• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W pracy wolimy spotkania twarzą w twarz niż online

VIK
6 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (126)
Nadal większość pracowników (54 proc.) woli uścisnąć dłoń swojemu partnerowi biznesowemu i spojrzeć mu w oczu, niż połączyć się z nim online - wynika z badania Indeks Mail 2022. Nadal większość pracowników (54 proc.) woli uścisnąć dłoń swojemu partnerowi biznesowemu i spojrzeć mu w oczu, niż połączyć się z nim online - wynika z badania Indeks Mail 2022.

Polscy pracownicy lubią komunikować się za pomocą e-maili. Jednak większość spraw zawodowych załatwiają podczas bezpośrednich spotkań twarzą w twarz - wynika z badania Indeks Mail 2022. Polacy są też gotowi na otrzymywanie e-maili po godzinach pracy i w weekendy. Deklarują również, że czytają służbowe e-maile w czasie wolnym.



W jaki sposób załatwiasz większość spraw zawodowych?

Wydawało się, że po doświadczeniach pracy zdalnej w czasie pandemii polscy pracownicy zostaną przed komputerami i będą się przenosić ze spotkania na spotkanie, klikając w odpowiednie linki. Pandemia niewiele zmieniła. Nadal większość pracowników (54 proc.) woli uścisnąć dłoń swojemu partnerowi biznesowemu i spojrzeć mu w oczu, niż połączyć się z nim online - wynika z badania Indeks Mail 2022 przeprowadzonego przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na zlecenie firmy Delta Training.

Przez telefon większość spraw zawodowych załatwia 21 proc. badanych, a przez e-mail niewiele mniej, bo 17 proc. To złota trójka zawodowej komunikacji. Daleko w tyle znalazły się platformy wideokonferencyjne, takie jak: Zoom czy MS Teams (5 proc.). To niewiele więcej niż za pomocą Messengera czy WhatsAppa (2 proc.). Jednak w dużych miastach liczących powyżej 500 tys. mieszkańców załatwianie spraw zawodowych w czasie spotkań online jest popularniejsze i wynosi 11 proc., czyli nieco ponad dwa razy więcej niż średnia dla całego kraju (5 proc.). W dużych miastach spotkania twarzą w twarz też są najpopularniejsze, ale ich wskaźnik sięga 46 proc. a nie 54 proc. - średnia dla całego kraju.



Do 50 e-maili każdego dnia



Z badania Indeks Mail 2022 możemy się dowiedzieć, że w bezpośrednich spotkaniach równie często uczestniczą kobiety, jak i mężczyźni. Za to z telefonu chętniej korzystają mężczyźni (23 proc. w porównaniu do 18 proc. kobiet). W komunikacji e-mailowej preferencje są odwrotne. Chętniej e-maile wysyłają kobiety (19 proc.) niż mężczyźni (15 proc.).

Będą zmiany w prawie pracy, ale nie od stycznia Będą zmiany w prawie pracy, ale nie od stycznia

- Jak praca online wymuszona pandemią wpłynęła na zawodową komunikację w firmach? Szczególnie w dużych korporacjach często panuje chaos w zakresie różnych kanałów komunikacji. Ktoś zaczyna przekazywać informacje e-mailem, potem część ustaleń dokonuje na czacie w komunikatorze i wraca do napisania e-maila, dołączając jeszcze do korespondencji pół zespołu. Chaos jest coraz większy, a skrzynka e-mailowa puchnie. Dlatego coraz więcej firm tworzy wewnętrzne standardy komunikacji e-mailowej. Ten trend widać na rynku - mówi Piotr Juszczak, partner w firmie szkoleniowej Delta Training.


Z pierwszej edycji badania Indeks Mail 2022 wynika, że większość pracowników każdego dnia poświęca godzinę na czytanie e-maili (63 proc.). Co najmniej dwie godziny na wertowanie skrzynki e-mailowej przeznacza codziennie 30 proc. pracowników. Są też tacy, którzy czytają e-maile przez ponad 5 godzin każdego dnia, czyli przez większość czasu standardowego dnia pracy. Z badania wynika szereg prawidłowości. Im większe miasto, tym więcej czasu pracownicy spędzają w skrzynkach e-mailowych. Czas poświęcany na e-maile rośnie też wraz z wykształceniem. Niemal połowa pracujących Polaków (49 proc.) znajduje w swoich skrzynkach pocztowych od 10 do 50 e-maili każdego dnia.

Polacy gotowi na służbowe e-maile w weekendy



Niemal połowa pracujących Polaków (49 proc.) nie czuje się przytłoczona liczbą otrzymywanych e-maili. Przeciwny stan odczuwa 28 proc. badanych. Pozostałymi najwyraźniej targają różne emocje, bo są niezdecydowani, nie mają zdania w tym zakresie (23 proc.). Może dlatego polscy pracownicy są gotowi na otrzymywanie e-maili po godzinach pracy i w weekendy. Zgadza się na to aż 44 proc. pracowników. Przeciwnych jest 37 proc.

Pozostali nie mają zdania. Większość pracowników (58 proc.) deklaruje, że zdarza się im czytać służbowe e-maile po godzinach pracy i w weekendy. Nie robi tego 36 proc. pracowników. 69 proc. polskich pracowników lubi komunikować się za pomocą e-maila. Niechętnych tej formie komunikacji jest 13 proc. ankietowanych. Pozostali są niezdecydowani (18 proc.)
VIK

Opinie (126) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    W ogóle wydaje mi się, że ludzie coraz bardziej nie potrafią że sobą rozmawiać. Od czasu wprowadzenie dobrodziejstw jak smartfony czy inne komputery a w nich komunikatory. Nawet ponoć ma ogłoszenia wolą pisać niż zadzwonić i porozmawiać. Do tego Pandemie. Do tego zawiść. Prace zdalne. Samoobsługi... Wszystko to prowadzi do ultra ochłodzenia kontaktu między nami.

    • 50 16

    • I bardzo dobrze (3)

      im mniej kontaktu z drugim człowiekiem, tym jestem zdrowszy

      • 26 1

      • (2)

        100% zgoda, obecnie nie pracuję zdalnie i mam tego serdecznie dość, zwłaszcza dojazdów. Nie mam jakiejś wielkiej potrzeby widzieć się ze współpracownikami, wystarczyłoby raz w tygodniu.

        • 24 1

        • Nic nowego, jażdy chciałby mieć dla siebie jak najwygodniej ale niestety najczęściej się nie da.

          • 0 1

        • Dokładnie

          I jeszcze zmuszają do wyjść pracowniczych...
          Potem jak nie pójdziesz to krzywo patrzą.

          • 0 0

    • pewnie ze lepiej napisac. Po co dzwonic i pytac, a stowke pan zejdziesz?

      • 2 0

    • Jak Twoja "koleżanka" z biura jest chamką to lepiej zdalnie i online niż codziennie tą blond gębe oglądać..

      • 0 0

    • Z niektórymi ludźmi z mojej pracy nie chcę się spotykać (1)

      spotkanie online to dla mnie wybawienie - zawsze mogę nacisnąć "rozłącz" i człowiek znika z mojego wzroku i słuchu. Gdyby nie praca zdalna to musiałbym zmienić robotę aby z tymi ludźmi na codzień nie przebywać.

      • 1 0

      • Bardzo dobrze to rozumiem..

        Praca zdalna to wybawienie od takich ludzi.

        • 0 0

  • Dziwi tak wysoka pozycja telefonu (5)

    W firmach pracujących głównie zdalnie telefony są niemiłe widziane, bo dezorganizują pracę. Wręcz należy najpierw wysłać wiadomość przez Teams: czy mogę zadzwonić?

    • 47 7

    • Telefony (2)

      Telefony to domena kobiet. Mężczyzna umówi się na spotkanie za pomocą dwóch zdań.
      Kobiety muszą przy okazji rozmowy telefonicznej porozmawiać na tematy poboczne, prywatne itp.
      Wychodzi na to że w ankiecie dużo Kobiet brało udział;)

      • 12 23

      • A Twoją domeną jest komentowanie artykułu bez jego przeczytania

        bo z treści wynika, że telefonują częściej mężczyźni

        • 16 7

      • Bzdura, mi wystarczy sms lub teamsy w pracy.

        • 2 2

    • Przecież team email itp masz w telefonie (1)

      • 0 2

      • Tak, w telefonie z klawiaturą

        Mam taki służbowy którym można gwoździe wbijać. Hammer. Latarka, IP8, wzmocniona obudowa, kompas, radio, poziomica. Paralizatora nie muszę, mam klucz do kół.

        • 6 1

  • Nie, nie wolimy. (2)

    • 54 6

    • Bardzo wiarygodne dane z jakiegoś Januszex Mail 2022.

      • 22 0

    • Wlasciciele powierzchni biurowych pod wynajem mowia ze wolicie!

      • 17 0

  • przez online nie wszystko mozna przekazac

    • 9 10

  • No chyba że terleczyńskji ma rozmowy kwalifikacyjne do pis

    • 11 4

  • Ta ankieta jest bez sensu bez ankiety z przed pandemii...

    • 10 0

  • (5)

    Jako pracownik firmy badawczej z ciekawości spojrzałem na ten "ogólnopolski panel badawczy". Przeprowadzenie ogólnokrajowego, reprezentatywnego badania na próbie osób pracujących jest bowiem dość kosztowne. Co się okazuje? Ten dumnie brzmiący "panel" to platforma dla klikaczy w celu zdobycia "nagród". I tu uwaga, za wypełnienie ankiety dostać można komplet wierteł czy kołowrotek do wędki (serio). Zapewne co druga osoba pracująca w korpo czy informatyk korzystający na co dzien ze spotkan online pędził, aby wypełnić tę ankietę. Radziłbym usunięcie tego artykułu, rzetelność przedstawionych tu informacji dorównuje bowiem telewizji publicznej

    • 61 3

    • (2)

      mają także skarpety i wałki do ciasta, to zdecydowanie poszerza grupę odbiorców :D Sama firma również budzi uznanie, jest zarejestrowana w domku jednorodzinnym.

      • 17 0

      • Akurat to jest dom wielorodzinny (1)

        Dla ścisłości

        • 4 0

        • To zmienia postać rzeczy

          • 14 0

    • I tv niepublicznej też, tam już wyjątkowo po bandzie

      • 2 3

    • Mi ten telefon smierdzi. Większość firm gdzie pracuje się zdalnie nie uzywa telefonów do wewnętrznej komunikacji, i to od kilkunastu lat. Zapewne to badanie i news sa koleja proba zapedzania ludzi do biur bo najemców brakuje. Większość firm IT, które znam pracuje zdalnie i nic złego im się nie dzieje.

      • 1 0

  • (1)

    No szkoda że nie podali jakie firmy badali. W jednym worku biedronka, intel, stocznia i zakład fryzjerski?

    A z tymi mailami to naginanie. Ludzie konfigurują skrzynkę na telefonie to jak mają nie widzieć maili po godzinach?

    • 38 2

    • z tego co slyszalem to polski oddzial Intela wypada gdzies pomiedzy Biedra a stocznia:-)

      • 6 0

  • Niewolnikami opinii i reklamacji

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane