• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kierowczyni i motornicza poszukiwana". GAiT uruchamia stronę dla pań

Szymon Zięba
1 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uruchomiono specjalną "kobiecą stronę GAiT", skierowaną do pań. Uruchomiono specjalną "kobiecą stronę GAiT", skierowaną do pań.

"Dołącz do zespołu Gdańskich Autobusów i Tramwajów i zostań kierowczynią autobusu lub motorniczą tramwaju" - zachęcają miejscy urzędnicy. Uruchomiono właśnie specjalną "kobiecą stronę GAiT", skierowaną do pań, które chciałyby zasiąść za pulpitem tramwaju lub kierownicą autobusu.



Czy jesteś zwolennikiem/zwolenniczką wprowadzania żeńskich form w pisowni nazw zawodów?

- Za sterami pojazdów Gdańskich Autobusów i Tramwajów zasiadają obecnie 133 panie - 99 motorniczych i 34 kierowczynie. I choć z roku na rok kobiet w załodze GAiT przybywa, wciąż jest ich zdecydowanie mniej niż panów. Gdańskie Autobusy i Tramwaje postanowiły zmienić ten trend - tłumaczy Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.
Jak dodaje, właśnie dlatego ruszyła kampania pod nazwą "Kobieca strona GAiT. Pracuj z nami!" adresowana do kobiet.

Warto zwrócić uwagę, że urzędnicy, publikując spersonalizowaną ofertę pracy, zdecydowali się na użycie tzw. feminatywów, czyli rzeczowników rodzaju żeńskiego utworzonych od męskiej formy tych słów ("kierowca" i "motorniczy"), do tej pory powszechnie stosowanej w podobnych ogłoszeniach.

Praca za kierownicą. Ogłoszenia: Gdańsk, Gdynia, Sopot



Co trzeba zrobić, by dostać pracę w Gdańskich Autobusach i Tramwajach?



- By aplikować na stanowisko kierowczyni czy motorniczej w Gdańskich Autobusach i Tramwajach, nie trzeba mieć niezbędnych uprawnień, można je zdobyć na przygotowanych przez GAiT bezpłatnych kursach - zachęca wiceprezydent Borawski.
Sama rekrutacja - jak można przeczytać na stronie Gdańskich Autobusów i Tramwajów - składa się z sześciu etapów.

Kobieca strona GAiT - szczegóły rekrutacji



Jakie warunki powinna spełniać kandydatka?


  • Musi mieć ukończone 21 lat (na kurs motorniczej) lub 24 lata (kurs kierowczyni autobusu).
  • Powinna mieć prawo jazdy min. kat. B.
  • Cieszyć się dobrym stanem zdrowia.
  • Nie być skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

- Koleżanki, z którymi mam przyjemność współpracować, jeżdżą bardzo pewnie i bezpiecznie. Cieszy mnie, że wśród załogi będzie więcej pań, co - mam nadzieję - skutecznie wpłynie na całkowite obalenie zupełnie nieprawdziwego stereotypu, że kobiety gorzej radzą sobie za kierownicą - podsumowuje pan Krzysztof, kierowca GAiT z wieloletnim stażem.

Opinie (559) ponad 20 zablokowanych

  • To są normalne jaja a raczej ich brak xD Kwestia czasu.

    Brak ludzi do pracy spowoduje aferę , której nie chcą "rządzący" . Mieli być kierowcy z Indii i nawet ich nie ma ? Wychodzi na to , że kobiety są poniżej uchodźców (niczego im nie ujmując - na Uberach jeżdżą i jakoś sobie radzą kosztem legalnych Taxi). Czego nie rozumiecie ?

    • 6 0

  • Szuka... za psie pieniądze

    • 1 0

  • (1)

    czyli jak kobieta stolarz to stolarka a kobieta spawacz to spawarka??

    • 2 0

    • No tak :-)

      • 1 0

  • Kingsajz

    • 1 0

  • Nigdy w życiu do Gaitu!

    Za te aktualnie smieszne pieniądze, premie wg widzimisię kierownika, ucinanie jej między innymi ze chorobę, (l4)
    Tydzień zwolnienia juz kilka stów mniej i tym oto sposobem ledwo 3 tysiące na rękę. Niech lepiej się zajmą tymi zarobkami bo coraz więcej ludzi będzie odchodzić.
    Praca ciężka, meczaca psychicznie, obserwowani z każdej strony, a nadzor tylko czeka aby wystawić kwita, i cyk znow po premii.
    3xnie, dziękujemy.

    • 3 0

  • Pasażer

    Ciekawe. Pan nowy Prezes skupia się na inwestycjach i na wielu innych aspektach. Proponuję pracę kobietom, ok. Ale czemu nikt nie napiszę, że obecnym pracownikom zabiera możliwość zarobienia normalnych pieniędzy. Poprostu w sposób nie jawny obniża pensję. Najgorsze co może zrobić. Bo to zwykli kierowcy zarabiają na ta firmę.
    Praca nie jest lekka, ludzie są nie wdzięczni , co chwilę mają pretensje. Zobaczymy jak sobie Panie poradzą z chamskim pasażerem lub z wadliwą maszyną. Wszyscy tak chwalą pracę , tylko że nikt nie napiszę, że pensję spadają poniżej godnych zarobków. A odpowiedzialność ogromna, za ludzi, za maszynę i za każde małe przewinienie odrazu kary i obniżają premię. Cała prawda

    • 3 0

  • Chciałbym zrobić taki kurs, jest jeden problem nie jestem kobietą.

    • 3 0

  • Pasażer

    Ok. Do kierowania takim pojazdem trzeba mieć też wyobraźnię.
    Zaczną pojazdy rozbijać to zobaczymy co powiedzą. Pamiętajmy, że te Panie mają wozić ludzi. A często nie dają rady

    • 3 1

  • Serio

    I Panie mają wymagania. Tam nie pojedzie bo niema toalety, tym nie pojedzie bo Stary autobus, tu są korki , itp. tak jest

    • 1 0

  • To moze Dulkiewicz i Adamowiczowa wezmą sie do roboty? (1)

    A nie donosić.

    • 4 1

    • Tylko tam trzeba uczciwych.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

  • Praca Ostatni post: 1 tydzień temu
    (1 post)

Najczęściej czytane