- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (44 opinie)
- 2 Lewica chce walczyć o krótszy tydzień pracy (368 opinii)
- 3 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (15 opinii)
- 4 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (236 opinii)
- 5 Czy pracodawca może skrócić urlop? (16 opinii)
Trójmiejskie Biura. Odwiedzamy gdański oddział firmy Bayer
W kolejnym odcinku cyklu Trójmiejskie Biura, w ramach którego pokazujemy ciekawe przestrzenie do pracy, odwiedzamy wnętrze gdańskiego oddziału firmy Bayer. W poprzednim odcinku gościliśmy w studiu kreatywnym Hiday w Gdyni.
Niektóre firmy umożliwiają swoim pracownikom pracę w systemie hybrydowym. Jedną z nich jest Centrum Usług Serwisowych Bayer, które w Gdańsku działa od 2012 roku. Mimo że w trakcie trwania pandemii zakres działania korporacji nie uległ zmianie, to wyzwania, jakie postawiła, wpłynęły przede wszystkim na sposób wykonywania obowiązków służbowych przez pracowników.
- Żeby przystosować się do nowej rzeczywistości, mieliśmy okazję wdrożyć na dużą skalę wykonywanie obowiązków w sposób zdalny. W pierwszej kolejności ulepszyliśmy niektóre procedury zarządzania biurem, aby w jak najlepszym stopniu zapewnić ciągłość procesów i bezpieczeństwo pracownikom wykonującym pracę z biura. Kolejnym krokiem było zadbanie o to, aby nasi pracownicy, niezależnie od trybu pracy, mogli liczyć na nasze wsparcie w zakresie ergonomii i organizacji domowego biura - wyjaśnia Aleksandra Szlagowska, Communication Expert z Bayer.
Pracownicy mają możliwość wypożyczenia sprzętu biurowego oraz wsparcia w zakresie wiedzy, dobrych praktyk ułatwiających komfort pracy. Pracownicy mogą skorzystać z organizowanych co tydzień sesji mindfulness oraz szkoleń z zakresu resilence, które mają na celu utrzymanie w dobrej kondycji zdrowia psychicznego.
Czym się zajmuje Bayer?
Centrum usług biznesowych firmy Bayer zatrudnia osoby z doświadczeniem w zakresie księgowości i rachunkowości, a także absolwentów szkół wyższych. W gdańskim oddziale pracuje ponad 900 osób - są one podzielone na wyspecjalizowane zespoły, których wielkość jest zróżnicowana i która zależy od potrzeb korporacji. Najbardziej licznym działem jest zespół finansowy - Source to Pay, który liczy łącznie 330 osób i rozlokowany jest na powierzchni trzech pięter. Natomiast najmniejszy dział - Global Transformation and Process Management, zajmujący się zarządzaniem procesami i globalnymi przemianami - liczy zaledwie 25 osób.
Czytaj także
Pochwała prostoty: biurko idealne
- W ramach globalnej sieci centrów usług wspólnych, które są zlokalizowane w Brazylii, Hiszpanii, Indiach, Kostaryce, Niemczech, Chinach i na Filipinach. Centrum w Gdańsku odpowiada za wsparcie biznesu Bayera w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Rosji, krajach skandynawskich i na Bałkanach. Aby dobrze funkcjonować w tak międzynarodowym środowisku, nasi pracownicy operują ponad 20 językami. Obsługują takie obszary, jak rachunkowość, obsługa klienta, zakupy, HR, compliance, zarządzanie umowami czy projektowanie wizualne - mówi Monika Gierszewska, specjalista ds. administracji i BHP w Bayer..
Wybierz zieleń do biura
Przestrzeń biurowa korporacji
Gdański oddział mieści się w kompleksie Olivia Business Centre. Aktualnie na przestrzeni łącznie siedmiu pięter do dyspozycji zespołu pozostaje w sumie ponad 6 tys. m kw. Wynajmowanie dodatkowej powierzchni biurowej i w konsekwencji kolejnych kondygnacji postępowało wraz z rozwojem firmy. W aranżacji dwóch pięter korporację wspierało biuro projektowe CBRE. Jedno z pięter zostało utrzymane w nowoczesnej stylistyce z elementami naturalnymi. Przeważa tu drewno, mech na ścianach, ale nie brakuje też przeszkleń i naturalnego światła. Wnętrze dopełnia widok z okien na starą Oliwę i las.
- Podczas pracy nad kolejną kondygnacją zaangażowaliśmy pracowników. Zapytaliśmy ich w ankiecie o motyw przewodni aranżacji. Wygrało "Trójmiasto", dlatego mamy tam sale konferencyjne: Gdańsk, Sopot i Gdynia z pięknymi, ręcznie malowanymi muralami oraz obłożony drewnianymi deskami korytarz nawiązujący do pokładu statku. To piętro jest zdecydowanie mniej formalne w swojej stylistyce i sprzyja nie tylko pracy w skupieniu, ale także pracy projektowej czy kreatywnej - dodaje Kinga Cholewinska, Project Professional w Bayer.
- Joanna Puchalaj.stolp@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie (142) ponad 20 zablokowanych
-
2021-04-22 15:36
sztampa
- 5 0
-
2021-04-22 15:03
Wszystkie te piętra stoją puste
- 14 0
-
2021-04-22 14:58
do biura max dwa razy w tygodniu, żeby zobaczyć się z zespołem
po co w XXI wieku marnować życie na dojazdy?
Korpo wiedzą jakie mogą być z tego oszczędności, kwestia najbliższej przyszłości i te najbardziej nowoczesne przejdą na hybrydę lub pracę zdalną. Reszta korpo próchna zostawi jak jest, ale będzie na tym stratna.- 69 3
-
2021-04-22 14:15
OpenSpace to masakra do pracy. Głośno, nie da się z klientem porozmawiac, nie da się skupić. Siedzisz obok kogoś kto i tak nie jest z twojego działu. Najgorsze do pracy warunki. Po takim czymś widać, ze firma zaoszczędziła na karton-gipsie. Od lat wiadomo, ze praca idzie tylko w spokojnych warunkach, a nie jak w supermarkecie, w którym wciąż ktoś gada i nie można mu zwrócić uwagi, bo nie jesteś jego szefem. Teraz jak jest COVID, to strach do pracy przychodzić. A tak masz własne biuro, ściany, które cię chronią od hałasu i zwierzeń mamuś o dzieciach i innych pierdołach. Zawsze się znajdzie jakaś gaduła. A tak siedzisz sam i możesz się skupić na robocie.
- 35 1
-
2021-04-22 13:55
piękna korpo-szczurownia, ale słoje zachwycone, że pracują w zagranicznym korpo-koncernie ...
- 21 3
-
2021-04-22 13:40
zawsze to lepiej brzmi niż
wählen, die Rücksicht, Gib mir fünf
Trzeba mieć bajerę.- 10 0
-
2021-04-22 12:40
Ciekawe biura w jakich mialem okazje pracowac to: 1. stary drewniany domek przerobiony na biuro dla kilkunastu osob. Mial piwnice na rowery, trawnik z dyzurami na jego koszenie (prezes tez kosil), podworko i maly ogrodek do chillowania; 2. Wielkie pomieszczenie nad supermarketem gdzie siedzielismy w 3 osoby. Nic takiego ale za to bylo cicho; 3. Niewykonczone mieszkanie w kamienicy gdzie wszyscy razem z wlascicielem firmy siedzielismy upchani razem z drukarkami, routeram i calym sprzetem przy jednym wielkim stole, itp To co widac na tych zdjeciach rozni sie od innych biur tylko kolorami i faktura. Jest nudne, standardowe i gdyby tego nie bylo nikt by na to nie zwrocil uwagi. Atmosfery w biurze nie robi sie wystrojem czy meblami.
- 27 0
-
2021-04-22 12:27
Open to space to nowoczesny chów klatkowy
Gdybym rządził bym wprowadził prawo ograniczające takie małe odległości między osobami przy biurkach
- 32 3
-
2021-04-22 08:37
Biura? (5)
A co to? to jakiś relikt z przeszłości?
Serio ludzie kiedyś tak pracowali, że musieli codziennie osobiście jechać do pracy, żeby siedzieć przy komputerze obok innych osób?
Ale jaja... Kiedyś to ludzie mieli naprawdę trudniejsze życie. .- 84 24
-
2021-04-22 12:05
w domu to nie praca (1)
- 3 20
-
2021-04-22 12:15
w pracy to nie dom
- 19 1
-
2021-04-22 12:10
Racja
Po to te biura by szkolić i układać pod swoje korpo potrzeby ludzi, to jak Chińczycy w fabrykach tyle że tu w innych warunkach ale poza tym to tak samo. Myślenie ok, w korpo byle w ich jedynej obranej drodze , u nas tania siła robocza względem np DE, a podatki VAT i cit płaca pewnie zerowe ,wszystko do centrali ,
- 11 1
-
2021-04-22 11:50
i tak każdego dnia rano w korku do pracy
wieczorem w korku do domu
- 13 1
-
2021-04-22 11:37
Biura
Dobre :)
- 13 1
-
2021-04-22 11:55
Bayer
Jak na tak bogatą firmę Wielka Bieda , ponuro i bez polotu ! Widać zrobili to biuro najtańszym kosztem .Wstyd !
- 6 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.