- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (73 opinie)
- 2 Lewica chce walczyć o krótszy tydzień pracy (413 opinii)
- 3 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (15 opinii)
- 4 Czy pracodawca może skrócić urlop? (16 opinii)
- 5 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (236 opinii)
Recepcjonista z legendarnego hotelu najlepszy na świecie
Jędrzej Król, pracownik Sofitel Grand Sopot, został najlepszym recepcjonistą na świecie w konkursie organizowanym przez międzynarodowe Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych - AICR International. To już kolejny laur dla sopockiego hotelu, w ub. roku zdobyli trzecie miejsce.
AICR International zrzesza ponad 1 tys. członków z 18 państw. Podczas corocznych kongresów wyłaniani są laureaci konkursu World's Best Receptionist 2024. W tym roku spotkanie odbyło się na Lazurowym Wybrzeżu w Nicei, czyli w miejscu, gdzie przed 60 laty kierownicy recepcji reprezentujący najbardziej luksusowe hotele południowej Europy założyli Stowarzyszenie mające za główny cel podniesienie prestiżu pracy hotelarza oraz ich międzynarodowej integracji.
Recepcjoniści zakwalifikowani do finału z 17 państw świata - z Azji, Australii, Afryki, Europy - rywalizowali przez jeden dzień, przechodząc przez urozmaicone etapy zawodów (Front of House & Back of House Tasks).
EuroSkills 2023. 13 medali dla Polski
Finał został podzielony na dwie 10-minutowe scenki rodzajowe z aktorami. Jednak aby nie było zbyt łatwo, chodziło o... obsługę wymagającego gościa. Jury oceniało m.in. język ciała recepcjonistów, ich empatię, pracę pod presją czasu i wymagań gości, kreatywność, wiedzę oraz elokwencję. Kolejne zadanie służyło ocenie kompetencji Assessment Centre (przekazanie zmiany, odprawa kierowników przed ważnym eventem, przeprowadzenie rocznych ocen pracowniczych). Były też zadania pisemne, czyli tworzenie spersonalizowanych ofert pobytu, wypoczynku, potwierdzenia rezerwacji, odpowiedź na skargi czy opinie gości.
Zmagania obserwowało i oceniało 30 ekspertów branżowych z całego świata.
Recepcjonista z Sopotu trzeci najlepszy na świecie
W tym toku najlepszym w tej rywalizacji okazał się reprezentant Polski. Jędrzej Król na co dzień jest pracownikiem Sofitel Grand Sopot. Drugie miejsce zajął reprezentant Francji - Titouan Rolland z Chateau Du Berne, a trzecie recepcjonista z Nowej Zelandii - Maica Horigue z The Hotel Britomart.
Jędrzej Król jest już 7. reprezentantem polskiej sekcji w tym prestiżowym konkursie. W ubiegłym roku na podium stanął również pracownik Sofitel Grand Sopot. Krzysztof Studziński zajął wówczas trzecie miejsce.
Stowarzyszenie AICR Polska zrzesza 20 hoteli m.in. z Mazowsza, Pomorza, Śląska czy Wielkopolski. Na jego czele stoi Marcin Gałązka, dyrektor warszawskiego Sound Garden Hotel, pasjonat branży, hotelarz z wieloletnim doświadczeniem zdobytym na polskim oraz zagranicznym rynku.
Miejsca
Opinie (67) 10 zablokowanych
-
2024-03-04 21:53
Brawo dla Pana Jędrzeja!
Niech się Pan nie przejmuje hejtem tylko robi swoje, zwłaszcza że widać iż sprawia to Panu frajdę!
A ludzie z zazdrości piszą różne bzdety, bo komuś się udało, tylko nie im.- 2 1
-
2024-03-04 22:13
Jakieś wytłumaczenie, dlaczego Sofitel to 'legendarny' hotel? (1)
Czy tylko dziennikarska grafomania na zlecenie?
- 4 1
-
2024-03-04 23:31
Bo ten hotel, kiedyś polski, jako Orbis Grand Hotel Sopot był legendarny. Dawno temu
Warszawska Victoria też była legendarna i 40 lat temu nawet Kombi o niej śpiewało. I też poszła w te same chciwe francuskie łapy. Po co była doktrynerska prywatyzacja, skoro to było zyskowne? Wiadomo, po co, kto, co , dla kogo.
- 4 0
-
2024-03-04 22:25
zasłużenie
byłam w szoku ogromną jakością obsługi jak tam weszłam, gratulacje, należy sie jak najbardziej zasłużenie, gratulacje !
- 1 0
-
2024-03-04 23:01
poprosze kluczyk
nagroda
- 1 2
-
2024-03-04 23:32
Gratulacje (1)
"W tym toku najlepszym w tej rywalizacji okazał się reprezentant Polski."
W tym roku a nie w tym toku.
Pozdrawiam osobę piszącą artykuł i proszę zwracać uwagę na pisownię.
Gratulacje dla Laureata :)- 1 1
-
2024-03-05 02:29
"Jak sie nie ma argumentów merytorycznych, to zwraca sie uwagę na przecinki"
- 1 0
-
2024-03-05 07:25
Tylko na świecie
- 0 0
-
2024-03-05 07:26
Tylko na świecie?
A nie we wszechświecie?
- 2 0
-
2024-03-05 07:59
Idź Pan po podwyżkę (1)
Gratulacje!
- 2 0
-
2024-03-05 13:22
Powiedzą mu: bida, słabe wyniki sprzedaży, musimy ciąć, a nie dawać podwyżki. Taka jest rzeczywistość w tej parszywej branży, gdzie nawet Ukraińcy nie chcą już pracować.
- 3 0
-
2024-03-05 09:38
Po co studiowac prawo czy medycyne jak bez wysilku mozna zostac najlepszym na swiecie zigolakiem? (1)
- 3 4
-
2024-03-05 22:43
Bez wysiłku?
Serio? A na prawie jaki wysiłek w takim razie? Może też żaden ?
Żeby być dobrym hotelarzem, sorry, ale też potrzeba wysiłku..... No i nie można być zadufanym ....- 0 0
-
2024-03-05 09:59
No to pogratulować! Jestesmy z Ciebie dumni!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.