Zarząd Morskiego Portu Gdynia przystępuje do przebudowy północnej ostrogi pilotowej. Po realizacji inwestycji do portu będą mogły bezpiecznie wpływać większe statki, ponieważ wejście poszerzy się o 40 m. Projekt zrealizuje firma Doraco.
Przebudowa północnej ostrogi pilotowej to kolejny z etapów w ramach projektu pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych w Porcie Gdynia, którego celem jest umożliwienie zawijania statków o parametrach Baltimax oraz poprawa warunków nawigacyjnych i stanu bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych.
Już rok temu Zarząd Morskiego Portu Gdynia porozumiał się z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie poszerzenia wejścia do portu. Resort obrony był stroną, ponieważ znajduje się tam Port Wojenny Gdynia i obiekty należące do resortu.
Poszerzenie wejścia obok powiększonej obrotnicy jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wykorzystanie pełnych możliwości portu w zakresie obsługi większych jednostek. Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Po powiększeniu obrotnicy nr 2 teoretycznie do Gdyni mogły zawijać statki do 370-400 metrów. Niestety obawiano się, że w razie nieprzychylnych warunków pogodowych wprowadzenie tak dużych jednostek może być utrudnione z racji zbyt wąskiego wejścia.
Prace wykona gdańska firma Doraco. Roboty polegać będą na poszerzeniu wejścia pomiędzy istniejącymi ostrogami do 140 m (obecnie szerokość wynosi 100 m), poprzez wykonanie rozbiórki ok. 43 mb ostrogi północnej oraz generalnej przebudowie pozostałego odcinka, tak aby w kolejnym etapie możliwe było wykonanie robót czerpalnych do głębokości 16 m.
Przypomnijmy, że Zarząd Morskiego Portu Gdynia uzyskał znaczące dofinansowanie dla inwestycji "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - Etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - Etapy II i III" z Unii Europejskiej. Dzięki funduszom unijnym realizowane inwestycje w infrastrukturę portową stymulują rozwój gospodarczy kraju, a co za tym idzie - tworzą nowe miejsca pracy w regionie. Jedno miejsce pracy w porcie inicjuje zatrudnienie czterech osób w branży okołoportowej.
Kontenerowiec Charlotte Maersk gościł w Porcie Gdynia w lutym 2019 roku.
poleje się jad nasz powszedni. Że nie warto, że przecież Gdańsk naj itd.
Kilkaset lat wstecz, pewnie spalonoby port w Gdyni (gdyby istniał) bo przecież "partacze" niegodni są odbierać pieniądze Gdańskowi
Historia 1000 lat uprzedzeń
4 lata
4340
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 16:54
Lecz sie
4 lata
124
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 17:44
Póki co jad
polałeś ty.
123qwerty
4 lata
164
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 19:42
Walic to (1)
Zróbcie tam most dla samochodów, z centrum do dolnego Oksywia. Walić estakade i port
4 lata
52
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-20 21:36
nie do zrealizowania
nie jestem inżynierem budowy mostów ale budowa jest niemożliwa ze względów ukształtowania terenu. musiał by wznosić się bardzo wysoko. chyba że. myślisz o moście zwodzonym który będą zamykali kilkanaście razy dziennie. A poza tym trochę odkorkujesz morską A zablokujesz centrum.
realista
4 lata
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-20 00:18
hehe chcialem to samo napisac. Edzio pewnie wylaby hejt gdybys tego nie napisal
4 lata
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 15:21
Zaraz w komentarzach z Gdyni (1)
poleje się jad , że Gdańsk zawsze winien jest wszystkich nieszczęść Gdyni. Że to Gdańska wina że port ma wąskie wejście, że drogowe połączenie kuleje, po przecież Gdyni to wszystko się należy bo tak . Z zasady. Po prostu. Bo to Gdynia. Klękaj Narodzie.
Historia 80 lat uprzedzeń
4 lata
3036
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 18:40
Historia 80 lat uprzedzeń
Gdańska do Gdyni...
Jeden terminal zbudowany przez Australijczyków nie powoduje, że naród ma klęknąć przed Gdańskiem. Bo to nic niezwykłego nad Bałtykiem ani jakaś szczególna zasługa tego miasta...
Takich terminali potrzeba wiele ale, wbrew pozorom, wiele miejsca na nie nie ma.
4 lata
87
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 15:22
Nie wiem czemu ale czytając tytuł artykułu pomyślałem, że mowa o typowej dziewczynie z tindera
Bromor
4 lata
72
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 15:27
Ale po co?
Jest poszerzone wejście do portu w Hamburgu...
4 lata
2420
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 15:30
Ale czegoś tutaj nie rozumiem .... (12)
Przecież Port Gdynia od dłuższego czasu huczy, że w Gdyni będzie port zewnętrzny. To jak, już nie będzie? Hmm ..... no tak ale przecież poszerzenie wejścia jednak będzie tańsze, niż realizacja tej futurystycznej wizji portu zewnętrznego.
4 lata
3511
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 18:24
Nie wiem czy wiesz (6)
Port składa się z wielu części. Jest GCT, drobnicowy itd. Port zewnętrzny zwiększy możliwości, poszerzenie również.
4 lata
86
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 18:36
Dzięki za uświadomienie starego portowca w kwestii części składowych Portu Gdynia. (5)
Ale z kolei ja nie wiem, czy ty wiesz, że w obecnej sytuacji mikro i makro ekonomicznej - jeśli właśnie idzie o Gdynię - już sam pomysł budowy portu zewnętrznego jest irracjonalną mrzonką. O takim rozwiązaniu trzeba było poważnie myśleć 20 lat temu. A teraz ten plan jest równie sensowny, co przekop Mierzei Wiślanej.
4 lata
95
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 21:46
20 lat temu mówiono to samo (4)
Jako stary portowiec pewnie wiesz, że Australiczycy najpierw usiłowali namówić Gdynię na rozbudowę? Wtedy również powoływano się na mikro-makro... A tak w ogóle to Gdynia "chce" być kurortem a w kanale portowym zrobi się wyciągarki do nart wodnych.
Widziałem takie w starym, oddanym miastu porcie w Danii. Tyle, że o 7km dalej zbudowano 4x większy...
4 lata
24
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-20 08:59
Dzisiaj już nie jest ważne co kto kiedyś chciał lub nie chciał (3)
ale co zostało zrobione lub nie zostało zrobione - to już historia. W pozostałym zakresie w pełni podtrzymuję swoje twierdzenia, z którymi ty możesz się oczywiście nie zgadzać. I gratuluję widoków z Danii.
4 lata
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-20 17:41
mylisz się (2)
Co prawda, Historia jest znana z tego że nikogo i niczego nie nauczyła ale cały czas próbuje. Ten styl myślenia związany z koniecznością "zachowania strefy komfortu" jest zabójczy dla wszelkich przedsięwzięć. W tym tkwi źródło klęski, kiedy decydent obawia się naruszyć "swój komfort".
Wtedy przychodzi bardziej doświadczony, odważniejszy czy zuchwały i bierze jak swoje.
To każdy "podsiębiorca" musi mieć z tyłu głowy a nie zaspokajać się branzlotechniką w towarzystwie wzajemnej adoracji i myśleniem o emeryturze.
Co do możliwości i potencjału zwiększania obrotów... To jest jak z jajkiem i kurą. Jak się pojawią mozliwości to i obroty się znajdą. DCT przejęło lwią część ruchu kontenerowego Gdyni wraz z armatorami. A następnie podniosło te wyniki dużo wyżej. Gdynia tąpnęła o 50% ale później zaczęłą odrabiać... Wystarcza? Wystarcza.
Koniunktura? Może. Ale przede wszystkim, bo się da i jest możliwość zdobywania klientów, których można obsłużyć. Na niesprawnej infrastrukturze będzie ich mniej a walka wtedy idzie na koszty. Terminali powinno być więcej i rozproszone terytorialnie, bo koncentrowanie ich na niewielkim obszarze to jedynie rolowanie korka. Tak jak na drogach...
Widoki w Danii faktycznie fajne ale właśnie z powodu widocznych na każdym kroku śladów funkcjonowania racjonalnego planowania i przemyślności w funkcjonowaniu portów. Kraj wielokrotnie mniejszy od Polski ma ich więcej i znacznie lepiej funkcjonujących. Nie wspominając o Szwecji, która ma ich ponad dwadzieścia. Oczywiście, geografia. Ale czy tylko? No i to tez trzeba zauważyć i wykorzystać...
4 lata
11
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-20 19:09
A ty dalej swoje. Jeśli jednak uważasz, że twoja argumentacja jest (1)
jedyną trafną, to znaczy jedynie, że tak uważasz a nie że tak jest. Może premierem powinieneś zostać albo przynajmniej ministrem. Wtedy (nie obawiając się o swój komfort) odgórnie zarządziłbyś ogólną szczęśliwość a Gdynia zawstydziłaby nawet Skandynawię, na którą się tak chętnie powołujesz.
4 lata
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-20 23:17
nie twierdzę, że jest jedyną trafną
to zależy od punktu widzenia. Tyle że z drugiej strony nie widzę jakichkolwiek argumentów. Ale to też nie ważne.
Jeśli jesteś rentierem z SeaTower czy innych Lighthouse'ów, na pewno nie trafi ona do ciebie. Nie trafi również, jeśli cenisz sobie swoje osiagnęcia i nie widzisz potrzeby ich powiększania.
I nawet nie jest moim zamiarem cię przekonywać.
Skandynawia nie jest tak szczęśliwa jak się wydaje. Jednak nie da się zaprzeczyć, ze jest uporządkowana...
4 lata
22
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 18:33
poszerzenie wejścia to trzy miechy pracy (3)
Port Zewnętrzny to trzy lata prac budowalanych w dobrym tempie do pierwszych efektów.
Poszerzenie wejścia - mały woreczek kasy.
Port zewnętrzny - parę dużych worów kasy.
I interes musi się kręcić. Tu nie ma albo-albo.
Semeco
4 lata
70
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 18:45
Wszystko się zgadza. Z tym, że (2)
czy jedno, czy drugie trzeba by w końcu zacząć a nie wciąż gadać o jednym i w trakcie tego gadania wrzucać nowe "epokowe" pomysły.
4 lata
51
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-20 17:46
obrotnice zrobione (1)
wewnętrzne falochrony przebudowane, wojsko spacyfikowane... Drogi (najbliższe) zmodernizowane, instalacje też "coś" sie dzieje.
Pewne ślady konsekwencji i systematyki działania widać...
4 lata
02
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-20 19:10
A uaktualniona wizualizacja jest (albo chociaż tekturowa makietka)?
4 lata
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-21 18:45
Port zew. i wew.
Należy poszerzyć wejście do portu ,oraz zbudować tzw,port zewnętrzny . Jedno nie wyklucza drugiego...
Ober.
4 lata
02
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 15:51
jak mówił poprzedni rząd: po co nam porty skoro jest port w Hamburgu (6)
4 lata
2639
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 15:58
zmień już płytę, bo nudzisz z tym Hamburgiem (2)
obecny rząd - ustami prezesa Portu - od kilku lat obiecuje rozpoczęcie budowy portu zewnętrznego
a np. "centralny port komunikacyjny" się robi (na planach) i nie może ruszyć, bo ludzie nie chcą, żeby im przez ogródek pendolino pocinało (jakis mądrala narysował linię kolejową ale nie sprawdził co jest w terenie)
4 lata
1611
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 16:10
Jasne (1)
Dzisiaj projektujemy, jutro robimy a pojutrze korzystamy... Wszystko wymaga czasu ale jak się nie ma pojęcia to się potem klepie trzy po trzy. To że Pendolino pojedzie tam to normalna rzecz. Gdzieś musi pojechać. Ja sobie nie życzę aby pod
moim domem była ulica a miasto wybudowało bo była potrzebna. To nie koncert życzeń. To zapotrzebowanie. Rozwijamy się. Infrastruktura jest potrzebna. Temu nie pasuje to, tam temu co innego, jak każdy by sobie życzył to dalej jeździlibyśmy na konikach po polnych drogach.
4 lata
812
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 16:13
Jasne, że jasne ale idź już stąd ze swoją p isorozsądną filozofią.
4 lata
1113
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 18:05
rząd szydło? (2)
4 lata
44
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 18:10
Nie, rudego! (1)
4 lata
76
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 18:17
Nie szydło, nie rudego a jarka, mariana i złotego paola.
4 lata
94
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 16:46
Przy zmianach w pogodzie będzie większa możliwość zalania okolicznych terenów!
4 lata
128
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 16:58
STS 27 (4)
Pytanie czy macie suwnice tak wysokie by obsłużyć TAKI kajak .Suwnicowy z dct
4 lata
107
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 17:13
Spoko, jak będzie trzeba, to podstawimy koziołki pod suwnicę. (3)
4 lata
130
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 18:52
A nie prościej byłoby w razie co (2)
wypompować trochę wody z basenu?
4 lata
90
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 22:56
kiepski pomysł (1)
bo dno blisko.
4 lata
20
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-20 09:01
No fakt. Tak więc zostajemy przy opcji koziołków.
4 lata
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 18:31
PiS kopie przekop przez Mierzeję Wiślaną. (6)
Po co?
Jano
4 lata
2311
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 18:40
Oni będą tam kopać, kopać i kopać aż .....
do utraty władzy i później powiedzą, że to totalna opozycja, ulica i zagranica oraz multi kulti przeszkodziły im dokończyć przekop do sadzawki.
4 lata
145
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-19 21:47
aby alternatywa
miała się gdzie wyszaleć...
4 lata
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-20 14:11
zeby tuczyc ego kulawego
4 lata
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2020-02-20 21:33
Wiadomo...
Bo obiecał. A jak obieca to obieca. I Ruskim na złość...