• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcesz zostać pilotem? Linie lotnicze wyszkolą 20 osób bez doświadczenia

Aleksandra Wrona
9 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Szkolenie na pilota w Wizz Air Pilot Academy składa się z dwóch etapów i odbywa się w ośrodku szkoleniowym na Węgrzech. Szkolenie na pilota w Wizz Air Pilot Academy składa się z dwóch etapów i odbywa się w ośrodku szkoleniowym na Węgrzech.

Dwudziestu Polaków dostanie szansę zostania pilotami linii lotniczych Wizz Air. Firma rozpoczęła właśnie program Wizz Air Pilot Academy, w ramach którego planuje szkolić nowych pilotów. W  Gdańsku odbyło się spotkanie organizacyjne, na którym można było poznać szczegóły programu. Zainteresowanie było tak duże, że dla części przybyłych zabrakło miejsc siedzących.



Pierwsza edycja programu Wizz Air Pilot Academy rozpocznie się 18 grudnia, zakłada udział 20 osób i jest dostępna jedynie dla obywateli Polski. Na gdańskich dniach otwartych, które odbyły się w środę, 6 września, w hotelu Qubus, pojawiło się ok. 90 osób. Podobne spotkania odbyły się w Warszawie i Katowicach. Pracownicy firmy Wizz Air przeprowadzili prezentację na temat warunków nowego programu, którego innowacyjność przejawia się tym, że skierowany jest do osób nieposiadających doświadczenia zawodowego. Niestety, przedstawione przez firmę warunki rozczarowały wielu marzących o karierze pilota.

Rekrutacja do programu Wizz Air Pilot Academy odbywa się przez stronę internetową linii lotniczych. Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne, będą musieli też zdać testy psychologiczne oraz ze znajomości języka angielskiego. Dwadzieścia osób, które pomyślnie przejdzie przez wszystkie etapy rekrutacji będzie mogło rozpocząć naukę w Tréner Kft, centrum szkoleniowym na Węgrzech.

Pierwszy etap szkolenia, kandydaci będą musieli sfinansować sami. Jest to koszt 20 tys. euro. Dopiero po nim i pomyślnym zdaniu egzaminów, następuje część prefinansowana przez linię Wizz Air. Warto dodać, że koszty zakwaterowania i wyżywienia w ośrodku szkoleniowym spoczywają na kandydatach. Część prefinansowana przez linie lotnicze kosztuje 45 tys. euro, na których spłacenie przyszli piloci będą mieli 5 lat pracy w liniach Wizz Air.

  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
Pomyślne ukończenie szkolenia oraz spełnienie wszystkich warunków i wymagań zapewni szansę otrzymania propozycji pracy w liniach w charakterze pilota stażysty. Piloci stażyści, którzy z powodzeniem ukończą szkolenia: Airline Transition Program, Type Transition Course oraz wewnętrzne szkolenia Wizz Air, będą mogli kontynuować karierę jako pierwsi oficerowie latając samolotami typu Airbus A320 we flocie WIZZ.

- Jest to o tyle korzystne, że 20 tys. euro jest dobrą ceną za uprawienia ATP, bo zrobienie tego samodzielnie to koszt 120-130 tys. złotych, jednak do tego trzeba doliczyć przeniesienie się do Węgier i utrzymanie się tam. Wychodzi na to, że za te same pieniądze można zrobić uprawnienia w Polsce, bez podpisywania pięcioletniej lojalki, a później aplikować do dowolnej linii na świecie. Spodziewałem się zupełnie czego innego - powiedział jeden z uczestników dni otwartych.
Inni uczestnicy ograniczali się do komentarzy typu "to nie na moją kieszeń". Podczas drugiej części spotkania, kiedy można było zadawać pytania dotyczące programu, na sali zostało już ok. 30 osób.

Wizz Air nie jest jedyną linią lotniczą, która szukała nowego personelu w Trójmieście. W poprzednich latach, dni otwarte w Gdańsku przeprowadzały linie Emirates. Wtedy jednak poszukiwano nie pilotów, a personelu pokładowego i naziemnego. Rekrutacja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem. Praca w liniach lotniczych kusi przede wszystkim dobrymi zarobkami, średnie wynagrodzenie pilota z doświadczeniem w Wizz Air wynosi ok. 37 tys. euro rocznie.

Opinie (141) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Zarabiałem na budowie w Irlandii 1200 Euro na tydzień. A nie jestem jakimś tam gejzerem intelektu z niewiadomo jakimi uprawnieniami.

    • 11 1

    • to nieźle kolego, ja w Irl wyciągałem średnio niecałe 1800 E miesieczne, no czasami troche wiecej i to prawie wszystkie soboty w robocie. Praca w lakierni przemysłowej i samochodowej , nawet jak zostałem superviserem to kasa prawie taka sama, lata 2005-2010, mieścina w co. Offaly, wniosek- na budowie były najlepsze zarobki, szczególnie w Dublinie

      • 0 0

    • Moja znajoma w Dublinie będąc kierownikiem zmiany w markowym hotelu ma średnio 900 euro na rękę/tydzień
      Nienaganna aparycja - dwa języki obce - perfekt
      Można?

      • 1 0

    • Grunt to chcieć

      Ograniczeniem jest tylko głowa, można z niczego zrobić biznes, ale podstawą są chęci

      • 3 1

  • Zmień pracę, weź kredyt i wyjedź za granicę - taka oferta (5)

    To jest klasyczna oferta sprzedaży zagranicanych szkoleń własnych
    zupełnie bez gwarancji zatrudnienia.....
    Do tego zgodnie z polskim prawem umowa lojalnościowa czy po-szkoleniowa może trwać maksymalnie 3 lata. Czyżby firma wizz świadomie łamała prawo. Idąc tym tokiem, czemu nie 10 lat?
    "Część prefinansowana przez linie lotnicze kosztuje 45 tys. euro, na których spłacenie przyszli piloci będą mieli 5 lat pracy w liniach Wizz Air"

    Pewna firma budowlana dogadała się z firmą szkoleniową i kandydatom do pracy proponowała kurs operatora jakiejś maszyny w zamian za pracę. Jelonki kursy porobiły, z własnej kieszonki opłaciły, pracy oczywiście nie dostały.

    • 42 4

    • (1)

      A co ma polskie prawo do kontraktu zawieranego na Węgrzech?

      • 3 0

      • Czyżby prawo węgierskie w tym zakresie było mniej korzystne niż polskie?

        • 0 0

    • Kiedyś były takie ogłoszenia o prace polegające na składaniu długopisów - perspektywa super zarobków (1)

      Ludzie kupowali od firmy wielkie kartony długopisów, wkładów i reszty osprzętu, składali to, a jak szli do firmy to przekazac i wziąć zarobek okazywało się, że firma tego wcale nie chce. Numer Wizz Air'a opiera się na tym samym pomyśle. Szwindel.

      • 23 2

      • Genialne w swojej prostocie.

        • 11 0

    • Umowa zgodna z polskim prawem

      a tutaj bedzie z wegierskim - o co chodzi?

      • 4 4

  • ale kasa... (1)

    chyba lepiej juz zalozyc wlasna firme

    • 1 2

    • czemu? bo więcej? LITOŚCI...

      jak komuś zależy to chce latać nawet jakby miał zarabiać 5 razy mniej. Po pierwsze to wystarczająco dużo, a po drugie kasa to nie wszystko. Grunt to robić to o czym się marzyło.

      • 0 0

  • Lepiej iść na kurs programowania Java lub C++. Lub nawet studia jakiś licencjat (3)

    Zarobki podobne a odpowiedzialności nie ma nawet co porównywać.

    • 26 2

    • W sumie za taką kasę to można nawet zrobić pełne studia informatyczne (2)

      na jakiejś dobrej prywatnej uczelni typu Stanford, MIT czy Cambridge, po której przyjmą bez problemu do Microsoftu, Nasa, Google czy innego Facebook. Zarobki będą 2 razy większe, odpowiedzialność 10x mniejsza.

      • 10 1

      • 37k ojro rocznie to prawie minimum w tej branży

        looknij sobie na zarobki pilotów w Chinach czy w Dubaju. 180k$ + 20k$ w bonach na przeloty dla rodziny i wynajem mieszkania na miejscu. Do tego darmowe szkolnictwo dla dzieci, służba zdrowia i inne bonusy.

        • 0 0

      • Kazdy wybiera to co go interesuje i na co go stac.

        Ale gwarancji szybkiego zatrudnienia nawet MIT, CalTech czy Cambridge nie da.

        • 1 3

  • matko kochana kiedys sie kończyło szkoły wyższe

    a teraz się szkoli? to wole nie lecieć z takim pilotem

    • 6 1

  • Żadna Łaska (1)

    Co to za szum wielki że Akademia wyszkoli - takich kursów w Stanach i Emiratach jest wiele i bez łaski .Akademia wyszkoli za pieniądze kursantów a potem bedzie miała niewolników na kilka lat do pracy bo trzeba bedzie wszystko zwrócić ....nie liczcie na Wizz wszyscy wiemy jak ta firma funkcjonuje

    • 1 0

    • tak jak olt?

      • 0 0

  • Nooo - Wizz szuka frajerów (1)

    Z takim pilotem wyszkolonym u Orbana bałbym się latać.
    Paprykarz i Salami pomieszany z Tokajem
    Po zdaniu egzaminów i uzyskaniu licencji gostek będzie latał na okrągło przez kilka lat aby spłacić dług.
    Może wylata te 8-10 tys godzin aby być pilotem pełną gębą i starać się o robotę w innych liniach.
    Tylko proste pytanie - czy zdrowie mu na to pozwoli

    • 46 2

    • masz limity godzin które ustaliła EASA

      Z doświadczenia wiem że w 5 lat wylatasz max 4500 godzin i usiądziesz na lewym fotelu. I to dla pilota najważniejsze. Potem oferty pracy są już za dużo większą kasę. Wszystko zależy od linii, od fotela na którym siedzisz i od tego czy loty będą długie np. za Atlantyk czy bardziej lokalne. Tyle tylko że ta oferta nie jest specjalnie atrakcyjna bo nie dają ci gwarancji zatrudnienia. Kasę będziesz musiał spłacić.

      • 2 0

  • nie jest tak źle (4)

    Nie każdego stać na 65 tys euro na start, a pasję mają. No ale dla tych roszczeniowych co myśleli że coś dostaną za darmo to faktycznie słaba oferta :)

    • 39 8

    • Roszczeniowych??? Jestes az tak głupi czy tylko udajesz? (3)

      W zamian cymbale dostali by tanich pracowników.Normalny człowiek to jest roszczeniowy po powinien tyrać najlepiej za darmo i sie z tego cieszyć by taki burak jak ty mógł sie bogacic jego kosztem!

      • 10 4

      • Pilotów jest jak psów i nie muszą sobie szukać tanich bo i tak ich znajdą.

        Wizz chciał zarobić bo to firma, a firmę zakłada się po to by zarabiała. Stąd taka oferta jest mało atrakcyjna.

        • 1 0

      • Czy ty osle nie umiesz czytac ze zrozumieniem? (1)

        Przeciez on wyraznie pisze ze to na start. Chyba nigdy nie pracowales za granica ty cepie. Do wysokiej pensji dochodzi sie powoli a nie zaraz po szkole. Miej w sobie troche pokory bo nigdzie roboty nie dostaniesz. Ja juz po twoim durnym wpisie widze ze dp niczego sie nie nadajesz.

        • 10 0

        • Bo to tacy specjaliści od zarabiania piszą

          Wszędzie na świecie pieniądze na drzewach rosną tylko polakom zabroniono ich uprawiania i każą niewolniczo pracować.

          • 7 1

  • Polaków uznaje sie za Chińczyków europy dlatego w Polsce szukaja naiwnych co oplacą cały kurs i beda pracowac za 30% (2)

    wynagrodzenia jakie dostają piloci zachodni. I naturalnie z cyrografem .To dla nich jest ogromny zysk i tylko tutaj mogą szukać naiwnych ,

    • 95 7

    • Myślałeś że Wizz robi to charytatywnie?

      To firma która jest skupiona na zarabianiu pieniędzy. Polska jest słabo rozwinięta i zarobki mamy niskie więc oczekiwania również. Poza tym za 37 tys. euro w Polsce będziesz miał życie na wystarczająco wysokim poziomie.

      • 2 1

    • Nie ublizaj Chińczykom. Sa bardzo inteligentnymi i pracowitymi ludzmi.

      Bez zainwestowania w szkole nic nie bedziesz mial. Szkolenie wszedzie kosztuje i to nie malo jak tobie sie wydaje.

      • 9 1

  • 37K to mozna na lądzie w PL zarobic wiec to zawod tylko dla pasjonatow (2)

    Niemiec na taką oferte splunie wiec szukaja w PL. No ale jak chcemy latac za 100 zl to ktos sie musi zgodzic pracowac za taką cene :)

    • 123 6

    • no można ale czemu pilot miałby zarabiać więcej?

      Zobacz jak jest na zachodzie. Tam pilot nie zarabia więcej niż inżynier. Musi położyć na początek trochę kasy, niemniej na zachód od Odry takie pieniądze nie są oszałamiające.

      • 2 0

    • Jak jesteś młody to pięć lat ci szybko minie...

      Potem wyślesz cv do jakiejś porządnej linii, doszkolisz się i zaczniesz zarabiać...

      Jeśli jak mówię jesteś młody i chciałbyś studiować np stomatologię a nie byłeś najlepszy w rekrutacji... Dalej możesz studiować ale chyba 18000 za semestr...

      W tym przypadku kwota dla wizzaira
      nie jest wysoka i za 5 lat ty masz 5lat doświadczenia a mój przykładowy absolwent dopiero kończy szkołę i szuka stażu...

      • 25 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane