• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejskie Biura. Odwiedzamy gdański oddział firmy Bayer

Joanna Puchala
22 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Każda z kondygnacji ma określony motyw przewodni. Jedno piętro nawiązuje do natury i pobliskiego lasu. Każda z kondygnacji ma określony motyw przewodni. Jedno piętro nawiązuje do natury i pobliskiego lasu.

W kolejnym odcinku cyklu Trójmiejskie Biura, w ramach którego pokazujemy ciekawe przestrzenie do pracy, odwiedzamy wnętrze gdańskiego oddziału firmy Bayer. W poprzednim odcinku gościliśmy w studiu kreatywnym Hiday w Gdyni.



Niektóre firmy umożliwiają swoim pracownikom pracę w systemie hybrydowym. Jedną z nich jest Centrum Usług Serwisowych Bayer, które w Gdańsku działa od 2012 roku. Mimo że w trakcie trwania pandemii zakres działania korporacji nie uległ zmianie, to wyzwania, jakie postawiła, wpłynęły przede wszystkim na sposób wykonywania obowiązków służbowych przez pracowników.

- Żeby przystosować się do nowej rzeczywistości, mieliśmy okazję wdrożyć na dużą skalę wykonywanie obowiązków w sposób zdalny. W pierwszej kolejności ulepszyliśmy niektóre procedury zarządzania biurem, aby w jak najlepszym stopniu zapewnić ciągłość procesów i bezpieczeństwo pracownikom wykonującym pracę z biura. Kolejnym krokiem było zadbanie o to, aby nasi pracownicy, niezależnie od trybu pracy, mogli liczyć na nasze wsparcie w zakresie ergonomii i organizacji domowego biura - wyjaśnia Aleksandra Szlagowska, Communication Expert z Bayer.
Pracownicy mają możliwość wypożyczenia sprzętu biurowego oraz wsparcia w zakresie wiedzy, dobrych praktyk ułatwiających komfort pracy. Pracownicy mogą skorzystać z organizowanych co tydzień sesji mindfulness oraz szkoleń z zakresu resilence, które mają na celu utrzymanie w dobrej kondycji zdrowia psychicznego.

  • W aranżacji biura została uwzględniona także przestrzeń do relaksu.
  • Przestrzeń do pracy docelowej jest podzielona w zależności od wykonywanych zadań, dlatego znalazły się również boksy służące niewielkim spotkaniom lub rozmowom telefonicznym.
  • Przestrzenie typu open space nie są tak zajęte, jak wyglądało to przed pandemią.
  • Nowoczesną przestrzeń wzbogaca modny mech na ścianach.
  • Motyw geometryczny pojawia się w różnych pomieszczeniach.
  • Mech w ciekawy sposób uzupełnia biurową roślinność.
  • Przestrzenie typu open space znajdują się na każdym piętrze.
  • Pomiędzy siedmioma piętrami pracownicy mogą poruszać się windami lub schodami wewnętrznymi.
  • W czasach pandemii pracownicy wykonują swoje obowiązki. Część osób pracuje zdalnie, a część przychodzi do biura i zajmuje określone stanowiska.
  • W przestrzeni do relaksu znajduje się też pokój gier.

Czym się zajmuje Bayer?



Centrum usług biznesowych firmy Bayer zatrudnia osoby z doświadczeniem w zakresie księgowości i rachunkowości, a także absolwentów szkół wyższych. W gdańskim oddziale pracuje ponad 900 osób - są one podzielone na wyspecjalizowane zespoły, których wielkość jest zróżnicowana i która zależy od potrzeb korporacji. Najbardziej licznym działem jest zespół finansowy - Source to Pay, który liczy łącznie 330 osób i rozlokowany jest na powierzchni trzech pięter. Natomiast najmniejszy dział - Global Transformation and Process Management, zajmujący się zarządzaniem procesami i globalnymi przemianami - liczy zaledwie 25 osób.

Czytaj także

Pochwała prostoty: biurko idealne



- W ramach globalnej sieci centrów usług wspólnych, które są zlokalizowane w Brazylii, Hiszpanii, Indiach, Kostaryce, Niemczech, Chinach i na Filipinach. Centrum w Gdańsku odpowiada za wsparcie biznesu Bayera w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Rosji, krajach skandynawskich i na Bałkanach. Aby dobrze funkcjonować w tak międzynarodowym środowisku, nasi pracownicy operują ponad 20 językami. Obsługują takie obszary, jak rachunkowość, obsługa klienta, zakupy, HR, compliance, zarządzanie umowami czy projektowanie wizualne - mówi Monika Gierszewska, specjalista ds. administracji i BHP w Bayer..

Wybierz zieleń do biura



Przestrzeń biurowa korporacji



Gdański oddział mieści się w kompleksie Olivia Business Centre. Aktualnie na przestrzeni łącznie siedmiu pięter do dyspozycji zespołu pozostaje w sumie ponad 6 tys. m kw. Wynajmowanie dodatkowej powierzchni biurowej i w konsekwencji kolejnych kondygnacji postępowało wraz z rozwojem firmy. W aranżacji dwóch pięter korporację wspierało biuro projektowe CBRE. Jedno z pięter zostało utrzymane w nowoczesnej stylistyce z elementami naturalnymi. Przeważa tu drewno, mech na ścianach, ale nie brakuje też przeszkleń i naturalnego światła. Wnętrze dopełnia widok z okien na starą Oliwę i las.

- Podczas pracy nad kolejną kondygnacją zaangażowaliśmy pracowników. Zapytaliśmy ich w ankiecie o motyw przewodni aranżacji. Wygrało "Trójmiasto", dlatego mamy tam sale konferencyjne: Gdańsk, Sopot i Gdynia z pięknymi, ręcznie malowanymi muralami oraz obłożony drewnianymi deskami korytarz nawiązujący do pokładu statku. To piętro jest zdecydowanie mniej formalne w swojej stylistyce i sprzyja nie tylko pracy w skupieniu, ale także pracy projektowej czy kreatywnej - dodaje Kinga Cholewinska, Project Professional w Bayer.
  • Oprócz przestrzeni do pracy w biurze Bayer nie brakuje pomieszczeń pomocniczych.
  • Poszczególne piętra zostały urządzone w oparciu o konkretną tematykę.
  • Jedna z kondygnacji nawiązuje do Trójmiasta.
  • Sale konferencyjne mają tam nazwy: Gdańsk, Sopot i Gdynia.
  • Ściany w salach konferencyjnych zostały wzbogacone o murale nawiązujące do poszczególnych miast.
  • W gdańskiej sali konferencyjnej znalazł się widok na kamienice.
  • Korytarz na tym piętrze nawiązuje do łodzi.


"Trójmiejskie Biura" to cykl, w którym pokazujemy wnętrza biur znajdujących się na terenie Trójmiasta i jego okolic. Rozmawiamy o estetyce i funkcjonalnych rozwiązaniach, które ułatwiają codzienną pracę. Chcesz pokazać nam swoje biuro w tym cyklu? Prześlij trzy zdjęcia wnętrza na adres: j.puchala@trojmiasto.pl.

Miejsca

Opinie (142) ponad 20 zablokowanych

  • sztampa

    • 5 0

  • Wszystkie te piętra stoją puste

    • 14 0

  • do biura max dwa razy w tygodniu, żeby zobaczyć się z zespołem

    po co w XXI wieku marnować życie na dojazdy?

    Korpo wiedzą jakie mogą być z tego oszczędności, kwestia najbliższej przyszłości i te najbardziej nowoczesne przejdą na hybrydę lub pracę zdalną. Reszta korpo próchna zostawi jak jest, ale będzie na tym stratna.

    • 69 3

  • OpenSpace to masakra do pracy. Głośno, nie da się z klientem porozmawiac, nie da się skupić. Siedzisz obok kogoś kto i tak nie jest z twojego działu. Najgorsze do pracy warunki. Po takim czymś widać, ze firma zaoszczędziła na karton-gipsie. Od lat wiadomo, ze praca idzie tylko w spokojnych warunkach, a nie jak w supermarkecie, w którym wciąż ktoś gada i nie można mu zwrócić uwagi, bo nie jesteś jego szefem. Teraz jak jest COVID, to strach do pracy przychodzić. A tak masz własne biuro, ściany, które cię chronią od hałasu i zwierzeń mamuś o dzieciach i innych pierdołach. Zawsze się znajdzie jakaś gaduła. A tak siedzisz sam i możesz się skupić na robocie.

    • 35 1

  • piękna korpo-szczurownia, ale słoje zachwycone, że pracują w zagranicznym korpo-koncernie ...

    • 21 3

  • zawsze to lepiej brzmi niż

    wählen, die Rücksicht, Gib mir fünf

    Trzeba mieć bajerę.

    • 10 0

  • Ciekawe biura w jakich mialem okazje pracowac to: 1. stary drewniany domek przerobiony na biuro dla kilkunastu osob. Mial piwnice na rowery, trawnik z dyzurami na jego koszenie (prezes tez kosil), podworko i maly ogrodek do chillowania; 2. Wielkie pomieszczenie nad supermarketem gdzie siedzielismy w 3 osoby. Nic takiego ale za to bylo cicho; 3. Niewykonczone mieszkanie w kamienicy gdzie wszyscy razem z wlascicielem firmy siedzielismy upchani razem z drukarkami, routeram i calym sprzetem przy jednym wielkim stole, itp To co widac na tych zdjeciach rozni sie od innych biur tylko kolorami i faktura. Jest nudne, standardowe i gdyby tego nie bylo nikt by na to nie zwrocil uwagi. Atmosfery w biurze nie robi sie wystrojem czy meblami.

    • 27 0

  • Open to space to nowoczesny chów klatkowy

    Gdybym rządził bym wprowadził prawo ograniczające takie małe odległości między osobami przy biurkach

    • 32 3

  • Biura? (5)

    A co to? to jakiś relikt z przeszłości?
    Serio ludzie kiedyś tak pracowali, że musieli codziennie osobiście jechać do pracy, żeby siedzieć przy komputerze obok innych osób?
    Ale jaja... Kiedyś to ludzie mieli naprawdę trudniejsze życie. .

    • 84 24

    • w domu to nie praca (1)

      • 3 20

      • w pracy to nie dom

        • 19 1

    • Racja

      Po to te biura by szkolić i układać pod swoje korpo potrzeby ludzi, to jak Chińczycy w fabrykach tyle że tu w innych warunkach ale poza tym to tak samo. Myślenie ok, w korpo byle w ich jedynej obranej drodze , u nas tania siła robocza względem np DE, a podatki VAT i cit płaca pewnie zerowe ,wszystko do centrali ,

      • 11 1

    • i tak każdego dnia rano w korku do pracy

      wieczorem w korku do domu

      • 13 1

    • Biura

      Dobre :)

      • 13 1

  • Bayer

    Jak na tak bogatą firmę Wielka Bieda , ponuro i bez polotu ! Widać zrobili to biuro najtańszym kosztem .Wstyd !

    • 6 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane