• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lokomotywa Vectron we flocie Lotos Kolej

erka
20 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h.

Najnowocześniejsza w Europie, wielosystemowa lokomotywa Vectron wzbogaciła tabor Lotos Kolej. Nowa lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW, jest wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach. Dostawa lokomotywy planowana jest w 2021 r.



Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach i różnych warunkach eksploatacyjnych. Lokomotywa powstawała z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

W Polsce ponad 50 lokomotyw Vectron zostało zakupionych przez PKP Cargo, DB Cargo Polska, Cargounit (Industrial Division) oraz Laude Smart Intermodal. Do tej grupy dołączyła firma Lotos Kolej.

Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania. Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania.

- Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego, a takim z pewnością jest lokomotywa Vectron. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy - podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.
Lokomotywa została kupiona z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego.
erka

Miejsca

Opinie (109) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Jak to, jakiś Vectron od niemieckiego (!) Siemensa? (2)

    To my nie mamy wszystkiego najlepszego w Europie albo i w galaktyce? Dziwne, dziwne...

    • 5 3

    • No nie mamy , Kilkumiesieczne Dragony zima stały na brak ogrzewania kabin. ile mrozu na dworzey tyle samo w kabinie

      taka to polska mysl techniczna . Pesowskie Gamy tylko dla maszynistów o wzroscie powyzej 170 , nizsi musza podkladac sobie podkladke lub na stojaco, tak kabiny zatwierdzil pewien kolejarski zwiazek zawodowy na imprezie Pesy.

      • 0 0

    • Mateusz mógłby położyć podkład pod nową polsko-narodową lokomotywę.

      • 1 1

  • Czemu nie polskie? Newag czy PESA nie mają odpowiednich lokomotyw? (17)

    Za pieniądze z Unii ale kupione od niemieckiego Siemensa...

    • 53 22

    • Opinia wyróżniona

      Jak polscy producenci taboru eksportuja swoje wyroby miedzy innymi do Niemiec to jest OK, ale jak my cos kupimy zagranica to zaraz sie placzki odzywaja. Dlaczego kupujecie Volkswageny produkowane w Niemczech, a nie wloskie Fiaty, ale produkowane w Polsce? Lokomotywa to nie zakup syszarki do wlosow,Lokomotywa musi spelniac okreslone warunki i widocznie takie spelnialy lokomotywy Simensa. Tak trudno to pojac?

      • 1 0

    • Pesa? To ma jezdzic, a nie ciagle stac z powodu awarii

      • 2 0

    • Opinia wyróżniona

      Brak w artykule jakichkolwiek wyjaśnień czemu zdecydowano się na ten model lokomotywy (3)

      Newag i PESA mają po kilka modeli lokomotyw, a jednak kupiono od Siemensa i nie ma w artykule żadnego wytłumaczenia skąd taki wybór. Tzn czy decydowała cena, czy jakieś parametry techniczne (jeśli jak to jakie), czy może czas odbioru, nic... I jeszcze to zdanie "Najnowocześniejsza w Europie" - co w niej jest takiego że jest rzekomo nowocześniejsza od innych polskich, francuskich, hiszpańskich lokomotyw? Też nic. Do bani z takim dziennikarstwem.

      • 19 3

      • Polska bez lok MS

        Newag nie ma lokomotywy MS i nie wiadomo kiedy będzie miał . Tu nie ma na co czekać .

        • 0 0

      • Pewnie prawo rynku (1)

        Odpowiednikiem tego Vectrona MS jest Newagowski Gryffin MS - parametry praktycznie identyczne, nie wiem tylko jak z uznaniami w innych krajach. Można też tak ustawić warunki przetargu żeby zwycięzca był tylko jeden. Trzeba by poznać kryteria przetargowe i wtedy ocenić.

        • 3 0

        • Dzięki za merytoryczną odpowiedź.

          No właśnie w artykule powinno być wyjaśnione w czym się kierowano wybierając ten Vectron MS zamiast innych konstrukcji, jak wyglądał przetarg (jeśli był), co konkretnie i do czego właściwie szukano. Za to w artykule jest propaganda produktu Siemensa - kryptoreklama?

          • 4 0

    • (4)

      Tylko nie PESA. A od Newaga Lotos kolej przecież leasinguje Dragony oraz lokomotywy manewrowe. Czyli też wspiera polski przemysł. Możliwe że na nowego Dragona trzeba by było długo czekać a tu Siemens miał na zbyciu Vectrona.

      • 10 3

      • (3)

        Dragony, które ciągle się psują....

        • 1 11

        • (2)

          Czyli lepiej jak by kupili ET22, EU07, ET40, ET41, ET42, ET23 (181), ST44, ST43, SM42, albo wrócić do Ty45, Pt47, P8, Pm36...

          • 5 1

          • SU45 !!!!!

            Jedna jedyna jeździ w barwach prywatnego przewoźnika BTK Karpiel.
            SU45-194 z kontenerami z Gdyni!

            PS. Chcemy SP42 z Bonanzami i Ryflakami na LK229 z Kartuz do Lęborka przez Garcz, Miechucino, Sierakowice !!!
            I Ganza SN61 na LK230 przez Garczegorze i Choczewo !!!

            • 3 0

          • Tego chcieliby tylko MIKole

            • 1 1

    • Nie mają (1)

      • 12 5

      • Mają, tylko bez homologacji dla krajów ościennych.

        A to pewnie był warunek w przetargu, bo lokomotywa będzie wykorzystywana do przewozów międzynarodowych.

        • 3 0

    • Pretensje? (1)

      Dlaczego kierujesz pretensje do UE a nie do Lotos, którym zarządzają obecnie politycy jedynej słusznej i nieomylnej partii?

      • 6 0

      • Kieruję pretensje do Lotosu i do dziennikarzy którzy piszą wybrakowane artykuły a nie do UE.

        A co do samej UE - wielu Polaków niczym dzieci myśli że to są takie święte mikołaje co nam z dobroci serca dają prezenty. A jak się przyjrzeć temu co się potem dzieje z tymi pieniędzmy to widać że te dopłaty które otrzymujemy potem w różny sposób trafiają z powrotem do tych "mikołajów" i przykład tych lokomotyw Lotosu dobrze to pokazuje.

        • 7 3

    • Opinia wyróżniona

      Vectron i Eurosprinter to chyba najlepiej przemyślane i wykonane lokomotywy w Europie

      • 5 6

    • Wyroby PESA dłużej stoją w naprawach niż jeżdżą

      • 7 4

  • Patrzcie - pieniądze z UE na lokomotywy (27)

    nie wiem czy to zgodne z klauzulą sumienia

    • 77 10

    • (17)

      Bo Unia jest bardzo dobra jak daje kasę. Ale beeeeee jak stawia warunki.

      • 21 5

      • Członkostwo w UE to również obowiązki.

        • 0 0

      • Nie "daje" tylko "oddaje" (14)

        • 10 17

        • (7)

          Wg zestawienia z ubiegłego roku sporządzonego przez Ministerstwo Finansów UE od początku członkostwa Polski "oddała" nam pieniądze których jeszcze od nas nie wzięła w wysokości prawie 110mld.

          • 6 3

          • A ile wzięła dzięki zniesieniu ceł? (1)

            • 4 4

            • polskie firmy na tym nie korzystaja? Ciekawie prawisz, ciekawie...

              • 4 1

          • jak tam sprzedaż marchewki na bazarze idzie, ekonomisto? (2)

            • 4 2

            • Dziękuję - w porządku. To przynajmniej uczciwa wolnorynkowa praca. (1)

              Ty jesteś zwykłym pierdzistołkiem - twoja robota nie jest nikomu potrzebna

              • 2 2

              • no patrz, czyli jednak można sprzedawać marchewkę i znać się na finansach nie byle czego, bo UE

                Brawo! takich ludzi potrzeba, twardo stąpających po ziemi ekonomistów z doświadczeniem rynkowym, którzy w wolnym czasie zabawiają gawiedź na trójmiejskim portalu

                • 1 0

          • sprawdz o ile wszystko jest droższe przez unijne podatki (1)

            • 3 4

            • Mózg masz ugotowany przez kaczora i spółkę.

              • 4 2

        • Sprawdź to g..No (5)

          To co wzięliśmy ma się nic z tym co płaciliśmy. Partyjna tv okłamuje społeczeństwo. Gdyby nie ta UE to byś starymi jelczami jeździł po utwardzonych drogach

          • 13 7

          • dodaj jeszcze że łunia dała nam komórki i karty microsd bo wczesniej ich nie było (4)

            mało wiesz o świecie burasku, kraje europejskie nie będace w unii też mają autostrady

            • 6 8

            • Ortografia!!!!!!

              • 0 0

            • Wydaje mi się ze Persilem masz wyprany mózg (1)

              Persil tez z zachodu. Zwróć uwagę z map autostrad z 2004 roku i porównaj z 2020. Wiem dzięki Jarkowi, Jarek rozdaje co nasze a nasze dzieci to spłaca. Komunizm obaliliśmy i wraca z dwojona siła

              • 4 1

              • Najważniejsze nie jest wspomniane... skąd i dlaczego ta lokomotywa.

                • 3 0

            • Białoruś, Ukraina - taki dobrobyt, że Polacy jeżdżą tam do pracy.

              • 9 2

      • jakie warunki?

        • 2 0

    • Środki z UE (1)

      Środki z UE, jakkolwiek je traktować pomogły bardzo wielu projektom powstać w terminie i założonym dudżecie. Moim zdaniem to bardzo cenna wartość dodana, która pomogła znacząco zreformować naszą gospodarkę i przedsiębiorstwa.

      • 2 0

      • Tylko wkład własny samorządów jest finansowany z kredytów w niemieckich bankach...

        • 0 1

    • To na co idzie nasza coroczna składka kilkanaście mld euro? (4)

      • 2 6

      • (3)

        Ci się chyba pomyliło z Niemcami albo Francją, Polska nigdy nie zapłaciła składki kilkanaście mld euro w ciągu roku.

        • 6 3

        • w 2018 ok. 12 mld euro, ta stawka co roku jest wyzsza (2)

          za 5 lat zostanie juz tylko składka

          • 2 4

          • to znaczy, że nasza polska władza nas okrada (1)

            • 3 3

            • Oczywiście, im się wszystko należy.

              • 2 1

    • Gdyby nie kupili od Niemiec to i pieniedzy by nie dostali.

      • 4 5

    • A jak tam gdanska kolejka? Bez zmian?

      • 0 1

  • Mieli kupić polskiego Dragona, ale pomylili nazwy i kupili niemieckiego Vectrona. (1)

    I kto teraz uciągnie amerykańskie eszelony załadowane Abramsami?

    • 5 2

    • jak kto? Freightliner

      • 0 0

  • Żal (1)

    I tylko żal ZNTK w Gdańsku, które remontowały znakomite ET 40 i EP 40.

    • 8 0

    • I dalej remontują. A EP40 była tylko jedna sztuka i to krótko bo się nie sprawdziła

      • 2 0

  • Z funduszy unijnych? (1)

    ile konkretnie kosztowała ile musimy zapłacić uni ile jesteśmy stratni?

    • 6 2

    • Spadaj trolu

      • 1 0

  • (4)

    Skoro Unia dała środki to lokomotywa nie mogła być przecież polskiej produkcji.

    • 33 26

    • Nie ma takich dobrych lokomotyw

      • 2 0

    • trafiłeś w sedno tarczy (1)

      ta kasa do nich wróciła

      • 9 6

      • a do ciebie wróciła cebula

        patrz jak to ten świat skonstruowany jest

        • 4 4

    • Ale koniecznie niemieckiej bo Polaki skichali by sie jak by nie miala byc niemiecka.

      • 2 2

  • Pis ja i tak ukradnie

    • 2 0

  • Hmm (3)

    Ile takie "CUDO" Panie redaktorze?

    • 11 1

    • Cena

      17 baniek

      • 0 0

    • Coś koło tego, czyli paczkę paczek.

      • 0 0

    • bedzie

      szeset

      • 1 0

  • Od kiedy lokomotywa zalicza się do floty? (8)

    To lokomotywa pływa we flocie Lotosu?
    A jak już to w jakiej - wojennej, rybackiej?
    A pewno pociąg to zaprzęg wagonów...

    • 6 32

    • nie filozuj (1)

      ty z pisu?

      • 2 1

      • nie filozofuj

        Nie filozofuj bo to jest filozofia , a nie filozja

        • 0 1

    • to może być dla ciebie szok ale w języku polskim niektóre wyrazy są wieloznaczne (1)

      tak samo jak dla niektórych szokiem są pojęcia takie jak ortografia (o interpunkcji nie wspominając... )

      • 2 0

      • Akurat to slowo ma szersze znaczenie nie tylko w jezyku polskim.

        • 1 0

    • Za Słownikiem Języka Polskiego PWN:

      3. «ogół pojazdów używanych przez przedsiębiorstwo, zwłaszcza przez firmy transportowe lub spedycyjne»

      • 5 0

    • (1)

      flota czyli tabor jełopie

      • 4 2

      • Flota jest prawidłowo jełopie

        Zajrzyj do słownika

        • 1 1

    • flota to nie tylko statki i okręty ...

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane