• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lokomotywa na wodór z Lotos Lab

erka
26 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Obecnie prowadzone przez Lotos Lab projekty innowacyjne skupiają się na dwóch kluczowych obszarach: bateriach litowo-jonowych oraz wodorze. Na zdjęciu: Jan Szmidt - rektor Politechniki Warszawskiej, Marzena Koczut - prezes Lotos Lab i Mateusz A. Bonca - prezes Grupy Lotos.


Obecnie prowadzone przez Lotos Lab projekty innowacyjne skupiają się na dwóch kluczowych obszarach: bateriach litowo-jonowych oraz wodorze. Na zdjęciu: Jan Szmidt - rektor Politechniki Warszawskiej, Marzena Koczut - prezes Lotos Lab i Mateusz A. Bonca - prezes Grupy Lotos.

Badania nad budową rozproszonego magazynu energii czy stworzenie lokomotywy manewrowej o napędzie hybrydowym z wykorzystaniem wodoru to tylko część projektów, nad którymi pracują eksperci z Lotos Lab. Przedstawiciele spółki oraz Politechniki Warszawskiej podpisali właśnie dokumenty inicjujące wspólną działalność badawczo-rozwojową.



Współpraca Politechniki Warszawskiej oraz Grupy Lotos i spółki Lotos Lab polegać będzie na przygotowaniu prototypów wybranych urządzeń z obszaru niskoemisyjnego transportu oraz magazynowania energii.

Współpraca z Politechniką Warszawską ma dotyczyć przygotowania przez uczelnię na zlecenie Lotos Lab prototypów wybranych urządzeń, m.in.:

  • przetworników oraz systemów zarządzania bateriami,
  • baterii litowo-jonowych i przepływowych,
  • magazynów energii (stacjonarnych i mobilnych),
  • baterii wodorowych niskotemperaturowych i wysokotemperaturowych,
  • urządzenia do testowania poziomu czystości wodoru metodą optyczną.

Zgodnie z umową, Politechnika Warszawska ma zapewnić laboratoria oraz wykwalifikowaną kadrę, która zrealizuje określone zadania w ramach poszczególnych projektów. Prace badawcze będą prowadzone w szczególności na Wydziale Fizyki, Wydziale Elektrycznym, Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych, Wydziale Chemicznym oraz Wydziale Inżynierii Materiałowej. Po stronie Lotosu natomiast leży między innymi wsparcie zakupu niezbędnego do prac sprzętu, technologii czy licencji.

Obecnie prowadzone przez Lotos Lab projekty innowacyjne skupiają się na dwóch kluczowych obszarach: bateriach litowo-jonowych oraz wodorze (wybrane elementy łańcucha wartości wodoru).

- W obszarze ogniw litowo-jonowych pracujemy obecnie nad projektem budowy rozproszonego magazynu energii - tłumaczy Marzena Koczut, prezes zarządu Lotos Lab. - Z kolei w obszarze wodoru prowadzone przez nas działania obejmują m.in. projekt budowy lokomotywy manewrowej o napędzie hybrydowym oraz projekt budowy systemu atestacji wodoru. Wierzymy, że wiedza i doświadczenie, jakie niesie za sobą współpraca z Politechniką Warszawską, pozwoli nam wspólnie osiągnąć sukces.
- Współpraca z Politechniką Warszawską to dla nas kolejny element budowania kapitału intelektualnego, który pozwoli nam wprowadzić na rynek nowe rozwiązania w obszarze paliw niskoemisyjnych - mówi Mateusz A. Bonca, prezes zarządu Grupy Lotos. - Obecnie bardzo interesujemy się wykorzystaniem wodoru jako paliwa, szczególnie w transporcie publicznym. Na bieżąco analizujemy różne możliwości dofinansowania projektów badawczo-rozwojowych i infrastrukturalnych z funduszy zarówno krajowych, jak i unijnych. Równocześnie jest to nasza odpowiedź na zapisy rządowej Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, która wielokrotnie wspomina właśnie o konieczności rozwoju niskoemisyjnego transportu zbiorowego.
Zgodnie ze strategią Lotos planuje zwiększyć liczbę stacji paliw do 550, kładąc nacisk na inwestycje w paliwa alternatywne. Już wkrótce oddanych do użytku zostanie 12 punktów ładowania samochodów elektrycznych na trasie Warszawa - Trójmiasto, a w dalszych planach spółka chce w nie wyposażyć łączenie 50 stacji zlokalizowanych przy drogach tranzytowych. Co więcej, Lotos chce wprowadzić do swojej oferty sprzedaż także takich paliw jak, m.in. CNG, LNG, a w przyszłości również wodoru. W ten sposób sieć stacji paliw w przyszłości przekształci się w Lotos Energy Hub - nowoczesną sieć stacji tankowania energii.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (22) 5 zablokowanych

  • Doił...

    KOD ichni prezes to było cacy ale innowacje to już wg nich be..

    • 2 3

  • słuchając pierdół i kłamstw byłego bankowca

    to na pewno chodzi o wydojenie Lotosu,
    a samochody elektryczne gdzie są ?
    i co z bloku 10-go piętra będę ciągnął przedłużacz, żeby go naładować ?
    a teraz wymyślili lokomotywę na wodę

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane