• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcesz zostać pilotem? Linie lotnicze wyszkolą 20 osób bez doświadczenia

Aleksandra Wrona
9 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Szkolenie na pilota w Wizz Air Pilot Academy składa się z dwóch etapów i odbywa się w ośrodku szkoleniowym na Węgrzech. Szkolenie na pilota w Wizz Air Pilot Academy składa się z dwóch etapów i odbywa się w ośrodku szkoleniowym na Węgrzech.

Dwudziestu Polaków dostanie szansę zostania pilotami linii lotniczych Wizz Air. Firma rozpoczęła właśnie program Wizz Air Pilot Academy, w ramach którego planuje szkolić nowych pilotów. W  Gdańsku odbyło się spotkanie organizacyjne, na którym można było poznać szczegóły programu. Zainteresowanie było tak duże, że dla części przybyłych zabrakło miejsc siedzących.



Pierwsza edycja programu Wizz Air Pilot Academy rozpocznie się 18 grudnia, zakłada udział 20 osób i jest dostępna jedynie dla obywateli Polski. Na gdańskich dniach otwartych, które odbyły się w środę, 6 września, w hotelu Qubus, pojawiło się ok. 90 osób. Podobne spotkania odbyły się w Warszawie i Katowicach. Pracownicy firmy Wizz Air przeprowadzili prezentację na temat warunków nowego programu, którego innowacyjność przejawia się tym, że skierowany jest do osób nieposiadających doświadczenia zawodowego. Niestety, przedstawione przez firmę warunki rozczarowały wielu marzących o karierze pilota.

Rekrutacja do programu Wizz Air Pilot Academy odbywa się przez stronę internetową linii lotniczych. Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne, będą musieli też zdać testy psychologiczne oraz ze znajomości języka angielskiego. Dwadzieścia osób, które pomyślnie przejdzie przez wszystkie etapy rekrutacji będzie mogło rozpocząć naukę w Tréner Kft, centrum szkoleniowym na Węgrzech.

Pierwszy etap szkolenia, kandydaci będą musieli sfinansować sami. Jest to koszt 20 tys. euro. Dopiero po nim i pomyślnym zdaniu egzaminów, następuje część prefinansowana przez linię Wizz Air. Warto dodać, że koszty zakwaterowania i wyżywienia w ośrodku szkoleniowym spoczywają na kandydatach. Część prefinansowana przez linie lotnicze kosztuje 45 tys. euro, na których spłacenie przyszli piloci będą mieli 5 lat pracy w liniach Wizz Air.

  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
Pomyślne ukończenie szkolenia oraz spełnienie wszystkich warunków i wymagań zapewni szansę otrzymania propozycji pracy w liniach w charakterze pilota stażysty. Piloci stażyści, którzy z powodzeniem ukończą szkolenia: Airline Transition Program, Type Transition Course oraz wewnętrzne szkolenia Wizz Air, będą mogli kontynuować karierę jako pierwsi oficerowie latając samolotami typu Airbus A320 we flocie WIZZ.

- Jest to o tyle korzystne, że 20 tys. euro jest dobrą ceną za uprawienia ATP, bo zrobienie tego samodzielnie to koszt 120-130 tys. złotych, jednak do tego trzeba doliczyć przeniesienie się do Węgier i utrzymanie się tam. Wychodzi na to, że za te same pieniądze można zrobić uprawnienia w Polsce, bez podpisywania pięcioletniej lojalki, a później aplikować do dowolnej linii na świecie. Spodziewałem się zupełnie czego innego - powiedział jeden z uczestników dni otwartych.
Inni uczestnicy ograniczali się do komentarzy typu "to nie na moją kieszeń". Podczas drugiej części spotkania, kiedy można było zadawać pytania dotyczące programu, na sali zostało już ok. 30 osób.

Wizz Air nie jest jedyną linią lotniczą, która szukała nowego personelu w Trójmieście. W poprzednich latach, dni otwarte w Gdańsku przeprowadzały linie Emirates. Wtedy jednak poszukiwano nie pilotów, a personelu pokładowego i naziemnego. Rekrutacja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem. Praca w liniach lotniczych kusi przede wszystkim dobrymi zarobkami, średnie wynagrodzenie pilota z doświadczeniem w Wizz Air wynosi ok. 37 tys. euro rocznie.

Opinie (141) ponad 10 zablokowanych

  • to wygląda raczej jak sprzedaż garnków, a nie szkolenie ... (1)

    a ten pseudo pilocik to gdzie ma czapkę ?... przepraszam to raczej pierwszy oficer ,a nie kapitan - instruktor

    • 1 1

    • on nawet nie jest pilotem i nigdy nim nie był jest wynajętym modelem

      • 1 0

  • 37 tys Euro rocznie dla pilota z doswiadczeniem....

    ... chyba chodzi o pilota od telewizora, bo za takie stawki to sie gazety w kiosku sprzedaje w normalnym kraju.

    • 0 1

  • 12 tys zl / miesięcznie (1)

    No nie wiem, pilot to odpowiedzialny zawód ... a te stawki to chyba pomyłka ...

    są zawody (w Polsce) w których nie ma takiej odpowiedzialności i zarabiasz więcej ...

    • 2 0

    • Jak masz układy z pispachołkami to zarabiasz

      • 1 2

  • oferta dla FRAJRÓW - zrób kurs za swoje (+utrzymanie) a my dorzucimy 45 tyś EURO... taaaaa (1)

    po wybuleniu "swojej" kasy okarze sie że "masz coś ze zdrowiem" ewntualnie uwala na egzaminie wewnetrznym (bookaże sie że mają pilotów w bródi polowświerzynek trzeba sie pozbyc bez konsekwencji finansowych)

    Ludzie -kupiłem w WIZZAIR bilet z Lwowa na Krym (jeszcze ukraiński)
    a wcześniej trase Karowice-Lwów (tez WIZZAIREm)
    Juak byismy z rodziną we Lwowie to się okazało ze linia... sprzedała nasze bilety (kupione połroku przed wakacjami)komus innemu bo... pozwalało na to Ukraińskie prawo ( w sezonie ten bilet kosztował więcej nizpółroku wcześniej)
    Wsiedliśmy do pociagu do Polski...
    Oodszkodowanie w postaci 50 EURO Mogłem sie starac w sadzie ukraińskim..... (adwokat wziałby wiecej)
    Przedpłaty za pokoje też nie zwrócono.... ale rozumiem włascicieli kwatery....

    Ta firma to JEDEN WIELKI PRZEKRĘT.

    Lecciepodpisujcie kontrakt na szkolenie w języku jaki nie znacie i w pańtwie jakiegoprawa nieznacie

    Powaliło was ???

    Jakwas odrzuca w połowie szkolenia macie w plecy tyle że w Polsce mielibyscie dobry start zyciowy

    ja juz nie wspominam że za 10 lat pilt bedzie tak potrzebnym zawodem jak dzis furman...
    Samochody autonomiczne juz jeżdzą to co samolot nie poleci ????
    Będa drony pasażerskie bo tak taniej
    Jeden operator obsługuje 5-8 maszyn (tylko nadzór na ladowaniem, bo start to w automacie poleci nie wspominajac o reszcze trasy)

    Pilot samolotu to zawód BEZ PRZYSZŁOSCI
    Taki bezrobotny tyle że z kredytem na reszte zycia

    To samo tyczysielekarzy pierwszego kntaktu i innych specjalosciniehirurgicznych
    AI załatwi i te zawody bo bedzie lepsza(juz dziś lekarzma 30 % trafność diagnozy a program 80-85% przy pierwszym podejsciu do pacjenta)

    Braćkredyt na zawody bez przyszłosci ????

    Ludzie w barcelonie runął nawet najstarszy zawód świata.... pierwszy burdel z lalkami wygladającymi jak zywe kobiety...
    Za 10 góra 15 lat nie będzeipracy a dochód gwarantowany, bo żaden człowiek z automatem nie wygra tym bardziej inteligentnym

    A WIZZ AIRR napisałem powyżej.
    Potrafia człowieka Pi pi pi bez mydła z usmiechem na twarzy

    • 3 3

    • Jak pijesz to nie pisz i odwrotnie

      • 1 0

  • Jak zwykle: POGODA DLA BOGACZY

    • 0 0

  • Tu nie chodzi o wyszkolenie pilotów tylko by złapać frajerów co zapłacą za kurs!! (1)

    a a wywalić pod byle pretekstem z takiego szkolenia to żaden problem

    • 1 0

    • Biadolenie

      Płacić za naukę trzeba wszędzie, tu bonusem jest zatrudnienie. Każdy gdzieś zaczyna a problemem nie jest zdobycie szkolen samodzielnie tylko złapanie pierwszej pracy. Powodzenia

      • 0 0

  • szalu nie ma

    37.rocznie.. brutto czy na rękę? zasadnicza różnica. ale.nawet jak na reke to jednak 12k zl miesięcznie i mysle ze na taki poziom odpowiedzialności i stresu to jednak male pieniadze.

    • 0 1

  • :/

    to ja w Norwegii jako nauczyciel w przedszkolu mam więcej $$

    • 0 0

  • m

    Skoro mowa o szkoleniach, odsyłam do AP-Aviation Alojzy Bylok z Bielsko Białej, robią bardzo dobre. Dostaniecie tam zarówno szkolenie do licencji śmigłowcowej turystycznej PPL(H), teoretyczne i praktyczne, jak i zawodowej CPL(H) oraz wiele innych.

    • 0 0

  • Najczesciej pilotami zostają mlodzi ludzie bogatych rodziców. Zeby zostac pilotem trzeba miec szczescie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane