• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sztuczna inteligencja z Gdyni zachęci do uśmiechu urzędników

ws
10 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił. Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

Sensory analizują mimikę i liczą pojawiające się na twarzy uśmiechy - sztuczna inteligencja z Gdyni ma w ten sposób zachęcać do dzielenia się uśmiechem. Technologia została zaprojektowana przez startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Urządzenia pojawiły się już w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w wybranych placówkach jednego z banków w całym kraju.



Zdarza ci się uśmiechnąć do obcej osoby?

Nowoczesny system dzięki wykorzystaniu specjalnego algorytmu motywuje do uśmiechów urzędnika lub pracownika obsługi klienta podczas rozmowy z petentem.

- Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX i zapewnia, że korzyści jest wiele.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

- Czyli dana placówka zbiera np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym - wyjaśnia.
Kolejny benefit to poprawa atmosfery w miejscu pracy.

- Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby - ocenia Rychlicki.

Sensor poprawi relacje urzędników z mieszkańcami?



Jako pierwszy w Trójmieście nowe urządzenie będzie testował Urząd Miasta w Sopocie, który zainstalowanie sensorów tłumaczy chęcią budowania dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące.

Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.

Technologia sprawdzona w USA



Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida.

- To tam zauważyliśmy, że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery - podsumowuje Bartosz Rychlicki.
ws

Opinie (44) 2 zablokowane

  • Naljepszy urzędnik, to były urzędnik - czyli zwolniony, bo szkoda na nich kasy

    I wtedy niech się uśmiecha ten wolny człowiek.

    • 5 1

  • Polecam urzędy w Stężycy, Kartuzach (1)

    Urzędnicy bardzo pomocni
    Pomogą,
    Mili, sympatyczni
    Aż chce się załatwiać sprawy w takich urzędach
    To tylko dwa przykłady , tak na szybko. :)

    • 5 0

    • Przyjezdnym może pomogą, ale mieszkaniec musi się długie miesiące nachodzić, żeby załatwili jego sprawę.

      • 1 0

  • CHORE !!! (1)

    • 13 2

    • Urzędas się odezwał?

      • 0 1

  • dawać wartość pracownikom (2)

    ??? Czy Pan Bartosz jest zdrowy?
    Rozumiem rynsztokową nowomowę PR, ale mógł wymyśleć coś mądrzejszego, albo zamilknąć.

    • 10 1

    • arogancie jeden! (1)

      Nie doceniasz szlachetnego daru p. Bartka dla świata!

      • 0 0

      • :D

        • 0 0

  • Uprościć prawo i procedury. Nagradzać urzędników za szybką i sprawną obsługę. A nie wymuszać głupie uśmiechy.

    • 4 1

  • Ja trafiam na samych uśmiechniętych urzędników

    Śmieją mi się w twarz

    • 9 0

  • Uśmiech proszę!

    Praca za grosze, w obsłudze polskiego klienta, który statystycznie jest chamem (siedziałem w pracy z bezpośrednią obsługą, dziekuję bardzo), przepraszanie własnymi nerwami za narzucone z góry procedury - aż chce sie uśmiechać.

    • 8 0

  • To jest zamach na naszą aktualną walutę "usmiech bombelka"

    Na ile jest wyceniany "uśmiech urzędasa"?

    • 4 0

  • Niech poniosa odpowiedzialnosc za bledy a potem bawia sie w nagradzanie, co?

    • 3 0

  • Dostaje pani kare 1mln - i caly czas baban na twarzy

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane