równy wartości 1 sztuki roweru !

    • 7 3

  • Państwowa Inspekcja Pracy jest proszona o interwencję - szkodliwe dla zdrowia warunki pracy w serwisie

    Rower waży 30 kg - sporo. Serwisanci z tego co widać na focie muszą go podnieść na sporą wysokość około metra, by włożyć do stojaka w najfatalniejszej dla kręgosłupa pozycji. Współczuję, nawet jeśli to są silni faceci, to taka czynność powtarzana kilkadziesiąt razy w ciągu 8 godzin pracy odbije się na ich zdrowiu. Nie widać koło nich nawet składanych krzeseł - czyli cały czas na stojąco. Nie wiem, ile im płacicie, ale obrazek przywodzi na myśl jakąś zacofaną technologicznie manufakturę robotników - niewolników z 3 świata.

    • 29 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane