• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcesz zostać pilotem? Linie lotnicze wyszkolą 20 osób bez doświadczenia

Aleksandra Wrona
9 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Szkolenie na pilota w Wizz Air Pilot Academy składa się z dwóch etapów i odbywa się w ośrodku szkoleniowym na Węgrzech. Szkolenie na pilota w Wizz Air Pilot Academy składa się z dwóch etapów i odbywa się w ośrodku szkoleniowym na Węgrzech.

Dwudziestu Polaków dostanie szansę zostania pilotami linii lotniczych Wizz Air. Firma rozpoczęła właśnie program Wizz Air Pilot Academy, w ramach którego planuje szkolić nowych pilotów. W  Gdańsku odbyło się spotkanie organizacyjne, na którym można było poznać szczegóły programu. Zainteresowanie było tak duże, że dla części przybyłych zabrakło miejsc siedzących.



Pierwsza edycja programu Wizz Air Pilot Academy rozpocznie się 18 grudnia, zakłada udział 20 osób i jest dostępna jedynie dla obywateli Polski. Na gdańskich dniach otwartych, które odbyły się w środę, 6 września, w hotelu Qubus, pojawiło się ok. 90 osób. Podobne spotkania odbyły się w Warszawie i Katowicach. Pracownicy firmy Wizz Air przeprowadzili prezentację na temat warunków nowego programu, którego innowacyjność przejawia się tym, że skierowany jest do osób nieposiadających doświadczenia zawodowego. Niestety, przedstawione przez firmę warunki rozczarowały wielu marzących o karierze pilota.

Rekrutacja do programu Wizz Air Pilot Academy odbywa się przez stronę internetową linii lotniczych. Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne, będą musieli też zdać testy psychologiczne oraz ze znajomości języka angielskiego. Dwadzieścia osób, które pomyślnie przejdzie przez wszystkie etapy rekrutacji będzie mogło rozpocząć naukę w Tréner Kft, centrum szkoleniowym na Węgrzech.

Pierwszy etap szkolenia, kandydaci będą musieli sfinansować sami. Jest to koszt 20 tys. euro. Dopiero po nim i pomyślnym zdaniu egzaminów, następuje część prefinansowana przez linię Wizz Air. Warto dodać, że koszty zakwaterowania i wyżywienia w ośrodku szkoleniowym spoczywają na kandydatach. Część prefinansowana przez linie lotnicze kosztuje 45 tys. euro, na których spłacenie przyszli piloci będą mieli 5 lat pracy w liniach Wizz Air.

  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
Pomyślne ukończenie szkolenia oraz spełnienie wszystkich warunków i wymagań zapewni szansę otrzymania propozycji pracy w liniach w charakterze pilota stażysty. Piloci stażyści, którzy z powodzeniem ukończą szkolenia: Airline Transition Program, Type Transition Course oraz wewnętrzne szkolenia Wizz Air, będą mogli kontynuować karierę jako pierwsi oficerowie latając samolotami typu Airbus A320 we flocie WIZZ.

- Jest to o tyle korzystne, że 20 tys. euro jest dobrą ceną za uprawienia ATP, bo zrobienie tego samodzielnie to koszt 120-130 tys. złotych, jednak do tego trzeba doliczyć przeniesienie się do Węgier i utrzymanie się tam. Wychodzi na to, że za te same pieniądze można zrobić uprawnienia w Polsce, bez podpisywania pięcioletniej lojalki, a później aplikować do dowolnej linii na świecie. Spodziewałem się zupełnie czego innego - powiedział jeden z uczestników dni otwartych.
Inni uczestnicy ograniczali się do komentarzy typu "to nie na moją kieszeń". Podczas drugiej części spotkania, kiedy można było zadawać pytania dotyczące programu, na sali zostało już ok. 30 osób.

Wizz Air nie jest jedyną linią lotniczą, która szukała nowego personelu w Trójmieście. W poprzednich latach, dni otwarte w Gdańsku przeprowadzały linie Emirates. Wtedy jednak poszukiwano nie pilotów, a personelu pokładowego i naziemnego. Rekrutacja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem. Praca w liniach lotniczych kusi przede wszystkim dobrymi zarobkami, średnie wynagrodzenie pilota z doświadczeniem w Wizz Air wynosi ok. 37 tys. euro rocznie.

Opinie (141) ponad 10 zablokowanych

  • Dla tej Pani ze zdjęcia mógłbym zostać pilotem nawet na 100 k EUR :)

    • 1 4

  • Podobny program szkolenia ma easy jet.

    Tam płacisz 120 tys f i po zakończeniu kursu zaczynasz pracę, już po 4 latach zaczynasz zarabiać około 60 tys. Pilot zaraz po kursie dostaje około 35 tys f.
    Jest tez jakas lojalnościowka, ale już podczas tych czterech lat twoja pensja stopniowo rośnie. Nie ma też granicy wieku. Liczy się tylko stan zdrowia i oczywiście odpowiednie wyniki matury.

    • 2 1

  • Polecam! (4)

    Zrobiłem kurs i jestem niesamowicie zadowolony! Jestem w stanie przelecieć bez tankowania z Gdańska do Miami Beach dzięki właśnie wiedzy zdobytej przez wielu profesjonalistów i nie muszę stać już w korkach tylko podziwiać was drogie robaczki z góry..

    • 27 30

    • Pycha poprzedza upadek

      • 3 1

    • Nie kłam, przecież tam trzeba zaliczyć testy psychologiczne.

      Więc kłamiesz, że zrobiłeś kurs.

      • 12 0

    • Teraz Irma zrobi tam porządek,

      samoloty będą omijać całe to majami z jajami.
      Co najwyżej zostaje wołać z ziemi, panie pilocie, dziura w samolocie.

      • 7 0

    • Cwaniak - tam lecisz z wiatrem, więc wrzucasz na luz przez co oszczędzasz paliwo!

      A z powrotem już tak kolorowo nie jest.

      • 21 0

  • Było

    Trzeba było się szkolić za darmo w OLT.

    • 3 2

  • Nieźle, nie wiedziałem, że piloci szkolą się całkowicie na swój koszt.

    250 tysięcy złotych, czyli, zakładając, że 5000 zł wystarczy nam na życie, to inwestycja zwraca nam się 2-3 lata.
    Szczerze mówić to ta propozycja byłaby w porządku gdyby firma zasponsorowała drugą część szkolenia a ewentualne roszczenia gdyby pilot nie przepracował np 5 lat w firmie.

    A tak, cale ryzyko przenoszą na pilota. Do d... taka firma.

    • 16 0

  • wizzair

    to najbardziej opryskliwa obsługa w dziale obsługi Klienta - gorszego szmaciarskiego trakowania nie widziałam nigdzie

    • 11 3

  • szukanie frajera

    • 13 0

  • Tyle to mozna zarobic na lądzie w Trojmiescie

    • 4 6

  • A ja im powiem

    Spi***aj dziadu

    • 14 1

  • Ale kit !!!

    Wizz Air idzie po bandzie, by zarobic troche grosza. 20tys. € + koszty zakwaterowania+ pewnie inne dodatkowe koszty, o których sie nie pisze, a na koniec niespodzianka dla wiekszości - no niestety nie zdal Pan/Pani. Numer na poziomie dna.

    • 31 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane