Kolejna fińska firma wybrała Trójmiasto na siedzibę centrum usług wspólnych. Najpierw Metsä Group, czyli firma z branży przemysłu drzewnego otworzyła swoje centrum obsługi finansowej, potem koncern chemiczny Kemira, a teraz Avaus Marketing Innovations, firma specjalizująca się w automatyzacji procesów marketingowych otwiera swoje centrum kompetencyjne.
oczywiście, dzięki nim powstają nowe miejsca pracy dla młodych ludzi
46%
pośrednio - dzięki nim większy biznes dowiaduje się o zaletach Trójmiasta
16%
wspierają w niewielkim stopniu, a to też coś
16%
nie, nie inwestują i zatrudniają niewiele osób, słabo im przy tym płacąc
22%
Avaus Marketing Innovations to doskonale znana na rynku skandynawskim firma specjalizująca się w doradztwie oraz realizacji kampanii związanych z automatyzacją procesów marketingowych i sprzedażowych. Dzięki zespołowi liczącemu w Finlandii około 70 osób oraz doświadczeniu nabytemu podczas realizacji kompleksowych kampanii marketingowych między innymi dla takich firm jak ABB czy Fazer, skutecznie konkuruje z największymi europejskimi graczami w swojej branży. W Trójmieście na początek firma zatrudni 20 osób.
- Rynek polski jest dla nas bardzo atrakcyjny - mówi Tuomo Räsänen, prezes zarządu Avaus Marketing Innovations. - Marketing automation to przyszłość branży marketingowej. Jednak oprogramowanie dedykowane tego typu rozwiązaniom jest skomplikowane, a jego poznanie i skuteczne stosowanie jest czasochłonne i wymaga eksperckiej wiedzy. Począwszy od analizy danych informatycznych, zagadnień związanych z redefinicją strategii marketingowej i obsługi klienta, przygotowania kreacji graficznych, a na analizie skuteczności kampanii kończąc. My oferujemy rozwiązanie polegające na dostarczeniu klientowi nie tylko oprogramowania, na przykład Adobe Campaign, ale przede wszystkim oferując wszechstronne wsparcie doradcze.Kogo firma poszukuje? Firma zatrudnia programistów i analityków internetowych. Centrum będzie odpowiedzialne za wsparcie IT projektów realizowanych na terenie całej Europy.
- Planujemy zatrudnić osoby, których pasją jest praca na styku najnowszych technologii i marketingu. Praca w firmie, o której mówię "Google w świecie marketing automation" - mówi Jakub Dąbkowski, country manager. - Avaus Marketing Innovations stawia na model zarządzania oparty na dzieleniu się wiedzą. Zarówno wewnątrz organizacji, w której panuje bardzo otwarta i oparta na współpracy atmosfera, jak i z otoczeniem firmy.Biuro Avaus Marketing Innovations będzie się mieścić w kompleksie
Olivia Business Centre. Oficjalne otwarcie planowane jest w najbliższych tygodniach.
- Odwiedzaliśmy Polskę wielokrotnie, zastawiając się nad lokalizacją naszego centrum kompetencyjnego - mówi Harri Roschier, właściciel Avaus Marketing Innovations. Pod uwagę braliśmy Warszawę, Kraków, Poznań, Gdańsk, Wrocław i Białystok. Zachwyciliśmy się Gdańskiem, który przypomina nam nieco Helsinki. To jest miasto z "duszą", w którym znaleźliśmy wszystko, co jest ważne dla naszej firmy. Wspaniałych, wykształconych, otwartych na nowości i rozwój ludzi, prężne ośrodki wspierające innowacje, społeczności, których pasją są nowe technologie, np. 3camp.pl oraz liczne uczelnie wyższe. Nie bez znaczenia jest położenie Gdańska - z jednej strony piękny Bałtyk, a z drugiej Szwajcaria Kaszubska z jeziorami i lasami. Dodatkowym atutem wyboru Gdańska na siedzibę naszego centrum kompetencyjnego jest bezpośrednie połączenie lotnicze z Helsinkami.Z podobnego założenia wyszli też poprzedni inwestorzy z Finlandii. Od września 2012 roku centrum obsługi finansowej w budynku
Opera Office w Gdańsku prowadzi
Metsä Group, czyli firma z branży przemysłu drzewnego. Z kolei od sierpnia 2013 roku centrum usług wspólnych w
Alchemii w Gdańsku prowadzi koncern chemiczny
Kemira. W sumie to 300 miejsc pracy.