- 1 Benefity są potrzebne, ale grunt to dobra pensja (74 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
- 3 L4 na wypalenie zawodowe? (37 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (185 opinii)
Jest pomysł na ulepszenie trasy "rowerowego" autobusu, ale ZTM go nie zrealizuje
W ostatni weekend na trasę przez tunel pod Martwą Wisłą powrócił sezonowy autobus linii 658. To ukłon głównie w stronę rowerzystów, ale nasz czytelnik ma ciekawy pomysł, jak sprawić, by także pozostali pasażerowie mieli po co z niego korzystać. ZTM nie widzi jednak możliwości wprowadzenia propozycji w życie.
Z autobusu kursującego przez tunel pod Martwą Wisłą, poza rowerzystami, mogą oczywiście korzystać "zwykli" pasażerowie. Ale jak słusznie zauważa nasz czytelnik, pan Jarosław, w tej chwili nie mają po co.
Ruszyła rowerowa linia autobusowa 612
Czytelnik podsuwa ciekawy pomysł
Pan Jarosław podkreśla, że od początku działania linii 658 (jeździ w sezonie od kilku lat) zastanawiał się nad jej funkcjonalnością i ekonomicznym uzasadnieniem.
Rozkład jazdy linii rowerowej 658 w Gdańsku
- Spoglądając, jak ten autobus zabierał z przystanku 2-3 rowerzystów, wydaje mi się, że jedynym uzasadnieniem jego funkcjonowania jest brak innej możliwości przeprawy przez tunel. Rozumiem - względy wizerunkowe, w końcu Gdańsk jest miastem rowerzystów. Jednak dlaczego linię tę ograniczono jedynie do rowerzystów? Warto także pomyśleć o pieszych bez roweru, a jest to zdecydowana większość użytkowników komunikacji publicznej. Tylko co da zwykłemu Kowalskiemu bez roweru przeprawa na drugą stronę? Nic. Na węźle Ku Ujściu otaczają nas tory kolejowe i absolutnie nic poza tym - słusznie wskazuje pan Jarosław.
Czytaj też:
Wrócił "rowerowy" autobus przez tunel pod Martwą Wisłą
I w związku z tym proponuje, że warto przedłużyć kursowanie autobusu 658 ze Stadionu Gdańsk do węzła Sucharskiego.
- Pasażerowie piesi zyskaliby domknięcie węzła przesiadkowego - przez tunel - tramwajem na Stogi, Przeróbkę, a w drugą stronę przesiadka na linie tramwajowe do centrum i Nowego Portu ułatwiłaby także transport mieszkańcom wschodnich dzielnic Gdańska. Udałoby się tym samym zmienić funkcjonalność autobusu z linii stricte rowerowej na "pieszo-rowerową" i otworzyć się także na pasażerów pieszych - proponuje.
Przekazaliśmy propozycję naszego czytelnika do Zarządu Transportu Miejskiego z prośbą, by ocenił pomysł i możliwości jego realizacji. Okazuje się jednak, że takich raczej nie ma.
ZTM tłumaczy, dlaczego tego pomysłu nie zrealizuje
Jak poinformowali nas przedstawiciele ZTM, pasażerowie jadący na Stogi i Przeróbkę nadal mogą korzystać z linii 158 oraz 258, których trasy zapewniają bezpośrednie połączenie z Wrzeszcza, Zaspy, Letnicy i obrzeży Brzeźna.
O której autobus lub tramwaj? Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
- Skierowanie linii 658 do przystanku "Sucharskiego" spowodowałoby dwukrotne wydłużenie trasy. Obecna trasa ma 5 km długości i pozwala na realizację kursów z 20-minutową częstotliwością. Konsekwencją wydłużenia trasy byłoby obniżenie częstotliwości kursowania. Przy dłuższym czasie przejazdu ten sam autobus wykonałby mniej kursów. Zamiast co 20 minut autobusy odjeżdżałyby co 40 minut - informuje Dagmara Szajda z ZTM w Gdańsku. - Dla rowerzystów chcących przedostać się na drugą stronę Martwej Wisły tak długi czas oczekiwania na autobus byłby nieakceptowalny, bo objazd drogami rowerowymi przez Śródmieście trwałby krócej - dodaje.
Miejsca
Opinie (155) 4 zablokowane
-
2021-05-18 09:41
Oddajcie Prom!
- 3 0
-
2021-05-18 10:11
Panie Jarku, nieprawda że na węźle Ku Ujściu nie ma nic tylko tory kolejowe. Tu wsiadają pracownicy zakładów pracy i jadą na tramwaj przy Marynarki Polskiej. Np. z Fosforów.
- 1 0
-
2021-05-18 10:25
To jest autobus dedykowany głównie dla rowerzystów ,
wydłużenie go do Lenartowicza spowodowałoby napływ ,,zwykłych" pasażerów i w konsekwencji brak miejsc dla rowerów i rowerzysci znów by narzekali na brak miejsc . Nie da sie miec ciastka i zjeść go . sa dwa inne autobusy dla psażerów bezrowerowych , A tak rowerzysci maja swój i jest OK .
- 0 1
-
2021-05-18 10:45
Zanim następny pomysłowy Dobromir
będzie się produkował via Trójmiasto uprzejmie przypominam, że przychody z biletów pokrywają około 40% kosztów (w okresie pandemii jeszcze mniej). Miasto dopłaca więc do każdego kilometra ponad 60%. Koszt wozokm to jakieś 8,50 zł. Dopłata do każdego km to 5 zł. Proszę więc w swoich "projektach" uwzględnić dzienną, miesięczną i roczną dopłatę lub ewentualnie wybrać PiS przy następnym rozdaniu. Oni znajdą pieniądze podnosząc podatki.
- 0 1
-
2021-05-18 11:15
Tytuł artykułu
Rowerowy autobus mógły jeździć dalej - język polski to bardzo trudny język. ;)
- 0 0
-
2021-05-18 23:23
Zwiększyć liczbę autobusów obsługujących linię i już nie ma problemu z niską częstotliwością
Jeżeli będą pasażerowie, to będzie uzasadnienie dla zwiększenia liczby wozokilometrów. Czy ktoś tam w Zarządzie w ogóle o tym pomyślał?
- 0 0
-
2021-05-19 01:24
Nowa Wałowa
Nowa Wałowa
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.