- 1 L4 na wypalenie zawodowe? (26 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (187 opinii)
- 3 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
- 4 Szkolenie po nocnej zmianie. Czy to legalne? (9 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (185 opinii)
Czy miałeś kiedyś po zakończonym dniu wrażenie, że zabrakło ci czasu na tak wiele spraw? A może przeskakujesz od zadania do zadania, próbując zdążyć z nakładającymi się terminami? Czy raczej marzysz o dobie, która będzie miała 72 godziny? Niestety to nierealne, nie można nagiąć czasu - pisze Andrzej Nowak, trener Studio HR.
Skoro więc nie udaje się nam nagiąć czasu, to zacząć trzeba od tego, na co mamy wpływ - od siebie. Podstawą jest plan i jego realizacja z uwzględnieniem różnych czynników wpływających na organizację naszej pracy. Powinniśmy wyznaczyć jasno swoje cele, następnie je przewartościować, potem zaplanować ich realizację z uwzględnieniem czasu na ewentualne niespodzianki, no i na koniec zostawić bardzo istotny element: ewaluację własnych działań.
Wygląda na pozór bardzo prosto? Bo tak jest! Trzeba tylko odpowiednio się do tego przygotować i konsekwentnie, z odrobiną elastyczności, realizować swój plan. Niezbędne do tego będą umiejętności: dzielenie zadań na kategorie, skonstruowanie dobrego i czytelnego kalendarza, efektywne korzystanie z Internetu i serwisów, tworzenie jakości (mniej czasu tracimy na problemy wynikające z gorszego standardu), podejmowanie decyzji co do sposobu wykonania zadań, lepsza koordynacja projektów (równoległa praca pozwala oszczędzać czas) oraz lepsze radzenie sobie z niespodziankami i krytycznymi sytuacjami.
W usprawnieniu swojej organizacji pracy ważne są również kompetencje z zakresu komunikacji i asertywności. Nie zapomnijmy również o przerwie w pracy (od czasu do czasu). Nie obniży ona wydajności, wręcz ją poprawi. Jest ona dużo produktywniejsza niż ślęczenie nad zadaniem bez odpowiedniej koncentracji. Robienie przerw może stać się pożytecznym nawykiem, musi być jednak działaniem świadomym.
Jak jednak dobrze zorganizować pracę, i to na stałe? Jak zawsze znaleźć czas na to, co najważniejsze i skrócić do minimum czas potrzebny na rutynowe czynności? Jak osiągnąć maksymalną wydajność? Te wszystkie umiejętności i wiele innych mogą państwo przetrenować na szkoleniu "Sfrustrowany ciągłą gonitwą? Zarządzanie sobą w czasie" (termin szkolenia: 13-14.03.2012).
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (11) 2 zablokowane
-
2011-12-12 02:05
eee nie
- 5 1
-
2011-12-12 07:40
to już lepiej kupić bilet na samolot i latać sobie ze wschodu na zachód....
tak samo iluzoryczna oszczednosc czasu
- 6 3
-
2011-12-12 08:30
Niezłe
Dość ciekawe
- 4 1
-
2011-12-12 09:04
A może tak fahoffcy od HR (3)
przejdą się od fachoffców od stronek internetowych i wywalą te cudaczne paseczki latające na lewo i prawo, bo to żenujące... Logika podpowiada, że jeżeli samemu nie korzysta się z wiedzy profesjonalistów to się nim też nie jest.
- 1 2
-
2011-12-12 09:41
??? (2)
Jakie Ty masz tu paseczki? Ja nic nie widzę? Ech internetowi maruderzy - smutne
- 1 0
-
2011-12-12 11:28
Wejdź na ich stronę www (1)
to może zrozumiesz...
- 0 1
-
2011-12-12 23:57
Na stronie byłem - mnie tam taki pasek się podoba. A Tobie polecam formułować bardziej precyzyjnie komunikaty i nie będzie nie porozumień :)
- 0 0
-
2011-12-12 17:23
Nie mam czasu zapisać się na kurs zarządzania czasem...
jw
- 5 0
-
2011-12-14 19:55
kolejne szkolenie przynoszace korzysci przedewszyskim szkolacym (1)
- 0 2
-
2011-12-15 09:58
A może tak merytorycznie i bardziej poprawnie językowo?
- 0 0
-
2011-12-19 16:16
Przed świętami jak znalazł a po świętach ...noworoczne postanowienie poprawy
Zwłaszcza przed świętami chciałabym aby doba trwała 72 godziny. Znów nie odmówiłam teściowej zrobienia 300 pierogów i umycia okien. Czy to jest mój priorytet na te święta. NIE!
Oj chyba przydałoby się takie szkolenie każdemu, jak widzę ludzi w oszołomstwie biegających po sklepach za prezentami, napiętych, wkurzonych to aż strach pomyśleć w jakim stanie usiądą do wspólnego stołu!
Ja już wiem,że przegram z czasem więc może odpuszczę kilka zadań świątecznych :)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.