Podwyżki płac w budżetówce - rząd proponuje wzrost o 7,8 proc. w 2023 r., związkowcy chcą 20 proc. Pracownicy są zdeterminowani i zapowiadają protesty. Pierwsze już w lipcu, na razie pod urzędami wojewódzkimi.
w obecnej sytuacji w ogóle nie powinno być podwyżek15%
Rząd przyjął założenia do ustawy budżetowej na 2023 r. Wśród nich znalazła się propozycja wzrostu płac w budżetówce. Wynagrodzenia miałyby wzrosnąć o 7,8 proc. Ta propozycja nie podoba się przedstawicielom kilku związków zawodowych.
Do tej propozycji odniósł się przewodniczący związku zawodowego Związkowa Alternatywa.
- To skandaliczny przejaw pogardy i lekceważenia wobec setek tysięcy pracowników - stwierdził już kilka dni temu Piotr Szumilewicz, przewodniczący tego związku.
Komunikat OPZZ: "Propozycja rządu podwyżek w budżetówce jest nie do zaakceptowania"
Wczoraj z kolei odbyły się konsultacje kierownictwa Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych z przewodniczącymi organizacji związkowych działających w sferze finansów publicznych. Uczestnicy spotkania jednoznacznie stwierdzili, że propozycja rządu dotycząca podwyżek w budżetówce jest nie do zaakceptowania.
- Poziom inflacji w Polsce osiągnął już niespotykaną wysokość 15,6 proc. W praktyce powoduje to masowe ubożenie Polaków. W ocenie OPZZ tylko zdecydowane działania rządu mogą uchronić miliony obywateli Polski przed wejściem w ubóstwo. Jednym z postulatów OPZZ jest wzrost wynagrodzeń pracowników sfery finansów publicznych o 20 proc. Postrzegamy to jako bezwzględne minimum, dla uchronienia przed negatywnymi skutkami obecnego kryzysu. Proponowana przez rząd podwyżka w wysokości 7,8 proc. jest skandaliczna i daleko niewystarczająca dla wyrównania straty związanej z galopującą inflacją. W praktyce spowoduje to obniżenie siły nabywczej otrzymywanych wynagrodzeń - czytamy w komunikacie OPZZ. Płace w budżetówce w górę. Czy 8 proc. wystarczy?
Wysokość podwyżek w budżetówce: akcje protestacyjne związków zawodowych
Organizacje związkowe zrzeszone w OPZZ już zapowiedziały akcje protestacyjne. Pierwszym jej krokiem będą pikiety pod urzędami wojewódzkimi, które odbędą się 23 i 30 lipca. W sierpniu odbędą się akcje protestacyjne w Warszawie.
Strajku nie wyklucza też związek zawodowy Związkowa Alternatywa.
- Nie ma też żadnego powodu, by zakładać, że w przyszłym roku wzrost cen będzie niższy. Przypominamy też, że posłowie, senatorowie i wiceministrowie kilka miesięcy temu dostali podwyżki o 60 proc., a ministrowie, premier i prezydent o 40 proc. W tej sytuacji domagamy się podwyżek płac w budżetówce o co najmniej 20 proc. w roku bieżącym i 20 proc. w 2023 r. Jeśli władza radykalnie nie zwiększy w tym roku płac w sferze budżetowej i utrzyma plan podwyżki płac w przyszłym roku o 7,8 proc., będziemy przekonywać wszystkie związki zawodowe do przeprowadzenia strajku generalnego - powiedział Piotr Szumilewicz.
Kim są pracownicy tzw. budżetówki?
Pracownicy budżetówki to m.in.: policjanci, nauczyciele, leśnicy, pracownicy urzędów i pracownicy placówek socjalnych.
Służba Narodowi
Powinna byc wyróżniona i dobrze opłacana. W Stanach Policjant jest na wysokiej pozycji , jest szanowany i posiada władzę dzieki temu łatwiej mu walczyć z przestępczością , w Niemczech Urzędnik jest szanowany, jak w innych krajach europejskich . Natomiast tylko w Polsce nikogo sie nie szanuje... Żyjecie starymi wyobrażeniami.
Służba Narodowi
Powinna byc wyróżniona i dobrze opłacana. W Stanach Policjant jest na wysokiej pozycji , jest szanowany i posiada władzę dzieki temu łatwiej mu walczyć z przestępczością , w Niemczech Urzędnik jest szanowany, jak w innych krajach europejskich . Natomiast tylko w Polsce nikogo sie nie szanuje... Żyjecie starymi wyobrażeniami. To na górze tworzy sie nowe ministerstwa i dodatkowo w ministerstwach tworzy się stanowiska , natomiast w urzędach redukuje sie etaty i dokłada ogrom obowiązków za 0zł. Specjaliści nie chca się zatrudniać za ofeerowane płace - plus za przeładowane zakresy obowiazków. Potem dziwicie się ,że jacy ludzie zarzadzaja...albo budują...lekarze tez wyjeżdzają za dobrymi pieniędzmi , tak jak i reszta specjalistów.... Także taka Polska nasza....
B
1 rok
8714
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-08 19:24
Chyba każdy z nas musiał coś załatwić w urzędzie, pracują tam za karę komuna wiecznie żywa. Pozwalniać się panie i panowie i rynek szybko zweryfikuje do czego się nadajecie bo jak urząd się otwiera o 8 a o 8 40 pierwszy petent jest proszony bo Pani musiała kawę wypić czy ciastko zjeść. Problem ze wszystkim niczego nigdy nie można, pomocy 0, ile siły trzeba włożyć aby papier do drukarki wsadzić ten kubek z kawusią i tłusta d*pa na krześle. Ten kraj jest z dykty i kartonu
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-08 10:53
taka Polska nasza jak sami ją sobie malujecie pleśniowcy
takiej służbie narodowej jak polskiej to tylko w pysk można splunąć. Polecam wybrać się do urzędu i spróbować coś załatwić i potem zreflektować się.
Bogumił Kernelowski
1 rok
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 16:52
W Niemczech Urzędnik jest szanowany ale ten Urzędnik z wzajemnoscia szanuje petenta. Inna kultura i inne podejscie do czlowieka. U nas nie dosc ze urzednicy traktuja petenta jak zlo konieczne, potrafia zaszkodzic zamiast pomoc.
1 rok
42
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 00:12
tam może służą narodowi
u nas służą swojej wygodzie, rodzinie. To naród im ma służyć i służy co miesiąc pewną wypłatą.
1 rok
91
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 14:35
Warto się przenieść do Lidla
1 rok
114
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 12:00
Opinia wyróżniona
nie tedy droga (7)
Najpierw redukcja etatów, a potem podwyżki. Obecnie administracja jest zdecydowanie zbyt rozbudowana, a jest to jedynie narzędzie do obsługiwania zadań realizowanych przez państwo. Administracja nie kreuje żadnego PKB, wobec czego konieczne jest jej maksymalne uproszczenie i zmniejszenie. Ci zaś pracownicy, którzy w urzędach pozostaną, powinni być jak najbardziej godnie wynagradzani, na poziomie równym z zarobkami w sektorze prywatnym.
Makary Tacka
1 rok
7630
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 11:17
Zorientowany
Nie, najpierw powstrzymanie rujnowania państwa i przywrócenie praworządności. Później reforma prawa i dopiero na końcu racjonalizacja zatrudnienia.
1 rok
12
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 10:03
moje wrażenia ze szwedzkiego urzędu (1)
w porównaniu z polskim urzędem to niebo a ziemia.Bez zbędnych procedur,wszystko uproszczone do takiego stopnia ,aby kazdy petent rozumial co ma robic,co wypelnić itd. Urzędniczka,co zupelnie zaskakuje zawsze STOI ,kiedy z tobą rozmawia.Jestescie oddzieleni tylko niewielkim wysokim stolikiem.Rozmowa z nimi zawsze krótka,rzeczowa i bardzo
w porównaniu z polskim urzędem to niebo a ziemia.Bez zbędnych procedur,wszystko uproszczone do takiego stopnia ,aby kazdy petent rozumial co ma robic,co wypelnić itd. Urzędniczka,co zupelnie zaskakuje zawsze STOI ,kiedy z tobą rozmawia.Jestescie oddzieleni tylko niewielkim wysokim stolikiem.Rozmowa z nimi zawsze krótka,rzeczowa i bardzo grzeczna.Widac u urzedników tam zrozumienie podstawowego faktu-to JA jestem ich pracodawcą.Z moich podatków są utrzymywani ,a utrzymywani są przeze mnie aby mi służyć.Dlatego też starają się aby każdy petent wychodził od nich zadowolony.Bardzo często po wizycie w urzędzie jestes proszony o wypelnienie w sieci krotkiej ankiety odnosnie twojego zadowolenia z zalatawienia sprawy w urzedzie.I porownajcie to z typowym urzedem polskim-te leniwe ,niedouczone dziunie,ten chaos papierkowy,to obarczanie petenta kolejnymi obowiazkami.Ostatnio na odpowiedz pisemną z UM Gdańsk czekałem ....4 miesiące.Pismo ktore mi wyslali bylo odmowne,co sie moze zdarzyć, ale bez żadnego konkretnego uzasadnienia.
1 rok
32
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 11:54
Od 30 lat czekam na odpowiedź z Urzędu Miejskiego i pewnie się już nie doczekam.
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 06:02
Jak najbardziej (1)
Tylko żeby było mniej urzędników musi być mniej zadań do wykonania, a żeby tak było musi zmienić się prawo. Nie da się zrobić tego, co obecnie robi ta rzesza urzędników po prostu obcinając etaty. Jest za dużo różnych regulacji
Justyna
1 rok
70
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 07:54
Banda biurkowych wysiadywaczy chce więcej kasy?
Za co do diabła? Za przekładanie segregatorów z szafy do szafy w przerwach między kawusiami?
1 rok
29
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 00:04
(1)
Nie jest to takie proste. Dziś trudno znaleźć w urzędzie zbędny etat. Pracy dużo, biurokracja ogromna, jak w takiej sytuacji redukować etaty.
1 rok
81
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 00:13
zmniejszyć biurokratyzację
Włala:)
1 rok
50
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 10:34
Opinia wyróżniona
(11)
Moja opinia będzie może kontrowersyjna ale praca w budżetówce jest równa służbie narodowi. Nie ważne czy jako lekarz czy nauczyciel, czy pracownik administracji. Skoro zdecydowaliście się , zamiast do sektora prywatnego, być na garnuszku Państwa (czyli de facto z podatków, które płacę), to proszę przyjąć do wiadomości, iż tam się nie zbija kokosów,
Moja opinia będzie może kontrowersyjna ale praca w budżetówce jest równa służbie narodowi. Nie ważne czy jako lekarz czy nauczyciel, czy pracownik administracji. Skoro zdecydowaliście się , zamiast do sektora prywatnego, być na garnuszku Państwa (czyli de facto z podatków, które płacę), to proszę przyjąć do wiadomości, iż tam się nie zbija kokosów, tylko pomaga innym (nie ważne w jaki sposób), służy w ramach obowiązujących przepisów prawa. Urzędnik ma mi pomóc a nie rzucać kłody pod nogi, im Was mniej, tym lepiej, w takim znaczeniu, że są mniejsze koszty funkcjonowania Państwa. Jeśli nie pasuje, to zmieńcie pracę, robiłem tak wielokrotnie zanim trafiłem na taką, która mi odpowiada w stu procentach. Proste jak drut.
mieszkaniec
1 rok
55173
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-11 16:46
Kompletne niezrozumienie sprawy. Silne dobrze zarządzane Państwo musi mieć sprawny dobrze opłacany aparat do realizacji zadań. Koszty funkcjonowania Państwa są ważne, tak jak cena w przetargu, ale jak życie uczy nie najważniejsze. Z punktu widzenia Państwa częste rotacje kadry nie są korzystne. Każde Twoje zdanie świadczy o tym, że chyba nie zastanowiłeś się dobrze nad tym co piszesz.
Magic
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 14:22
Ja
Jsk będą chcieli pracować jako wolontariusze to pewnie "służbę dla narodu" wezmą pod uwagę. Podjęli pracę aby godnie żyć.
1 rok
41
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 21:17
Służba to była za feudalizmu.
1 rok
150
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 19:31
To nie wolontariat
Praca w budżetówce to praca a nie wolontariat. Praca jak każda inna.
1 rok
240
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 15:25
Super
W takim razie zamknij wszystkie urzędy, szkoły itd. Urzędnicy, nauczyciele mają bardzo dobrze wykonywać swoje obowiązki w ramach dobrego i przejrzystego prawa za godziwe wynagrodzenie.. A służyć to może ksiądz lub ministrant do mszy. Tyle i aż tyle
Marian
1 rok
281
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 13:51
Pozytywizm
Czasy pracy organicznej i pracy u podstaw minęły bezpowrotnie. Faktycznie kontrowersyjna wypowiedź...jak widać demokracja nie jest dla wszystkich...smutne
1 rok
121
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 13:13
Aha
Ale nadal nie rozumiem co ma wspólnego służba obywatelom a wynagrodzenie? Fajny bełkot.
1 rok
191
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 12:55
Lekarz? Uśmiałam się
Lekarz pracuje w budżetówce? Dawno się tak nie uśmiałam. W budżetówce na etacie to pracuje może z 10% lekarzy. To po pierwsze. Po drugie - Twój polonista słabo służył narodowi, skoro piszesz "nieważne" osobno i to dwukrotnie...
Lodzia
1 rok
162
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 12:43
Służyć to można do mszy. To jest praca, czasem ciężka czasem lżejsza ale praca. Największym złem w ich pracy są ludzie oraz władza która nie docenia niczego. Pozdrawiam wszystkich z szacunkiem.
1 rok
390
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 11:57
Służba Narodowi
Powinna byc wyróżniona i dobrze opłacana. W Stanach Policjant jest na wysokiej pozycji , jest szanowany i posiada władzę dzieki temu łatwiej mu walczyć z przestępczością , w Niemczech Urzędnik jest szanowany, jak w innych krajach europejskich . Natomiast tylko w Polsce nikogo sie nie szanuje... Żyjecie starymi wyobrażeniami. To na górze tworzy sie nowe ministerstwa i dodatkowo w ministerstwach tworzy się stanowiska , natomiast w urzędach redukuje sie etaty i dokłada ogrom obowiązków za 0zł.
B
1 rok
272
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 11:37
A zwłaszcza pracownicy urzędów skarbowych i ZUSu służą narodowi..
Ale jest tak jak piszesz, czyli jak się nie podoba, to można iść do pracy w sektorze prywatnym, albo założyć sobie swoją własną firmę, a nie pasożytować w budżetówce
1 rok
916
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-05 12:41
Opinia wyróżniona
(33)
Niestety ale podwyżki w budżetówce jeszcze bardziej rozpędzą inflację, to jest strefa która nie generuje żadnego PKB i nie powinni dostać podwyżek, bo inaczej się wszyscy położymy pod stołami czekając na śmierć z głodu.
1 rok
138239
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 12:22
specjaliści wyjeżdzaja za granice (1)
proszę zauwazyc,że międzyinnymi lekarze wyjeżdzają za lepsza płacą za granice tak jak i większośc specjalistów. proszę sie nie dziwić,że w Polsce leczy sie tak jak leczy , uczy jak uczy-nauczycieli z wiedza i doświadczenie coraz mniej, kto nas bedzie kształcicł, kto będzie nam budował?? kto będzie nas leczył? wrócimy do średniowiecza!
B
1 rok
10
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 13:04
jarek ma inne zdanie
będą wracać, bo w Niemczech mniej płacą niż u nas, he he
1 rok
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 10:28
Rzeczywiście xD
po co nam nauczyciele, strażacy, policjanci... nie generują PKB to ich pozwalniać!
1 rok
61
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 08:56
,, Nie generują PKB,, (2)
Oni tylko ratują Ci życie, uczą nasze dzieci, pozyskują granty zagraniczne na badania naukowe, szkolą specjalistów na uczelniach i ogólnie nic nie robią :)
1 rok
225
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 13:52
Przetargi na drogi, nadzór nad robotami i projektami. Nie zapominajmy o zarządcach dróg to tez budżetówka a pracują tam inżynierównie za marną kasę.
inż
1 rok
10
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 10:25
Gdybys miał mózg to bys wiedzial ze głównie chodzi o urzedników ,Niedouczone belfry dostały i dostaja podwyzki co roku
Policjanci dostali najwyzsze podwyzki w historii,słuzba zdrowia dostała wrtecz kosmiczne podwyzki i dostaje co roku!
Na nauke trolu idą gigantyczne pieniadze nigdy tak wielkich nie było .Ale musił bys najpierw miec mózg by nim myslec trolu .
1 rok
16
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 08:28
aaaa
oczywiscie ze budzetowka generuje zyski to filar biznesu
1 rok
13
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 07:23
Minusujący nie mają pojęcia o ekonomii (1)
I pewnie większość z budżetówki. Ale takie są fakty, że skądś te pieniądze w budzecievtrzeba będzie znaleźć. Urzędników mamy w za dużo. Ja wiem, że tam jest sporo pracy ale niestety połowa pracy wykonywanej w urzedach jest niepotrzebna. O wydajności też tam nikt nie słyszał, do tego dochodzi słabe kierownictwo i częsty mobing. Ja się dziwię, że ludzie w ogóle chcą tam pracować. Chyba nikt ich tam nie trzyma na siłę?
Krzysztof z Grunwaldzkiej
1 rok
239
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 09:50
Niestety, inflacja ma to do siebie, że proces jej pokonywania oznacza dla nas to, że będziemy mieć wszyscy mniej pieniędzy w kieszeni. Zarówno kredytobiorcy jak i pracownicy. Cieszmy się, że w ogóle mamy pracę.
1 rok
06
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-05 18:33
Odp. (1)
A prezydent i minister generuje PKB?
1 rok
240
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 11:51
Szczególnie ten wice premier od bezpieczeństwa na którego ochronę policja wydaje więcej niż USA na ochronę Prezydenta Bidena.
technik Maliniak z Nowogrodzkiej
1 rok
10
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-05 15:55
Poświęcisz swoją podwyżkę
I swoje przetrwanie i imię gospodarki? Proszę bardzo
1 rok
133
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-05 12:48
tak (10)
oni chcą 20% teraz, za rok kolejne 20%. mozź dajmy 100%? co nie zmienia faktu, że politycy też bezprawnie sobie podwyższają kasę, choć i tak mają już pod korek. to powinno być karalne
Kazik
1 rok
2829
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-05 23:00
Jak tusk zamrozil place w budzetowce na 5 lat (7)
To nikt nie protestował. Jak dla mnie mozecie strajkować. Za czas strajku wynagrodzenie sie nie należy. Zobaczymy jak szybciutko wrócicie do pracy.
1 rok
1423
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 10:21
Dokladnie tak jest w koncu tak gadał tusk ze to wina pisu bo ni nic nie potrafia dlatego ich jedynym programem jest kłamstwo i
gdyby dzis rzadziła ekipa Tuska powiedział by to nie moja wina to Ukrainy!!I zamroził by płace na 5 lat.Na pandemi dzieki ogromnym dotacja firmy sie dorobiły jak nigdy
1 rok
04
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 02:01
wtedy nie było galopującej inflacji i mega drożyzny (5)
1 rok
262
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 08:31
Za hiper inflację i powszechną drożyznę jest odpowiedzialny wyłącznie Rząd PiS - to wina PiS :) (4)
technik Maliniak z Nowogrodzkiej
1 rok
233
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 08:56
Prawda ! (3)
To PiS jest winny zastojowi gospodarczemu na całym świecie ! To przez nich Turcja ma hiperinflację, ropa na giełdach drożeje, a Rosja najechała Ukrainę !
To wszystko prawda !
Gdyby JE Tusk był u władzy nie byłoby niczego ! Wszyscy żylibyśmy w dobrobycie czekając aż natura zrobi przekop mierzei ;)
Gall
1 rok
1017
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 09:18
Tak znam propagandę PiS: w Turcji jest 60% inflacji, w Wenezueli 120% a w Zimbabwe 1500 % inflacji :) (2)
Ale ty chłopaku przyrównuj Polskę nie do Zimbabwe tylko do takich Państw które zaczynały z podobnego pułapu jak Polska :)
technik Maliniak z Nowogrodzkiej
1 rok
152
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 10:22
ty trolu nawet nieznasz co mówił Tusk na ostatnim spotkaniu PO powielasz tylko to co usłyszysz w TVn i tak z 10% tego rozumiesz
1 rok
04
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 09:47
No dobra, w takim razie Grecja.
1 rok
23
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-05 12:56
politycy to ludzie bez honoru i wstydu, oni mają (1)
- pożyczki oprocentowane na 0%
- dofinansowanie do wynajmu mieszkania 3500 zł co miesiąc tylko na ten cel
- finasowanie dojazdów do pracy (słynne loty Kurskiego i Tuska kilka razy w tygodniu do Trójmiasta z Warszawy do domu...hmm no sorry, skoro zdecydowali się na robotę tam to powinni tam mieszkać i bulić za dojazdy sami.
- kasa na utrzymanie biura poselskiego (+12500 ekstra co miesiąc) i inne
1 rok
563
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-05 21:36
Trzeba zmienić konstytucję, żeby tak nie było
1 rok
121
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-05 12:46
Powiedz mi proszę zatem (9)
Ja przeżyć za 2,500? Ja wiem ze wszystkim ze utarło że w budżetówce się nic nie robi, ale byście się zdziwi...
Mnb
1 rok
9019
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 10:17
nie utarło sie tylko tak jest bo ludzie maja przeciez kontak i to widza i jeszce jedno potwierdzaja to sami urzednicy
1 rok
11
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 09:44
Po co siedzieć w budżetówce za 2500? Jeżeli ogarniasz rzeczy, którymi zajmują się ludzie w budżetówce to myślę, że w prywatnej firmie również byś się odnalazł/a a tam pieniądz jest większy.
1 rok
120
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-05 21:36
(1)
Ale kogo to interesuje? Nie od dziś wiemy, że budżetówka jest przerośnięta, za dużo mamy urzędników, urzędów, brakuje rąk do prawdziwej pracy, kierowców, operatorów maszyn a nawet brygadzistów
1 rok
2031
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 11:20
Ale to nie wina urzednikow
Że brakuje operatorów kierowców itd... co ma jedno do drugiego?
Ja
1 rok
100
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-05 13:14
(4)
Gdyby tam się coś robiło, a przede wszystkim, gdyby trzeba było coś potrafić, to by tam ludzie nie wiedzieli za 2500 zł.
1 rok
2769
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 08:58
(3)
A przepraszam czym takim górnolotnym się zajmujesz jeśli można wiedzieć :)
1 rok
122
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 11:12
A Ty czym się zajmujesz, skoro o 8.58 masz czas żeby pisać komentarze? Czyżby jesteś urzędnikiem ?
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 12:55
Nie trzeba się zajmować niczym górnolotnym żeby zarabiać więcej niż 2500 zł. Wystarczy czytać i pisać.
1 rok
40
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 09:51
Nie wiem czemu Cię to interesuje ale skoro już musisz wiedzieć - prostytucją
1 rok
83
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 09:03
Opinia wyróżniona
Raczej cięcia i ograniczenia w budżetówce (6)
W związku z sytuacją (inflacją) w budżetówce raczej powinny mieć miejsce cięcia wydatków i etatów (niestety). O podwyżkach wszyscy powinni zapomnieć. Dobrze już było. Do tego budżetówka nic nie wytwarza tylko generuje wydatki, dodatkowy argument za brakiem podwyżki.
Mamoń inżynier
1 rok
4776
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 15:16
Pozdrawiam
Według ciebie mamy robić za jajko myślisz jak za komuny , w krajach zachodnich policjant strażak ratownik medyczny itp jest porządnie opłacany , i tak ma być , długo by trzeba pisać na ten temat ale ty i tak nie zrozumiesz , bo żyjesz w czasach PRL-u
1 rok
40
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 13:56
(1)
Nie ma to jak powiedzieć, że w usługach się nic nie wytwarza :D. Jak się czyta takie rzeczy, to już wiadomo jak działają cięcia w edukacji, które realizowane są od dawna.
1 rok
42
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 10:22
Panie "douczony". "Usługi - działalność gospodarcza o charakterze nieprodukcyjnym, stanowiąca trzeci sektor gospodarki. Polega na działaniach podejmowanych w celu dostarczenia określonych korzyści lub zaspokojenia potrzeb."
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 12:41
Dodatkowo w sektorze prywatnym są podwyżki wynagrodzeń. To nie generuje inflacji? Poziom zrozumienia i szacunku w tym kraju sięgnął dna. Jakim marnym krajem jesteśmy ze tylko dla siebie a jak już cos inny to nie.
1 rok
90
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 10:15
zgadza sie raz ze nic nie robią to to jeszcze chca podwyżek i to głownie ci co pierdza w stołek
1 rok
18
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 09:51
Budżetówka z założenia nie jest od tego, aby coś wytwarzać tylko zapewniać społeczeństwu podstawowe usługi tj. szkolnictwo, opieka zdrowotna itd. Rozumiem że nie jest to potrzebne?
Co do wzrostu płac to zgoda, że napędza on inflację, ale dlaczego władza ma podwyżki o kilkadziesiąt % a pozostali nic albo jakieś grosze? To władza powinna dać przykład i nie przyznawać sobie podwyżek.
Pracowałam codziennie z ludźmi w niebotycznym, męczącym hałasie. Przyjmowałam jedną osobę za drugą, byłam miła dla ludzi, którzy często od razu nastawieni byli negatywnie, owszem miałam przerwę, chyba to, że pracuję w urzędzie nie znaczy, że jestem robotem i nie muszę się napić czy skorzystać z toalety? Ja akurat pracę zmieniłam na sektor prywatny, ale po tym jak przepracowałam tyle lat z klientem budżetówki dziwię się, że ktokolwiek mówi, że komuś za ciężką pracę nie należy się dziś godna wypłata czy, że trzeba zwolnić urzędników przy takim narzekaniu ludzi na kolejki. To kto ma te kolejki obsłużyć? A rozbudowana biurokracja wynika z coraz bardziej rozbudowanych przepisów, które jak wiemy narzucane są ustawami odgórnie. Najłatwiej jest oceniać innych gdy samemu nie było się po drugiej stronie.
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-17 07:34
Sprzątaczka też chce podwyżki
Za dużo zarabiają darmo zajady
yupo
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-15 10:20
Bezprawie i niesprawiedliwość
Niestety budżetówka to nie jest elektorat tego rządu.
W większości to wykształciuchy. Zniosą upokorzenie, bo nie odnajdą się na rynku pracy.
Im dłużej się siedzi w administracji publicznej, tym mniej jest się atrakcyjnym dla prywaciarzy.
Rząd to wie, dlatego pomiata nami jak chce. Społeczeństwo nie dostrzega roli Państwa w swoim życiu.
Polak wszystko zawdzięcza sobie - egoizm i nieufność to przecież dewiza każdego Janusza.
Efekt - mamy państwo "czysto teoretyczne", i "kamieni kupę".
Realny pesymista
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 10:34
Opinia wyróżniona
(11)
Moja opinia będzie może kontrowersyjna ale praca w budżetówce jest równa służbie narodowi. Nie ważne czy jako lekarz czy nauczyciel, czy pracownik administracji. Skoro zdecydowaliście się , zamiast do sektora prywatnego, być na garnuszku Państwa (czyli de facto z podatków, które płacę), to proszę przyjąć do wiadomości, iż tam się nie zbija kokosów, tylko pomaga innym (nie ważne w jaki sposób), służy w ramach obowiązujących przepisów prawa. Urzędnik ma mi pomóc a nie rzucać kłody pod nogi, im Was mniej, tym lepiej, w takim znaczeniu, że są mniejsze koszty funkcjonowania Państwa. Jeśli nie pasuje, to zmieńcie pracę, robiłem tak wielokrotnie zanim trafiłem na taką, która mi odpowiada w stu procentach. Proste jak drut.
mieszkaniec
1 rok
55173
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-11 16:46
Kompletne niezrozumienie sprawy. Silne dobrze zarządzane Państwo musi mieć sprawny dobrze opłacany aparat do realizacji zadań. Koszty funkcjonowania Państwa są ważne, tak jak cena w przetargu, ale jak życie uczy nie najważniejsze. Z punktu widzenia Państwa częste rotacje kadry nie są korzystne. Każde Twoje zdanie świadczy o tym, że chyba nie zastanowiłeś się dobrze nad tym co piszesz.
Magic
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 14:22
Ja
Jsk będą chcieli pracować jako wolontariusze to pewnie "służbę dla narodu" wezmą pod uwagę. Podjęli pracę aby godnie żyć.
1 rok
41
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 21:17
Służba to była za feudalizmu.
1 rok
150
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 19:31
To nie wolontariat
Praca w budżetówce to praca a nie wolontariat. Praca jak każda inna.
1 rok
240
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 15:25
Super
W takim razie zamknij wszystkie urzędy, szkoły itd. Urzędnicy, nauczyciele mają bardzo dobrze wykonywać swoje obowiązki w ramach dobrego i przejrzystego prawa za godziwe wynagrodzenie.. A służyć to może ksiądz lub ministrant do mszy. Tyle i aż tyle
Marian
1 rok
281
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 13:51
Pozytywizm
Czasy pracy organicznej i pracy u podstaw minęły bezpowrotnie. Faktycznie kontrowersyjna wypowiedź...jak widać demokracja nie jest dla wszystkich...smutne
1 rok
121
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 13:13
Aha
Ale nadal nie rozumiem co ma wspólnego służba obywatelom a wynagrodzenie? Fajny bełkot.
1 rok
191
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 12:55
Lekarz? Uśmiałam się
Lekarz pracuje w budżetówce? Dawno się tak nie uśmiałam. W budżetówce na etacie to pracuje może z 10% lekarzy. To po pierwsze. Po drugie - Twój polonista słabo służył narodowi, skoro piszesz "nieważne" osobno i to dwukrotnie...
Lodzia
1 rok
162
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 12:43
Służyć to można do mszy. To jest praca, czasem ciężka czasem lżejsza ale praca. Największym złem w ich pracy są ludzie oraz władza która nie docenia niczego. Pozdrawiam wszystkich z szacunkiem.
1 rok
390
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 11:57
Służba Narodowi
Powinna byc wyróżniona i dobrze opłacana. W Stanach Policjant jest na wysokiej pozycji , jest szanowany i posiada władzę dzieki temu łatwiej mu walczyć z przestępczością , w Niemczech Urzędnik jest szanowany, jak w innych krajach europejskich . Natomiast tylko w Polsce nikogo sie nie szanuje... Żyjecie starymi wyobrażeniami. To na górze tworzy sie nowe ministerstwa i dodatkowo w ministerstwach tworzy się stanowiska , natomiast w urzędach redukuje sie etaty i dokłada ogrom obowiązków za 0zł.
B
1 rok
272
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 11:37
A zwłaszcza pracownicy urzędów skarbowych i ZUSu służą narodowi..
Ale jest tak jak piszesz, czyli jak się nie podoba, to można iść do pracy w sektorze prywatnym, albo założyć sobie swoją własną firmę, a nie pasożytować w budżetówce
1 rok
916
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-09 11:45
Ja do urzędu zabieram podwawelska
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-09 10:27
redukcja etatów
czegoś nie rozumiem skoro tak mało płacą to dlaczego administracja tak szybko się powiększa że zajmują szkoły np. dawne gimnazjum 2 w gdańsku ,gimnazjum 10 na oruni a jak chcesz coś załatwić to nie ma jak bo odsyłają cię z kwitkiem i biegasz przez cały dzień po urzedach
podatnik
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-08 20:38
Budżetówka wspierała srowida, pilnie nosiła maski i merdała ogonem. Żadne podwyżki się nie należą.
1 rok
10
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 12:06
Opinia wyróżniona
W Lidłu i Biedronce mają wyższe zarobki. (5)
Służba Narodowi
Powinna byc wyróżniona i dobrze opłacana. W Stanach Policjant jest na wysokiej pozycji , jest szanowany i posiada władzę dzieki temu łatwiej mu walczyć z przestępczością , w Niemczech Urzędnik jest szanowany, jak w innych krajach europejskich . Natomiast tylko w Polsce nikogo sie nie szanuje... Żyjecie starymi wyobrażeniami. To na górze tworzy sie nowe ministerstwa i dodatkowo w ministerstwach tworzy się stanowiska , natomiast w urzędach redukuje sie etaty i dokłada ogrom obowiązków za 0zł. Specjaliści nie chca się zatrudniać za ofeerowane płace - plus za przeładowane zakresy obowiazków. Potem dziwicie się ,że jacy ludzie zarzadzaja...albo budują...lekarze tez wyjeżdzają za dobrymi pieniędzmi , tak jak i reszta specjalistów.... Także taka Polska nasza....
B
1 rok
8714
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-08 19:24
Chyba każdy z nas musiał coś załatwić w urzędzie, pracują tam za karę komuna wiecznie żywa. Pozwalniać się panie i panowie i rynek szybko zweryfikuje do czego się nadajecie bo jak urząd się otwiera o 8 a o 8 40 pierwszy petent jest proszony bo Pani musiała kawę wypić czy ciastko zjeść. Problem ze wszystkim niczego nigdy nie można, pomocy 0, ile siły trzeba włożyć aby papier do drukarki wsadzić ten kubek z kawusią i tłusta d*pa na krześle. Ten kraj jest z dykty i kartonu
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-08 10:53
taka Polska nasza jak sami ją sobie malujecie pleśniowcy
takiej służbie narodowej jak polskiej to tylko w pysk można splunąć. Polecam wybrać się do urzędu i spróbować coś załatwić i potem zreflektować się.
Bogumił Kernelowski
1 rok
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 16:52
W Niemczech Urzędnik jest szanowany ale ten Urzędnik z wzajemnoscia szanuje petenta. Inna kultura i inne podejscie do czlowieka. U nas nie dosc ze urzednicy traktuja petenta jak zlo konieczne, potrafia zaszkodzic zamiast pomoc.
1 rok
42
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 00:12
tam może służą narodowi
u nas służą swojej wygodzie, rodzinie. To naród im ma służyć i służy co miesiąc pewną wypłatą.
1 rok
91
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 14:35
Warto się przenieść do Lidla
1 rok
114
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 07:25
Jestem za zniesieniem 500+ , 13 i 14 (2)
A te pieniądze dać pracującym urzędnikom.
1 rok
119
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-08 15:18
nie ma pracujących urzędników
1 rok
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-06 07:37
Znieść 500+, 14, dodatki do telewozorow itd
Jednocześnie zredukować liczbę urzędników o 50% i obniżyć podatki. Tak realnie, a nie, że jedne obniżamy, a drugie podnosimy. I wtedy faktycznie wszystkim w kieszeni zostanie więcej.
Krzysztof z Grunwaldzkiej
1 rok
62
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2022-07-07 15:28
płaca policjanta (1)
w Polsce ze średnim wykształceniem po kursie na krawężnika 4500 na rękę, nauczyciel 5 lat studiów ok 3000 na start