• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przepis na Najlepszego Pracodawcę roku

Agnieszka Śladkowska
18 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Blue Media po raz czwarty otrzymało wyróżnienie Najlepszego Pracodawcy roku w ramach badania Aon Hewitt, które bezpośrednio sprawdza zadowolenie pracowników Blue Media po raz czwarty otrzymało wyróżnienie Najlepszego Pracodawcy roku w ramach badania Aon Hewitt, które bezpośrednio sprawdza zadowolenie pracowników

Szacunek i zaufanie do pracowników, łatwy kontakt z przełożonymi, zachęcanie do wyrażania swojego zdania, podążanie za pracownikiem w jego rozwoju i przemyślana polityka zatrudniania to klucz do sukcesu w zarządzaniu ludźmi. Blue Media opowiada, jaki jest przepis na zostanie Najlepszym Pracodawcą roku w oczach swoich pracowników.


Jak oceniasz swojego pracodawcę


Blue Media działa na rynku od 17 lat. Dzięki innowacyjnym pomysłom i pasji założycieli udało się stworzyć prężnie działającą firmę, która funkcjonuje na globalnym rynku i zatrudnia ponad 120 osób. Firma po raz czwarty została Najlepszym Pracodawcą. W tym roku jedynym w województwie pomorskim. Co ważne, najlepszym w oczach własnych pracowników, ponieważ badanie Aon Hewitt polega właśnie na zapytaniu najbardziej uprawnionych do wypowiadania się na ten temat.

Agnieszka Śladkowska: Jaka jest recepta na zadowolony i zaangażowany zespół?

Dominika Kotuła-GibasMałgorzata Jurkiewicz, które odpowiadają za politykę personalną w firmie: 
- Nie ma jednej recepty, czy uniwersalnego sposobu na zbudowanie zaangażowania wśród pracowników. Na pewno ważna jest postawa prezentowana przez zarząd czy właścicieli firmy. To oni dają przykład, a swoją pasją są w stanie zarazić zespół. U nas z jednej strony zarząd dzieli się swoimi pomysłami, a pracownicy przeobrażają je w produkty oferowane klientom, z drugiej dają nam przestrzeń do wyrażania poglądów i opinii. Panuje kultura otwartości i chęć słuchania się nawzajem.

W takim razie co robicie, jeśli pracownicy otwarcie mówią o niezadowoleniu i krytykują wasze pomysły?

Dominika: - Takie sytuacje zdarzają się i są czymś zupełnie normalnym w grupie ponad 100 dobrze wykształconych, asertywnych i świadomych swoich praw specjalistów. Nie jesteśmy w stanie sprawić, że każdy będzie zadowolony, bo niektóre potrzeby pracowników się wręcz wykluczają. Zawsze możemy wysłuchać, wziąć zdanie pracownika pod uwagę i uargumentować, dlaczego robimy tak, a nie inaczej. Ważne, żeby nie zamiatać problemów pod dywan, tylko mieć odwagę się z nimi zmierzyć. Dlatego pytamy bezpośrednio, stosujemy ankiety, których wyniki zawsze staramy się przedstawiać pracownikom, nawet jeśli są dla nas niewygodne czy niekorzystne. Łatwiej jest, gdy osoby lubią swoją pracę, są optymistami i zależy im na rozwoju firmy, wtedy dojście do kompromisu jest łatwiejsze, bo każda ze stron do niego dąży.

Dochodzimy do cech, na które zwracacie uwagę przy rekrutacji?

Gosia: - Oprócz umiejętności technicznych, ważne są dla nas takie cechy jak pozytywne nastawienie, otwartość i ciekawość świata. Pracodawca zatrudniając kolejną osobę bierze za nią odpowiedzialność. Dlatego przy planowaniu zatrudnienia dokładnie analizujemy, jakich kompetencji potrzebujemy i czy na pewno nie mamy ich już w zespole. Wielu naszych kierowników wywodzi się z niższych stanowisk, często z zupełnie innych działów. Kluczowe jest spojrzenie nie tylko tu i teraz, ale przede wszystkim na to, gdzie wspólnie możemy być za parę lat. Jak razem możemy się rozwinąć.

Co jeśli pracownik chce robić coś innego, choć jest świetny na obecnym stanowisku?

Gosia: - Jeśli zależy nam na długotrwałych relacjach, to musimy podążać za rozwojem naszych pracowników. Tutaj dużą rolę odgrywają bezpośredni przełożeni i świadomi pracownicy, którzy nie obawiają się powiedzieć, że to, co robią, nie sprawia im już takiej przyjemności jak kiedyś i że chcą iść dalej, zająć się czymś nowym. Czasem to my widzimy, że pracownik, "wyrasta" nam ze stanowiska. Wtedy pytamy i sprawdzamy, gdzie jego kompetencje się przydadzą. Uwierz mi, bardzo zależy nam, by wybitnych ludzi nie stracić z oczu.

Wielu pracodawców powie: Nie puszczę świetnego kierownika np. z działu obsługi klienta, żeby teraz rozwijał się w księgowości, bo firma na tym ucierpi.

Dominika: - Dlatego by awansować, trzeba sobie wyszkolić zastępcę. Mądry szef wie o tym, że powinien mieć w zespole osobę, która może go zastąpić czy wesprzeć. Nie tylko ze względów merytorycznych, ale by spokojnie pójść na urlop czy zwolnienie, kiedy zachoruje dziecko. To jedna z cech, która jest ważna u naszych kierowników - delegowanie. Kierownik nie może trzymać całej wiedzy tylko dla siebie, musi dzielić się nią z zespołem.

Co jeszcze powinien mieć waszym zdaniem dobry kierownik?

Gosia: - Na pewno pasję do tego, co robi, bo to on dalej przekazuje ją pracownikom. Elastyczność i otwartość biznesową, żeby szybko reagować na zmieniający się rynek, chęć do uczenia się, empatię do ludzi i tolerancję. Przeprowadziliśmy kiedyś badanie stylów zarządzania wśród naszych kierowników. Okazało się, że większość z nich zarządza w sposób partycypacyjny i konsultacyjny, czyli konsultuje z pracownikami decyzje i bierze pod uwagę ich zdanie. Nie stosuje nadmiernej kontroli, ale uważnie przygląda się działaniom ludzi.

Czym uważność różni się od kontroli?

Dominika: - Ważne jest, by być blisko pracowników, słuchać i reagować w sytuacji, kiedy potrzebują wsparcia. Pracownik, który wie, że efekty jego pracy są monitorowane i doceniane, stara się bardziej. Nadmierna kontrola może być wynikiem braku zaufania. Skupia się na złapaniu pracownika na błędzie. Natomiast uważność to bycie blisko, gotowość do reagowania w trudnych sytuacjach, a także docenianie sukcesów, planowanie rozwoju i dążenie do wspólnego sukcesu. Z biegiem lat pracownicy zmieniają się i tego kierownik też nie może przegapić. Inne priorytety ma osoba, która jest młoda, ma dużo sił i nie ma zobowiązań, inne osoba, która właśnie urodziła trzecie dziecko i ma kredyt na dom. Dostrzeganie tych różnic jest dla nas bardzo istotne ze względu na to, że ostatnio rodzi się w Blue Media sporo dzieci.

Duża dzietność pracowników rzadko jest powodem do radości dla pracodawców. 

Dominika: - Jednak taka jest kolej życia. Skoro zatrudniamy młode osoby, musimy się liczyć z tym, że za jakiś czas pojawią się dzieci. Zastanów się, jak ty byś chciała, żeby firma zachowała się w takiej sytuacji w stosunku do ciebie? Mieliśmy sytuację, w której na siedem osób zatrudnionych w księgowości aż cztery koleżanki były w ciąży i na urlopie macierzyńskim. Nawet to nie zaburzyło pracy działu. Dużo zależy od zarządzania i organizacji pracy. Początek ciąży to zazwyczaj duży stres. Nie wiemy też, jak będzie wyglądało nasze życie prywatne czy zawodowe po porodzie. Dlatego zawsze staramy się uspokoić pracownika, dać mu poczucie bezpieczeństwa i wsparcie. Nasza polityka personalna zmienia się razem z dojrzałością organizacji i naszym osobistym rozwojem. Najlepiej odzwierciedla to nasz pakiet benefitów, który zmieniał się wraz z naszymi pracownikami i ich potrzebami. Np. kiedy zaczęły rodzić się dzieci, wprowadziliśmy Blue Baby - specjalną premię dla osób, które zostały rodzicami.

No tak, ktoś powie, nic dziwnego, że pracownicy dobrze się o nich wypowiadają, skoro dobrze płacą, do tego mają bogaty pakiet socjalny.

Gosia: - Oczywiście, pracownicy doceniają te aspekty, ale nie od tego powinna wyjść firma. Jest wielu pracowników, którzy przychodzą do nas z korporacji, gdzie też mieli i dobre wynagrodzenie, i benefity, ale jednak odeszli. Wyjść trzeba zawsze od szacunku, zaufania i wspólnej pasji do pracy, a benefity czy dodatki są uzupełnieniem i wartością dodaną.

To znaczy, że od was się nie odchodzi?

Dominika: - Pytasz, czy istnieje świat poza Blue? Podobno... a mówiąc całkiem poważnie. Oczywiście i od nas odchodzą pracownicy, do innych technologii, do innych miast czy projektów zagranicznych. Ale za każdym razem spotykamy się z taką osobą na rozmowie. Pytamy o powody, pytamy o to, co ich zdaniem możemy poprawić i uczymy się. Każde odejście pracownika jest dla nas lekcją.

Aon Hewitt to globalna firma, która zajmuje się m.in. doradztwem i outsourcingiem w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Stworzony przez nią program Aon Best Employers jest prowadzony od 20 lat i rozpoznawalny na całym świecie. W Polsce pod nazwą Najlepsi Pracodawcy miał już swoją 11. edycję. Do tej pory w polskich badaniach wzięło udział ponad 1 tys. firm i przebadanych zostało około 440 tys. pracowników.

Miejsca

  • Autopay Sopot, Powstańców Warszawy 6

Opinie (60) 1 zablokowana

  • tania siła robocza z ukrainy zaburza polski rynek pracy

    nadal pozwala pracodawcom na wyzysk

    • 12 3

  • Blumedia to 0,001% pracowdawców!!!Niech wybiorą pracowdawce roku marketów spozywczych :)

    Biedronek ,leclerków ,reali,auchan,tesco itp.Warunki pracy w tych samych sieciach marketów na zachodzie sa 10 razy lepsze pod każdym względem!! I tu nawet nie mają znaczenia podatki itp!! Bo chodzi o warunki pracy i traktowania pracownika!!W Polsce traktuje sie jak niewolnika !! Prosty przykład Kto najwięcej wyzyskuje Polaków za granica pracujących?Polacy !!System pracy i kultura pracy oraz to jak sie traktuje pracownika jest zupełnie inny normalny!!Zagranicą oszusci i złodzieje zatrudniaja Polaków i traktuja i oszukują ich identycznie jak robią to w Polsce!!I Polacy daja sie tak oszukiwac bo sie przyzwyczaili ze tak ich traktowano w kraju!

    Powinien byc zakaz pracy dla Ukrainców bo oni blokują zmiany w naszym kraju!!W kazdym kraju jak brakuje pracowników podnosi sie stawki i unas to juz sie zaczynało ,ale wtedy wpuszczono Ukraińców i oni spowodowali zablokowanie tych zmian!! Ukraińcy to ludzie tchórze ,którym nie zależy na własnej ojczyźnie!! Jedyny kraj na świecie który jako urzedowym językiem zatwierdził Rosyjski.A potem po tej całej rewolucji wybrał ponownie marionetkę Putina w demokratycznych wyborach.A potem zrobili przewrót wojskowy i zdziwieni ze Putin ich zaatakował!!

    • 7 4

  • Zarządzający firmami (1)

    Najgorsze jest to, że wielu przypadkach ludzie zarządzający firmami nie szanują nie tylko swoich pracowników (kiepskie umowy, mało im płacą, a sami chcą dla siebie zgarnąć jak najwięcej kasy cwaniaki) ale też nie szanują swoich klientów. Przykładowo wymyślają sobie jakieś akcje, strategie, cele, które potem muszą realizować pracownicy niższego szczebla. I potem ci wydzwaniają do klientów np. wieczorem po godz. 20, też w soboty i niedziele, albo rano, w trakcie pracy z różnymi "ofertami". Klienci są czasem oburzeni, że ktoś im przeszkadza, albo dzwoni za późno/ za wcześnie lub w sobotę kiedy mają czas dla rodziny. Oczywiście tych, którzy zarządzają firmami to zupełnie nie obchodzi, bo przecież ważny jest tylko zysk. Szkoda tylko, że sami sobie nie dzwonią do klientów ze swoimi pomysłami i nie słyszą tego co klienci o tym myślą, albo co myślą o danej firmie.

    • 12 0

    • to dlatego, że oni nie mają pojęcia o zarządzaniu. U nas wychodzi się z założenia, że zarządzać każdy umie, studia tego typu są dla nieudaczników itp. Itd. Później sprzedażą software zarządza informatyk, który robi najbardziej podręcznikowe błędy, których nie zrobiłby student pierwszego roku zarządzania. No ale to pan mgr. inż po politechnice, a nie jakaś popierdółka.

      • 2 0

  • fajne miejce (3)

    bralem niedawno udzial w prcesie rekrutacji i jestem pod duzym wrazeniem podejscia tej do prcownika,niestey nie udalomi sie dostac pracy, ale dostalem informacje czgo zabraklo i za jakis czas znowu zaaplikuje. cualbym tam pracowac

    • 8 2

    • dobre miejsce pracy (1)

      Pracuje w Blue Media, i jestem bardzo zadowolony.
      Firma dba o pracownikow, pomaga im sie rozwijac. Polecam!

      • 5 1

      • Ile płacą na start?

        Bo wieloetapowa rekrutacja, a potem informacja na końcu o zarobkach (często niższych niż mam obecnie) to dla mnie strata czasu...

        • 1 0

    • Ja wysyłam CV-ki do Niemiec i zawsze dostaję informację zwrotną.

      Tutaj to wciąż nowość, a standardem jest zapis "skontaktujemy się z wybranymi kandydatami". Potraktowano Cię jak normalnie się traktuje kandydata na Zachodzie, a robisz z tego sensację :)

      • 1 0

  • praca charytatywna (3)

    Gorszego pracodawcy to w całym kraju niema, a jest nim Impel to dopiero złodzieje

    • 6 0

    • ja (2)

      ja pracowałem ostatnio u takego jednego kolesia któremu przez trzy lata naprawdę od zera rozkręciłem fajnie działający biznes ale wylądowałem w szpitalu i po miesiącu jak wróciłem to on odczekał do końca miesiąca i mi podziękował trzy lata bez urlopu bez wolnych sobót kosztem zdrowia i rodziny i jeszcze mi nie zapłacił za ostatni miesiąc pracy ani za urlop choć rozstaliśmy się w zgodzie .
      Takich mamy biznesmenów mega frajerstwo tylko potrafią liczyć swoje.

      • 6 0

      • a pip gdzie był? (1)

        Trzeba było zgłosić do Państwowej Inspekcji Pracy, domagać się wypłacenia ekwiwalentu za urlop itd. Jakby dostał karęi mumusiał wypłacić zaległe świadczenia to by się nie pobierał. Czasami wystarczy pójść do prawnika i wystosował odpowiednie pismo.

        • 0 0

        • Prawnikowi za napisanie takiego pisma trzeba zapłacić,za darmo nic nie zrobi

          • 0 0

  • To są PRACOBIORCY i kapitaliści :(:(:(

    Pracodawcą jestem ja, pracownik najemny i źle opłacany. Ja daję swoją pracę za kiepskie pieniądze. Język polski i logika się kłania :(

    • 2 2

  • No i fajnie :-)

    • 0 0

  • Przepis na najlepszego pracodawcę roku?

    Zatrudniać na śmieciówkach, wyzyskiwać, nie płacić albo same ochłapy!

    • 8 0

  • Najlepszym pracodawcą był pan Paweł Olechnowicz!!! Już zapomnieliście kmiotki? Teraz same lizusy i Miśkiewicze z "dobrej zamiany"?!

    • 1 2

  • prawda

    Pracuje w malej firmie 4 + szef. Szef ma firmę i uczy się na filmach z you tubę jak co się robi (mało się zna na rzeczy) smutne. My go musimy temperować, nie dać się wykorzystać, uczyć szacunku do pracowników i wiele innych. Niestety od podstaw. Jesteśmy na dobrej drodze. Praca to nasza pasja. Martwię się że nie mam umowy. Jak tu z tymi prywaciarzami postępować???? Za kilkanaście lat będę żebrać na dworcu w gdańsku. Pozdrawiam

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane