• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamień samochód na hulajnogę lub rolki

erka
13 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Firmy coraz częściej zachęcają swoich pracowników do dojeżdżania do pracy w inny sposób niż samochodem za pomocą konkursów, bonusów i specjalnych udogodnień.


Firmy coraz częściej zachęcają swoich pracowników do dojeżdżania do pracy w inny sposób niż samochodem za pomocą konkursów, bonusów i specjalnych udogodnień.

Po głośnej "smogowej" kampanii rekrutacyjnej realizowanej w Krakowie dwa lata temu firma Dynatrace z Gdańska uruchamia nowy projekt. Tym razem kieruje swój przekaz do swoich pracowników, wprowadzając program EcoMode. W ramach niego firma zrefunduje "ekologiczny dojazd" do pracy - środek transportu dowolny, byle nie był to samochód.


Czy zrezygnujesz z dojeżdżania do pracy samochodem za bonus finansowy?


Celem EcoMode jest zachęcanie pracowników do zrezygnowania z codziennych dojazdów do pracy samochodem i korzystania z alternatywnych środków transportu. A tych do wyboru w programie jest całkiem sporo: szeroki wachlarz komunikacji miejskiej, rower, hulajnoga, rolki, można też przybiec. Firma zrefunduje koszty za każde, jednorazowe dotarcie do biura (i z biura do domu) bez samochodu.

W przypadku komunikacji miejskiej pracownicy otrzymają zwrot kosztów przejazdów za bilet miesięczny lub tygodniowy - miejski lub metropolitalny. Ten ostatni upoważnia do poruszania się po całej aglomeracji dowolnym środkiem transportu, a wartość dofinansowania wystarcza na popularny "miesięczny". W drugim przypadku za każdy przejazd nieemisyjnym środkiem transportu (także przejście czy przebiegnięcie) pracownik dostanie "dopłatę" do pensji. Istnieje też możliwość skorzystania z opcji mix, łączącej obie możliwości.

Dodatkowe pieniądze za rezygnację z samochodu



- Opracowaliśmy regulamin, a także łatwy sposób ewidencjonowania sposobu dotarcia pracowników do biura, i z początkiem września ruszyliśmy. Trzeba jednak jasno tutaj powiedzieć - nie ścigamy się na ilość benefitów, nie chodzi też o ich wartość - kwota do zyskania w przypadku EcoMode jest dla naszych pracowników raczej skromnym dodatkiem do pensji. Refundacja EcoMode ma być jedynie bodźcem, czymś, co pozytywnie stymuluje pojedyncze osoby, które zespołowo mogą już zdziałać dużo więcej na rzecz lokalnego środowiska - dodaje Kamil Kazimierczak z Dynatrace.
Jako potwierdzenie pracownicy muszą dostarczyć skan biletu komunikacji miejskiej lub zapis trasy w jednej z dedykowanych temu aplikacji (Endomondo, Strava lub innej). Dla osób, które korzystają z firmowego miejsca parkingowego, warunkiem wzięcia udziału w programie jest ponadto rezygnacja z niego.

Bonus za dojazd do pracy rowerem



Od dłuższego już czasu firmy zachęcają swoich pracowników do dojeżdżania do pracy rowerem za pomocą konkursów, bonusów i specjalnych udogodnień dla rowerzystów. W 2018 roku ponad 38,6 tys. razy pracownicy Ergo Hestii dojeżdżali do pracy rowerem - to ponad 4 tys. więcej dojazdów niż w 2017 r. Natomiast efektem ubiegłorocznej akcji rowerowej w Trojmiasto.pl było ponad 25 tys. przejechanych przez pracowników kilometrów. LPP prowadzi dla pracowników grupę sportową, która liczy 228 pracowników. Wśród nich są nie tylko wielbiciele rowerów, ale także biegów i triathlonu. W 2018 roku w ciągu trzech miesięcy pokonali oni prawie 60 tys. km, które LPP w ramach akcji charytatywnej "LPP Team For Kids" zamieniła na konkretną kwotę pieniędzy i przekazała podopiecznym z domów dla dzieci z Gdańska i Krakowa.

W celu zmotywowania pracowników część pracodawców przewidziała konkursy i bonusy za dojeżdżanie do pracy rowerem. W Radmorze główną nagrodą za największą liczbę przejechanych kilometrów do i z pracy rowerem oraz za liczbę przejazdów do i z pracy jest bon do wybranego przez zwycięzcę sklepu sportowego. W Trojmiasto.pl osoby, które w ciągu każdego miesiąca przejadą największą liczbę kilometrów, otrzymują karty podarunkowe do sklepu sportowego. Tutaj pod uwagę brana jest nie tylko droga do pracy, ale także przejazdy w weekendy czy popołudniami.
erka

Miejsca

Opinie (85) 2 zablokowane

  • Miasta w większości obszarów centralnych bez samochodów

    marzenie.....

    • 3 3

  • Super pomysł szkoda ze wszystkie wfirmy nieprowadza identycznych akcji!

    • 6 3

  • prawdziwy patriota jeździ 20 letnim dieslem! (1)

    a hulajnogi ma w głębokiej pogardzie!

    • 17 6

    • Taa jeszcze bez filtra cząstek stałych. Brak słów. Teraz to tylko hybrydy albo elektryki a nie pierdziawki i kaszlaki drogowe.

      • 3 3

  • A ta hulajnoga i deska na DDR na zdjeciu to co? Promujecie lamanie prawa?

    • 6 4

  • wynocha z chodników na asfalt

    • 7 6

  • (7)

    Pół Trójmiasta sprzedana pod wynajem krótkoterminowy, a poza sezonem dla studentów. Pracujący mieszkają w dużej mierze na osiedlach na obrzeżach, na których rzadko są szkoły, więc jak ktoś ma dzieci to pewnie w drodze do pracy jeszcze je podwozi. Komunikacja miejska kuleje. Nie dziwię się ludziom, że kupują samochody, bo zamiast 2-3 godzin dziennie w autobusie z przesiadką na SKM/PKM, w samochodzie stracą tylko godzinę. Jak pada deszcz czy śnieg to na rowerze czy hulajnodze jedzie może z 20% użytkowników.

    • 60 6

    • (4)

      Wszystko zależy od tego gdzie mieszkasz, mój mąż szybciej wraca skm niż samochodem

      • 4 10

      • Po drodze z pracy robi zakupy i odbiera dzieci z przedszkola i żłobka ? (3)

        • 11 4

        • a moze dzieci maja zlobek kolo domu?

          a zakupy robi w sklepie osiedlowym?

          nie kazdy jest taki glupi zeby dziecko wysylac do podstawowki na drugi koniec miasta bo tam maja "najlepszy poziom" rozniacy sie od innych tym ze ma jedna lekcje informatyki wiecej w tygodniu na ktorej bombelek i tak gra w CSa z kolegami

          • 7 6

        • co wy z tymi zakupami w drodze z pracy, (1)

          przecież nie macie na to czasu. Przypominam że należy głośno narzekać na sklepy zamknięte w niedzielę bo tylko w niedziele macie czas na zakupy (i to od razu na cały miesiąc dlatego nie ma opcji pójścia na zakupy bez samochodu).

          • 8 5

          • Idź całuj pierścień Rydzykowi

            • 6 7

    • Jak ci tak źle to się wyprowadź albo przestań marudzić. Jak nie chcesz jeździć na rowerze, rolkach, hulajnodze czy komunikacją miejska to nie jeździj.
      Ja jak nie toleruje laktozy to nie pije mleka a nie golę głowę na łyso i biegam po mieście z transparentem "śmierć krowom".

      • 6 5

    • z tym deszczem/śniegiem to ostatnio marnie w naszym klimacie

      • 6 3

  • (5)

    Jakie są benefity za chodzenie pieszo?

    • 29 0

    • Abonament u szewca

      • 4 0

    • 13 zł dziennie

      • 7 0

    • Można podziwiać dziewczyny w krótkich spódniczkach bez ryzyka wypadku.

      • 8 1

    • Brak zawału przed 40

      • 7 4

    • Eleganckie łydeczki

      • 11 1

  • I slalomem.....

    I slalomem po chodniku między pieszymi.....

    • 15 1

  • Śledzenie pracowników (3)

    Zaktualizowany regulamin pracy przewiduje konieczność rejestrowania trasy i udostępniania jej pracodawcy żeby udowodnić, że..... nie korzysta się z parkingu firmowego. Fajnie sobie ufamy :-).

    • 13 6

    • (2)

      Przecież nie musisz uczestniczyć, po co się tak pienić?

      • 4 4

      • (1)

        Po to, że tytułowym celem jest bycie eko, a nie śledzenie pracowników. Pośrednim celem jest zwolnienie miejsc parkingowych. Nie posiadanie takowego jest jednoznaczne z byciem eko, więc chęć śledzenia nie ma wytłumaczenia.

        • 5 3

        • A Jak mają to zweryfikować?

          Weź jeszcze trochę urlopu. Z chęcią Ci wytłumaczę w poniedziałek jakim burakiem jesteś.

          • 2 4

  • Beka z samochodozy

    śmieszne jest to jak temat artykułu o ekologicznym transporcie zaszczypał w odbyt samochodziaży i spychają temat na hulajnogi. Nie wspominając już o ryzyku podróży samochodem :)

    • 15 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane