Od 1 marca 2023 r. dyrektorzy i członkowie wyższej kadry zarządzającej zostaną objęci 15-proc. obniżką płacy. Kierownicy niższego szczebla dostaną o 10 proc. mniej. Stawki dla pozostałych stanowisk kierowniczych zostaną ograniczone o 5 proc. Najmniej zarabiający pracownicy nie zostaną objęci cięciami płac. Obniżki obejmą nie tylko pracowników koncernu w USA. Intel Technology Poland w Gdańsku zatrudnia ok. 3,8 tys. osób i jest to największy kampus R&D Intela w Europie.
powinno się obniżać wszystkim po równo (procentowo) 13%
tak jak w Intelu powinno się obniżać tylko najwięcej zarabiającym50%
jestem przeciwko obniżkom, powinno się redukować zatrudnienie37%
Obniżki wynagrodzenia mają być wprowadzone w marcu 2023 r. Obejmą pracowników powyżej Grade 7. To pracownicy wyższego szczebla i kadra kierownicza. Cięcia płac nie dotkną pracowników niższego szczebla i osób zatrudnionych na godziny.
Cięcia wydatków i oszczędności do 2025 r.
Dodatkowo zawieszone zostaną podwyżki płac oparte na wynikach, kwartalne premie za zyski i plany uznaniowe dla pracowników. Obniżki mają na razie obwiązywać do końca 2023 r.
Obniżki wynagrodzeń są częścią programu cięcia kosztów. Według zapowiedzi amerykańskiej korporacji ma on zmniejszyć wydatki Intela o 3 mld dolarów w 2023 r. i o 10 mld dolarów w dwóch kolejnych latach. Wynika z tego, że redukcje zarobków mogą potrwać aż do 2025 r.
Od kilku lat w Gdańsku działa zespół wsparcia (Global Employee Support) odpowiedzialny za udzielanie pomocy pracownikom w całym regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). W oddziale prowadzone są też rekrutacje na stanowiska w filiach Intela znajdujących się w 38 krajach. W budowie jest szósty budynek kampusu Intel Technology Poland w Gdańsku. Ma on zostać oddany do użytku w połowie 2023 r. W nowych biurach będą mieściły się laboratoria przeznaczone do projektów związanych ze sztuczną inteligencją.
- W związku z tym, że nadal zmagamy się z trudnościami makroekonomicznymi i pracujemy nad ograniczeniem kosztów w całej firmie, wprowadziliśmy kilka zmian dotyczących kwestii wynagrodzeń i nagród dla pracowników w 2023 r. Zmiany zostały tak przygotowane, aby miały większy wpływ na sytuację kadry kierowniczej Intela. Ich przeprowadzenie pomoże wesprzeć inwestycje oraz siłę roboczą, potrzebną do przyspieszenia transformacji i realizacji naszej długoterminowej strategii. Jesteśmy wdzięczni naszym pracownikom za ich oddanie firmie i cierpliwość - zdajemy sobie sprawę z tego, że zmiany te nie są łatwe - czytamy w stanowisku Intela przesłanym do portalu Trojmiasto.pl.
Jak twierdzi Tomasz Bujok, CEO, No Fluff Jobs trendy w zakresie wynagrodzeń, które zauważamy na świecie, są dwa. Pierwszy to ogólny wzrost wynagrodzeń w IT bez względu na kategorię (to nawet 15-20 proc. w ciągu roku).
- Trójmiejskie firmy nie są tu wyjątkiem. W styczniu 2022 r. mediany wynagrodzeń w branży IT oscylowały wokół 14-21 tys. zł netto na umowie B2B i 10,5-16 tys. zł brutto na umowie o pracę. Styczeń 2023 to już 16,8-24 tys. zł netto na B2B i 12-18 tys. zł brutto na UoP - mówi Bujok. - Drugi trend to "hiring freeze" i zwolnienia w dużych spółkach technologicznych z USA, które przeszacowały z zatrudnieniem w czasach zwiększonego zapotrzebowania na usługi IT po pandemii, a teraz robią wszystko, by utrzymać się na powierzchni. To najczęściej oznacza cięcia etatów, ale możliwe są także redukcje płac, by nie zwalniać pracowników. Dzięki temu organizacje mogą przeczekać trudniejszy okres, ale w niezmienionym składzie, by później, po wyjściu na prostą, być natychmiast w gotowości na większe działania.
obniżka dla połowy załogi, nawet jeśli technicznie jest 'dla najlepiej zarabiających' nadal jest obniżką dla połowy załogi.
Zwłaszcza, że to nie wynika z kiepskiej pracy tylko fatalnych wyników finansowych intela za ubiegły rok i brak perpspektyw na lata kolejne.
Niech im nawet coś z tego AI wyjdzie to gdzie intel a gdzie nvidia...
3 miesiące
682
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 13:22
Dlatego tak bardzo nie lubię korporacjonizmu (12)
jak firma ma zyski, to prezesi premie, odrzutowce i działki na Bahamach - jak firma traci, to pracownikom po premiach, podwyżkach itp. A jaka to wina pracowników, że ktoś tam umoczył jakieś meta-coś tam?
Firmy tak pięknie pie.... że oczekują zaangażowania, utożsamiania się bla bla ble - ale oczywiście ma to działać tylko w jedną stronę. rozwiń...
jak firma ma zyski, to prezesi premie, odrzutowce i działki na Bahamach - jak firma traci, to pracownikom po premiach, podwyżkach itp. A jaka to wina pracowników, że ktoś tam umoczył jakieś meta-coś tam?
Firmy tak pięknie pie.... że oczekują zaangażowania, utożsamiania się bla bla ble - ale oczywiście ma to działać tylko w jedną stronę.
Jestem tylko tymczasowym pracownikiem najemnym, dlaczego firma ode mnie oczekuje zaangażowania jak udziałowiec, partycypacji w stratach jak udziałowiec ale zyski to już dla siebie? To jest ta "społeczna odpowiedzialność biznesu"?
Zi0m
3 miesiące
947
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:08
czytałeś artykuł i trollujesz, czy nie czytałeś i musisz przeczytać? (5)
"Od 1 marca 2023 r. dyrektorzy i członkowie wyższej kadry zarządzającej zostaną objęci 15-proc. obniżką płacy. Kierownicy niższego szczebla dostaną o 10 proc. mniej. Stawki dla pozostałych stanowisk kierowniczych zostaną ograniczone o 5 proc. Najmniej zarabiający pracownicy nie zostaną objęci cięciami płac."
3 miesiące
1642
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:15
To dalej pracownicy.
Czubek góry lodowej bez zmian.
P.
3 miesiące
463
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 15:52
Jest napisane w artykule że inzynierowie na grade 7 wzwyż też oberwą (3)
A to nie są żadni kierownicy tylko doświadczeni inżynierowie i ich wcale tak mało nie jest.
Zresztą to są tylko obniżki pensji. Do tego dla wszystkich dochodzi brak premi, podwyżek i innych bonusów które wcale takie małe nie były.
3 miesiące
1172
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 18:16
to sa seniorzy, experci, czy midy?
:O
3 miesiące
34
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 22:20
Jaki mają kolor badge'a ?
3 miesiące
10
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 22:26
Tekst ma wiele błędów
Nie 3,8 tys a 2,8 tys. Raz piszą ze kierownicy a później ze grade 7+. Sporo inżynierów ma grade 7 i trochę 8 wiec ich tez to dotyczy.
3 miesiące
120
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:23
no ale przecież napisali że to kadra wyższego szczebla dostanie po kieszeni (3)
a nie szeregowi pracownicy
3 miesiące
421
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:38
szarak vs góra (1)
kadra wyższego szczebla (kierowniczego / dyrektorskiego) w takim intelu to ich krocie są i nadal są i będą pracownikami.
Tak samo jak pozostali pracownicy.
Góra, ten prawdziwy wierzchołek właściciele główni udziałowcy - i tu ciekawe czy oni zrezygnują ze swoich uposażeń.
3 miesiące
184
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 17:38
a dlaczego udziałowcy i właściciele mieliby rezygnować?
przecież nie prowadzą, posiadają firmy dla zabawy a po to by mieć z niej zysk. Tylko po to prowadzi się firmę.
3 miesiące
94
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:48
ale tam masz kierownika zespołu na każde pięć osób
i bynajmniej nie są to osoby drapiące się po łoniakach - a również programiści
3 miesiące
220
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 15:17
Premie dla kadra zarządzającej
Kadra zarządzająca wysokiego szczebla dostanie premie za zwolnienia oraz cięcie kosztów. Dzięki temu wzrośnie zysk na akcje, akcjonariusze zadowoleni i premia się należy.
Bolo
3 miesiące
80
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 17:51
to załóż dobrze prosperującą firmę
i nie jęcz, ze koro cię wkurza
sad
3 miesiące
92
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:46
Obcięcie 15% z 25000zł też bym się nie obraził (5)
3 miesiące
819
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 16:07
"Wyższa kadra zarządzająca" (4)
Serio myślisz, że wyższa kadra zarządzająca ma 25k? Chyba, że na rękę, po wskoczeniu na drugi próg podatkowy.
Ex-BB
3 miesiące
162
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-16 11:10
(3)
Syn ma na rękę 25 tys. BB , jest średnią kadrą kierowniczą.Właśnie dostał podwyżkę więc nie wszyscy tną pensje
3 miesiące
12
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-16 11:57
(2)
Pisz bajki dla dzieci o swoim synu. Talent masz.
3 miesiące
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-16 16:21
25 tysięcy na B2B to żadna sciema (1)
Oczywiście kłuje w oczy jak ktoś zarabia na kasie w sklepie, ale nie zmienia to faktu, że takie wypłaty są normalne. Przy czym 25 tysięcy netto to po odjęciu ZUSu i podatku dochodowego mniej więcej 18 tysięcy na rękę. Raczej rynkowa kwota
3 miesiące
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-16 19:13
Więcej też można zależy od specjalizacji. Zresztą nawet takie kwoty daleko od sufitu.
3 miesiące
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 16:06
Sztuczna inteligencja $$$ (1)
Pracownicy IT sami zrobili się ciu..l.a. Najpierw udoskonalali proces sztucznej inteligencji a teraz okazuje się że sztuczna inteligencja dużo pracy zrobi za nich no i pracownicy IT dostają kopniaka w zad. Sami na siebie ten bat ukręcili . Ciekawe kiedy to dostrzegą...
JK
3 miesiące
1324
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 16:43
nie dostrzegą. bez złudzeń
3 miesiące
113
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 17:32
Gdzie Intel, a gdzie AMD? AMD technologiczni9e i finansowo obecnie przed Intelem
3 miesiące
116
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 20:33
Ja już po obniżce z 25 na 23 kosmetyka. (2)
Symboliczna obniżka na szczęście kredycio spłacony już spłacony jak słodko.
dyro
3 miesiące
54
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 22:24
(1)
I po co sie na to zgadzales skoro bez konsekwencji mozna bylo odmowic?
3 miesiące
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-16 08:50
bez konsekwencji... ależ ty naiwny ;]
123
3 miesiące
31
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:42
Faktycznie oszczędności czy propaganda i PR ? (8)
Nie wiem jaki procent pracowników to obejmie bo jesli niewielki to raczej nie beda to w skali firmy jakieś istotne oszczędności. Zresztą zobaczymy jak rynek odpowie, czy po obniżkach pracownicy zaczną szukać innego zajecia czy zostaną na miejscu. Jesli zostaną to znaczy z mają na tyle dobrze, że można im te obniżki zostawić na stałe skoro to ich nie skłoni do szukania nowej pracy.
3 miesiące
545
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 13:07
(2)
To, że tymczasowa obniżka nie skłoni do szukania innej pracy nie oznacza, że stała zadziała tak samo.
J
3 miesiące
71
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 13:39
wiesz, to jest dobry test (1)
ogłosimy czasową obniżke a po jakimś czasie jak nie będzie odejść to zostawimy obniżke na dłużej.
Jeszce tylko dwa tygodnie :-)
3 miesiące
180
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 17:54
Już teraz wiadomo, że będzie to obowiązywać do końca roku. Niewykluczone, że w 2024 przedłużą ten stan, ale wtedy szykuje się eksodus pracowników.
3 miesiące
91
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 18:08
Obniżki ze względu na większe koszty pracy (3)
Od nowego roku mamy większy ZUS i większe podatki to pracodawca ma większe koszty więc obniża pensje tak żeby dla niego nic się nie zmieniło.
dziękujemy
3 miesiące
56
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 21:53
O czym ty gadasz przecież w IT każdy na b2b siedzi (2)
Pracodawca zusem się nie martwi
3 miesiące
39
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-16 08:21
Nie w intelu
Intel zatrudnia na UOP
3 miesiące
90
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-16 21:29
Po czym wnosisz?
3 miesiące
01
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-16 16:46
Nie odejdą.
Nigdzie tyle nie zarobią.
3 miesiące
13
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 15:09
Intel wtopił miliardy $$$$ w projekt kart graficznych, Niby są na rynku ale po kilku latach i z problemami i słabe więc nikt ic (4)
Do tego ciągle 14nm++++++ które teraz zamienił na 10 nm co spowodowało że musi płacić Tajwańczykom z TSMC za układy w 6nm 5nm... 3nm.. Sam niby buduje fabrykę w Niemczech ale nagle okazało się że tam trzeba 2x tyle zapłacić za tą fabrykę i poprosił rząd Niemiec o miliardy $$$ dofinansowania. W Izraelu ma swoje fabryki za miliardy $$$ ale ciągłe
Do tego ciągle 14nm++++++ które teraz zamienił na 10 nm co spowodowało że musi płacić Tajwańczykom z TSMC za układy w 6nm 5nm... 3nm.. Sam niby buduje fabrykę w Niemczech ale nagle okazało się że tam trzeba 2x tyle zapłacić za tą fabrykę i poprosił rząd Niemiec o miliardy $$$ dofinansowania. W Izraelu ma swoje fabryki za miliardy $$$ ale ciągłe obsuwy terminów i brak progresu. AMD ciągle depcze po piętach a recesja światowa i spadek w sprzedaży elektroniki w tym komputerów jest bardzo zauważalny na całym świecie...
3 miesiące
2010
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 15:24
nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje kompa z amd (2)
nie wspomnie o serwerach, tam to tylko wariaci kupują coś innego niż xeony
3 miesiące
1314
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 16:22
Chyba zatrzymałeś się 10 lat temu z tymi serwerami
AMD od czasów Epyca jest tańsze, szybsze i bardziej energooszczędne. Stacjonarka też, może poza najnowszą generacją z okazji kosztu całej platformy, wypada ogólnie bardziej atrakcyjnie.
3 miesiące
174
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 17:28
Tylko szaleniec kupuje obecnie intela
Pod kazdym wzgledem oferta intela to porazka:
- w serwerach amd po prostu deklasuje intela. xeon to zenujaca i przestarzala oferta. Pradozerne, powolne z ograniczona liczba rdzeni. Intel po prostu nie ma nic atrakcyjnego w tym segmencie rynku. AMD deklasuje intela.
- desktop/mobile podobnie jak w serwerach amd deklasuje intela. Cala
Pod kazdym wzgledem oferta intela to porazka:
- w serwerach amd po prostu deklasuje intela. xeon to zenujaca i przestarzala oferta. Pradozerne, powolne z ograniczona liczba rdzeni. Intel po prostu nie ma nic atrakcyjnego w tym segmencie rynku. AMD deklasuje intela.
- desktop/mobile podobnie jak w serwerach amd deklasuje intela. Cala strategia big/luttle w intelu to jakies toralne nieporozumienie. Do tego zalosna feafika i oczywiscie ogromny pobor pradu.... Obecna oferta intela jest po prostu zenujaca. To wynik polityki gdzie diversity, hry sa wazniejsze niz meritocracy i umiejetnosci. Intel obecnie w kazdym segmencie rynku drklasowany jest przez konkurencje. Apple porzucilo tych nieudacznikow nie bez piwodu. Google opracowuje swoje chipy serwerowe, AMD deklasuje rozwiazania intela, TSMC deklasuje prcesy produkcyjne intela, cos co przez lata pozwalalo intelowi tanio produkiwac g...wno (pentium 4) i konkurowac z amd. To sie skonczylo. Intel nie ma nic czym moglby walczyc z konkurencja. Nic....
3 miesiące
75
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 15:56
Wtopił?
Na laptopach są chyba głównie zintegrowane karty Intela (pomijam gamingowe). Chyba, że faktycznie koszt inwestycji był tak duży.
3 miesiące
90
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:30
(12)
Kończy się Eldorado spółek technologicznych w Polsce.
Biznesy tego typu będą się za chwilę przemieszczać na wschód.
Po wojnie, Ukraina, Białoruś po przewrocie ustrojowym.
A przede wszystkim zaczyna brakować osób, które łączą kompetencje z różnych dziedzin nauki.
To już nie tylko tępe tłuczenie kodów. Ale szersze
Kończy się Eldorado spółek technologicznych w Polsce.
Biznesy tego typu będą się za chwilę przemieszczać na wschód.
Po wojnie, Ukraina, Białoruś po przewrocie ustrojowym.
A przede wszystkim zaczyna brakować osób, które łączą kompetencje z różnych dziedzin nauki.
To już nie tylko tępe tłuczenie kodów. Ale szersze spojrzenie, nie na biznes sam w sobie, a na konkretne dyscypliny.
Łączenie informatyki z biologią, medycyną czy też chemią.
Znajdź w Intelu osobę, która zna i rozumie np. budowę swoje ciała i procesy w nim zachodzące.
3 miesiące
1254
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:42
A tam na wschodzie takie są?
czytelnik
3 miesiące
121
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:59
na wschód czyli gdzie? (5)
możesz podać przykład?
Kilka lat temu się mówiło że programiści z Ukrainy, Białorusi zaleja polski "wspaniały" rynek. I co się stało? NIC.
Mało tego ukraińskie firmy sa w 3mieście: Epam, Luxoft itd. i zatrudniają Polaków i nie tylko.
Zarobki Ukraińców są takie same lub lepsze niz programistów w Polsce (pracują zdalnie na Ukrainie) i kase dostają w USD a nie w jakieś słabej walucie typu złoty. Także takie bajki to możesz opowiadać małym dzieciom.
mintel
3 miesiące
202
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 15:57
(4)
Epam nie jest Ukraińskie.
I chyba nie rozumiesz mojej wypowiedzi. Ty jesteś tym informatykiem co ma problemy ze zrozumieniem tego co czyta??
Walnij w stół a nerdy po IT się odezwą
3 miesiące
415
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 16:50
Epam (3)
jest ukraińskie, to że mają siedzibe w USA nic nie znaczy - znajdz sobie historię firmy i kto ją założył i kto jest własicielem
mintel
3 miesiące
101
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 17:26
(1)
Białorusin.
3 miesiące
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 19:43
a no tak
dzięki bo mi sie to myli - dla mnie to wszystko jedno czy Ukrainiec czy Białorusin, ważne że nie moskal :)
3 miesiące
05
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 17:43
Białorusin
3 miesiące
10
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 16:15
"za chwilę przemieszczać na wschód." (1)
na Ukrainie, Białorusi i w Rosji jest pełno programistów to raz a dwa nie ma jeszcze wizji zakończenia konfliktu, więc żadna firma nie wyda centa na postawienie nowej fabryki u naszych sąsiadów.
3 miesiące
62
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 16:40
następny nerd z it co nie potrafi czytać ze zrozumieniem
3 miesiące
18
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 19:59
Kodu! Tłuczenie kodu! Kod jest niepoliczalny!!!
3 miesiące
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-16 09:25
Akurat w intelu pracowałem z kolegą co miał doktorat z biotechnologii a przy okazji był świetnym programista, tak wiec - są. Druga kwestia - widać jak mało wiesz o branży i pracy.
3 miesiące
20
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-17 19:30
dlatego nalezy w liceach położyć wiekszy nacisk na fizyke chemię i bioogię, to jest przyszlość, licealistów przjac tez na studia medyczne, bo teraz medycyna to fizyka, biochemia biotechnologia!!! Klasy biol- chem, czekaja na przyjęcie ich w progi Pomorskich uczelni, bo mamy wyż!!! Jezcze pare latek 5-6 i juz nie bedzie chętnych . To ciezka nauka, a dochodzi w liceach bzdurnych przedmiotów. Albo mamy miec naukowców albo nie wiadomo co.
3 miesiące
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:31
ważne jest jaka będzie skala obniżek w Gdańsku (8)
przy dużej skali w sensie liczby osób objętych obniżkami możemy mieć efekt kuli śnieżnej i dotknie to całego rynku pracy IT, przynajmniej w niektórych specjalizacjach
3 miesiące
1114
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:39
(7)
jeden z największych pracodawców w branży odstawia taki numer, to chyba oczywiste, że inni pójdą za ciosem i to wykorzystają. To jak z inflacją, jak tylko wzrośnie to każdy janusz to podchwytuje i winduje ceny, bo ma wymówkę. Nawet jeśli ma zapasy towaru na kilka miesięcy wprzód.
3 miesiące
232
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 13:42
(2)
Doświadczeni ludzie rzucają papierami i idą do firm w których proponują im lepsze stawki proste
W Intelu zostaną tylko wyznawcy tej firmy i świeżaki które chcą złapać doświadczenie
3 miesiące
222
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:29
(1)
czy kobiety też dostaną obniżki, czy dotyczy ona li tylko mężczyzn?
3 miesiące
123
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 16:28
Kobiety idą na pysk
Glownie działy HR sa przetrzebiane, więc nie martw sie, kobiet obnizka nie dotknie, bo zostały juz wyrzucone z pracy z dnia na dzien i ich pensja jest juz skasowana.
3 miesiące
111
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:24
(3)
przecież to rynek reguluje ceny a nie poszczególne firmy. Jeśli branża ma się dobrze to gdzie indziej nikt z cen nie zejdzie i wykorzystają odejścia z Intela po to by zgarnąć fachowców z rynku do siebie. Jeśli natomiast rynek cienko przędzie to i bez Intela pensje spadną albo przynajmniej nie wzrosną. Sam Intel nie ma tu nic do rzeczy.
3 miesiące
81
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:38
jak firmy zwalniają to znaczy, że branża spowalnia czyli rynek słabnie (1)
czego nie rozumiesz?
nie widzisz związku zwolnień w najwięksej firmie z branży IT z rynkiem ?
nadmiar fachowców z danej branży = spadek wynagrodzęń w branży , przeciez to jest proste jak drut.
Pierwsi do odstrzału są oczywiście b2b , tak było i będzie zawsze
3 miesiące
86
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 20:39
Nadmiar fachowców ahahah ale się uśmiałam
Babsko
3 miesiące
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 16:03
rynek to też firmy
widać nerdy IT się obudziły i będą okazywać swoje oburzenie tym co się dzieje.
tak, tak drodzy pracownicy IT - tłuste lata odchodzą. Goodbye
3 miesiące
26
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:23
(9)
Pomijam fakt, że i tak tam są wysokie zarobki. To zdecydowanie lepiej zachować prace przy niższej pensji niż w ogóle jej nie mieć.
3 miesiące
514
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:45
Zapewniam cię, że część osób wybierze odprawę i poszuka sobie nowej pracy. (1)
M
3 miesiące
292
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 13:00
ale przecież taki jest tego cel. Na świecie lawinowo zwalniają w IT, tu chcieli wyjść z twarzą więc z ustami pełnymi frazesów zmuszają do samodzielnych zwolnień. Niestety, IT było nadmuchane przez boom związany z przenoszeniem usług do sfery online związany z pandemią. Zrobiono co trzeba, więc trzeba powrócić do znośnej liczby etatów
3 miesiące
152
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:53
(1)
Nieprawda, pensje w Intelu już dawno odstają od reszty rynku. Na niekorzyść oczywiście. Jest wiele firm w Trójmieście w których mozna dostać lepsze wynagrodzenie.
3 miesiące
271
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 13:52
Potrafia odstawac od zwyklych firm o jakies 50% w ofertach dla nowych, ludzie ktorzy siedza od dluzszego czasu pewnie maja jeszcze gorzej.
3 miesiące
41
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:54
(1)
ale dla spec. z IT nie ma problemu by znaleźć good job...
3 miesiące
154
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 13:14
You're right man, you are so postępowy, tak zręcznie join different języki, trendy i w ogóle. Robisz impression.
3 miesiące
202
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 13:07
Już widzę jak człowiek z doświadczeniem (1)
na szczeblu kierowniczym w takiej firmie jak Intel, stoi za pracą w pośredniaku.
Żeby nie było tak, że intel będzie za rok płakał że nie ma ludzi do pracy
Ad Gdynia
3 miesiące
232
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-17 13:58
Właśnie ludzie na stanowiskach kierowniczych mogą mieć problem. W intelu masz na każde 5 osób kierownika, gdzie w innych firmach wyglada to inaczej. Intel był fajny z 10 lat temu i jako pierwsza praca, teraz jako pracodawca ma mało do zaoferowania
3 miesiące
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:35
Kuriozum polega na tym, że większość osób których dotknie ta obniżka
to akurat najbardziej doświadczona cześć inżynierów. Oni nie martwią się o brak pracy, co w dłużej perspektywie dla polskiego oddziału może przynieść marne skutki....
3 miesiące
200
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:27
Zwalniają, to będę zatrudniać
To efekt globalizacji. Jeżeli w IT w USA zwolniono 200 000 pracowników, to tylko dlatego, że przy tak masowym przejściu na prace zdalną, można za ułamek kwoty na ich pensję, zatrudnić wystarczająco dobrych specjalistów w innej części świata. Póki nie zarabiamy topowych pensji w światowym IT, możemy być spokojni o swoje pensje i zatrudnienie.
Analityk IT
3 miesiące
394
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:18
(17)
25%?! Tam zarobki powinni obniżyć o conajmniej 50%, żeby jakkolwiek odzwierciedlały prace wykonaną! IT kosmiczne pieniadze za nic.
3 miesiące
1574
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:24
(3)
Komu innemu zapłaciłbyś tymi intergalaktycznymi monetami? Kto jest tego godzień?
GB
3 miesiące
140
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:29
(2)
Ludziom naprawdę ciężko pracującym. Dlaczego jedna grupa ma zarabiać nieproporcjonalnie duże pieniądze za nic, a reszta harować za głodowe stawki?
3 miesiące
338
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:35
No ale kto broni ludziom naprawdę ciężko pracującym, żeby zarabiali nieproporcjonalnie duże pieniądze? Ci z IT?
Niech ciężko pracujący też mają nieproporcjonalnie dużo, nawet niech mają jeszcze więcej!
GB
3 miesiące
390
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 16:05
porada dnia: zmień grupę
orxor
3 miesiące
110
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:27
Napisał człowiek używający komputera z procesorem Intela i używający Windows'a, a stronę znalazł w Google (4)
i oczywiście podzielił sie tym na Facebook'u ;) a zaraz zamówi coś na Amazonie
3 miesiące
452
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 13:53
I co to ma do rzeczy, że korzysta z Windowsa? (3)
Program został już dawno wymyślony, czy też milion informatyków z całego świata nadal nad nim pracuje? Śmiech na sali. Informatycy wprowadzają jedynie chaos, nikt nie wie co robią, ale wymagania mają nieprawdopodobne. Co gorsza są firmy, które im za to płacą.
atat
3 miesiące
138
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:13
Ty nie wiesz co robią i to cię boli. Ich przełożeni najwyraźniej wiedza, skoro im tyle płacą.
3 miesiące
360
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:16
(1)
"Program został już dawno wymyślony, czy też milion informatyków z całego świata nadal nad nim pracuje?"
Rozbawiło mnie to :)
Programista
3 miesiące
401
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 17:08
Programisto, wracaj do wymyslania kodu, a nie do komentarzy na Trojmiasto :D
Spolka Pol-Request
3 miesiące
19
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:29
Tylko iść tam i wygarniać tę kasę (3)
No idź, zarabiaj, co cię hamuje? ... a no tak, brzydzisz się takimi zarobkami.
3 miesiące
371
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:32
(2)
Już to, że odpisujecie w godzinach pracy panowie z IT mówi wiele o "trudności" waszej "pracy".
3 miesiące
136
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:41
Godziny pracy sa rozne i sa tacy, ktorzy o 12.00 maja fajrant i czytaja 3m.pl juz po pracy.
BB
3 miesiące
250
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 15:47
A Ty na
zasiłku siedzisz, że odpisujesz w tym samym czasie?
pB
3 miesiące
120
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 12:56
(3)
Byś zobacyzł z jakim g*wnem się trzeba boksować w IT na codzień to byś za żadne pieniądze nie chciał tego robić.
3 miesiące
271
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 13:52
tak, z jakim? (2)
a każdym zawodzie ludzie się z czymś boksują. Za 5 razy mniejsze pieniądze.
atat
3 miesiące
121
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 14:57
Ktoś ci każe pracować za 5 razy mniej?
3 miesiące
250
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-02-15 16:18
No to trzeba było aplikować do Intela. Nie wiem jak teraz ale było mnóstwo otwartych aplikacji.