• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyjątkowi doręczyciele zapukają do drzwi w Gdańsku

ms
17 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Decyzje dotyczące podatku od nieruchomości w tym roku rozniosą do mieszkań gdańszczan pracownicy spółdzielni socjalnej. Decyzje dotyczące podatku od nieruchomości w tym roku rozniosą do mieszkań gdańszczan pracownicy spółdzielni socjalnej.

150 tysięcy decyzji podatkowych dla mieszkańców Gdańska zostanie rozniesionych po domach przez pracowników spółdzielni socjalnej Heca, zatrudniającej osoby zagrożone wykluczeniem społecznym. Zajęcie da pracę kilkuset z nich.



Czy skorzystał(a)byś z usług świadczonych przez spółdzielnię socjalną?

Już od wielu lat decyzje dotyczące podatku od nieruchomości, które rokrocznie trafiają do mieszkańców Gdańska, nie są wysyłane listownie. Okazało się bowiem, że taniej jest je roznieść osobiście, niż zadanie to zlecać poczcie.

Początkowo tej dodatkowej pracy, wykonywanej głównie popołudniami i wieczorami, podejmowali się miejscy urzędnicy. W tym roku jednak miasto zdecydowało się rozpisać przetarg na taką usługę. A nie chodzi o drobną kwotę, bo koszt wręczenie 150 tys. decyzji oszacowano na ponad milion złotych.

Przetarg wygrywa spółdzielnia socjalna



Zwycięzcą przetargu okazała się Spółdzielnia Socjalna Heca. To przedsiębiorstwo społeczne, które ma już doświadczenie w świadczeniu podobnych usług. Jego pracownicy od kilku lat dostarczają przesyłki z Urzędu Miasta w Tczewie.

Czym są spółdzielnie socjalne? Celem ich istnienia jest tworzenie miejsc pracy dla zagrożonych wykluczeniem społecznym - niepełnosprawnych, długotrwale bezrobotnych, zagrożonych ubóstwem. Takim ludziom bardzo trudno jest znaleźć prace w firmach działających na zasadach rynkowych.

Spółdzielnie socjalne w Trójmieście


Pracując przy przedsięwzięciach organizowanych przez spółdzielnię socjalną zdobywają doświadczenie, które ma pozwolić im wrócić na zwykły rynek pracy.

Mimo wyjątkowego statusu Hecy, nie została ona potraktowana w przetargu ulgowo. Żaden z jej konkurentów nie był w stanie tak szybko dostarczyć decyzji mieszkańcom, a później zwrotnych potwierdzeń odbioru do urzędu.

Zysk z zamówienia na działalność społeczną



Zgodnie z prawem cały zysk przedsiębiorstw społecznych musi być przeznaczony na cele społeczne. Co zamierza zrobić z nim Heca?

- Chcemy się rozwijać, a to zlecenie jest niesamowitą szansą na spełnienie naszych planów. Chcemy rozbudować nasze dwie marki: Tczewskich Kurierów Rowerowych i Warsztat na Patencie. Planujemy także ruszyć z nowym projektem, związanym z produkcją mebli - mówi Maksymilian Flemming ze Spółdzielni Socjalnej Heca.
Spółdzielnia socjalna Heca, w której pracują osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, od kilku lat obsługuje przesyłki Urzędu Miejskiego w Tczewie. W tym roku podobne zlecenie wykona także w Gdańsku. Spółdzielnia socjalna Heca, w której pracują osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, od kilku lat obsługuje przesyłki Urzędu Miejskiego w Tczewie. W tym roku podobne zlecenie wykona także w Gdańsku.
- Bardzo się cieszę, że Spółdzielnia Socjalna Heca wygrała ten przetarg. Jest to efekt działań prowadzonych przez OMGGS w ramach Komisji ds. Administracji i Finansów, wskazujących samorządom, że podmioty ekonomii społecznej to nie tylko szansa na dobrze wykonane usługi, ale gwarancja tego, że pieniądze zostają w metropolii. Są to przedsiębiorstwa, które współpracują z lokalnymi firmami i zatrudniają mieszkańców swoich miast. Mam nadzieję, że to krok w kierunku tego, aby nasze przedsiębiorstwa społeczne stały się poważnymi graczami na rynku - mówi Michał Glaser, prezes zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot.

Heca szuka rąk do pracy



Skala przedsięwzięcia - konieczność dostarczenia 150 tysięcy listów - sprawia, że spółdzielnia szuka dodatkowych osób do pracy. Stawka: 22 i 25 zł brutto na godzinę.

- Już dziś zachęcamy mieszkańców i mieszkanki Gdańska do podjęcia z nami współpracy. Do zadań doręczyciela będzie należało odwiedzenie domostw od godziny 14 do 20 i wręczenie listów z decyzjami podatkowymi, odebranie potwierdzenia odbioru i dostarczenie go do naszej dyspozytorni. Jeśli kogoś nie zastaniemy - zostawiamy awizo, zaś list z decyzją będzie do odbioru w punkcie awizacyjnym, do którego doręczyciel przekaże niedoręczone przesyłki. Wymagamy pełnoletności, odpowiedzialności i chęci do działania. Zależy nam na osobach zaangażowanych i dokładnych, muszą zwracać dużą uwagę np. na zwrotne potwierdzenia odbioru, które muszą być prawidłowo wypełnione. Tego wszystkiego nauczymy na szkoleniu. Oferujemy oczywiście zabezpieczenie w środki ochrony osobistej i wynagrodzenie w wysokości 22 zł brutto za godzinę. Mamy też pracę w naszej dyspozytorni, przy sortowaniu i nadawaniu przesyłek. W tym miejscu oferujemy 25 zł brutto za godzinę pracy - mówi Paulina Kremer z Hecy.
Chętni do pracy powinni wypełnić formularz rekrutacyjny
ms

Opinie (385) ponad 10 zablokowanych

  • A ja, jeżeli już muszę to dostać na papierze, to poproszę o doręczenia tradycyjną pocztą!!! (1)

    • 9 0

    • Małe szanse, by ten doręczyciel zastał mnie w domu...

      • 3 0

  • Gdzie będzie punkt awizacyjny? (1)

    Kiedyś dostałem decyzję z MOPR. Kurier zostawił awizo, bo byłem w tym czasie w pracy. Mogłem odebrać przesyłkę zamiast obok siebie to na drugim końcu miasta i to w moich godzinach pracy... Wolę Pocztę Polską, gdzie awizowaną przesyłkę mogę odebrać do godziny 20 i to niedaleko domu. Decyzje podatkowe są przede wszystkim dla mieszkańców i to na ich wygodę należy zwrócić uwagę w pierwszej kolejności. Najgorzej to jest wyprodukować komuś pasztet, żeby tylko samemu zaoszczędzić. W końcu Urząd w pewnej części utrzymuje się z naszych podatków.

    • 27 0

    • u mnie poczta otwarta do 17,30 .

      • 0 0

  • Milion złotych???

    Skąd taka kwota?

    • 7 0

  • (6)

    Wy nie macie pojęcia co to bieda. Ale to dobrze.

    • 3 9

    • To niech miasto da im ten milion. (5)

      A listy wysyła pocztą!

      • 0 0

      • (4)

        To nie chodzi o to żeby dać bo takich pieniędzy się nie szanuje , na każde pieniądze powinno się zapracować . Po drugie tam dać milion a później jeszcze zapłacić poczcie . Poczta już dostała za wybory które się nie odbyły.

        • 1 0

        • No i w końcu wyjaśniłeś mi po co ta kolęda , wszystko sprowadza się do koperty!

          • 0 1

        • Swój swojego zawsze znajdzie , do mnie nie pukają

          • 1 1

        • Tak jest kominiarz nie powinien pukać do drzwi tylko wejść przez komin a gazownik przez rurę bo pan hrabia nie cierpi tego pukania . Powiem ci w zaufaniu takie "niecierpienia" się leczy bo to zwykła obsesja a kominy i instalacje gazowe muszą być kontrolowane żebyś hrabio nie wyleciał w powietrze albo się nie zatruł czadem .Mam pytanie , czy ty chociaż siebie trochę lubisz? Mądrala !

          • 0 2

        • Jeżeli kupię coś np na Allegro to przesyłkę w paczkomacie mam za 2 najwyżej 3 dni , jezeli paczka idzie Pocztą Polską najszybciej po tygodniu.

          • 4 3

  • doręczyciele mogą hasać po domu

    A ksiądz po kolędzie nie może hasać.
    A przy odbieraniu koperty to tylko ksiądz się może zarazić.

    • 11 0

  • ...... (1)

    Po co komu ta usługa, skoro większość lokatorów pracuje, i nie odbiera ogólnie przesyłek bezpośrednio od roznosiciela, poza tym jest jak mi się wydaje pandemia i nie wolno roznosić czegokolwiek, bez uprzedniego powiadomienia. Ja z reguły domokrążcom drzwi nie otwieram, bo nie cierpię tego pukania mi do drzwi, jak dzięcioły, a to kominiarz, a to gazownik, a to roznosiciel reklam. Co to jest takiego! Jest Pan listonosz i tak proszę działać, by to on roznosił listy.

    • 30 0

    • Do mnie pukają osoby , które wykluczyły się ze społeczeństwa i stoją z siatką informując , że zbierają dla małych dzieci, najchętniej pieniądze. Kolor ich oczu i cera mówią co innego. Moja rada żeby zgłosili się do MOPS może jest dla nich pomocna, lepiej dać wędkę niż rybę.

      • 4 0

  • (1)

    to zgłoś to do urzędu. na stronie UM jest wszystko opisane jak wystąpić o doręczanie decyzji przez epuap. wystarczy tylko przeczytać i wystąpić o to, bo nikt w myślach Ci nie czyta!

    • 1 3

    • To może niech urzędnik zacznie myśleć jak załatwić podstawowe sprawy a nie jak marnować nasze pieniądze!

      • 3 0

  • Najgłupszy sposób wysyłki

    Absolutnie nie mam nic do pracowników tej spółdzielni, życzę im sukcesów zawodowych. Ale po pierwsze, od wysyłki listów są wyspecjalizowane firmy. Po drugie, po co marnować papier na 150000 listów i czas na ich doręczenie (a często jest z tym masakra, bo połowa mieszkań na wyjamie, a właściciel nie wiadomo gdzie), skoro można w ułamek sekundy wysłać maila.

    • 8 0

  • oszuści już czychają (1)

    za chwile będzie artykuł, kolejna metoda oszustów, tym razem na pracownika spółdzielni socjalnej.
    XXI wiek 2021 rok a tu niekiedy działania jak w czasach głębokiej komuny do tego 100% dezinformacji.
    nic tylko krytykować takie zachowania

    • 16 0

    • chachają powiadasz .CzyHają to analfabeci

      • 0 1

  • Mamy 2021!

    Poproszę elektronicznie.

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane