Praca w administracji to oferty dla osób zainteresowanych funkcjonowaniem biura i wykonywaniem zadań związanych m.in. z dokumentacją. Na stanowiskach w pracy biurowej niezbędna jest dobra organizacja, chęć zdobywania wiedzy, otwartość oraz umiejętność komunikacji.
Co trzeba umieć w pracy biurowej? Pożądane kwalifikacje pracownika biurowego zależą od stanowiska, wielkości firmy czy branży. Pracę w administracji oferują małe i duże organizacje z różnych sektorów, m.in. hotele, placówki edukacyjne oraz jednostki publiczne.
Kto może zostać pracownikiem biurowym? Na niektórych stanowiskach wymagane jest wykształcenie minimum średnie, ale osoby po studiach mogą liczyć na szybsze zatrudnienie, wyższe zarobki oraz możliwość awansu.
Najczęściej pracownicy biurowi kończą studia na kierunku takim jak administracja, zarządzanie, rachunkowość czy ekonomia. Pracownik biurowy musi wykazywać się dobrą znajomością obsługi komputera oraz podstawowych systemów i programów, np. do wystawiania faktur czy obiegu dokumentów wewnątrz organizacji.
Pracownicy mogą dokształcać się biorąc udział w szkoleniach czy kursach albo na studiach wyższych. Podczas zajęć zdobywają wiedzę o komunikacji, zasadach korespondencji czy zaawansowanej obsługi oprogramowania firmowego.
Kwalifikacje pracownika biurowego - podstawowe: - znajomość pakietu MS Office,
- znajomość języka angielskiego,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność organizacji własnej pracy,
- umiejętność pracy pod presją czas,
- umiejętność komunikacji i negocjacji.
Pracownik administracyjny - znajomość języka obcego
Praca w administracji w Gdańsku nie zawsze wymaga znajomości języka obcego. Najczęściej w małych, polskich firmach obsługujących wyłącznie krajowych klientów pracownicy nie mają kontaktu z międzynarodowymi gośćmi. Coraz więcej firm wchodzi jednak na globalny rynek, a znajomość języka angielskiego jest niezbędna.
Oferty pracy w administracji w Gdańsku przygotowują również duże korporacje. Znajomość języka duńskiego, szwedzkiego, włoskiego czy francuskiego otwiera drzwi do większych zarobków.
Praca biurowa w Gdańsku. Jakie są stanowiska pracy w biurze?
Jaki powinien być pracownik biurowy?
Jakie cechy powinien mieć pracownik biurowy? Zadania wykonywane w administracji nie są dla każdego. Wiele godzin przed komputerem, konieczność skupienia i odpowiedzialność podczas pracy z dokumentami wymaga kilku cech, które pomagają w codziennej pracy.
Pracownik biurowy - cechy osobowości: - rzetelność - praca z dokumentami wymaga skupienia i rzetelności, często niedopełnienie formalności albo pominięcie etapów może wiązać się z niedogodnościami, a nawet karą dla firmy;
- dokładność - sprawdzanie informacji na fakturach, podpisanych umowach czy danych w bazach wymaga dużej dokładności;
- odpowiedzialność - pracownik odpowiada za wprowadzone dane czy przesłane dokumenty, a w razie pomyłek bierze odpowiedzialność za zrealizowane zadania;
- otwartość - zadania w administracji wymagają regularnego kontaktu z innymi - klientami, pracownikami czy dostawcami, przyjazne nastawienie ułatwia codzienną realizację obowiązków;
- asertywność - praca m.in. w recepcji wymaga połączenia interesów różnych grup, umawianie spotkań, negocjacje z dostawcami czy klientami nie zawsze przebiegają według ustalonego planu;
- chęć uczenia się - administracja to obszar łączący wiedzę z zakresu m.in. prawa, kadr czy logistyki, dobry pracownik chętnie poszerza wiedzę i uczy się nowych rzeczy.
Dobry pracownik biurowy realizuje zadania skrupulatnie i odpowiedzialnie. Pożądane cechy osobowości zależą od konkretnego stanowiska. Osoba wspierająca dział księgowości nie musi wykazywać się tak dużą umiejętnością komunikacji czy asertywnością jak recepcjonistka czy office manager. Cechy takie jak chęć uczenia się, odpowiedzialność czy skrupulatność sprawdzają się na każdym stanowisku w administracji.