- 1 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (187 opinii)
- 2 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
- 3 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (185 opinii)
- 4 Ubezpieczeni w ZUS. Są nawet Kolumbijczycy (157 opinii)
- 5 Kelner: zawód, którego (już) nie ma? (109 opinii)
Problemy z dostarczaniem decyzji podatkowych w Gdańsku
Mieszkańcy Gdańska skarżą się na sposób dostarczania decyzji o podatku od nieruchomości. Zamiast pisma do rąk własnych dostają awiza, mimo że byli w domu. Dodatkowo punkty odbioru urzędowych pism położone są daleko od miejsc zamieszkania i znajdują się np. w sklepach monopolowych, mięsnych, u fryzjera czy w kawiarniach. W tym roku decyzje po raz pierwszy roznoszą nie urzędnicy, a członkowie Spółdzielni Socjalnej Heca. - Przepraszamy za niedogodności, błędy na bieżąco naprawiamy - mówią nam jej przedstawiciele.
Miasto za rozniesienie 150 tys. decyzji podatkowych do rąk mieszkańców zapłaci ponad 1,1 mln zł.
Szybko jednak zaczęły się pojawiać skargi dotyczące pracy spółdzielni. Na Forum Dzielnicy Orunia Górna opisano historię mieszkańca, który - mimo stałego przebywania domowników w mieszkaniu - zamiast decyzji podatkowej dostał powtórne awizo.
W komentarzach wywiązała się długa dyskusja o podobnych "niemiłych niespodziankach". Wśród nich np. takie, że po długiej wycieczce do punktu odbioru decyzji wcale tam nie było.
Spółdzielnie socjalne w Trójmieście
- Punkt odbioru decyzji został wskazany na sklep spożywczo-monopolowy "Roguś" przy ul. Piłkarskiej 6. Ku zaskoczeniu okazało się, że lokalizacja jest oddalona o kilka kilometrów od osiedla i znajduje się na peryferiach w południowej części naszej dzielnicy, w miejscu niedaleko graniczącym z miejscowością Borkowo przy Obwodnicy Trójmiasta. (...) Dla mieszkańców kilkutysięcznego osiedla jest to duża niedogodność, zważywszy, że wyznaczona trasa przejścia pieszo z osiedla do punktu odbioru oscyluje w granicach 40-50 minut w jedną stronę. Dodajmy, że dla dzielnicy Orunia Górna - Gdańsk Południe tylko w tym jednym miejscu został wyznaczony punkt odbioru decyzji podatkowych, których nie odebrano osobiście - opisano na forum.
Dziwne miejsca dla awizo (27 opinii)
Przedstawiciele Hecy przepraszają
- Przykro nam z powodu niedogodności, które spotkały mieszkańców części Oruni Górnej w związku z odległością do punktu odbioru. Szybko to naprawiliśmy. Liczba punktów w danej dzielnicy została określona na podstawie gęstości zaludnienia i według wytycznych zawartych w przetargu. Początkowo trzymaliśmy się podziału na dzielnice i przyporządkowaliśmy ulice z danej dzielnicy do punktów odbioru z tej dzielnicy. Już po kilku dniach, po uwzględnieniu sugestii mieszkańców, zmieniliśmy podział i dodaliśmy sklep na ul. Płockiej 1 z Ujeściska do obsługi także Oruni - mówi Paulina Kremer ze Spółdzielni Socjalnej Heca.
Problemy nie tylko na Oruni
Sygnały w sprawie problemów z dostarczaniem decyzji dostaliśmy też w weekend w Raporcie z Trójmiasta. Poza dziwnymi miejscami do odbioru awizo nasi czytelnicy żalili się też na to, że przez kilka dni nie mogli odszukać swojej przesyłki, bo nie było jej w wyznaczonym punkcie.
"Droga elektroniczna" nie działa? (11 opinii)
12 lutego byłam pod wskazanym adresem odbioru (sklep) i usłyszałam, że takich jak ja było już 50 osób ale nie ma i do poniedziałku (15) nie będzie mojej przesyłki. Uważam że coś złego się dzieje i proszę przyjrzeć się tej sprawie. Zobacz więcej
12 lutego byłam pod wskazanym adresem odbioru (sklep) i usłyszałam, że takich jak ja było już 50 osób ale nie ma i do poniedziałku (15) nie będzie mojej przesyłki. Uważam że coś złego się dzieje i proszę przyjrzeć się tej sprawie. Zobacz więcej
Paulina Kremer z Hecy tłumaczy, że kryteriami wyboru punktów, w których można odebrać awizo, było przede wszystkim to, by były one długo otwarte.
- Wybraliśmy punkty lokalnych przedsiębiorców, szczególnie z misją społeczną, stąd m.in. Ciekawa Kawiarnia, Warsztat Terapii Zajęciowej, Fundacja Świat Wrażliwy czy inne stowarzyszenia i fundacje. Dodatkowo chcieliśmy wesprzeć tych przedsiębiorców, którzy najbardziej ucierpieli w wyniku pandemii, stąd branża gastro, kwiaciarnie i inni mali przedsiębiorcy - wskazuje.
"Zdarzają się błędy, które na bieżąco naprawiamy"
Jak informuje Paulina Kremer, spółdzielnia Heca dostarczyła już ponad 100 tys. decyzji do mieszkańców Gdańska.
- Mamy skuteczność doręczeń na poziomie 80 proc., tylko 20 proc. przesyłek została awizowana. Bardzo nam zależy na dobrej jakości usłudze, ale przy takiej skali zdarzają się błędy, które staramy się na bieżąco naprawiać - podkreśla Kremer.
Miasto sprawdza wszystkie sygnały
Miejscy urzędnicy przyznają, że usługa świadczona przez operatora z wykorzystaniem punktów odbioru przesyłek awizowanych może być pewnym zaskoczeniem dla mieszkańców.
- Dlatego dziękujemy za wszystkie sygnały. Każdy zgłoszony przypadek niewłaściwej realizacji usługi zostanie przez nas sprawdzony i wyjaśniony. Ponadto uczulimy wykonawcę, aby nie powtarzały się sytuacje, w których podatnicy dostają awizo, mimo że są obecni w swoich mieszkaniach - mówi Jędrzej Sieliwończyk z gdańskiego magistratu.
W warunkach przetargowych miasto zawarło zapis, że za decyzje doręczone w trybie "awizo" czyli te, po które podatnik musi udać się do placówki, operator otrzyma tylko połowę ustalonej stawki.
- Chodziło o to, aby pokazać jak ważne jest dla nas doręczenie decyzji do rąk własnych i dodatkowo zmotywować operatora do takiego sposobu doręczenia przesyłki. Jesteśmy w stałym kontakcie z wykonawcą oraz mieszkańcami, którzy zgłaszają ewentualne uwagi i niedociągnięcia. Każdy podatnik, który ma zastrzeżenia może zgłaszać je do Gdańskiego Centrum Kontaktu telefonicznie pod nr 58 52 44 500 lub na adres kontakt@gdansk.gda.pl. Jesteśmy przekonani, że każdy otrzyma swoją decyzję przed terminem wpłaty pierwszej raty podatku, który przypada na 15 marca - dodaje urzędnik.
Miejsca
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-16 08:59
Poczta kręci aferę bo nie wygrała przetargu
a chcieli choć trochę odkuć się za obiecane 70 mln Sasina
- 2 3
-
2021-02-15 12:13
A czy gdański urzędas cokolwiek zrobił w życiu dobrze? (3)
buah
- 42 9
-
2021-02-15 12:18
a co ty zrobiłeś dobrze w życiu? (1)
- 5 6
-
2021-02-16 08:39
Pracowac a nie dyskutowac:)
Bo sie pieczatki pomyla i co bedzie..
- 0 0
-
2021-02-16 08:37
Kawe robi sobie dobrze:)
- 1 0
-
2021-02-16 08:26
mieszkam z zona w jednym mieeszkaniu
otrzymalismy dwa awiza do jednej sprawy i dwie koperty w gdyni oksywiu .mamy za duzo papieru i kasy .urzedasy obudzcie sie wystarczylo jedno awizo.i jedna zaplata.
- 0 0
-
2021-02-15 13:24
Opinia wyróżniona
AWIZO zamiast decyzji (3)
Ja również dostałam tylko awizo zamiast decyzji mimo, że jestem cały czas w domu. Mieszkam na Suchaninie
- 63 6
-
2021-02-16 08:18
yy
Awizo z nieczytelną pieczątką adresową
- 1 0
-
2021-02-15 20:16
to samo (1)
- 4 0
-
2021-02-15 21:49
Też suchanino i też awizo w skrzynce pomimo naszej obecnosci
- 5 0
-
2021-02-15 12:07
(6)
Z chwila otrzymana dowodu osobistego kazdy obywatel powinien dostac od panstwa skrzynke mailowa do komunikacji z organami panstwa/gminy/powiatu/miasta. Ze wszystkimi potrzebnymi zabezpieczeniami i kompletem kluczy. Wysylanie papierkow to powinna byc ostatecznosc.
- 132 4
-
2021-02-16 07:55
Ja
Jeśli tak ma być to nich państwo da obywatelowi darmowy internet. Ja zamierzam z tego wynalazku zrezygnować, ze smartfona również.
- 0 0
-
2021-02-15 20:03
(1)
I co z tą skrzynką ma zrobić osoba, która nie ma komputera ani smartfona? Ja na ten przykład nie mam smartfona.
- 5 7
-
2021-02-15 23:37
....ale dostęp do internetu i możliwość pisania komentarzy masz więc w czym masz problem?
- 6 0
-
2021-02-15 15:50
i dodatkowo wszczepionego chipa z funkcją lokalizacji, żeby już był niewolnikiem systemu pełną gębą
A poza tym te klucze to niby do czego? Jakieś fury czy mieszkania rozdają wraz z dowodem osobistym?
- 6 5
-
2021-02-15 12:30
(1)
jest epuap dla kazdego tylko urzednicy nie umieja z tego korzystac oraz nie wszystkie sprawy idzie tam zalatwic
no i samo dzialanie portalu pozostawia wiele do zyczenia. widac ze to portal robiony na zlenie urzedu- 15 2
-
2021-02-15 14:30
Wzieli sie za portal zamiast zrobic najprostsze, przecwiczone przez dziesiatki lat rozwiazanie, czyli email. Dodac do tego szyfrowanie i podpis i wystarczy do kazdej urzedowej sprawy. kazdej.
- 18 1
-
2021-02-16 07:47
Pytanie o zysk
Dostawa kosztuje 1 mln. O jakiej wartości są te decyzje?
Ok. Już wiem :)
Jak dodała, miasto szacuje, że w tym roku na podatkach od nieruchomości zarobi 476 mln zł.- 0 0
-
2021-02-16 07:43
Doręczyciel
Pracowałem przy doręczeniu i:
- wielu odbiorców ma niedziałające dzwonki - to plaga!
- nie mamy czasu na stanie 15 minut pod drzwiami i "walenie" w nie bo sąsiadka twierdzi, że lokator jest głuchy i trzeba poczekać.
- ilu nie chce odebrać mimo, że są w domu? Nie otwierają, bo nie.
- nie odbierają najemcy a później właściciel narzeka, że musi iść do punktu
- pretensje, że powtórne awizo? Przecież to norma. Nikt nie przychodzi drugi raz z pismem.- 6 5
-
2021-02-16 07:30
Jako mieszkanka Tczewa nie powierzyłabym tej całej Hecy dostarczenia pocztówki :) w Gdańsku to chyba ich wybrali z niewiedzy...
- 1 2
-
2021-02-15 12:18
Opinia wyróżniona
Bez problemu (2)
Decyzje otrzymałam w czwartek, bez problemu, do rąk własnych.
- 52 24
-
2021-02-15 23:29
Ja też (1)
- 3 1
-
2021-02-16 07:14
Piecki Migowo
I ja otrzymałem bez problemu. Jest pewna grupa ludzi która znajdzie problem we wszystkim, mówię Wam we wszy stkim
- 2 3
-
2021-02-15 12:12
dlaczego urząd miasta podniósł stawki do najwyższych mozliwek stawek? (3)
dlaczego tak ukarali mieszkańców?
- 43 6
-
2021-02-16 07:00
xxx
Bo UM w Gdańsku jest jak PIS, są tacy sami, tylko krzyczą na siebie.
- 2 1
-
2021-02-15 12:20
bo ukarał nas rząd zabierając kasę
- 4 14
-
2021-02-15 12:15
Money money money, musi być na co wydawać, kolorowy urząd, biała długa, obiadki w roku pandemii na setki tys, no i masa gadżetów promocyjnych w stylu bez plastiku
- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.