- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (62 opinie)
- 2 Lewica chce walczyć o krótszy tydzień pracy (389 opinii)
- 3 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (15 opinii)
- 4 Czy pracodawca może skrócić urlop? (16 opinii)
- 5 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (236 opinii)
Trójmiejskie Biura: wnętrze Flowair w Gdyni
W kolejnym odcinku cyklu Trójmiejskie Biura odwiedzamy firmę Flowair z Gdyni, po której pracownicy mogą się poruszać nie tylko pieszo, ale także... za pomocą hulajnogi. Miesiąc temu pokazywaliśmy, jak wygląda PwC Financial Crime Unit (FCU) w Olivia Business Centre w Gdańsku, a za miesiąc odwiedzimy biura firmy Sii w Gdańsku.
Flowair to polska firma wyspecjalizowana w ekonomicznym ogrzewaniu i wentylacji obiektów średnio- i wielkokubaturowych. Jest producentem i sprzedawcą nagrzewnic wodnych, kurtyn powietrznych, kurtyno-nagrzewnic, jednostek wentylacyjnych z odzyskiem ciepła oraz urządzeń typu rooftop. Dodatkowo jest wyłącznym dystrybutorem nagrzewnic gazowych włoskiej firmy Robur. Flowair powstało w Gdyni w 2003 roku. Aktualnie zatrudnia łącznie około 150 osób. Ich biuro zajmuje powierzchnię około 1000 m kw., firma dysponuje też dużą przestrzenią produkcyjną w trzech lokalizacjach.
- Aktualnie sprzedajemy nasze produkty do 42 krajów, głównie do Europy i na Wschód. Na terenie gdyńskiego Polifarbu jesteśmy od około dziesięciu lat. Wnętrze biura urządziliśmy tak, by spełniało nasze potrzeby. Podczas aranżacji wnętrza pracowaliśmy z projektantką wnętrz Magdaleną Wieczorek z Besign Studio. Projekt i efekt końcowy są wypadkową działań architekta i odpowiedzialnego za nadanie ostatecznego charakteru zespołu Flowair - mówi Magdalena Wójcik z Flowair.
Reprezentacyjne biuro na miarę potrzeb
Oprócz codziennej pracy zespołu, w biurze Flowair odbywają się szkolenia dla projektantów i wykonawców. Z największej sali konferencyjnej, w której odbywają się takie warsztaty i spotkania prezentacyjne jest przejście na taras widokowy, gdzie klienci mogą zobaczyć zamontowane urządzenia, które są w ofercie firmy.
Wnętrze firmy zostało zachowane w industrialnym stylu. Szerokie korytarze umożliwiają przemieszczanie się po biurze nie tylko pieszo, ale i za pomocą hulajnogi. Dzięki temu podróż pomiędzy odległymi działami znajdującymi się na dwóch krańcach biura jest krótsza i znacznie przyjemniejsza.
Propozycja zagospodarowania ścian grafikami i zdjęciami jest pomysłem pracowników. W biurze znajduje się pokaźna galeria zarówno ze wspólnych firmowych wydarzeń, jak i prezentująca pasje osób z poszczególnych działów.
Przestrzeń przyjazna środowisku
Budynek Flowair od początku powstawał tak, aby nie tylko spełniać podstawową funkcję miejsca pracy, ale być również miejscem przyjaznym środowisku.
- Dowodem na to są m.in. przyznane certyfikaty. Dzięki zastosowaniu efektywnych energetycznie pomp ciepła budynek Flowair otrzymał certyfikaty PreQurs wydane przez Instytut Certyfikacji Emisji Budynków. Certyfikaty potwierdzają krajowe oraz europejskie klasy redukcji i krotności obniżenia ogólnej i niskiej emisji zanieczyszczeń do powietrza w rocznym bilansie cieplnym budynku, w odniesieniu do referencyjnych warunków technicznych i kotłowni węglowej oraz kotłowni olejowej - podkreśla Magdalena Wójcik.
Wśród przyznanych certyfikatów znalazł się także Certyfikat No Smog, a wszystkie urządzenia grzewczo-wentylacyjne znajdujące się w budynku spełniają wymogi dyrektywy ErP, przygotowanej przez Unię Europejską, co oznacza, że są tworzone, eksploatowane oraz wykorzystywane w przyjazny dla środowiska sposób. Dzięki zastosowaniu urządzeń wentylacyjnych z odzyskiem ciepła wyprodukowanych przez firmę Flowair odzyskanie ciepła w budynku sięga powyżej 73 proc. Przekłada się to na oszczędności w eksploatacji budynku.
- Joanna Puchalaj.stolp@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie (70) 4 zablokowane
-
2019-06-07 10:40
niektóre firmy naprawdę nie wiedzą na co wydawać pieniądze (1)
płacą gruby szmal za wystrój biura, ale o podwyżce 100 zł dla niższego szczebla można pomarzyć.
Poza tym zaczyna to być kabaret - może lizaki jeszcze rozdawajcie tym milenialsom?- 37 5
-
2019-06-07 18:06
Bo pracownikom nie opłaca się dawać powyżek, trzeba im zapłacić minimalnie tyle zeby byli zmotywowani i nie poszli gdzies indziej. Inaczej byś zepsuł rynek
- 9 1
-
2019-06-07 11:07
Hipsteriada (2)
Co to za moda na robienie z miejsca pracy "drugiego domu", wciskanie kitu jak to firma nas uwielbia i szanuje. Jak spadną wyniki finansowe to każdego wyp... na zbity ryj szybciej niż zdążysz przeczytać te pseudomądrości na ścianach.
- 39 9
-
2019-06-07 20:52
(1)
To nie kit - to kolejny etap rozwoju cywilizacji. Ludzie chcą się dobrze czuć w pracy, czy to coś złego? Co złego w tym,że chcą mieć w pracy jak w domu, skoro spędzają tu ponad połowę swojego dnia?
Dobrze,że młodsze pokolenie ma takie podejście do pracy, że nie tylko kasą się liczy ale też dodatkowe wartości, takie jak przyjemnie otoczenie w biurze, dodatki w postaci fajnych bonusów. Zazdroszczę (tak pozytywnie), że moje pokolenie wypruwało flaki za.marne pieniądze i często w beznadziejnym otoczeniu (miejscu pracy) i nie miało takich przyjemności jak wy teraz młodzi macie.- 3 8
-
2019-06-08 16:35
Jak się pracuje efektywnie
to nie siedzi się w pracy połowy dnia tylko 8 godzin.
Ale jak trzeba zjeść dwa obiady, pograć w piłkarzyki, poobserwować świat na tarasie i pojeździć hulajnogą to potem faktycznie wychodzi na to, że się pół dnia siedzi w biurze.
Pięknym wystylizowanym, ergonomicznym i ekologicznie energooszczędnym... biurze.- 1 4
-
2019-06-07 13:08
Firma czad
Swietne miejsce Chcialoby sie w takim pracowac tylko ciekawe czy za takim wystojem idzie klimat i atmosfera w pracy...watpie
- 5 6
-
2019-06-07 14:29
tę 'mądrości' na ścianach to wioska, i to jeszcze po angielsku aby było światowo.... słabe to ...
- 18 4
-
2019-06-07 17:37
Stref ciąg dalszy...
Jaka "przestrzeń kuchenna"?! Pani Redaktor, kuchnia! Czy naprawdę nie czuje Pani, że z tym sformułowaniem coś jest nie tak? Wszystko ostatnio staje sie "strefą". Strefa kuchenna, wejściowa, prysznicowa... Bardzo pretensjonalne.
- 17 4
-
2019-06-07 18:23
że na da
i to przez doże ŻE. Projekt pewnie zrobiony na tarce do sera ze stojakiem za 999$. Co za wstyd. JPDL
- 6 5
-
2019-06-07 18:55
Ale z sasiadami zyc nie potrafia (3)
Taka ekologiczna firma tylko szkoda ze wasz budynek na polifarbie powstal oklolo 2 lata temu zaadoptowany ze starego magazynu.... Jak dla mnie nie ma czym sie chwalic , ale za to mozna robic pod gore sasiadom... raczej slaba reklama... oznakowanie bardzo czytelne nawet kierowcy z towarem lub po towar nie potrafia do was trafic tylko pytaja gdzie wlasciwie sie znajdujecie super firma gratulacje.....
- 8 7
-
2019-06-07 19:06
Pan ze Steny?
- 4 3
-
2019-06-10 08:59
ogarnij się :D
zaadAptowany xD - jest w tym coś złego? że z czegoś zniszczonego powstało coś funkcjonalnego? lepiej by było, gdyby taki biurowiec powstał gdzieś, gdzie wcześniej był las czy łąka? :D Czy nie na tym właśnie polega ekologiczność - na powtórnym wykorzystywaniu tego, co wydaje się być zniszczone i do wyrzucenia? umyka mi ta logika...
dalszej części komentarza nie rozumiem, napisał to chyba jakiś sfrustrowany ciągłym udzielaniem wskazówek dojazdowych jegomość :D- 0 1
-
2019-06-10 20:23
Co ma piernik do wiatraka ?
Drogi użytkowniku, pytanie powyżej !
- 0 0
-
2019-06-07 19:21
Bardzo fajne biuro
Właściciele firm powinni zwracać na to uwagę, jak im zależy na dobrych pracownikach.
- 10 5
-
2019-06-07 20:31
Zróbcie ranking która firma ma najlepsza kantynę w trójmiescie
To co tu widać to design i hipsterka za koszmarne pieniądze i kanapki przyniesione przez pracownikow.
- 6 4
-
2019-06-07 21:04
korposzczurki tylko tam za...........
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.