• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co warto wiedzieć o zatrudnieniu w firmie sprzątającej?

Klaudia Cichocka
16 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Pracę w sprzątaniu można realizować na kilka sposobów. Część osób podejmuje się wykonywania obowiązków na pełny etat, np. w firmie sprzątającej, hotelu, szkole czy innej placówce. Popularnością cieszy się również traktowanie sprzątania jako pracy dodatkowej na umowę zlecenie. Praca dla firmy, która organizuje i rozdziela zadania to wygodne rozwiązanie - osoba zatrudniona nie musi martwić się m.in. o ciągłość czy wycenę zleceń.







Inne rozwiązanie to realizowanie usług sprzątających bezpośrednio u klientów. Praca na własny rachunek wymaga jednak łączenia zadań z różnych obszarów, np. marketingu, rozliczeń czy zakupów środków do sprzątania.

Oferty pracy w sprzątaniu - praca w firmie sprzątającej



Pracę na pełny etat można znaleźć głównie w firmach sprzątających, ale również hotelach czy placówkach sportowych, turystycznych oraz rekreacyjnych.

Wielu pracodawców szukających osoby do sprzątania na stałe oferuje umowę o pracę i regularny dostęp do różnorodnych zleceń. Pracując w dużej firmie sprzątającej możesz realizować usługę sprzątania biur, hal produkcyjnych czy magazynowych, mieszkań i domów, placówek handlowych oraz kompleksów rekreacyjnych. Wielu stałych pracowników może liczyć na dodatkowe benefity, np. dofinansowanie do pakietu prywatnej opieki medycznej czy możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia.

Oferty pracy w sprzątaniu to również praca dodatkowa, np. kilka godzin w tygodniu. Niektóre firmy decydują się na umowę zlecenie i stosują stawkę godzinową. Od 1 stycznia 2022 r. minimalna stawka godzinowa umowy zlecenie 2022 wynosi 19,7 zł brutto, a to oznacza, że pracownik otrzymuje "na rękę" minimum 13,91 zł. Osoby poniżej 26 r.ż. otrzymują większe wynagrodzenie ze względu na tzw. zerowy PIT. Dla młodych pracowników ulga oznacza, że 19,7 zł brutto to również 19,7 zł netto.

Sprzątanie mieszkania. Ceny za godzinę w 2022 roku



Zakres obowiązków sprzątaczki - co musi umieć sprzątaczka?



Z danych przedstawionych w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń wynika, że pracę w sprzątaniu podejmują głównie kobiety - 82 proc. ankietowanych. Zakres obowiązków sprzątaczki różni się w zależności od miejsca pracy czy wymagań zleceniodawcy.

Zakres obowiązków sprzątaczki - podstawowe czynności:


  • zapewnienie porządku i czystości w danym obszarze,
  • zamiatanie i mycie podłogi,
  • odkurzanie dywanów i wykładzin dywanowych,
  • ścieranie kurzu z powierzchni, m.in. parapetów, szafek,
  • mycie powierzchni, m.in. balustrad i lamperii,
  • zapewnienie porządku i czystości w łazience, m.in. mycie urządzeń sanitarnych, dezynfekcja.

Sprzątaczka w hotelu zmienia również pościel i ręczniki w pokojach, a także uzupełnia braki. Praca w szkole często wiąże się z pomocą dzieciom w prostych czynnościach oraz wsparciu nauczycieli w utrzymaniu porządku w salach. Co musi umieć sprzątaczka? Większość firm szukających osób do pracy w sprzątaniu wymaga przede wszystkim zaangażowania i motywacji do pracy.

Usługi sprzątające - warunki pracy w sprzątaniu



Osoby zajmujące się sprzątaniem narażone są na duży wysiłek, np. podczas przesuwania ciężkich przedmiotów. Praca w sprzątaniu wymaga również regularnego przebywania w pozycjach nie zawsze zdrowych dla ciała - schylanie się, kucanie, wspinanie. Wieloletnia praca kilka, a nawet kilkanaście godzin dziennie naraża na problemy z kręgosłupem, żylaki czy bóle związane z przeciążeniem. Zagrożenie dla zdrowia stanowi również częsty kontakt z silnymi substancjami chemicznymi.

Usługi sprzątające najczęściej wykonuje się w dzień, ale zdarzają się również oferty pracy dla sprzątaczek z koniecznością wykonywania obowiązków wieczorami albo w nocy.

Osoba musi wykazywać się dobrą sprawnością fizyczną oraz manualną. W sprzątaniu przydaje się skrupulatność oraz rzetelność.

Opinie (3) 1 zablokowana

  • Ogólnie to chyba czas by ktoś młodych uczył sprzątać. Tzn podstaw. Jak trzymać szmatkę, ile psikac płynu i że czasami trzeba się schylić.... U mnie w pracy kazali gościowi 20 lat umyć mebel taki ala blat ok 2m2. Napsikal w jedno miejsce pl ynu do oporu i to rozmazał po całej powierzchni... Tak samo myl szybę w regale. Porażka jak Siena takie rzeczy popatrzy.

    • 3 0

  • Ogólnie

    o sprzątaniu trzeba wiedzieć tyle co o ochronie porządane orzeczenie o niepełnosprawności do trzepania kasy.
    Niektóre firmy dają tyle środków do mycia co kot napłakał a nikt nie będzie kupował ze swoich lub odwrotnie dużo ludzi kradnie trzeba nazywać rzeczy po imieniu zawsze musi coś uszczypnąć do domu ze środków. Dużo teraz się słyszy jak to ze środków ze słynnego pefronu kradli kilka lat temu i to się nagłaśnia.
    A przepraszam bardzo teraz to co się robi z tym orzeczeniem przy takich zawodach jak ochrona ,sprzątanie i szycie toć to tylko do wyciągnięcia kasy bez żadnej odgórnej kontroli ludzie podpisują zgodę niby dobrowolnie pod przymusem bo tak to się nazywa i pracują po 8 godz. bo trzeba normy wyrobić. Efekt orzeczenie tylko na papierze kasę się trzepie w majestacie prawa i jak to dziś nazwiemy po imieniu
    nie aferą nie kradzieżą nie oszustwem tylko czym bo wtedy to ponoć afery były.

    • 0 0

  • Ja bym nie mogła sprzątać obcych domów. Nawet u siebie do pomocy mam roombę i męza ;) Ale w sumie praca jak każda inna i wiem, że jest sporo chętnych na takie usługi

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane