- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (77 opinii)
- 2 Lewica chce walczyć o krótszy tydzień pracy (424 opinie)
- 3 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (15 opinii)
- 4 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (236 opinii)
Czego oczekiwać po pracy w call center?
Nic tak dobrze nie działa na rynek pracy, jak konkurencja o pracownika. Pracodawcy nie mają wyjścia i muszą oferować więcej. Czy taka szansa stoi przed branżą call center w Trójmieście? Kolejne firmy, które otwierają u nas swoje biura systematycznie motywują do podwyższania standardów. Sprawdziliśmy, czego obecnie mogą spodziewać się pracownicy decydujący się na TF SKOK, CCIG, Transcom,TIM, Centrum Obsługi Biznesu albo Forsell.
Niekorzystny wizerunek call center wyjątkowo utrwalił się w społecznej świadomości. Słyszymy "call center", myślimy: praca bez przerw, niskie wynagrodzenia, umowa o dzieło i wieczna rotacja, a do tego wszystkiego mordercze tempo. Pojawia się jednak realna szansa, że branżę call center uda się odczarować. Jak? Nic tak dobrze nie działa na rynek pracy, jak konkurencja w walce o te same zasoby, zasoby pracowników.
Nie można wrzucać wszystkich call center do tego samego worka. Każde z nich rządzi się swoimi standardami, ma innych odbiorców i innych szuka pracowników. Warto wiedzieć, na co możemy liczyć i czego pracodawca będzie oczekiwał od nas.
Pierwszym istotnym elementem, na który warto zwrócić uwagę jest poszukiwany profil kandydata. Jakich cech i kompetencji szuka pracodawca, czy wymagana jest znajomość języka obcego, czy wręcz przeciwnie - firma prowadzi tylko polskie projekty. Firmy mają też swoje preferencje dotyczące zatrudniania studentów i osób, które naukę mają już dawno za sobą.
Kolejnym punktem, który warto wziąć pod uwagę szukając zatrudnienia w call center jest forma umowy. Najczęściej firmy szukające pracowników na krótsze projekty z elastycznym grafikiem pracy będą decydowały się na umowę zlecenie, natomiast te, którym zależy na stałej, mało zmieniającej się kadrze, na umowę o pracę.
Dużą zaletą dla osób, które jeszcze studiują lub chcą połączyć pracę z innymi obowiązkami jest elastyczne dopasowanie wymiaru etatu i duża rozpiętość godzinowa, w której mogą wykonywać pracę. Jednak jeśli oczekujemy pracy na 8 godzin bez weekendów możemy być takim systemem bardzo rozczarowani. Jeśli więc wiemy, że interesuje nas konkretne rozwiązanie, sprawdźmy, w której firmie możemy je uzyskać.
Decydując się na pracę, w której kluczowy jest kontakt z klientem, musimy dokonać jeszcze jednego wyboru. Czy zależy nam raczej na obsłudze klienta, czy wręcz przeciwnie, mamy potencjał i chcemy się sprawdzić w bardziej dochodowej sprzedaży.
To, co w branży call center jest zaskakujące to zmowa milczenia dotycząca wynagrodzeń. Firmy mówią o nich niechętnie nie tylko nam, stawki nie pojawiają się często w ogłoszeniach, a nawet na pierwszych spotkaniach z kandydatami.
Ile można wytrzymać pracując "na słuchawce"?
- Do niedawna w branży pokutował mit o 2-letnim okresie wypalenia zawodowego wśród pracowników call center, co z kolei miało skutkować ogromnymi wskaźnikami rotacji lub znacznym spadkiem wydajności, ale można sobie z tym mądrze radzić - mówi Piotr Zakrzewski z TF SKOK.
- Przede wszystkim możemy dbać o atmosferę i terminowe wynagrodzenia i w taki sposób starać się związać ze sobą na dłużej pracowników - mówi Anna Kucharska z COB.
Przydatne jest także wyznaczenie ścieżki rozwoju, która pokazuje pracownikowi, że jego starania mogą zostać docenione wyższym wynagrodzeniem i bardziej odpowiedzialnym stanowiskiem.
- W TF SKOK w Departamencie Usług Biznesowych np. kadra zarządzająca niższego i średniego szczebla rekrutowana jest jedynie z pracowników call center, dzięki czemu posiada ogromną wiedzę na temat usług, produktów i specyfiki pracy - opowiada Zakrzewski.
W zmniejszonej rotacji pomaga też słuchanie swoich pracowników i poznawanie ich potrzeb. Np. CCIG zdecydowało się wprowadzić wypłaty tygodniowe, ponieważ taka forma była najwygodniejsza dla wielu zatrudnionych studentów.
Nikt nie ukrywa, że w branży call center widać rosnącą rywalizację o najlepszych pracowników. Choć z jednej strony firmy, którym zależy na jakości, starają się wspólnie odczarować negatywny obraz telefonicznej sprzedaży/obsługi klienta, z drugiej decydują się na "zmowę milczenia" dotyczącą stawek wynagrodzeń. Zmiana tego podejścia na pewno wyszłaby wszystkim na dobre.
Miejsca
Opinie (170) ponad 20 zablokowanych
-
2014-07-27 21:29
Nam ostatnio dali przegrody (1)
takie drewniane. Teraz mi sąsiad kawy nie wypija i nie trąca mnie łokciami.
- 27 1
-
2014-07-27 21:35
gratuluję krówko
teraz masz jak w prawdziwej zagrodzie
- 17 2
-
2014-07-27 21:28
cc
W wyszukiwarce na stronce
'"kto dzwonił" jest trochę numerów których nie należy odbierać.- 10 0
-
2014-07-27 21:27
ściemnia się już...
- 5 1
-
2014-07-27 20:23
zawracacze d... (2)
468148588
Tego numeru nie należy odbierać!- 7 0
-
2014-07-27 20:33
(1)
mbank Skierniewice ?
- 6 0
-
2014-07-27 20:58
mbank
Tak, mBank
- 3 0
-
2014-07-27 20:35
zawracanie głowy, ludzie kupcie sobie bilet w jedna stronę i jedźcie zarabiać pieniądze, prawdziwe pieniądze.
- 10 0
-
2014-07-27 11:33
czego oczekiwać ? (2)
słyszeliście rozmowe - tankowanie za 7 groszy ? w 99% to będą rozmowy na identycznym poziomie. Wiem ponieważ robilem w CC
- 35 3
-
2014-07-27 20:30
w takim przypadku każdy konsultant ma prawo się rozłączyć i burak będzie dzwonił dopóki się nie odchami. Na firmę może sobie bluzgać ile chce, ale nikt nie ma prawa obrażać personalnie konsultanta.
- 13 1
-
2014-07-27 18:56
Badyński, bydlaku pier****
Wyjątkowo inteligentny był ten chłop z CC, dobra rozmowa, pojechał z burakiem co chciał nalać za sześć dych na Kierfurze.
- 1 8
-
2014-07-27 12:15
Slogany, slogany.. (1)
gładkie teksty z podręczników o marketingu i zarządzaniu.
Robi mi się mdło jak czytam takie wyświechtane teksty.
Pracodawca zapłaci wyłącznie niezbędne minimum sile roboczej, najlepiej wiedzą ci którzy pracowali w Orange, 1000 zeta za miesiąc pracy,
porywająca ścieżka rozwoju.- 45 0
-
2014-07-27 19:25
Obawiam się, że "to" z marketingiem i zarządzaniem
nie ma za wiele wspólnego.
- 6 1
-
2014-07-27 19:11
Nowe biura call centre
oznaczają tylko tyle, że w Trójmieście dostępna jest tania siła robocza...
- 20 2
-
2014-07-27 18:48
Nigdy nie odbieram nieznanego mi numeru telefonu.
A zastrzeżone mój telefon eliminuje na dzień dobry.
Co to za pomysły by zakłócac mi spokój. Jak coś chcę kupić to sam sobie to znajdę.- 28 2
-
2014-07-27 18:46
Obóz pracy a nie praca.
dziękuję bardzo
- 21 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.