- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (62 opinie)
- 2 Lewica chce walczyć o krótszy tydzień pracy (385 opinii)
- 3 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (15 opinii)
- 4 Czy pracodawca może skrócić urlop? (16 opinii)
- 5 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (236 opinii)
Sztuczna inteligencja z Gdyni zachęci do uśmiechu urzędników
Sensory analizują mimikę i liczą pojawiające się na twarzy uśmiechy - sztuczna inteligencja z Gdyni ma w ten sposób zachęcać do dzielenia się uśmiechem. Technologia została zaprojektowana przez startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Urządzenia pojawiły się już w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w wybranych placówkach jednego z banków w całym kraju.
- Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX i zapewnia, że korzyści jest wiele.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.
- Czyli dana placówka zbiera np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym - wyjaśnia.
Kolejny benefit to poprawa atmosfery w miejscu pracy.
- Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby - ocenia Rychlicki.
Sensor poprawi relacje urzędników z mieszkańcami?
Jako pierwszy w Trójmieście nowe urządzenie będzie testował Urząd Miasta w Sopocie, który zainstalowanie sensorów tłumaczy chęcią budowania dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące.
Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.
Technologia sprawdzona w USA
Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida.
- To tam zauważyliśmy, że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery - podsumowuje Bartosz Rychlicki.
Opinie (44) 2 zablokowane
-
2019-10-10 12:23
Naljepszy urzędnik, to były urzędnik - czyli zwolniony, bo szkoda na nich kasy
I wtedy niech się uśmiecha ten wolny człowiek.
- 5 1
-
2019-10-10 12:26
Polecam urzędy w Stężycy, Kartuzach (1)
Urzędnicy bardzo pomocni
Pomogą,
Mili, sympatyczni
Aż chce się załatwiać sprawy w takich urzędach
To tylko dwa przykłady , tak na szybko. :)- 5 0
-
2019-10-10 13:27
Przyjezdnym może pomogą, ale mieszkaniec musi się długie miesiące nachodzić, żeby załatwili jego sprawę.
- 1 0
-
2019-10-10 12:32
CHORE !!! (1)
- 13 2
-
2019-10-11 13:06
Urzędas się odezwał?
- 0 1
-
2019-10-10 12:47
dawać wartość pracownikom (2)
??? Czy Pan Bartosz jest zdrowy?
Rozumiem rynsztokową nowomowę PR, ale mógł wymyśleć coś mądrzejszego, albo zamilknąć.- 10 1
-
2019-10-10 13:01
arogancie jeden! (1)
Nie doceniasz szlachetnego daru p. Bartka dla świata!
- 0 0
-
2019-10-10 13:15
:D
- 0 0
-
2019-10-10 13:26
Uprościć prawo i procedury. Nagradzać urzędników za szybką i sprawną obsługę. A nie wymuszać głupie uśmiechy.
- 4 1
-
2019-10-10 13:27
Ja trafiam na samych uśmiechniętych urzędników
Śmieją mi się w twarz
- 9 0
-
2019-10-10 13:30
Uśmiech proszę!
Praca za grosze, w obsłudze polskiego klienta, który statystycznie jest chamem (siedziałem w pracy z bezpośrednią obsługą, dziekuję bardzo), przepraszanie własnymi nerwami za narzucone z góry procedury - aż chce sie uśmiechać.
- 8 0
-
2019-10-10 13:49
To jest zamach na naszą aktualną walutę "usmiech bombelka"
Na ile jest wyceniany "uśmiech urzędasa"?
- 4 0
-
2019-10-10 15:49
Niech poniosa odpowiedzialnosc za bledy a potem bawia sie w nagradzanie, co?
- 3 0
-
2019-10-10 16:16
Dostaje pani kare 1mln - i caly czas baban na twarzy
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.