Współpraca z projektantami, fotografami, działem logistyki czy sprzedaży, nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania, a także tworzenie sklepów internetowych, których klienci generują 50 mln odsłon miesięcznie - nie brzmi to jak dzienny plan zajęć specjalisty z branży IT. Takie zadania to jednak chleb powszedni pracowników gdańskiej spółki LPP.
Spółki handlowe, a tym bardziej te działające w świecie mody nie są silnie kojarzone z branżą IT.
- Dlatego zapewne wiele osób, które starają się o pracę w LPP, jest zaskoczonych tym jak duży zespół ludzi zatrudniamy i jak nowoczesne technologie wykorzystujemy - mówi
Leszek Kankowski, kierownik ds. rozwiązań internetowych w LPP.
- Często spodziewają się, że zastaną zwykły Help Desk, a tymczasem spotykają zespół pracujący nad bardzo wymagającymi i skomplikowanymi projektami. - Dział IT w LPP to jeden z największych w naszej spółce i na pewno jeden z największych tego typu działów na rynku lokalnym. W obecnych czasach jest to całkowicie naturalne, a e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków i trudno wyobrazić sobie bez tego działalność jakiejkolwiek firmy - mówi
Arkadiusz Ruciński, dyrektor działu IT LPP.
- Tylko w pierwszej połowie tego roku e-commerce wypracował około 30 mln zł. Obecnie każda marka, której właścicielem jest LPP ma swój osobny sklep internetowy. - To jednak tylko część pracy działu IT - mówi Arkadiusz Ruciński.
- Praca w firmie takiej jak LPP wymaga od nas o wiele więcej. Nasi pracownicy odpowiedzialni są za rozwój systemów oraz infrastruktury informatycznej w obszarze zarządzania towarem, sprzedażą oraz łańcuchem dostaw. Zajmują się także wsparciem użytkowników oprogramowania wewnątrz firmy jak i poszczególnych sklepów. Współpracują na stałe z projektantami, fotografami, klientami z kraju, jak i z zagranicy.W 2014 roku zarząd LPP podjął decyzję o rozbudowie działu IT, a w szczególności działu rozwiązań internetowych. Zespół z 80 osób ma zwiększyć się do ok. 100.
- Mamy aktualnie do zaproponowania kilkanaście stanowisk, ale jest to plan jedynie na najbliższy rok. W kolejnych latach będziemy zapewne zwiększać zatrudnienie w naszym dziale - mówi Arkadiusz Ruciński.
- Teraz jednak poszukujemy specjalistów na takie stanowiska jak PHP developer, frontend developer, internet solutions analyst i internet systems administrator. Regularnie współpracujemy też z ponad setką pracowników zewnętrznych.
Jak zapewnia Leszek Kankowski potencjalni kandydaci nie powinni obawiać się mozolnego procesu rekrutacji.
- Dokładamy starań aby przebiegał on sprawnie, ale w spokojnej atmosferze - dodaje Kankowski.
- Oczywiście najbardziej zależy nam na osobach z doświadczeniem. Wokół nich bowiem mamy zamiar rozbudowywać dział rozwiązań internetowych. Nie zamykamy się jednak na innych kandydatów i jesteśmy w stanie przeszkolić każdego potencjalnego pracownika, który będzie pasował do naszego zespołu. LPP stawia na umiejętności, ale także nowe pomysły i zaangażowanie pracowników.
- Nie staramy się być w codziennej pracy bardzo sztywni i formalni - twierdzi Arkadiusz Ruciński.
- Chcemy aby nasi pracownicy się rozwijali i nie czuli się zaszufladkowani. Dobrym przykładem może być to, że prawie 90 proc. awansów w firmie odbywa się w wyniku rekrutacji wewnętrznej. LPP, firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 r., jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat konsekwentnie rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, siecią niemal 1500 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w Szanghaju. Firma nieustannie inwestuje i zdobywa nowe rynki. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie.