• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zostać menadżerem? Paweł Lulewicz - szef na dobre i na złe

Robert Kiewlicz
11 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
- Miarą naszego sukcesu, naszej wiarygodności jest skuteczność działania. Jeżeli nie stoją za nami osiągnięcia, jesteśmy niewiarygodni, również jako menadżerowie - twierdzi Paweł Lulewicz, wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. 


- Miarą naszego sukcesu, naszej wiarygodności jest skuteczność działania. Jeżeli nie stoją za nami osiągnięcia, jesteśmy niewiarygodni, również jako menadżerowie - twierdzi Paweł Lulewicz, wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Twierdzi, że praca jest jego pasją i o wiele łatwiej realizować cele, jeśli robi się to, co się lubi. O tym, jakie cechy powinien posiadać dobry menadżer i dlaczego ważna jest wiarygodność rozmawiamy z Pawłem Lulewiczem, wiceprezesem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W poprzednim odcinku rozmawialiśmy z Marcinem Frozyną, dyrektorem ds. inwestycji w firmie Torus. Kolejna rozmowa już w przyszłym miesiącu.



Czy każdy musi mieć plan kariery zawodowej? Jak go zbudować?

Paweł Lulewicz: - Kończąc szkołę, studia młody człowiek ma w głowie wiele pomysłów na życie zawodowe. Rzadko zdarza się tak, że już na tym etapie wiemy, co chcemy robić w życiu i konsekwentnie wdrażamy nasze założenia. W wieku kilkunastu lat jesteśmy na etapie poszukiwania, próbujemy różnych zajęć, zdobywamy doświadczenie, odkrywamy swoje mocne strony. Najlepiej robić to, co się lubi.
Ludzie muszą wiedzieć, że szef jest z nimi na dobre i złe. Wtedy bardziej angażują się w realizację założonych celów.

Czy warto robić to już na etapie studiów, szkoły średniej? Jak?

- Warto. Warto poszukiwać i zdobywać doświadczenie już na etapie studiów. Ja sam podejmowałem się różnych prac w okresie studiów. Pozwoliło mi to zdobyć doświadczenie i nabrać pewności siebie.

Jak długo szukał pan pierwszej pracy? Jaka była to praca?

- Nigdy nie miałem problemu ze znalezieniem pracy, nawet w czasie, kiedy o pracę na rynku było trudno. Pracowałem fizycznie w zakładach produkcyjnych przy układaniu instalacji elektrycznych i wentylacyjnych, byłem reporterem radiowym i pisałem artykuły do gazety lokalnej w moim rodzinnym Ełku.

Czy pamięta pan swoją pierwszą wypłatę? Jak ta kwota ewoluowała, o ile procent jest wyższa dziś od ówczesnej?

- Pierwszą prawdziwą wypłatę otrzymałem w wieku 20 lat, pracując w biurze nieruchomości, o ile dobrze pamiętam, było to 550 zł netto. Każda kolejna praca wiązała się z podwyżką, czasami łączyłem zajęcia pracując w dzień i dodatkowo na trzecią zmianę w czasie przerw technicznych w fabrykach, wtedy łączne wynagrodzenie było znacznie wyższe.
- Moją pasją jest praca, im lepsze efekty w pracy osiągam, tym bardziej jestem zadowolony prywatnie - twierdzi Paweł Lulewicz. - Moją pasją jest praca, im lepsze efekty w pracy osiągam, tym bardziej jestem zadowolony prywatnie - twierdzi Paweł Lulewicz.

Jak przygotować się do swojej pierwszej rozmowy o pracę?

- Przed pierwszą rozmową warto poczytać o swoim przyszłym pracodawcy, wiedzieć nie tylko, czym firma się zajmuje, ale co aktualnie w niej się dzieje, czy rozpoczyna jakiś nowy projekt, jakie ma cele rozwojowe. Internet daje dziś ogromne możliwości, jeżeli chodzi o dostęp do tego typu informacji.

Ważniejsze są studia i liczne kursy czy wiedza praktyczna?

- Nie da się porównać tych dwóch obszarów. Dzięki teorii rozumiemy zasady działania, wiemy, z czego wynikają różne zjawiska, procesy. Praktykę zdobywamy przez całe życie zawodowe. Z punktu widzenia pracodawcy doświadczenie jest bardzo ważne, im większe, tym łatwiej dostosować się do nowych wyzwań.
Warto konsekwentnie dążyć do wyznaczonych celów i nie poddawać się, nawet jeśli ponosimy porażki, bo one są wpisane w naszą codzienność.

Co może jeszcze pomóc we wspinaczce na kolejne szczeble kariery zawodowej?

- Odwaga i wytrwałość. Warto konsekwentnie dążyć do wyznaczonych celów i nie poddawać się, nawet jeśli ponosimy porażki, bo one są wpisane w naszą codzienność.

Skąd wiadomo, czy nadajemy się na stanowisko kierownicze? Jak to sprawdzić?

- Istnieje szereg testów psychologicznych sprawdzających nasze predyspozycje. Moim zdaniem jest kilka pytań, na jakie uczciwie powinniśmy odpowiedzieć sami przed sobą. Czy w naturalny sposób wchodzimy w rolę lidera i ponosimy tego konsekwencje? Czy nie boimy się podejmowania decyzji, czasem trudnych, wymagających odwagi, ale też rozwagi? Czy potrafimy delegować zadania i uprawnienia, zamiast robić wszystko samodzielnie? Oczywiście to tylko teoria, życie weryfikuje nasze prawdziwe predyspozycje.

Jakie ma pan kryteria sukcesu? Co jest najważniejsze, aby go osiągnąć?

- Miarą naszego sukcesu, naszej wiarygodności jest skuteczność działania. Jeżeli nie stoją za nami osiągnięcia, jesteśmy niewiarygodni, również jako menadżerowie.

Jak szybko rozwinąć swój potencjał i się nie wypalić?


- Różnicować aktywność, nie zajmować się tylko jednym obszarem, uzupełniać praktykę szkoleniami, studiami podyplomowymi, uczyć się od innych w praktyce, m.in. podczas wyjazdów, spotkań, wizyt studyjnych.

Ważniejsza jest pewność siebie i odwaga czy wrażliwość i talent?

- Wszystkie te cechy są istotne, ważne, żeby wiedzieć, kiedy je okazać. Pewność siebie daje nam możliwość podejmowania trudnych decyzji, ale też pozwala tych decyzji świadomie nie podejmować. Wykazywać się empatią wobec ludzi, zwłaszcza z zespołu, którym zarządzamy. Ludzie muszą wiedzieć, że szef jest z nimi na dobre i złe. Wtedy bardziej angażują się w realizację założonych celów.
Kończąc szkołę, studia, młody człowiek ma w głowie wiele pomysłów na życie zawodowe. Rzadko zdarza się tak, że już na tym etapie wiemy, co chcemy robić w życiu i konsekwentnie wdrażamy nasze założenia.

Jakie są najgorsze cechy menedżera?

- Brak delegowania zadań i uprawnień, strach przed podejmowaniem decyzji.

- Czy ważniejsze jest zadowolenie z pracy czy z życia prywatnego? Jak to pogodzić?

- Moją pasją jest praca, im lepsze efekty w pracy osiągam, tym bardziej jestem zadowolony prywatnie.

Jak motywuje pan siebie, jak swój zespół?

- Stawiam sobie ambitne cele, do realizacji których angażuję zespół.

W jaki sposób radzi sobie pan z problemami, stresem?

- Jedną z najlepszych metod jest aktywność fizyczna, lubię długie spacery z psem, pływanie i wycieczki rowerowe. Weekend staram się spędzać z rodziną, lubię realizować się w kuchni.

Jesteś doświadczonym menadżerem? Chciałbyś podzielić się swoją praktyczną wiedzą z osobami, które planują czy właśnie rozpoczęły karierę? Skontaktuj się z autorem.

Miejsca

  • PSSE Gdańsk, Trzy Lipy 3

Opinie (93) 4 zablokowane

  • Mobber i nagle wybielanie..

    Nigdy nie będę pracował dla kogoś. Ave!

    • 8 0

  • Jasne

    I to doswiadczenie a nie kolesiostwo uczynilo pana prezesem. W jesdym z matecznikow ukl partujnego popaprancow

    • 26 0

  • Jak zostać złym szefem Pawła? Menadżer ululany na dobre.

    • 8 0

  • (1)

    Czy za posadkę trzeba coś odpalać temu właściwemu Prezesowi z Nowogrodzkiej?

    • 27 0

    • Oczywiście wszyscy tak muszą robić. Obpwiązkowe

      Zasilanie k

      asy partyjnej. Nie kłamie, zapytajcie sie ich to potwierdzą.

      • 3 0

  • Co to za brednie? moja pasja jest praca - ale musi mieć smutne życie ten menedżer jak nie ma żadnych pasji i zainteresowań :D a te teksty o tym żeby szukać informacji o firmie do której aplikujemy i interesować się jej projektami i nowinkami tez grubo przesadzone. Jasne - trzeba wiedzieć gdzie składamy papiery ale nie zapominajmy ze na rozmowie o prace to firma ma tez zachęcić pracownika i przedstawić się z jak najlepszej strony. Rozmowa nie polega na tym ze kandydat ma znac firmę na wylot i błagać o przyjęcie. Osobiście zdarzyło mi się być na kilku rozmowach po których mimo pozytywnego wyniku odmówiłem zatrudnienia - rekruter niestety się nie popisał i wyglądało na to ze jest tam za karę. Potem panie z hr się dziwiły ze jak to tak, odmowa? My jesteśmy super firma!

    • 35 2

  • No bez żartów,

    menedżer to jest w prywatnej firmie, ktoś z doświadczeniem, kompetencjami i jakimś dorobkiem, a nie partyjny aktywista nominowany w nagrodę za wierną służbę: ,,,A czy ma jakieś powiązania z partią rządzącą? Tak. W Olsztynie był między innymi pracownikiem biura poselskiego Aleksandra Szczygły z PiS oraz rzecznikiem prasowym wojewody Adama Supła za czasów pierwszego rządu PiS.

    Czytaj więcej na:
    https://biznes.trojmiasto.pl/Nowy-wiceprezes-Pomorskiej-Specjalnej-Strefy-Ekonomicznej-n110748.html#tri

    Nie róbcie więc sobie jaj z czytelników.

    • 70 0

  • Znam Pawła . (2)

    Znam Pawła od wielu lat.
    Obserwowałam Go , jako osobe zarządzająca parkiem .
    Serce mi rośnie, że tak się rozwinął.
    Bardzo mnie to cieszy.
    Paweł jest ok!
    Tak trzymaj!
    Zapraszam w odwiedziny.
    UM

    • 1 38

    • UM=Urząd Miejski? Przecież to najgorzej zarządzany park biurowy jaki znam! Wszyscy chetnie się stamtąd kiedys wyniosą.

      • 6 0

    • Sprawdziłem... To Park w Elblągu - jeszcze gorzej - masakra!

      absolutnie zminimalizować działaność tego "czegoś", max zredukowac koszty utrzymania, doczekać czasu gdy pieniędzy nie trzeba będzie zwracać i wtedy się tego pozbyć i to jak najszybciej, inaczej będzie to studnia bez dna, zrujnuje budżet miasta, wyssie całą kase na inwestycje i bedzie generowac coraz to większe straty

      • 6 0

  • ale belkot

    • 24 1

  • Niech powie po ile była zrzuta na kampanię.

    • 21 1

  • Co może jeszcze pomóc we wspinaczce na kolejne szczeble kariery zawodowej?

    znajomości....

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane