Kto słyszał o siedzibie Google ten wie, że biura firm mogą wyglądać bardzo niestandardowo. Oryginalna, nieszablonowo zaaranżowana przestrzeń, z niekonwencjonalnymi rozwiązaniami. Tutaj nie uświadczysz białych ścian i brązowych mebli z drewnopodobnej sklejki. Są za to hulajnogi na korytarzach, akwaria z rekinami i hamaki.
tak, to dla mnie ważne gdzie pracuję, sprawdzam jak wygląda biuro zanim zdecyduję o skorzystaniu z oferty
24%
tak, ale to raczej miły dodatek do innych ważniejszych atutów pracodawcy
62%
nie ma to dla mnie znaczenia
14%
Dlaczego firmy decydują się na oryginalne, ciekawe i zaskakujące aranżacje swoich siedzib?
Wrażenie na klientach, podkreślenie swojej wyjątkowości na tle konkurencji i... "fajność", której jednym ze sposobów manifestowania jest właśnie fajna-inna siedziba. Choć oczywiście nie jest to najważniejsze, to ciekawa aranżacja biura zwraca uwagę kandydatów i buduje wyobrażenie o pracy, którą będą wykonywać.
-
Już kilka razy od czasu przeprowadzki zdarzyło nam się, że w trakcie rozmowy rekrutacyjnej kandydaci pytali, czy mogą obejrzeć nasze nowe biuro, bo widzieli gdzieś jego zdjęcia - opowiada
Kinga Citkowska z Playsoft.
Coraz częściej można zauważyć, że Trójmiasto pod kątem ciekawie zaaranżowanych siedzib zaczyna gonić Warszawę i Poznań, w których Google i Allegro stworzyły biurowe przestrzenie - wzór i inspirację dla wielu firm. W kreatywnych rozwiązaniach przoduje przede wszystkim branża IT, w której atrakcyjna siedziba stała się kolejnym polem do konkurowania o względy kandydatów.
Na co stawiają firmy?Chętniej niż kilka lat temu aranżują przestrzeń do odpoczynku.
-
Coraz częściej tworzy się specjalne strefy - "chillout room" bądź "fun room", gdzie w sytuacjach stresogennych czy wymagających długotrwałego skupienia, można złapać oddech lub nabrać nowej energii i świeżego spojrzenia - opowiada
Małgorztata Mudyna, manager z
Agencji Pracy Randstad.Zobacz kreatywne przestrzenie w trójmiejskich biurowcach.Dużą wagę przykłada się także do takiego zaaranżowania przestrzeni, które sprzyja komunikacji między pracownikami, pracy zespołowej i tworzeniu nowych rozwiązań.
-
W naszym zespole kładziemy szczególny nacisk na swobodny przepływ informacji między pracownikami. Aby im to zapewnić, zaprojektowaliśmy otwartą przestrzeń z licznymi miejscami do formalnych i nieformalnych spotkań. Wybudowaliśmy nawet schody wewnątrz biura, dzięki czemu połączyliśmy ze sobą bezpośrednio dwa piętra biurowca, w którym się znajdujemy - mówi
Arkadiusz Rochowczyk, dyrektor zarządzający
Kemiry.
Kolejnym ważnym punktem przy tworzeniu ciekawej przestrzeni biurowej jest pomysłowe zaaranżowanie ścian i odpowiednia gra kolorów. Mogą to być graffiti jak w Playsofcie, obrazy młodych artystów, na które postawiono w Ergo Hestii czy koła od holenderskich rowerów, które wiszą na ścianach Goyello. Ważne jednak, żeby ostateczny charakter miejsca i "duch" firmy dawały w połączeniu spójny wizerunek.
Skąd biorą się pomysły na aranżację? W Semeko była to pasja właściciela, którego zamiłowanie do egzotycznych, morskich klimatów zainspirowało do stworzenia biura z wielkimi akwariami.
-
To był strzał w dziesiątkę. Poza tym, że klienci, którzy nas odwiedzają są pod dużym wrażeniem, pracę w takiej przestrzeni bardzo chwalą sobie przede wszystkim pracownicy -
Agnieszka Knoff manager ds. marketingu z Semeko.
W Kemirze przejrzystość i "laboratoryjny" charakter biura idealnie nawiązuje do chemicznej branży, w której działa firma.
W Spartezie o aranżacji biura zdecydował charakter pracowników.
-
Ludzie, którzy tworzą zespół Spartez to bardzo wyraziste i ciekawe osobowości. Dlatego też takie samo musiało być wnętrze w którym pracujemy. Postawiliśmy na różnorodność, która miała pobudzać nasze szare komórki, ale także nie męczyć kolorystyką - opowiada
Anna Brzezińska, specjalista ds. rekrutowania talentów w
Spartezie. -
I tak na ścianach mamy m.in. kosmicznego najeźdźcę z mamą, Pandę, Ninję czy portal do innego wszechświata - dodaje.
W Goyello zdecydowano się na nawiązanie do pochodzenia firmy stąd właśnie koła od holenderskich rowerów na ścianach.
Pomysłowe zaaranżowanie biura może być dobrym sposobem na działania PR-owe, zwrócenie na siebie uwagi nie tylko potencjalnych kandydatów, ale także klientów i zwiększenie kreatywności swoich pracowników. Jednak na równi z atrakcyjną przestrzenią biurową pracodawcy powinni zwracać także uwagę na dobrą lokalizację swojego biura.
-
Ważnym aspektem jest tutaj możliwość szybkiego dotarcia do miejsca pracy: komunikacją miejską, samochodem czy rowerem, a także bliskość urzędów, szkół, sklepów oraz miejsc, gdzie można zjeść lunch - doradza Małgorzata Mudyna. - Warto też zastanowić się kogo będziemy zatrudniać. Jeśli nasze ogłoszenia będą skierowane do studentów, to dobrą lokalizacją jest skupisko uczelni wyższych - dodaje.