• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kierowczyni i motornicza poszukiwana". GAiT uruchamia stronę dla pań

Szymon Zięba
1 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uruchomiono specjalną "kobiecą stronę GAiT", skierowaną do pań. Uruchomiono specjalną "kobiecą stronę GAiT", skierowaną do pań.

"Dołącz do zespołu Gdańskich Autobusów i Tramwajów i zostań kierowczynią autobusu lub motorniczą tramwaju" - zachęcają miejscy urzędnicy. Uruchomiono właśnie specjalną "kobiecą stronę GAiT", skierowaną do pań, które chciałyby zasiąść za pulpitem tramwaju lub kierownicą autobusu.



Czy jesteś zwolennikiem/zwolenniczką wprowadzania żeńskich form w pisowni nazw zawodów?

- Za sterami pojazdów Gdańskich Autobusów i Tramwajów zasiadają obecnie 133 panie - 99 motorniczych i 34 kierowczynie. I choć z roku na rok kobiet w załodze GAiT przybywa, wciąż jest ich zdecydowanie mniej niż panów. Gdańskie Autobusy i Tramwaje postanowiły zmienić ten trend - tłumaczy Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.
Jak dodaje, właśnie dlatego ruszyła kampania pod nazwą "Kobieca strona GAiT. Pracuj z nami!" adresowana do kobiet.

Warto zwrócić uwagę, że urzędnicy, publikując spersonalizowaną ofertę pracy, zdecydowali się na użycie tzw. feminatywów, czyli rzeczowników rodzaju żeńskiego utworzonych od męskiej formy tych słów ("kierowca" i "motorniczy"), do tej pory powszechnie stosowanej w podobnych ogłoszeniach.

Praca za kierownicą. Ogłoszenia: Gdańsk, Gdynia, Sopot



Co trzeba zrobić, by dostać pracę w Gdańskich Autobusach i Tramwajach?



- By aplikować na stanowisko kierowczyni czy motorniczej w Gdańskich Autobusach i Tramwajach, nie trzeba mieć niezbędnych uprawnień, można je zdobyć na przygotowanych przez GAiT bezpłatnych kursach - zachęca wiceprezydent Borawski.
Sama rekrutacja - jak można przeczytać na stronie Gdańskich Autobusów i Tramwajów - składa się z sześciu etapów.

Kobieca strona GAiT - szczegóły rekrutacji



Jakie warunki powinna spełniać kandydatka?


  • Musi mieć ukończone 21 lat (na kurs motorniczej) lub 24 lata (kurs kierowczyni autobusu).
  • Powinna mieć prawo jazdy min. kat. B.
  • Cieszyć się dobrym stanem zdrowia.
  • Nie być skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

- Koleżanki, z którymi mam przyjemność współpracować, jeżdżą bardzo pewnie i bezpiecznie. Cieszy mnie, że wśród załogi będzie więcej pań, co - mam nadzieję - skutecznie wpłynie na całkowite obalenie zupełnie nieprawdziwego stereotypu, że kobiety gorzej radzą sobie za kierownicą - podsumowuje pan Krzysztof, kierowca GAiT z wieloletnim stażem.

Opinie (559) ponad 20 zablokowanych

  • A to czasem nie jest segregacja płciowa?

    NIe można kogoś dyskryminowac ze względu na płeć.

    • 5 1

  • W drugą stronę też takie nazewnictwo działa? (1)

    Pan przedszkolanek, higienistek, prostytutek?

    • 8 1

    • Prosty Pan do towarzystwa...

      • 0 0

  • PIerwsze uppps

    czy jesteś zwolennikiem/zwolenniczką. Czemu ten infantylizm? Stół, stolnica, stolniczka. Feminityw z infantylizmem to tragedia. Pracownik, pracownica, pracowniczka, ta ostatnia to młoda, niewielka pracownica. Prawidłowo powinno być zwolennicą. A ogólniej należałoby zreformować wszystkie formy aby feminitywy nie były dziwne lub wtórne typu pilotka, reżyserka, żołnierka. O innych typu -lożka zamiast -lica nie wspomnę.

    • 2 1

  • hahahaha ale beka z tego, komu to służy? jakiejś d**illnej ideologii chyba

    bo nie wiem naprawdę: moja partnerka, mama czy koleżanka z pracy lepiej się poczuje, że ktoś napisze z końcówką żeńską? przecież 80% tych żeńskich odpowiedników brzmi niedorzecznie i groteskowo, nikt na siłę nie chce się ośmieszać, kobiety też, zostwcie ludzi w spokoju, nie trzeba nam teraz końcówek tylko spokoju i zdrowia

    • 4 1

  • Kierowczyni?! Po bało was już totalnie?!

    • 2 1

  • Dobrze się zastanów dziewczyno

    Nie ma darmowych szkoleń. W zamian za uprawnienia trzeba odharować dwa lata, wykonując najcięższe zadania za najniższą stawkę na najgorszym sprzęcie. Nie można w tym okresie wypowiedzieć umowy, gdyż pociągnie to za sobą pokrycie kosztów szkolenia. Jest to około ośmiu tysięcy złotych. Przy rozliczaniu podatku dochodowego Urząd Podatkowy naliczy dopłatę,bo formalnie wartość szkolenia traktowana jest jak Twój przychód. Robota jest bardzo trudna,odpowiedzialna,stresująca. Pasażerowie ochoczo piszą skargi,co w konsekwencji może oznaczać potrącenie/odebranie premii. Nowe wozy są drogie w serwisowaniu. Po kolizji z winy kierowcy/motorniczego koszt naprawy pokrywa on sam. Są to naprawdę spore kwoty. Po lekkiej stłuczce może to być kilkanaście tysięcy złotych i więcej plus premia. Do tej pracy potrzeba predyspozycji i mocnych nerwów. Kierowcy poruszający się po Gdańsku to dzicz. Podobnie rowerzyści,hulajnogarze etc.
    P.S.: Ukłon w stronę pań wykonujących ten zawód

    • 10 0

  • (2)

    Forma: kobieta pilot, kobieta górnik, pani dyrektor,pani elektryk podkreśla płeć i dodaje prestiżu kobiecie wykonującej trudne,męskie zajęcie. Natomiast elektryczka brzmi ironicznie,prześmiewczo.

    • 6 1

    • (1)

      Dziwne. Przed wojną feminiatywy były używane w języku potocznym i jakoś nikt nie miał z tym problemów.

      • 1 0

      • U chłopów analfabetów tam nie było Pań

        I Panów bo mówiło się na ty i uproszczonym językiem

        • 1 0

  • Kobieta żołnierz! Ludzie!

    • 1 0

  • Problemy

    Nigdy nie miałam problemów z językiem polskim.Obecnie mam ich coraz więcej i nie tylko ja .To co wypisują dziennikarze to czasami porażka.

    • 2 0

  • to mi pachnie dyskryminacją płci męskiej , jak się ma do tego równe traktowanie ?

    Potrzebne są zapewne osoby, do kierowania tramwajami i autobusami , bez względu na płeć. Widać już wpływy pewnej osoby w UM , jest to typowe przegięcie.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

  • Praca Ostatni post: 1 tydzień temu
    (1 post)

Najczęściej czytane