• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes NextBike: Mevo może mieć nawet 8 tys. rowerów

Michał Stąporek
15 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej. Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej.

Popyt na Mevo jest taki, że w systemie powinno być nie 4 tys., ale nawet dwa razy więcej rowerów. 4 tys. dostarczymy najpóźniej 18 sierpnia, może wcześniej. Co dalej, zobaczymy. Zamierzamy wypełnić nasz sześcioletni kontrakt - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.



Czy zawsze udaje ci się wypożyczyć Mevo, gdy masz taką potrzebę?

Mevo jest w dołku?

Paweł Orłowski: Było, ale już nie jest. Wszystkie wskaźniki pokazują, że system działa coraz sprawniej. Jest w nim więcej rowerów, rozładowane baterie są wymieniane w kilka godzin, mamy więcej sprawnych ładowarek, mamy ponad dziesięciokrotnie więcej serwisantów niż na starcie, rozwiązaliśmy też problem najczęstszych awarii rowerów.

Czyli jakich?

Łamiących się nóżek. Wszystkie zostały wzmocnione, to ograniczyło liczbę przypadków ich wyłamywania się.

Ale to niejedyne awarie, które trapią rowery Mevo.

Zdarzały się - na szczęście nieliczne - pęknięcia ram. To wynika z tego, że użytkownicy wciąż uczą się korzystania z ciężkich rowerów elektrycznych. 30-kilogramowy pojazd z 70-90 kilogramowym pasażerem naprawdę powinien zwolnić przed podjechaniem na krawężnik. Nie każdy o tym pamięta... A zdarza się, że na rowerze jadą nawet dwie osoby.

No dobrze, ale to nie uszkodzenia rowerów są największym problemem Mevo. Rowerów jest po prostu za mało.

Dostępnych rowerów jest coraz więcej, pokazują to dane. Serwisowanie trwa krócej, rowery zabrane do naprawy szybko wracają na ulice. Także ładowanie baterii już nie jest problemem i dokonywane jest na bieżąco. Dziś ładujemy 500 baterii dziennie, wcześniej było ich 200-300. Odbywa się to na terenie Ergo Areny, gdzie mamy specjalną stację do ładowania.

Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo. Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo.
Serwis prowadzony jest na terenie Amber Expo, gdzie jest 10 stanowisk serwisowych. Codziennie z serwisu wyjeżdża 250 rowerów - to więcej, niż do niego trafia. Pracuje przy tym na stałe ponad 30 osób, ale w ciągu kilku tygodni planujemy zwiększyć liczbę serwisantów o kolejnych kilkadziesiąt osób.

Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy. Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy.
Będą niezbędni, bo do 18 sierpnia planujemy dostarczenie wszystkich rowerów, czyli w sumie będzie ich ponad 4 tysiące. Zresztą, naszym zdaniem, zapotrzebowanie na Mevo jest tak duże, że rowerów powinno być w systemie nawet dwa razy więcej, nawet 8 tysięcy. Uważam, że to jest do zrobienia, choć może niekoniecznie w formie rowerów elektrycznych.

Znalezienie doświadczonych i sprawnych mechaników rowerowych nie jest proste. Szukamy jednak ludzi, którym zagwarantujemy pracę na sześć lat, do końca naszego kontraktu.

To oficjalna deklaracja? Bo pojawiły się spekulacje, że Nextbike wycofa się z kontraktu.

Kontrakt jest sześcioletni i chcemy go wypełnić. Wierzymy, że uda się to zrobić, ale wymaga to partnerskich relacji z zamawiającym, czyli stowarzyszeniem OMGGS.

Na razie OMGGS naliczył wam 4,5 mln zł kar w ciągu półtora miesiąca funkcjonowania systemu. Zapłacicie?

Przyznam, że byliśmy nieco zaskoczeni tą informacją, bo dowiedzieliśmy się to tym z komunikatu prasowego OMGGS. Trudno więc się do tego odnieść. Jesteśmy w dialogu z zamawiającym, różnią nas interpretacje zapisów umowy. Według OMGGS mamy 12 godzin na naprawienie usterki zgłoszonej przez użytkownika. My uważamy, że mamy 12 godzin na identyfikację problemu i kolejne 12 godzin na naprawę. Tak to działa w innych systemach rowerowych w Polsce.

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo. Dziennie doładowywanych jest w ten sposób 500 baterii.
Dam przykład: użytkownik zgłasza nam, że coś z rowerem jest nie tak, że nie nadaje się do jazdy. Serwisant jedzie na miejsce, by ustalić problem, ale okazuje się, że roweru tam nie ma. Miał być nienadający się do jazdy, a jednak ktoś nim pojechał.

Kary obejmują także zbyt małą liczbę rowerów na ulicach, wyłączenie płatności, problemy z relokacją. Zgadzacie się z tymi zarzutami?

Rowerów jest faktycznie za mało, nie ma co ukrywać. Ale sposób mierzenia ich liczby budzi nasze wątpliwości, wspominałem o tym mówiąc o czasie reagowania na zgłoszone usterki. Również w przypadku wstrzymania możliwości dokonywania płatności mamy wątpliwości co do interpretacji zamawiającego. Warto zwrócić uwagę, że dzięki tej decyzji opanowaliśmy sytuację w najgorętszym okresie i zapewniliśmy dostępność rowerów tym użytkownikom, którzy za to zapłacili. Obecnie naszym wspólnym priorytetem jest wdrożenie II etapu.

Nextbike obsługuje kilkadziesiąt systemów rowerów współdzielonych w całej Europie. Nie dało się lepiej przygotować systemu dla Pomorza?

Trudno ten system porównywać z jakimkolwiek innym - po prostu nie ma drugiego takiego w Europie. Przyznaję, mogliśmy się lepiej przygotować. I to jest nasza odpowiedzialność. Popyt na Mevo jest bardzo wysoki. Między innymi dzięki wspomaganiu elektrycznemu rower publiczny pełni w Trójmieście inną funkcję, niż zakładano. Nie służy tylko do podjeżdżania do przystanków, nie jest jedynie uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko stał się jej pełnoprawnym elementem. I wszyscy muszą sobie zdać z tego sprawę.

Miejsca

Opinie (353) ponad 50 zablokowanych

  • Jedyny taki system w europie (2)

    Elektryczne rowery sa w wielu miastach europy. W paryzu np stacje dokujace laduja w czasie postoju. To tlumaczenie o innowacyjnym i jedynym systemie jaki jest w gdansku to kolejne mydlenie oczu uzytkownikom

    • 34 2

    • To nie jest system

      To jest paranoja za nasze pieniądze. Na miejscu tego żałosnego faceta w białej koszuli już bym się szykował do pudła za stwarzanie zagrożenia pożarowego i narażanie życia przy ładowaniu baterii w ten jaskiniowy sposób.

      • 0 0

    • Dokladnie.. popatrzcie na firmę LIME i tam zobaczycie ile jest w Europie od dawna rowerów elektrycznych.. są tez inne firmy.. sam jezdzilem rowerem elektrycznym w Berlinie.. ale tam to jest wspomaganie.. tam rower prawie sam jedzie.. a nie to dziadowskie Mevo co pod górkę flaki sie wypruwa.. a latwiej sie wjeżdża zwyklym rowerem na porzadne przerzutki

      • 0 0

  • Są stacje w centrum Gdańska że w różnych porach nie miałem nigdy roweru. Od początku istnienia!

    • 12 3

  • (1)

    Z tego co zaoobserwowałem to Mevo zmieniło taktyke i najwięcej rowerów lokują w pasie nadmorskim, pewnie najbliżej magazynu, południowe dzielnicy świecą pustkami. Ciekawe czy by mogli podać ile i gdzie lokują rowerów. Bo teraz widzę nad morzem nawet 11 rowerów na 1 stacji, a w południowych dzielnicach ciągle 0.

    • 23 3

    • !

      Lokują w lokacjach i dedykowanych destynacjach.

      • 2 1

  • Serwisant na zdjęciu ma na t-shircie odwrócony pentagram - satanistyczny symbol

    bez komentarza...

    • 11 3

  • Nie chcę Mevo

    Pros ę przypomnieć rowerxytom iż mają jeżdzić po ścieżkach rowerowych i ulicach Obecnie chodniki stały dię drogami rowerowymi

    • 16 3

  • Ten serwis.. (1)

    Jak i serwisanci to chyba łapami na umowę o dzieło. Wiadomo jaka płacą taka taca i dbałość o powierzone mienie. Krótko Totalna Dno.

    • 14 1

    • A jakie masz zastrzeżęnia do serwisu? Bez przegięć

      • 1 0

  • Ja ważę 120 kg i jeżdżę na zwykłym rowerze krossa za około 1600 zł kilka lat już. I jakoś rama mi się nie łamie ani nic innego złego nie dzieje. Po prostu te rowery to tania, tandetna chinszczyzna
    i dlatego tak się dzieje. 250 rowerów codziennie z serwisu zjeżdża ? Dramat. Totalny bubel.
    Po za tym inna firma startując do przetargu dała dwukrotnie wyższą cenę również za wszystkie rowery wspomagane elektrycznie, może to o czymś świadczyć.
    Inną kwestią jest też to że jako społeczeństwo nie dorośliśmy do rzeczy w systemach współdzielonych. Mało kto szanuje cudzą własność co niestety tragicznie świadczy o kulturze i inteligencji.

    • 23 4

  • MEVO zastępuje komunikację publiczną, bo ta w Trójmieście jest na żenującym poziomie

    cztery różne bilety, tramwaje wypadające z szyn, autobusy widma, awaryjne SKMki... w tym wszystkim nawet trudno dostępne MEVO staje się ciekawą opcją

    • 23 5

  • A czemu auta serwisowe niszcza chodniki i trawniki? Ich PORD nie obowiazuje?

    • 20 1

  • ZA 2-3 lata będzie strasznie dużo rowerów elektrycznych na aukcjach, być może komorniczych

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane