• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Praca biurowa w Gdańsku. Jakie są stanowiska pracy w biurze?

Klaudia Cichocka
22 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Jak wygląda praca biurowa w Gdańsku? Duża różnorodność ofert sprawia, że zatrudnienie mogą znaleźć osoby bez doświadczenia, specjaliści czy studenci. Osoby zajmujące się obsługą biura, zarządzaniem dokumentami czy uzupełnieniem baz danych potrzebne są w każdej firmie. Zakres obowiązków zależy od konkretnego stanowiska oraz wymagań pracodawcy.




Pracę biurową w Gdańsku oferują firmy działające w różnych sektorach, o różnych wielkościach i strukturach. Zatrudnienie znaleźć można w organizacjach prywatnych i jednostkach publicznych, np. szpitalach, szkołach czy urzędach.



Jakie są stanowiska pracy w biurze?



Na pracę administracyjno-biurową składają się czynności i zadania, które pozwalają na sprawne funkcjonowanie organizacji. Zakres obowiązków zależy od stanowiska, branży czy wielkości firmy.

Duże firmy zatrudniają zazwyczaj cały dział administracji, na który składają się specjaliści oraz obsługa recepcji. W międzynarodowych organizacjach niezbędna jest znajomość języka obcego. W małych firmach działaniami administracyjnymi zajmuje się często 1-2 osoby, które realizują również obowiązki z innych obszarów.

Praca biurowa: asystentka/asystent



Wsparcie działu, zarządu czy biura to popularne obowiązki na stanowisku asystenta. Osoba realizuje zadania zlecone przez pozostałych pracowników, buduje i utrzymuje długoterminowe relacje z klientami oraz partnerami, a także zarządza obiegiem dokumentów. Asystent wspiera w bieżącym funkcjonowaniu działu czy firmy. Niekiedy na stanowisku wystarczy wykształcenie średnie, ale osoby po studiach mają większą szansę na zatrudnienie i awans. Często obowiązki asystentki/asystenta zarządu, dyrektora czy prezesa pokrywają się z zadaniami na stanowisku sekretarki/sekretarza.

Praca biurowa: recepcjonistka/recepcjonista



Recepcjonista zajmuje się obsługą gości, kontaktem z klientem czy zarządzaniem kalendarzem firmowym. Często to pierwsza osoba, z którą ma kontakt osoba z zewnątrz. Dba o pozytywny wizerunek organizacji, umawia spotkania i przygotowuje przestrzeń do przyjęcia gości. Zarządza korespondencją i obiegiem dokumentów. Współpracuje ze wszystkimi działami w firmie czy hotelu.

Praca biurowa: fakturzysta/fakturzystka



Obowiązki fakturzysty mogą pokrywać się z zadaniami na stanowisku asystenta działu księgowości. Pracownik zajmuje się wystawianiem faktur, weryfikacją danych czy wprowadzaniem ich do systemów. Często przygotowuje również raporty oraz zarządza obiegiem dokumentów księgowych w dziale. Pracę na stanowisku fakturzysty znajdą osoby po szkole średniej albo studiach na kierunku rachunkowość i finanse.

Praca w administracji w Gdyni - codzienne obowiązki i zadania



Praca biurowa: specjalista ds. administracji



Specjalista ds. administracji to samodzielne stanowisko występujące głównie w dużych firmach. Osoba odpowiada za konkretny obszar administracji, np. zawieranie umów, obsługę biura czy sporządzanie dokumentów zgodnie z procedurami. Do podjęcia pracy niezbędne jest wykształcenie wyższe oraz znajomość minimum języka angielskiego. Specjalista ds. administracji wykazuje się wiedzą z różnych obszarów m.in. podstaw prawa, rachunkowości czy HR.

Praca biurowa: kierownik działu administracji



Kierownik działu administracji zarządza zespołem samodzielnych specjalistów i recepcją. Odpowiada za realizację działań z obszaru administracji przed zarządem. Planuje pracę oraz wdraża nowe projekty. Osoba na stanowisku kierownika ma wykształcenie wyższe, dobrze zna obsługę komputera, a także programów i systemów wykorzystywanych w firmie. Zna język angielski oraz potrafi kierować zespołem. Kierownik działu administracji ma nieco szerszy zakres obowiązków i kompetencji niż kierownik biura (office manager), często zarządza również większym zespołem.

Praca biurowa: kierownik biura (office manager)



Kierownik biura (office manager) to osoba posiadająca kompetencje podobne do kierownika działu administracji. Zarządza biurem, dokumentacją i korespondencją. Czuwa nad komunikacją wewnątrz organizacji oraz sprawuje kontrolę nad recepcją. Dba o pozytywny odbiór przez gości, zarządza zaopatrzeniem biura oraz kontaktuje się z dostawcami i kontrahentami.

Opinie (1)

  • Adiunkt w laboratorium ! To dopiero praca biurowa. Wymarzona.

    Nienormowane godziny pracy, raz w tygodniu wykładzik. Ten sam od dziesiątek lat. Kawka, ciastko, imieniny... Nie umie otworzyć poczty.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane