W Gdańsku pojawiła się kolejna firma z tzw. sektora usług wspólnych. Tym razem jest to wrocławska spółka Call Center Inter Galactica. Na początek 200 miejsc pracy, a właściwie - jak to określa sama firma - miejsc... współpracy. Ze względu na tę formę CCIG kieruje swoją ofertę głównie do studentów.
to dobry pomysł na zdobycie doświadczenia zawodowego
12%
to świetna opcja na rozwój kariery w ramach międzynarodowej firmy
4%
to praca na krótką metę, za małe pieniądze
84%
-
Otwarcie oddziału CCIG w Gdańsku jest jednym z integralnych elementów strategii rozwoju spółki. Ten krok to efekt potrzeby uzupełnienia obszaru działania o północ Polski. To odpowiedź na zapotrzebowanie naszych klientów - mówi
Marek Kurzyk, dyrektor finansowy w CCIG -
Gdańsk jest pierwszym oddziałem spółki w tym regionie - wszystkie dotychczasowe lokalizacje firmy są skupione w województwach dolnośląskim, opolskim, śląskim i świętokrzyskim.
W skali kraju to oznacza 1255 dostępnych stanowisk konsultanckich i miejsce dla współpracy z ponad 3500 konsultantami telefonicznymi oraz 200 menedżerami. Firma jest rynkowym ekspertem w działaniach związanych z obsługą klienta oraz efektywną sprzedażą. Obsługa klientów odbywa się w języku polskim, czeskim, słowackim i węgierskim.
Firma na siedzibę oddziału wybrała
Centrum Biurowe Neptun. Na początek gdański oddział będzie obsługiwał dwóch klientów, czyli wiodące marki z branży ubezpieczeniowej oraz prawno-finansowej. Na razie przygotowano 100 stanowisk konsultanckich, a to oznacza ofertę współpracy dla ponad 200 osób - zarówno w charakterze konsultantów telefonicznych, jak i menedżerów niższego szczebla. Call Center Inter Galactica swoją propozycję współpracy kieruje głównie do studentów, którym oferuje elastyczny, dostosowany do zajęć na uczelni grafik pracy, wypłaty w każdy piątek.
-
Inwestycja CCIG potwierdza trend ostatnich lat, że Trójmiasto jest bardzo atrakcyjnym miejscem na mapie inwestycyjnej sektora usług wspólnych. To już piąta nowa inwestycja w tym roku w sektorze outsourcingowym na Pomorzu - mówi
Michał Kacprowicz, project manager w Invest in Pomerania.
Faktycznie ruch jest duży. Wchodzą nowe firmy, rozrastają się te, które są tu już od kliku lat. W kwietniu tego roku w Gdańsku swoje centrum otworzyła austriacka spółka
Competence Call Center, czyli firma, która oferuje usługi dotyczące obsługi telefonicznej, obsługi klienta czy centrum kontaktów z klientami. Do końca tego roku firma chce zatrudnić 200 osób, a do końca 2015 roku ma być już ok. 400 pracowników. Gdańskie centrum świadczy usługi w językach: skandynawskich i niemieckim.
Bardzo dużym graczem na tym rynku jest
Transcom. Firma działa w Gdańsku od 2007 roku. Zatrudnia ponad 700 konsultantów, którzy są odpowiedzialni za obsługę podmiotów m.in. z sektora telekomunikacyjnego, bankowości czy też branży motoryzacyjnej. Pracują w języku polskim, angielskim i niemieckim. W kwietniu firma ogłosiła, że szuka nowych pracowników, a to w związku z pozyskaniem dużego klienta. Gdańskie centrum będzie odpowiedzialne za zarządzanie relacjami z klientami jednego z największych producentów okularów na świecie. Spółka nie chce ujawniać nazwy klienta, ale nieoficjalnie mówi się, o Grupie Luxottica. Poszukiwano osób posługujących się m.in. językiem chińskim, włoskim, hiszpańskim, francuskim, angielskim oraz niemieckim.
W ostatnich latach sektor usług wspólnych w Trójmieście rozwija się bardzo dynamicznie, zatrudniając pracowników z bardzo różnymi umiejętnościami, m.in.: językowymi, finansowymi czy informatycznymi. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat na Pomorzu swoją działalność rozpoczęły m.in. takie firmy jak
Metsä Group, Bayer, WNS, czy
OIE Support.