• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcesz zostać pilotem? Linie lotnicze wyszkolą 20 osób bez doświadczenia

Aleksandra Wrona
9 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Szkolenie na pilota w Wizz Air Pilot Academy składa się z dwóch etapów i odbywa się w ośrodku szkoleniowym na Węgrzech. Szkolenie na pilota w Wizz Air Pilot Academy składa się z dwóch etapów i odbywa się w ośrodku szkoleniowym na Węgrzech.

Dwudziestu Polaków dostanie szansę zostania pilotami linii lotniczych Wizz Air. Firma rozpoczęła właśnie program Wizz Air Pilot Academy, w ramach którego planuje szkolić nowych pilotów. W  Gdańsku odbyło się spotkanie organizacyjne, na którym można było poznać szczegóły programu. Zainteresowanie było tak duże, że dla części przybyłych zabrakło miejsc siedzących.



Pierwsza edycja programu Wizz Air Pilot Academy rozpocznie się 18 grudnia, zakłada udział 20 osób i jest dostępna jedynie dla obywateli Polski. Na gdańskich dniach otwartych, które odbyły się w środę, 6 września, w hotelu Qubus, pojawiło się ok. 90 osób. Podobne spotkania odbyły się w Warszawie i Katowicach. Pracownicy firmy Wizz Air przeprowadzili prezentację na temat warunków nowego programu, którego innowacyjność przejawia się tym, że skierowany jest do osób nieposiadających doświadczenia zawodowego. Niestety, przedstawione przez firmę warunki rozczarowały wielu marzących o karierze pilota.

Rekrutacja do programu Wizz Air Pilot Academy odbywa się przez stronę internetową linii lotniczych. Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne, będą musieli też zdać testy psychologiczne oraz ze znajomości języka angielskiego. Dwadzieścia osób, które pomyślnie przejdzie przez wszystkie etapy rekrutacji będzie mogło rozpocząć naukę w Tréner Kft, centrum szkoleniowym na Węgrzech.

Pierwszy etap szkolenia, kandydaci będą musieli sfinansować sami. Jest to koszt 20 tys. euro. Dopiero po nim i pomyślnym zdaniu egzaminów, następuje część prefinansowana przez linię Wizz Air. Warto dodać, że koszty zakwaterowania i wyżywienia w ośrodku szkoleniowym spoczywają na kandydatach. Część prefinansowana przez linie lotnicze kosztuje 45 tys. euro, na których spłacenie przyszli piloci będą mieli 5 lat pracy w liniach Wizz Air.

  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
Pomyślne ukończenie szkolenia oraz spełnienie wszystkich warunków i wymagań zapewni szansę otrzymania propozycji pracy w liniach w charakterze pilota stażysty. Piloci stażyści, którzy z powodzeniem ukończą szkolenia: Airline Transition Program, Type Transition Course oraz wewnętrzne szkolenia Wizz Air, będą mogli kontynuować karierę jako pierwsi oficerowie latając samolotami typu Airbus A320 we flocie WIZZ.

- Jest to o tyle korzystne, że 20 tys. euro jest dobrą ceną za uprawienia ATP, bo zrobienie tego samodzielnie to koszt 120-130 tys. złotych, jednak do tego trzeba doliczyć przeniesienie się do Węgier i utrzymanie się tam. Wychodzi na to, że za te same pieniądze można zrobić uprawnienia w Polsce, bez podpisywania pięcioletniej lojalki, a później aplikować do dowolnej linii na świecie. Spodziewałem się zupełnie czego innego - powiedział jeden z uczestników dni otwartych.
Inni uczestnicy ograniczali się do komentarzy typu "to nie na moją kieszeń". Podczas drugiej części spotkania, kiedy można było zadawać pytania dotyczące programu, na sali zostało już ok. 30 osób.

Wizz Air nie jest jedyną linią lotniczą, która szukała nowego personelu w Trójmieście. W poprzednich latach, dni otwarte w Gdańsku przeprowadzały linie Emirates. Wtedy jednak poszukiwano nie pilotów, a personelu pokładowego i naziemnego. Rekrutacja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem. Praca w liniach lotniczych kusi przede wszystkim dobrymi zarobkami, średnie wynagrodzenie pilota z doświadczeniem w Wizz Air wynosi ok. 37 tys. euro rocznie.

Opinie (141) ponad 10 zablokowanych

  • Ale kit !!!

    Wizz Air idzie po bandzie, by zarobic troche grosza. 20tys. € + koszty zakwaterowania+ pewnie inne dodatkowe koszty, o których sie nie pisze, a na koniec niespodzianka dla wiekszości - no niestety nie zdal Pan/Pani. Numer na poziomie dna.

    • 31 0

  • Lepiej iść na kurs programowania Java lub C++. Lub nawet studia jakiś licencjat (3)

    Zarobki podobne a odpowiedzialności nie ma nawet co porównywać.

    • 26 2

    • W sumie za taką kasę to można nawet zrobić pełne studia informatyczne (2)

      na jakiejś dobrej prywatnej uczelni typu Stanford, MIT czy Cambridge, po której przyjmą bez problemu do Microsoftu, Nasa, Google czy innego Facebook. Zarobki będą 2 razy większe, odpowiedzialność 10x mniejsza.

      • 10 1

      • Kazdy wybiera to co go interesuje i na co go stac.

        Ale gwarancji szybkiego zatrudnienia nawet MIT, CalTech czy Cambridge nie da.

        • 1 3

      • 37k ojro rocznie to prawie minimum w tej branży

        looknij sobie na zarobki pilotów w Chinach czy w Dubaju. 180k$ + 20k$ w bonach na przeloty dla rodziny i wynajem mieszkania na miejscu. Do tego darmowe szkolnictwo dla dzieci, służba zdrowia i inne bonusy.

        • 0 0

  • Średnie wynagrodzenie pilota z doświadczeniem w Wizz Air wynosi ok. 37 tys. euro rocznie. (8)

    Czyli lekko ponad 3000 euro na miesiąc.
    Sorry, ale za tak stresującą pracę i odpowiedzialność to jest padlina.

    Kucharz pracujący na statku offshore pod norweską banderą zarabia 45000 NOK miesięcznie (płatne 12 miesięcy w roku) i pracuje w systemie 1 miesiąc na statku, 1 miesiąc w domu. 540000 NOK rocznie czyli ok. 58 tys. euro rocznie (sic!)

    • 38 2

    • Popieram Cię

      U mnie 30 tys. euro rocznie ma 3/e , który siedzi przed monitorami i filtr wody morskiej czyści 1 dziennie. Praca w systemi 6 tyg statek- 6 tyg wolne w domku.
      P.S To początkowa stawka 'swieżaka' na moim Fpso

      • 4 3

    • (1)

      eldorado się skonczylo

      • 6 1

      • Praca dla ludzi z mocnym, wieloletnim doświadczeniem, dziesiątkami kursów i perfekcyjnym angielskim wciąż jest, ale już nie za takie pieniądze jak kiedyś.

        • 5 0

    • ile z tego jest na reke?

      • 3 1

    • pomysl o lekarzach w polsce.

      państwo znalazło nas jeleni i po 13 latach nauki daje nam 3500 brutto z marudzeniem żę zapłaćcie sobie jeszcze za szkolenia sami. W efekcie stać na to tylko lekarzy biznesmenów którzy mają gdzieś pacjentów i robią to dla forsy a 90% biduje w blokach i zapija smutki alkoholem.

      • 4 3

    • to jest płaca dla świerzaka co mu się sypnął dopiero wąs pod nosem (1)

      doświadczony pilot na lewym fotelu dostaje 180 tys. euro rocznie + bonusy. Mówię o długich lotach w Wizzie, FlyDubai czy np. Air China gdzie pracuję

      • 1 0

      • Chwila

        Długie loty w Wizz?tak w jednym zdaniu porownujesz z air China ? To do siebie nie pasuje.

        • 0 0

    • Pytanie o prestiż, nie każdy ma ochotę pracować na statku, w kuchni i nie widzieć kobiety miesiąc czasu. Praca pilota to rozłąka ale co kto lubi a życie ucieka. W życiu najlepiej pracować z pasją i po prostu cieszyć się czasem. Ta ciągłe parcie za pieniędzmi jest idiotyczne. Co kto lubi, myślę że w kopalni żelaza w Szwecji zarobi się jeszcze więcej.

      • 0 0

  • (4)

    Zgadzam sie z powyższymi komentarzami.37000 euro rocznie to bardzo przęcietne wynagrodzenie w stosunku do poziomu stresu i odpowiedzialności.Co więcej dochodzi do tego praca w weekendy i większość świąt (pewnie za wyjątkiem 25.12,bo wtedy większość tanich linii nie lata w Europie).Reasumując faktycznie jesteśmy Bangladeszem Europy.Większość obywateli krajów "starej" UE popatrzyłaby z politowaniem i niedowierzaniem na taką oferte.

    • 21 4

    • To przecięte wynagrodzenie...

      ..w Wizzair wynosi tyle samo co przeciętne na zachodzie Europy.

      Dlatego nie ma się co dziwić, że praktycznie sami Polacy latają i garstka chłopaków z innych krajów.

      • 2 1

    • To jest prawie 13 tysiecy zlotych na miesiac. (1)

      Po potraceniu podatku to jakies 10 tysiecy na reke. Ja mysle ze na poczatek przez pierwsze trzy lata to mozna z powodzeniem sobie nowy domek kupic a raczej piekne mieszkanie w jakims eleganckim wysokim apartamentowcu. Zauwazylem ze piloci preferuja mieszkania a nie domki wokol ktorych stale cos trzeba robic a oni na to nie maja ani czasu ani checi. Dodatkowo kompletne umeblowanie i jakis bardzo dobry samochod. Dla mlodego czlowieka to w sam raz. A za trzy lata majac juz doswiadczenie i referencje mozesz aplikowac gdzie kolwiek chcesz juz za wyzsze pieniadze. Kto ma odwage latac spedzajac wiekszosc zycia ponad 10 tysiecy metrow nad ziemia to wolna droga..... Ryzyko jest ale....

      • 5 4

      • Chyba domek campingowy...

        Zapomniales o tych drobnych 45 tys Euro do splacenia w 5 lat....
        \
        Nie wiem czy masz rodzine, ale z 10 tysiecy na reke miesiecznie to ja zony I dwojki dzieci nie utrzymam, o "pieknym mieszkaniu w apartamentowcu" (circa 1 mln PLN +) + bardzo dobry samochod (bardzo dobry = 300 tys. PLN) co kilka lat.

        To wszystko w trzy lata, przy 10 tys. PLN "na reke"? Raczej nie w Trojmiescie.

        Gdzie mieszkasz? - ja tez chce tak tanio.

        • 1 0

    • weekendy? święta?

      Chłopie :) w powietrzu spędzam 80-85 godzin miesięcznie. Reszta czasu to pozostałe papierkowe sprawy oraz hotele ale to rzadko bo latam na trasach lokalnych. Jak mi wypadnie święto to nie dlatego że tak dużo latam tylko bo akurat tak z grafika wynikło. Ktoś musi. Szczerze to jakby mi dali jeszcze więcej godzin to bym się nie obraził. Ale przepisy zabraniają. Na zachodzie młodziak też tak zarabia i nie ma się co dziwić bo zdobycie uprawień na pełnego frozen ATPL(A) to coś koło 3-4 lat nauki czyli tyle czasu co licencjat.

      • 1 1

  • Bardzo dobrze ze nasi wreszcie zaczna sie szkolic w (2)

    obsludze Airbusow. Lot kupuje same Boeingi a jego piloci nie wiedza jak latac Airbusami. Jest zupelnie inaczej jak Boeingiem. Tak na marginesie to nawet kilka wielkich amerykanskich linii lotniczych wlasnie kupuje duzo Airbusow. Nie po to otworzona montownie A320 w Mobile, Alabama kilka lat temu. Wcale nie krytykuje Boeingow tylko sztywne myslenie zarzadu naszej najwiekszej i najstarszej linii lotniczej. Nasi piloci MUSZA byc zaznajomieni w obsludze wszystkich rodzajow samolotow pasazerskich produkowanych na swiecie a nie tylko jednego...

    • 6 9

    • stary nie wypowiadaj sie na tematy o któych nie masz pojęcia

      a twoja wiedza pochodzi z kanału Discovery albo kreskówek

      • 0 0

    • Uwaga rownie mala jak mala jest twoja znajomosc tematu.

      • 0 0

  • A ja im powiem

    Spi***aj dziadu

    • 14 1

  • ale kasa... (1)

    chyba lepiej juz zalozyc wlasna firme

    • 1 2

    • czemu? bo więcej? LITOŚCI...

      jak komuś zależy to chce latać nawet jakby miał zarabiać 5 razy mniej. Po pierwsze to wystarczająco dużo, a po drugie kasa to nie wszystko. Grunt to robić to o czym się marzyło.

      • 0 0

  • Pilot zarobi (7)

    o ile będzie latał na oparach , tz liga paliwowa , jeżeli tankujesz za dużo jesteś na czerwono dostajesz mniej lotów mniej zarabiasz a raty za kurs płacić musisz, praktycznie należy tankować na styk + 10 minut lotu, wtedy jesteś na zielonej liście , więcej latasz i zarabiasz.

    • 17 4

    • Tank (3)

      Co ty za głupoty pier@***z. Zapasy paliwa zawsze są. Nieraz samolot krąży i 45 minut zanim odleci na zapasowe lotnisko w Bydgoszczy.

      • 1 3

      • widać, że niewiele wiesz w temacie tanich linii (2)

        poszukaj sobie informacji jak to piloci tanich linii musieli na gwałt lądować z braku paliwa, udaj się na punkt obserwacyjny do Rębiechowa i popatrz jak startują tanie linie, zwróć uwagę kiedy chowają podwozie, tanie bilety nie spadają z nieba, tam wszystko jest wyliczone, a wejdź z walizką, która nawet minimalnie nie zmieści się do wzorca he he he

        • 1 2

        • Polecam film dokumentalny "Ryanair. Wysoka cena tanich lotów"

          • 0 2

        • buhaha, specjalista się znalazł

          na ilość paliwa masz przepisy. Jak linia nie przestrzega to zabierają AOC. Wtedy wszyscy ubierają kurtki i idą do domu bo firma zamknięta. Dziennikarze wam natłukli głupot do głowy. Jak będziesz informacji szukał na google zamiast w prawie lotniczym to będziesz właśnie tyle wiedział ile wiesz. Tanie linie zgłaszały na radiu potrzebę pierwszeńśtwa żeby zaoszczędzić paliwo (co nie znaczy że nie mieli zapasu). Jak spalanie wychodzi kilka ton na godzinę to co się dziwić. Dostawali zgodę bo opłacają boxy na lotnisko. Duża linia więcej płaci (akurat Ryan jest u nas największym przewoźnikiem). Ale jak obsługa zbliżania nakazała im zgłaszanie "Emergency" to przestali zgłaszać "potrzebę" bo to się wiąże z przyjazdem ekipy z ULCu a to już gruba sprawa o przekroczenia. Nie powtarzaj durnot zasłyszanych z telewizji bo to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Wszyscy te głupoty powtarzają bo tak im telewizja kazała.

          • 3 0

    • bajeczki

      Samolot lecący z Gdańska do Luton nagminnie krąży nad lotniskiem po pół godziny, bardzo rzadko od razu podchodzi do lądowania. Wg twojej teorii samolot powinien spadać w krzaki z pustym bakiem kilka razy na tydzień. Wiadomo, że oszczędność paliwa jest istotna dla każdej linii i to pilot za to odpowiada, ale źle to zrozumiałeś.

      • 1 1

    • Skąd wiesz?

      Latałeś jako pilot?

      • 0 0

    • no tak, czym mniej kosztujesz firme, tym bardziej sie podobasz szefowi wiec i kase da ci dobrą zarobić. logiczne. HAHAH ale z tym tankowaniem na styk plus 10 min to nie dla tych co ukończą ten kurs - to by mogło być zbyt niebezpieczne i myśle że pierwszy lot był by już na stronach gazet. Nie ogarną tego, nie ogarną kasy i wgl całego tego pomysłu. Wgl co to za dureń wymyślił takie szkolenia? Lepiej jechać do warszawy i sie powoli szkolić i normalnie płacić a nie, byle było tanio (albo za darmo), szybko i najlepiej leżeć na kasie do końca życia. Tak sie nie da drodzy Państwo :)

      • 0 0

  • Tyle to mozna zarobic na lądzie w Trojmiescie

    • 4 6

  • szukanie frajera

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane